Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Invoer persoonlijke goederen Amerika -> Nederland
-
Jilt Dijk
- Amerika-newbie
- Contacteer:
Invoer persoonlijke goederen Amerika -> Nederland
Best forum,
Ik heb een jaar in Californie gewoond, en vertrek binnenkort naar het vaderland.
Ik wil een hier gekochte computer meenemen. Heeft iemand ervaring met het vervoeren van dergelijke voorwerpen? Ik vraag me met name af, of ik het bij de douane moet declareren, en of het denkbaar is, dat ik iets moet betalen voor de invoer. De computer is minder dan een jaar oud.
Alvast bedankt voor hulp.
Groetjes,
Jilt
Ik heb een jaar in Californie gewoond, en vertrek binnenkort naar het vaderland.
Ik wil een hier gekochte computer meenemen. Heeft iemand ervaring met het vervoeren van dergelijke voorwerpen? Ik vraag me met name af, of ik het bij de douane moet declareren, en of het denkbaar is, dat ik iets moet betalen voor de invoer. De computer is minder dan een jaar oud.
Alvast bedankt voor hulp.
Groetjes,
Jilt
Als je meer dan een jaar in de VS geweest bent en de computer langer dan "ik geloof" een half jaar in je bezit hebt, behoort dit bij je inboedel en hoef je daar geen belastingen over te betalen!
Zo is het mij uitgelegd toen ik hier een jaar geweest ben voor een cursus, ik kon zelfs mijn auto belastingvrij meenemen!
Voor de zekerheid zou ik de verhuismaatschappij en/of de douane in NL eens bellen!
Richard
Zo is het mij uitgelegd toen ik hier een jaar geweest ben voor een cursus, ik kon zelfs mijn auto belastingvrij meenemen!
Voor de zekerheid zou ik de verhuismaatschappij en/of de douane in NL eens bellen!
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Denk wel aan de verschillende netspanningen in de V.S. en Nederland als je dat soort spullen mee wilt nemen. Bij een laptop heb je geen probleem want de laders passen zich automatisch aan. Voor andere apparatuur geldt dat je die moet kunnen instellen op 220V/50Hz tegen de 110V/60Hz die hier gebruikt wordt.
gr. Redneck
gr. Redneck
Georgia on My Mind
Het is meer de vraag "wat wil je weten"?daisydog schreef:Heeft iemand meer info omtrent de regels voor het kopen van een auto in de VS en dan mee nemen naar NL.
Hoe zit het met invoerrechten, bpm e.d.
Ik ben benieuwd naar meningen, websites.
Wat, hoe en wanneer wil je het meenemen!
Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Ik heb nog wel een auto te koop. Mijn auto is nieuw en ik probeer de milage laag te houden en 'm volgend jaar in Nederland te verkopen. Voordeel is dat ik in Miami zit dus die auto kan zo de boot op. Maar volgens mij is het slim om twee auto's tegelijk in een container te stoppen en naar Nederland te sturen. Kies een leuk populair model. Op dit moment zie je de PT cruiser populair worden in europa maar ze zijn nog steeds te duur daar. Als je er hier een paar opzoekt van twee jaar oud met lage milage, open dak en loaded version durf ik te wedden dat je daar een leuke deal mee kan maken.
-
daisydog
- Amerikafan
- Contacteer:
Wat voor auto heb je? Ik heb er denk over een paar weken eentje nodig
Is het ook nog voordelig om een auto gewoon hier te kopen en in te voeren of verlies je dan alle prijswinst? Uiteraard hangt dat deels af van het prijsverschil van de betreffende auto in NL en de VS.
Maakt het ook nog uit of je een nieuwe auto koopt, of een tweedehands?
Is het ook nog voordelig om een auto gewoon hier te kopen en in te voeren of verlies je dan alle prijswinst? Uiteraard hangt dat deels af van het prijsverschil van de betreffende auto in NL en de VS.
Maakt het ook nog uit of je een nieuwe auto koopt, of een tweedehands?
Dirkje om een auto "belastingvrij" naar nederland te nemen moet je hem minimaal een half jaar hebben EN er moeten minimaal 6000 mijl (jaarlijks) mee gereden zijn oftewel je moet hem wel als eigen auto gebruikt hebben. Daarbij moet je zelf langer dan een Jaar in de VS geweest zijn! Als dit alles klopt kun je de auto meenemen als deel van je inboedel en belastingvrij/BPMvrij mee naar nederland nemen!
Een auto uitvoeren/invoeren naar Nederland is een heel ander iets en er komt dan natuurlijk BPM en invoerbelasting op wanneer je in Nederland komt! Dat je de auto dan nog met een redelijke winst kunt verkopen wil ik niet zeggen maar SUPERgoedkoop is het niet (zeker de BPM van een 2 jaar oude auto niet
)
Richard
Een auto uitvoeren/invoeren naar Nederland is een heel ander iets en er komt dan natuurlijk BPM en invoerbelasting op wanneer je in Nederland komt! Dat je de auto dan nog met een redelijke winst kunt verkopen wil ik niet zeggen maar SUPERgoedkoop is het niet (zeker de BPM van een 2 jaar oude auto niet
Richard
hier is de BPM website van de VWE waarin het volgende staat!
http://www.vwe.nl/import/bpmwetgeving.asp
45,2% van de nettowaarde van de auto (in nederland) minus 1540 euro
Het bruto BPM-bedrag voor gebruikte personenauto's of motorrijwielen wordt nog verminderd met een afschrijvingspercentage.
In de onderstaande tabel is aangegeven met welk percentage het bruto BPM-bedrag voor gebruikte personenauto's en motorrijwielen met ingang van 1 mei 1999 wordt verminderd. Als, na het tijdstip waarop het motorrijtuig voor het eerst in gebruik is genomen, een periode is verstreken van Afschr. percentage Rest bpm%
Minder dan een maand 96%
Een maand of meer, maar minder dan twee maanden 93%
Twee maanden of meer, maar minder dan drie maanden 90%
Drie maanden of meer, maar minder dan zes maanden 85%
Zes maanden of meer, maar minder dan 1 jaar 76%
1 jaar of meer, maar minder dan 2 jaar 63%
2 jaar of meer, maar minder dan 3 jaar 53%
3 jaar of meer, maar minder dan 4 jaar 43%
4 jaar of meer, maar minder dan 5 jaar 34%
5 jaar of meer, maar minder dan 6 jaar 28%
6 jaar of meer, maar minder dan 7 jaar 23%
7 jaar of meer, maar minder dan 8 jaar 18%
8 jaar of meer, maar minder dan 9 jaar 14%
9 jaar of meer, maar minder dan 25 jaar 10%
25 jaar of meer 100 0%
Dus op een 2 jaar oude auto betaal je aan BPM alleen al 63% van de 45.2% van de netto cataloguswaarde (in nederland)
Autootje (corvette bv) die je hier voor $45000 koopt is in nederland waarschijnlijk 60000 euro NETTO, percentage daarop gezet betaal je nog zo'n 17000 euro BPM, en dan heb ik het nog niet eens over invoerbelasting!
Richard
http://www.vwe.nl/import/bpmwetgeving.asp
45,2% van de nettowaarde van de auto (in nederland) minus 1540 euro
Het bruto BPM-bedrag voor gebruikte personenauto's of motorrijwielen wordt nog verminderd met een afschrijvingspercentage.
In de onderstaande tabel is aangegeven met welk percentage het bruto BPM-bedrag voor gebruikte personenauto's en motorrijwielen met ingang van 1 mei 1999 wordt verminderd. Als, na het tijdstip waarop het motorrijtuig voor het eerst in gebruik is genomen, een periode is verstreken van Afschr. percentage Rest bpm%
Minder dan een maand 96%
Een maand of meer, maar minder dan twee maanden 93%
Twee maanden of meer, maar minder dan drie maanden 90%
Drie maanden of meer, maar minder dan zes maanden 85%
Zes maanden of meer, maar minder dan 1 jaar 76%
1 jaar of meer, maar minder dan 2 jaar 63%
2 jaar of meer, maar minder dan 3 jaar 53%
3 jaar of meer, maar minder dan 4 jaar 43%
4 jaar of meer, maar minder dan 5 jaar 34%
5 jaar of meer, maar minder dan 6 jaar 28%
6 jaar of meer, maar minder dan 7 jaar 23%
7 jaar of meer, maar minder dan 8 jaar 18%
8 jaar of meer, maar minder dan 9 jaar 14%
9 jaar of meer, maar minder dan 25 jaar 10%
25 jaar of meer 100 0%
Dus op een 2 jaar oude auto betaal je aan BPM alleen al 63% van de 45.2% van de netto cataloguswaarde (in nederland)
Autootje (corvette bv) die je hier voor $45000 koopt is in nederland waarschijnlijk 60000 euro NETTO, percentage daarop gezet betaal je nog zo'n 17000 euro BPM, en dan heb ik het nog niet eens over invoerbelasting!
Richard
Ik zeg ook niet dat het niet iets opleverd, maar het ziet er rooskleuriger uit dan iedereen denkt.
Jij hebt je auto belastingvrij kunnen meenemen en dan is het een hele goede investering om een merk te nemen die in NL speciaal is. Ik zou persoonlijk een 2 jaar oude corvette mee naar nederland nemen om daar lekker een jaartje in rond te crossen en dan te verkopen voor een HEEL lekker prijsje!
Ik heb ook een auto belastingvrij meegenomen naar nederland (oud beestje, had het geld niet voor een nieuwere) en heb er 3 jaar mee gereden in NL en een jaar hier in de VS en nog steeds verkocht 1750 euro. ofwel ik heb voor zo'n 1000 euro verreden in 5 jaar
Richard
Jij hebt je auto belastingvrij kunnen meenemen en dan is het een hele goede investering om een merk te nemen die in NL speciaal is. Ik zou persoonlijk een 2 jaar oude corvette mee naar nederland nemen om daar lekker een jaartje in rond te crossen en dan te verkopen voor een HEEL lekker prijsje!
Ik heb ook een auto belastingvrij meegenomen naar nederland (oud beestje, had het geld niet voor een nieuwere) en heb er 3 jaar mee gereden in NL en een jaar hier in de VS en nog steeds verkocht 1750 euro. ofwel ik heb voor zo'n 1000 euro verreden in 5 jaar
Richard
Twee keer per jaar stuur ik twee auto's naar Nederland. Dat kost me niet al te veel tijd en energie. Meestal neem ik auto's uit TX, aangezien dat "droge" auto's zijn. Als ik ze gevonden heb neem ik contact op met een scharrelaar in Nederland en laat hem de papieren zien. Hij verteld mij wat hij daarvoor wil geven, ik maak een deal met de verkoper in TX en stop ze vervolgens in Houston in een container. Maar aangezien ik naar Florida ben verhuist moet ik eens gaan kijken hoe het van hieruit geregeld kan worden. Het is gewoon een beetje een hobby van me. Ik zit nou eenmaal graag in de zaterdag krant tussen de auto's te spitten. Maar ik geef gelijk toe dat als je de weg niet kent en geen contacten hebt in Nederland om de klus af te maken dit niet echt de moeite waard is. Er zitten nl best wat haken en ogen aan.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
We hebben die man al sinds augustus 2005 niet meer gehoord op het forum. Misschien dat je hem een een PB kan sturen, dat je dan meer succes hebt?Vixen_mt schreef:hey dirkje.. stuur jij nog auto's naar NL?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 2838 Weergaves
-
Laatste bericht door Dutchess
-