Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
En toen zaten we in het verkeerde vliegtuig....
En toen zaten we in het verkeerde vliegtuig....
Wie heeft dit al eens mee gemaakt. (wij dus)
De bedoeling was Amsterdam - iceland en dan een overstap naar New York.
Maar dit gebeurde, de overstap in iceland ging fout. We keken op onze papieren liepen naar de gate waar we moesten zijn gaven onze paspoorten en boarding cards en werden dus gecontroleerd. In het vliegtuig zitten er mensen op onze plek geven dit dus aan. Krijgen te horen kan gebeuren wacht u even hier geven u zo een andere plek (ik me vrouw en me twee dochters).geef de boarding cards nog af aan de stuardes ze kijkt nog eens en zet ons ergens anders. Na dat we in de lucht zijn zo'n 20 min later zie ik op me schermpje LONDEN nog 2 uur vliegen. LONDEN ?????? Dit is toch de vlucht naar NY. Ik dus vragen of dit de vlucht naar NY is krijg te horen nee naar Londen.
Dus zeg ik nee naar NY nee zegt ze naar Londen. Waarop ik zeg nee ik moet naar NY. Geef weer me boarding card en op dat moment word er toch iemand wit.
En toen gingen ze rennen naar de kapitein. Niet van te voren denken hier klopt iets niet. Of mensen tellen zo van er zitten te veel mensen in het vliegtuig of duidelijk kijken op de boarding cards waar op staat reykjavik -NY.
Dus even samen vaten 3 x gecontroleerd en niemand had door dat wij in het verkeerde vliegtuig zaten.
In London aangekomen ons verhaal doen bij een veiligheids ambtenaar van het vliegveld. Zei heeft toen hotel geregeld en de eerste volgende vlucht dag er na 08:00 uur. Plus punt mochten business clas vliegen met british airways.
Maar ja leuk en wel maar in plaat van om 19 uur aan te komen in NY zijn we dus een dag later aan gekomen om 13:00 uur.aangezien we maar kort in NY bleven toch kost bare tijd verloren en moe van het reizen en alle stress er omheen is NY een beetje in het water gevallen. We zitten nu in LA maar als we thuis zijn moesten we contact op nemen met icelandair en alle onkosten door geven die we gemaakt hebben met betrekking NY. (tel kosten , hotel NY eerste nacht betaald maar niet geslapen enz enz).maar wat met de tijd die we verloren zijn?hoe willen ze dat vergoeden!!!
Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen. In Londen zeiden ze dat er wel een on afhankelijk veiligheids onderzoek zou komen met betrekking de veiligheid van de vlucht. En dat we misschien nog ons zegje moesten doen. Want dit kon echt niet. Deze vrouw die al 18 jaar op Heathrow werkte had dit nog nooit mee gemaakt. Nu na twee weekjes al in Amerika te zijn kan ik er langzaam om lachen. Maar toen op dat moment niet.
En het business class vliegen was top trouwens. Ik kon lang uit liggen we zatten met 15 personen in de bovenste ruimte. Dus dat ook een keer mee gemaakt.
Wilde mijn beleving even hier delen......
De bedoeling was Amsterdam - iceland en dan een overstap naar New York.
Maar dit gebeurde, de overstap in iceland ging fout. We keken op onze papieren liepen naar de gate waar we moesten zijn gaven onze paspoorten en boarding cards en werden dus gecontroleerd. In het vliegtuig zitten er mensen op onze plek geven dit dus aan. Krijgen te horen kan gebeuren wacht u even hier geven u zo een andere plek (ik me vrouw en me twee dochters).geef de boarding cards nog af aan de stuardes ze kijkt nog eens en zet ons ergens anders. Na dat we in de lucht zijn zo'n 20 min later zie ik op me schermpje LONDEN nog 2 uur vliegen. LONDEN ?????? Dit is toch de vlucht naar NY. Ik dus vragen of dit de vlucht naar NY is krijg te horen nee naar Londen.
Dus zeg ik nee naar NY nee zegt ze naar Londen. Waarop ik zeg nee ik moet naar NY. Geef weer me boarding card en op dat moment word er toch iemand wit.
En toen gingen ze rennen naar de kapitein. Niet van te voren denken hier klopt iets niet. Of mensen tellen zo van er zitten te veel mensen in het vliegtuig of duidelijk kijken op de boarding cards waar op staat reykjavik -NY.
Dus even samen vaten 3 x gecontroleerd en niemand had door dat wij in het verkeerde vliegtuig zaten.
In London aangekomen ons verhaal doen bij een veiligheids ambtenaar van het vliegveld. Zei heeft toen hotel geregeld en de eerste volgende vlucht dag er na 08:00 uur. Plus punt mochten business clas vliegen met british airways.
Maar ja leuk en wel maar in plaat van om 19 uur aan te komen in NY zijn we dus een dag later aan gekomen om 13:00 uur.aangezien we maar kort in NY bleven toch kost bare tijd verloren en moe van het reizen en alle stress er omheen is NY een beetje in het water gevallen. We zitten nu in LA maar als we thuis zijn moesten we contact op nemen met icelandair en alle onkosten door geven die we gemaakt hebben met betrekking NY. (tel kosten , hotel NY eerste nacht betaald maar niet geslapen enz enz).maar wat met de tijd die we verloren zijn?hoe willen ze dat vergoeden!!!
Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen. In Londen zeiden ze dat er wel een on afhankelijk veiligheids onderzoek zou komen met betrekking de veiligheid van de vlucht. En dat we misschien nog ons zegje moesten doen. Want dit kon echt niet. Deze vrouw die al 18 jaar op Heathrow werkte had dit nog nooit mee gemaakt. Nu na twee weekjes al in Amerika te zijn kan ik er langzaam om lachen. Maar toen op dat moment niet.
En het business class vliegen was top trouwens. Ik kon lang uit liggen we zatten met 15 personen in de bovenste ruimte. Dus dat ook een keer mee gemaakt.
Wilde mijn beleving even hier delen......
Re: En toen zaten we in het verkeerde vliegtuig....
Wat een verhaal zeg! Echt ongelooflijk dat ze je zo hebben laten instappen. Ik vind het erg netjes dat je uiteindelijk business class hebt kunnen vliegen en dat ze een hotel voor je geregeld hebben. Heel eerlijk gezegd vind ik het ook wel voor een groot deel je eigen verantwoordelijkheid om in het goede vliegtuig te stappen, dus om nou te "eisen" dat ze je gemiste tijd in NY compenseren, vind ik persoonlijk wel een beetje ver gaan. Maar goed, dat er mensen hebben zitten slapen, is natuurlijk absoluut niet goed te praten. Alle security checks zijn in één klap waardeloos geworden als ze niet eens merken dat er mensen in een vliegtuig stappen die er niet thuis horen. Dat zal inderdaad nog best een flinke staart hebben (gehad).
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Leuke vakantieanekdote voor later; nu vervelende ervaring.
Ik ben overigens van mening dat jullie zelf ook een verantwoordelijkheid hebben in deze en niet alleen het personeel van Icelandair en/of beveiliging.
M.b.t. de veiligheidsvoorschriften, heb ik overigens al langer mijn bedenkingen op sommige vliegvelden; niet alleen in Europa, maar bijv. ook in de USA
Ik ben verder van mening dat jullie op een keurige manier behandeld zijn, nadat de fout eenmaal was vastgesteld.
Geniet van het restant van jullie vakantie.
Noot: "terwijl ik aan het typen was, heeft Dimona een nagenoeg gelijke reactie geplaatst".
Ik ben overigens van mening dat jullie zelf ook een verantwoordelijkheid hebben in deze en niet alleen het personeel van Icelandair en/of beveiliging.
M.b.t. de veiligheidsvoorschriften, heb ik overigens al langer mijn bedenkingen op sommige vliegvelden; niet alleen in Europa, maar bijv. ook in de USA

Ik ben verder van mening dat jullie op een keurige manier behandeld zijn, nadat de fout eenmaal was vastgesteld.
Geniet van het restant van jullie vakantie.
Noot: "terwijl ik aan het typen was, heeft Dimona een nagenoeg gelijke reactie geplaatst".
Laatst gewijzigd door DVDGuy op 15 jul 2012, 08:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb zoiets nooit meegemaakt en hoop het nooit mee te maken. En dit mag gewoon niet gebeuren. Wat mij betreft moet dit consequenties hebben voor een aantal mensen. Dit kunnen ze niet afdoen met foutje bedankt!
- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Ik zal dinsdag toch uit mijn doppen moeten kijken in Reykjavic.
@dimona
Zeker is misschien een gedeelte het onze eigen schuld wij zijn uiteindelijk ingestapt. Maar als je aan komt bij de gate en je geeft je paspoort met je boarding card ze kijken op wat papiertjes strepen wat weg op papier denk je toch dat alles goed zit. Toch!!!!!
Als je vervolgens aan komt in het vliegtuig en je geeft dan je boarding card af aan de vriendelijk lachtent stuardes en ze wijst die kant op en vervolgens zit er al iemand op die plek 10 meter verder en je geeft al weer je boarding card aan stuardes 2 je papieren die ze ook nog eens 5 min bij zich houdt denk ik niet dat het GROTEN DEELS aan me zelf ligt.
Mijn fout te vroeg bij de gate ,okay dat zou kunnen. De op een volgende fouten GROTE FOUTEN denk hun fout.
Zeker is misschien een gedeelte het onze eigen schuld wij zijn uiteindelijk ingestapt. Maar als je aan komt bij de gate en je geeft je paspoort met je boarding card ze kijken op wat papiertjes strepen wat weg op papier denk je toch dat alles goed zit. Toch!!!!!
Als je vervolgens aan komt in het vliegtuig en je geeft dan je boarding card af aan de vriendelijk lachtent stuardes en ze wijst die kant op en vervolgens zit er al iemand op die plek 10 meter verder en je geeft al weer je boarding card aan stuardes 2 je papieren die ze ook nog eens 5 min bij zich houdt denk ik niet dat het GROTEN DEELS aan me zelf ligt.
Mijn fout te vroeg bij de gate ,okay dat zou kunnen. De op een volgende fouten GROTE FOUTEN denk hun fout.
- Ceetje
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Wat zulen jullie je vreselijk gevoeld hebben toen je erachter kwam dat je naar Londen vloog ipv New York. Mijn grote angst (nou ja bij het overstappen dan
) is bij jullie werkelijkheid geworden. Niet je valantie laten verpesten hoor, na de trip zullen jullie er vast hard om kunnen lachen. ik hoop dat je de kosten terug krijgt, maar die tijd .... Sommige dingen zijn onbetaalbaar toch? Een fijne vakantie verder.

'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Wat een verhaal!
Er doken even beelden van 'Home Alone' voor me op...
Heel vervelend voor jullie. Bij het boarden heeft er echt iemand zitten slapen van Icelandair. De crew zal vast een flinke reprimande gekregen hebben.
Maar voordat je hoog van de toren blaast, ook jullie zelf hebben natuurlijk niet goed opgelet. Ik ken het vliegveld van IJland niet maar kan me niet voorstellen dat bij de gate niet duidelijk stond aangegeven welke vlucht het betrof. Moet zeggen dat men het prima heeft aangepakt. Overnachting geregeld in Londen, Business Class met BA naar New York. Ze hebben heel duidelijk hun fout in het geheel toegeven zoals ik het lees.
Zou me er verder niet al te druk meer om maken. Je bent nu lekker in Amerika, geniet ervan en laat het een wijze les zijn...
Roland

Er doken even beelden van 'Home Alone' voor me op...

Heel vervelend voor jullie. Bij het boarden heeft er echt iemand zitten slapen van Icelandair. De crew zal vast een flinke reprimande gekregen hebben.
Maar voordat je hoog van de toren blaast, ook jullie zelf hebben natuurlijk niet goed opgelet. Ik ken het vliegveld van IJland niet maar kan me niet voorstellen dat bij de gate niet duidelijk stond aangegeven welke vlucht het betrof. Moet zeggen dat men het prima heeft aangepakt. Overnachting geregeld in Londen, Business Class met BA naar New York. Ze hebben heel duidelijk hun fout in het geheel toegeven zoals ik het lees.
Zou me er verder niet al te druk meer om maken. Je bent nu lekker in Amerika, geniet ervan en laat het een wijze les zijn...

Roland
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Wat een toch nare ervaring. Het is voor het eerst dat ik zo'n verhaal hoor hier op het forum. Ondanks dat men zelf ook goed of beter moet opletten mag dit toch niet gebeuren en zeker niet na een aantal controles. Maakt de zgn veiligheid toch weer zeer twijfelachtig. Jullie zijn netjes geholpen natuurlijk maar wat een stress op zo'n moment. Ben benieuwd hoe dit verder financieel afgehandeld wordt.
Gauw vergeten deze gebeurtenis en lekker verder genieten van jullie vakantie. Bedankt voor je verhaal. Kunnen we allemaal weer wat van leren.
Gauw vergeten deze gebeurtenis en lekker verder genieten van jullie vakantie. Bedankt voor je verhaal. Kunnen we allemaal weer wat van leren.
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
Wat een verhaal!!!!!
Inderdaad gewoon om lachen en je hebt wat te vertellen thuis.
Wij zaten ook een keer in het vliegtuig naar Vancouver en net voor de start krijg je het welkomsverhaaltje dat we van amsterdam naar Vancouver vliegen. Staat er ineens een vrouw op en rent naar voren... En komt niet meer terug... Iedereen had zoiets van.. Huh!!!!??????
Ze bleek in het verkeerd vliegtuig te zitten.... We vonden dat erg grappig
Maar goed zij was net op tijd..
Het komt maar heel zelden voor..... Of niet....

Inderdaad gewoon om lachen en je hebt wat te vertellen thuis.
Wij zaten ook een keer in het vliegtuig naar Vancouver en net voor de start krijg je het welkomsverhaaltje dat we van amsterdam naar Vancouver vliegen. Staat er ineens een vrouw op en rent naar voren... En komt niet meer terug... Iedereen had zoiets van.. Huh!!!!??????
Ze bleek in het verkeerd vliegtuig te zitten.... We vonden dat erg grappig

Maar goed zij was net op tijd..
Het komt maar heel zelden voor..... Of niet....
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerikafan
Wat een geniaal verhaal!
Ik vraag me dan toch af of je zelf ook niet een beetje aan het slapen was, aangezien je toch aan het begin ook een welkomstpraatje van de piloot hebt met "Welcome on our flight to ... ". En overal staat neem ik aan waar de vlucht naartoe gaat?
Al met al vind ik persoonlijk dat Icelandair het keurig heeft opgelost. Naar mijn idee geen reden om na je vakantie energie in een procedure te steken om geld terug te krijgen. Wij vertrekken woensdag: ik ben benieuwd 

Onze reisverslagensite: http://kimendaan.wordpress.com
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
2017 - USA (SF - Las Vegas - SF)
2013 - USA (Las Vegas - Yellowstone - Las Vegas)
2012 - IJsland + West-USA (6 weken)
2011 - Engeland, Wales + Schotland
2009 - Interrail Europa
2008 - Tunesië
- Tipsy_1
- Amerika-expert

Een ware schande voor Icelandair, inderdaad veel fouten gemaakt, hoe gaan ze dan om met de veiligheid vraag je je af.
Maar goed, het verhaal zal hopelijk bij de luchtvaartmaatschappij een staartje krijgen met de nodige interne controles en dergelijke.
Ik zie persoonlijk ook niet in waarom je nu perse vergoedingen wilt, het is ook verschrikkelijk dom (maar menselijk hoor, ik zie het mezelf ook doen) om op het verkeerde vliegtuig te stappen. En business class vliegen is een mooie ervaring, dat is maar weinig mensen gegeven... Tenslotte heb je geen dagen van je reizen verloren, maar slecht een dikke halve dag en die heb je dan nog in business class doorgebracht terwijl je zelf ook een fout gemaakt had.
Maar jij hebt een kleine, grappige vergissing gemaakt, Icelandair heeft uiteraard zwaar geblunderd maar dat beseffen ze vast ook zelf wel. Hopen we dan maar...
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik kan me heel goed voorstellen dat het op dat moment een vervelende ervaring was, maar ik hoop dat je er later toch een beetje om kunt lachen.
Maar dit is voor de veiligheid van het vliegen natuurlijk niet best, je moet je voorstellen dat er mensen het vliegtuig instappen die heel andere bedoelingen hebben. Maar net zoals onze koffers al een paar keer voor ons uitgevlogen zijn, wat natuurlijk ook een risico is, mag ook dit bij de boarding controle niet gebeuren.
Ik vind wel dat het heel erg goed opgelost is door de maatschappij en de verloren tijd zou ik zien als het stukje eigen verantwoording, dat je het goede vliegtuig instapt, zien.
Maar dit is voor de veiligheid van het vliegen natuurlijk niet best, je moet je voorstellen dat er mensen het vliegtuig instappen die heel andere bedoelingen hebben. Maar net zoals onze koffers al een paar keer voor ons uitgevlogen zijn, wat natuurlijk ook een risico is, mag ook dit bij de boarding controle niet gebeuren.
Ik vind wel dat het heel erg goed opgelost is door de maatschappij en de verloren tijd zou ik zien als het stukje eigen verantwoording, dat je het goede vliegtuig instapt, zien.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Vliegtuigen zijn soms net bussen. Je dient op het bordje te kijken of het 'jouw' bus is 

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
En daarom hebben de meeste airlines een scanner voor de boardingpas;)
Of ga je me nou vertellen dat iceland dat ook heeft en alsnog is het verkeerd gegaan?
Mbt eigen verantwoording weet ik het niet, komt ook wel eens voor dat de borden heel laat pas op de echte bestemming staan.
Of ga je me nou vertellen dat iceland dat ook heeft en alsnog is het verkeerd gegaan?
Mbt eigen verantwoording weet ik het niet, komt ook wel eens voor dat de borden heel laat pas op de echte bestemming staan.
Natuurlijk moet je opletten dat je naar de juiste gate gaat. Maar inderdaad zijn er luchthavens (ja, ook Schiphol!) waar dat niet altijd duidelijk is. Maar kom op zeg: iemand die bij de gate voor een vliegtuig naar Londen de instapkaarten moet controleren en dan doodleuk iemand met een instapkaart voor New York toelaat! Om maar niet te zwijgen van het personeel aan boord. Ook al loopt iemand naar de verkeerde gate: het mag never nooit voorkomen dat die in de verkeerde vliegtuig stapt en weg vliegt!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Maar waarom is dit voor de veiligheid niet best? Iedereen die bij de gate staat is immers door de security check gegaan, anders kom je er niet eens. In mijn optiek is de veiligheid dan ook niet in gevaar geweest.Harry schreef:Maar dit is voor de veiligheid van het vliegen natuurlijk niet best, je moet je voorstellen dat er mensen het vliegtuig instappen die heel andere bedoelingen hebben.
Er hebben enkel enkele mensen staan slapen bij het boarden...

Roland
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Meer mensen aan boord dan er op de lijst hebben gestaan = veiligheidsrisico, ook al ben je door de security gegaan.
Reykjavik is overigens een bijzonder overzichtelijke luchthaven, waar maar één vliegtuig per keer vertrekt; bestemming London en VS liggen wel vlak bij elkaar, maar het staat overal duidelijk aangegeven; je moet natuurlijk wel kijken op de borden
Reykjavik is overigens een bijzonder overzichtelijke luchthaven, waar maar één vliegtuig per keer vertrekt; bestemming London en VS liggen wel vlak bij elkaar, maar het staat overal duidelijk aangegeven; je moet natuurlijk wel kijken op de borden

- gera_r
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Ik vind dit wel een unieke ervaring hoor. Zoiets blijf je jaaaaaren navertellen!
Hoewel dit nooit zou mogen gebeuren, lijkt het mij toch ook een kwestie van bordjes lezen. Moet je toch ook als je met een bus of trein reist... Verder moet je er toch niet aan denken, dat wanneer dit toestel neergestort zou zijn... Sowieso al niet natuurlijk, maar in dit geval was je op een raadselachtige spoorloze manier van deze aardbol verdwenen, want op de passagierslijst stond je natuurlijk niet...!
Hoewel dit nooit zou mogen gebeuren, lijkt het mij toch ook een kwestie van bordjes lezen. Moet je toch ook als je met een bus of trein reist... Verder moet je er toch niet aan denken, dat wanneer dit toestel neergestort zou zijn... Sowieso al niet natuurlijk, maar in dit geval was je op een raadselachtige spoorloze manier van deze aardbol verdwenen, want op de passagierslijst stond je natuurlijk niet...!

Laatst gewijzigd door gera_r op 15 jul 2012, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor reisverslagen:
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
- Tipsy_1
- Amerika-expert
Zeker wel! ze laten toch ook nooit bagage (met potentiële bommen) vliegen als de persoon die bij de koffer hoort niet aan boord gaat?Coyote schreef:Maar waarom is dit voor de veiligheid niet best? Iedereen die bij de gate staat is immers door de security check gegaan, anders kom je er niet eens. In mijn optiek is de veiligheid dan ook niet in gevaar geweest.
Dat ze je soms een uur laten wachten voor het opstijgen om een koffer van een niet opgedaagde passagier uit het ruim te vissen, is heus niet uit medeleven voor die passagier, maar om veiligheids redenen. (al is dat tegenwoordig met zelfmoordterroristen niet meer echt relevant)
Daarom vind ik dit net qua veiligheid een zware blunder (en een customer service blunder natuurlijk ook). Ik denk dat zo'n verhaal trouwens best wel eens door de media zou kunnen opgepikt worden...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht