Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bugs enzo

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
dimona
Amerika-expert

Bugs enzo

Bericht door dimona »

Na een vakantie van 3 weken ben ik deze week weer thuis, en wat me meteen opviel, was dat er geen stinkbugs meer zijn. Hebben meer mensen dat opgemerkt? Zouden ze door de extreme temperaturen getroffen zijn?

Helaas is er nu opeens een ander soort insect dat ervoor zorgt dat je 's avonds niet meer buiten kunt zitten: een glanzende bruine tor die heel onhandig overal tegenaan vliegt en aangetrokken wordt door licht. Ik heb er (nog) geen foto van gemaakt en ik heb ze op internet niet kunnen vinden. Ze zijn 1 à 2 centimeter groot. Iemand ook last van deze nieuwe invasie? Wat is het??
OscarG
Amerikakenner

Re: Bugs enzo

Bericht door OscarG »

Zijn het toevallig Cockchafers, ook wel May bugs genoemd? http://en.wikipedia.org/wiki/Cockchafer Die hebben wij hier in ieder geval. Er zijn verschillende beesten die ze eten en wij blijven halve may bugs vinden overal.

Het is zeker een aparte zomer qua bugs enzo. Ze zeiden allemaal dat het een invasie zou worden van teken en hornets en andere bugs vanwege de zeer milde winter. Maar ik moet zeggen dat wij 1 a 2 hornets hebben moeten verjagen die net begonnen waren met een nestje en verder niets. Ook relatief weinig teken op de hond gevonden eigenlijk.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Het zou fantastisch zijn als de stink bugs de hitte niet hebben overleefd, maar ik vrees dat we ze met koelere temperaturen weer terug in huis zullen vinden :(. Die bruine tor, die jij beschrijft heb ik nog niet "ontmoet", geloof ik. Wel zijn er nog veel vuurvliegjes, maar ik neem aan dat je die niet bedoelt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

OscarG schreef:Zijn het toevallig Cockchafers, ook wel May bugs genoemd?
Dat zijn toch gewoon meikevers, zoals we die in Nederland ook hebben?
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Ja, dat klopt volgens mij Dento :lol:
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik heb er net eentje gevangen, die op zijn rug lag te spartelen in de zon. Ze komen vooral 's avonds met bosjes op het licht af. Maar als ik hem vergelijk met alle plaatjes van meikevers, dan zit dit model er toch niet bij: koperkleurig lijf, aan de voorkant roestbruin en een zwarte kop en hij heeft geen spits toelopend lijf. Verder lijkt hij er wel veel op.

In mijn zoektochtop internet zag ik dat er begin dit jaar nieuwsberichten waren waar melding werd gemaakt van een opvallende terugloop in de stinkbug populatie in Howard en Montgomery county. Dat zijn hoopgevende berichten :clap:
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik kan aan deze bug trouwens ook geen voelsprieten onderscheiden, en die zie ik wel op de meikever-plaatjes.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Klinkt een beetje als Japanese beetles, maar die komen niet op het licht af.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Misschien een hele domme vraag dimona, waar waarom heb je er 1 gevangen?

Is dat omdat je hem even wilde bekijken of ga je er ook iets (leuks?) mee doen? ;)
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Om hem van dichtbij te kunnen bekijken :D

Ik durf er echt niet dichtbij te komen, want ze vliegen erg onhandig en botsen continu tegen vanalles aan. In een doorzichtig bakje kan ik de boel iig eens aan een nauwkeurig onderzoek onderwerpen :)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Zien of ze scherpe tanden hebben, of vooral: of er angels aan zitten. ;-)

Meikevers vliegen ook zo onhandig, en in Belgie woonden we in een streek waar er dus heel veel zaten. 's Nachts/'s morgens vlogen die beesten zich dus te pletter op ons terras (waar ook verlichting was), en als ik dan 's morgens de hond buiten liet, was dat zijn favoriete ontbijt. :mrgreen: Het klonk alleen niet zo leuk. En die beesten leefden dus nog half maar konden niet vanzelf recht komen als ze op hun rug tuimelden. Dus was het een race tegen de klok: ik zoveel mogelijk beestjes recht zetten (en trachten te vermijden dat de hond ze allemaal op zou eten), de hond zoveel mogelijk beesjes opeten. :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Bij ons werden we gek van de Miller Moths (Army Cutworm), maar dat is nu gelukkig aan het verminderen. Ze zijn hier in Frontrange Colorado een fenomeen in late voorjaar en vroege zomer. Af en toe zag je s'avonds rond ons huis hele wolken van die motten rondvliegen. Dat zou niet zo erg wezen als ze buiten bleven, maar je vindt ze ook overal in huis terug. Ze komen door de kleinste kiertjes naar binnen, of volgen je naar binnen als je de deur even open hebt.

Afbeelding
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Mijn katten vonden Miller Moths heerlijk, en omdat ze knapperig zijn kon ik horen hoe ze ze opaten.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Dat is ook een lekker geval, die moth :?

Ik heb net nog wat zitten neuzen op internet en denk uiteindelijk toch dat het om een may (of june) bug gaat. De beschrijving klopt en ik vind ook wel foto's met de juiste kleuren. Als ik een hond had, liet ik hem lekker zijn gang gaan, vast erg proteïnerijk voedsel, zo'n bug :mrgreen:

En moet ik nu de rest van de zomer in zo'n tent gaan zitten buiten? Ach, ik kan natuurlijk ook gewoon het licht uitdoen, gaan we gewoon lekker sterren kijken 's avonds 8)
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

We zaten gisteravond nog tegen elkaar te zeggen hoe weinig insekten er dit jaar zijn (we hebben geen licht aan als we 's avonds buiten zitten). Ik had er veel verwacht vanwege de milde winter. Er zitten wel veel vleermuizen en vogels die insekten vangen.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Wij hebben alleen maar last van muggen. Gisteren buiten gegeten, en ik heb tot nu toe 14 bulten geteld... :blink:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Het is inderdaad een aparte zomer qua insecten. Wij hebben merkwaardig genoeg nauwelijks last van muggen, sterker nog: ik heb er nog bijna geen gezien. Maar wat we wel hadden zijn "carpenter bees"; bijen die als het ware in hout gaten boren om er vervolgens eitjes in te leggen. En ja hoor: dat was dus in onze dakrand. Ik zat buiten en zag allemaal zaagsel naar beneden komen en wist dus meteen hoe laat het was. We hebben gif gespoten en dat lijkt te helpen, maar ze komen toch steeds terug.

Verder lijkt het alsof we meer dan vorig jaar kakkerlakken hebben. Buiten dan vooral, en tegen gif zijn ze gelukkig niet bestand. :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dento schreef:Wij hebben alleen maar last van muggen. Gisteren buiten gegeten, en ik heb tot nu toe 14 bulten geteld... :blink:
Ik heb de Off! Clip On aan nu en die helpt echt! Annemiek gebruikt hem ook. Gewoonlijk heb ik meteen een heel aantal beten en ik zit hier nu al een half uur buiten en geen mug te zien.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Bandido schreef:Het is inderdaad een aparte zomer qua insecten. Wij hebben merkwaardig genoeg nauwelijks last van muggen, sterker nog: ik heb er nog bijna geen gezien. Maar wat we wel hadden zijn "carpenter bees"; bijen die als het ware in hout gaten boren om er vervolgens eitjes in te leggen. En ja hoor: dat was dus in onze dakrand. Ik zat buiten en zag allemaal zaagsel naar beneden komen en wist dus meteen hoe laat het was. We hebben gif gespoten en dat lijkt te helpen, maar ze komen toch steeds terug.

Verder lijkt het alsof we meer dan vorig jaar kakkerlakken hebben. Buiten dan vooral, en tegen gif zijn ze gelukkig niet bestand. :wink:
Whaa, die bees hadden wij ook. De overkapping van ons deck lijkt wel Goudse kaas en je weet inderdaad meteen waar ze aktief zijn door de hoopjes zaagsel. Die enge grote wespen hebben ook al een paar keer een poging gedaan een nest te beginnen onder de hoes van onze BBQ, maar dat kon ik gelukkig bijtijds een halt toeroepen. De muggen zitten hier ook volop, dus ik ga meteen eens even googlen op die off! Clip on.
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Petra/VS schreef: Ik heb de Off! Clip On aan nu en die helpt echt!
die kende wij nog niet....

volgende week maar een paar kopen en mee naar NL nemen.. :wink:
If you can dream it...
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer