Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Dre: USA ZuidWest met 2 kinderen (11 en 10 jaar)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dre
Amerika-ontdekker

Reis Dre: USA ZuidWest met 2 kinderen (11 en 10 jaar)

Bericht door Dre »

Hallo allemaal!

Ik zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Andrea en samen met mijn man en onze 2 jongens wonen wij in het oosten van Nederland (Twente zei de trotse tukker :) ). Een aantal jaar geleden al eens het plan opgevat om naar Amerika te gaan, toen is het er door omstandigheden niet van gekomen. De wens is er altijd gebleven, en nu zijn we aan het plannen om volgend jaar in de zomer te gaan. We zijn er op tijd bij, na onze zomervakantie dit jaar kunnen we dan direct gericht prijzen opvragen en boekingen gaan doen (vlucht, huurauto en hotels, plan is om op 5 juli 2013 te vertrekken). Ervaren reizigers zijn we niet. Ik heb al veel aan dit forum gehad en durf het dan nu ook aan om ons reisschema hier te plaatsen, hopelijk hebben jullie goede tips! Volgens mij doen we het rustig aan qua route, we reizen natuurlijk wel met 2 kids die ook graag lekker willen zwemmen ipv alleen maar natuur en rotsen te zien. Met pijn in mijn hart heb ik Arches geschrapt, daar moeten we maar een andere keer naar toe :wink: Graag willen we een stuk route 66 rijden, ik vind dit nogal lastig om in te plannen en vraag me dan ook af wat de mooiste plekken zijn. Bryce kan misschien ook in 1 dag, ik ben er nog niet van overtuigd of we hier 2 nachten moeten blijven. We hebben dan al flink gewandeld in Zion wat voor kinderen leuker is zoals ik heb begrepen. San Diego is bewust in de route opgenomen wegens de Zoo en Sea World. Vanuit Page kunnen we misschien op en neer naar Monument Valley (?), en voor Palm Springs is denk ik ook wel een beter alternatief te vinden. Graag jullie tips en opmerkingen!

Dag 1: directe vlucht naar San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco - Yosemite (voorkeur voor overnachting in Yosemite)
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite - via Tioga Pass, bezoek aan Bodie en Mono Lake - Bishop
Dag 8: Bishop - via Death Valley - Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10 : Las Vegas - Zion
Dag 11: Zion
Dag 12: Zion - Bryce Canyon
Dag 13: Bryce Canyon
Dag 14: Bryce Canyon - Page
Dag 15: Page
Dag 16: Page
Dag 17: Page - Grand Canyon
Dag 18: Grand Canyon
Dag 19: Grand Canyon - Kingman
Dag 20: Kingman - via route 66 - ????
Dag 21: ???? - Palm Springs
Dag 22: Palm Springs
Dag 23: Palm Springs - San DIego
Dag 24: San Diego
Dag 25: San Diego
Dag 26: San Diego - Los Angeles
Dag 27: Los Angeles
Dag 28: Los Angeles - Santa Barbara
Dag 29: Santa Barbara - Carmel/Montery
Dag 30: Carmel/Montery - San Francisco
Dag 31: Terug naar Nederland
Hockey
Amerika-expert

Re: Reis USA ZuidWest met 2 kinderen (11 en 10 jaar)

Bericht door Hockey »

Ik kan het alleen het kustroute stuk beoordelen. SF, SD voldoende tijd, LA weinig. Wat ik je wel aanraad is om voor het echte rijden langs de kust het anders in te plannen. LA naar Santa Barbara is 2 uurtjes rijden, dan de dag erna een zeer lange rit, eigenlijk te lang, en dan weer een relatief korte rit. Rij vanaf LA verder dan Santa Barbara of stop eerder dan Monterey.
girltje155
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reis USA ZuidWest met 2 kinderen (11 en 10 jaar)

Bericht door girltje155 »

Je neemt wel overal ruim de tijd, dat is hartstikke lekker denk ik. Wij zijn zelf wel twee nachten in Bryce geweest en vonden dat heerlijk. Je kan gewoon op het gemak alles bekijken en de viewpoints afrijden. Ik vond het wandelen daar ook weer heel anders dan in Zion, dus het is wel leuk afwisselend!
Je zou vanaf de Grand Canyon over de route Seligman - Kingman kunnen rijden, dat is al een stukje route 66. Wil je dan nog meer route 66 dan kun je vanaf Kingman over Oatman rijden en dan door naar Twenty nine palms (dan heb je ook voldoende tijd om een mooi stuk Joshua Tree te rijden) of Palm Springs. Je rijdt dan over een heel mooie bergpas, echt de moeite waard.
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
rhaf
Amerikafan

Re: Reis Dre: USA ZuidWest met 2 kinderen (11 en 10 jaar)

Bericht door rhaf »

Hoi Dre, jullie hebben een leuk vooruitzicht voor het komend jaar. :thumbup:

Voor wat dit betreft "We hebben dan al flink gewandeld in Zion wat voor kinderen leuker is zoals ik heb begrepen", uit eerdere ervaringen weet ik dat mijn kids, toen iets van 10 en 13, Bryce zeker zo leuk vonden om rond te wandelen. Vooral van de Navajo en Queens Garden Trail hebben ze erg genoten.

Nu is het van Zion naar Bryce niet spectaculair lang rijden (zeg 2½-3u afhankelijk of je tussentijds een stop wil maken), dus als je 's-morgens zo vroeg mogelijk uit ZION weggaat, dan zou je nog een hele middag de tijd hebben om bv Bryce met de auto te verkennen door vanuit Rainbow point te "vertrekken" en de verschillende vergezichten op weg naar beneden te aanschouwen. Dat zou je de volgende dag de hele dag de tijd geven om rustig de twee genoemde trails te lopen en op tijd te rusten/picknicken. Dan de nacht lekker slapen om de volgende dag op weg te gaan naar Page.

Overigens als je een SUV hebt gehuurd en je bent een heel klein beetje avontuurlijk zou je vanuit Bryce naar het plaatsje Tropic kunnen rijden en dan via de Cottonwood Cayon road richting Paige kunnen rijden. Zoek maar even via Google naar deze weg en je krijgt middels de nodige foto's te zien hoe mooi die route is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wat een heerlijke lange en rustige route!
Zion en Bryce zijn beide leuk om te wandelen, maar het water in Zion maakt dat park voor de kinderen misschien net wat leuker. Maar met voldoende tijd is het heerlijk om voor beide parken een volle dag te hebben.
Wat zijn julie plannen in Page? Bedenk dat het erg warm is in juli, onze kinderen - en wij eerlijk gezegd ook - hadden daar niet zoveel puf om veel te doen. As je gaat varen op Lake Powell heb je wel wat meer tijd nodig, maar de belangrijkste bezienswaardigheden zijn ook met 2 keer een halve dag te doen. Yosemite is een park waar onze kinderen elke keer wel langer wilden blijven; je kunt er erg veel doen, het junior ranger programma is leuk voor de kinderen, en je kunt er fietsen, raften, zwemmen, etc. Willen jullie niet in Death Valley overnachten? Je rijdt dan niet op het heetst van de dag door het park. Het zwemmen in het ppark is ook een belevenis. Misschien heb je iets aan ons 2004 en 2006-verslag voor het stuk Las Vegas - Yosemite met 2 stops.
Tussen de Grand Canyon en San Diego zou je wel een of twee dagen minder kunnen doen. Het is leuker om een dag extra LA of langs de kust te doen, of neem Monument Valley of Sedona op in de route.
Je kunt nu al reserveren voor Yosemite en ik zou dat ook doen als ik julie was; het raakt daar erg snel vol. Je betaalt de eerste nacht aan, maar je krijgt het terug als je annuleert. Ook een manier om te kosten wat te spreiden. :thumbup:

Marianne
Dre
Amerika-ontdekker

Bericht door Dre »

Bedankt vast voor de reacties! Ik ben al druk aan het puzzelen met googlemaps. Ook route 66 ziet er indrukwekkend uit, volgens mij alleen niet te doen in 1 dag van GCNP naar 29 Palms. Google geeft aan ca 375 mile, en bijna 8 uur rijden. Nog even verder puzzelen dus!

Marianne, welk hotel adviseer je in Yosemite?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik vind alles in de vallei prima. Het hangt er van af wat je wilt betalen, maar vooral wat er nog beschikbaar is. Als ik nu kijk van 8-11 juli dan is bijvoorbeeld de lodge al niet meer beschikbaar, en ook Housekeeping Camp (vonden onze kinderen leuk) niet meer. De enige mogelijkheid is een tent in Curry village.
Er zal nog wel wat vrijkomen, maar de populaire accommodatie (cabins in Curry Village, Housekeeping Camp) is heel snel weg.
Hebben jullie niet overwogen om een camper te hiuren of met een tent te kamperen? Zie voor dat laatste bijvoorbeeld de reisverslagen van Elly: http://www.michelly.nl .
Van de grand Canyon naar twentynine Palms is ruim 6 uur rijden. Een lange dag, maar best te doen. Je hebt dan meer tijd voor de leukere plaatsen.

Marianne
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hke »

Erg mooie route.
Veel tijd voor alles.
Onze kids vonden in 2010 Alcatraz erg leuk en een boot huren op Lake powell bij Page.

Zie voor ideeen ons 2010 verslag.

succes.
Dre
Amerika-ontdekker

Bericht door Dre »

Marianne, dank voor het meedenken en voor het kijken naar de beschikbaarheid. Heb zelf ook nog even gekeken gisteravond, ik dacht nog wel dat we erg vroeg waren met plannen, maar overnachten in Yosemite gaat al niet meer lukken vrees ik inderdaad. Vandaag nog even informeren bij Tioga Tours, en anders maar iets boeken wat met weinig of geen kosten geannuleerd kan worden, en dan zelf hopen op een annulering in het park kort voor de tijd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je kunt ook eens kijken of het op een latere datum wel lukt; als je gaat kijken op het moment dat de reservering voor die dag open gaat zou het toch moeten lukken lijkt me. Als je in LA begint en eindigt valt yYosemite wat later in de route. De route omdraaien kan ook natuurlijk. Aan de andere kant kan ik me niet vorstellen at er zelfs geen tent meer vrij zou zijn/komen, zeker buiten het weekend.

Marianne
Dre
Amerika-ontdekker

Re: Reis Dre: USA ZuidWest met 2 kinderen (route wat aangepa

Bericht door Dre »

Ik heb de route wat aangepast. 2 hele dagen GCNP is toch wel erg lang als je niet van plan bent om daar trails te gaan lopen. Page is ook een dag minder verblijf. Evt. willen we nog een helicoptervlucht doen boven de GC, maar tjonge, dat loopt flink in de papieren zeg! Een boottocht over de coloradariver lijkt ons ook prachtig, dat kan vanuit Page dacht ik. Route is nu als volgt, met route 66 erbij in. Met name het stuk van GCNP naar San Diego heb ik nog niet helder, en het stuk kust van LA naar SF, tips zijn welkom. Heb de route over de bergpas gezien, hoe kronkelig zijn die wegen daar? Onze jongste is snel autoziek, moet op de Gotthardpas in Zwitserland al spugen :( Ik heb nog een dag over om te plannen, waar zou ik die het mooist in kunnen plannen?

Route is nu als volgt:

Dag 1: directe vlucht naar San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco - Yosemite (voorkeur voor overnachting in Yosemite)
Dag 5: Yosemite
Dag 6: Yosemite
Dag 7: Yosemite - via Tioga Pass, bezoek aan Bodie en Mono Lake - Bishop ( zou een overnachting in Lone Pine ook kunnen? Scheelt een uur met Bishop en daar heb je de volgende dag door DV profijt van)
Dag 8: Bishop - via Death Valley - Las Vegas
Dag 9: Las Vegas
Dag 10 : Las Vegas - Zion (via Valley of Fire SP)
Dag 11: Zion
Dag 12: Zion - Bryce Canyon
Dag 13: Bryce Canyon
Dag 14: Bryce Canyon - Capitol Reef (overnachten in Torrey???)
Dag 15: Capitol Reef - Monument Valley
Dag 16: MV - Page
Dag 17: Page
Dag 18: Page - Grand Canyon
Dag 19: Grand Canyon - Kingman route 66 (of is overnachting in Needles bijv. een betere optie? )
Dag 20: Kingman - Palm Springs, via Yoshua Tree NP
Dag 21: Palm Springs - San Diego
Dag 22: San Diego
Dag 23: San DIego

Dag 24: San Diego - Los Angeles
Dag 25: Los Angeles
Dag 26: Los Angeles

Dag 27: Los Angeles - Pismo Beach oid
Dag 28: Pismo - Carmel/Montery
Dag 29: Carmel/Montery - San Francisco
Dag 30: Terug naar Nederland
girltje155
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door girltje155 »

Ziet er goed uit en wat betreft wagenziekte. Je gaat heel veel meer bochten tegenkomen in je reis, sowieso bij de Tioga Pass en opweg naar Torrey en langs de kust. Daar zou ik het echt niet voor laten. Ik ben zelf ook snel wagenziek en heb alleen langs de kust er last van gehad, maar gelukkig ben ik oud genoeg om voorin te kunnen zitten :wink: en dat scheelt al heel veel (misschien ook wel voor jouw jongste?)!!
Dagje extra zou langs de kust kunnen, kan je bijvoorbeeld in Pismo Beach lekker een dag naar het strand.
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
Dre
Amerika-ontdekker

Bedankt voor de reacties!

Bericht door Dre »

Bedankt allemaal voor de reacties! Heb een extra dag gepland in LA, in en om LA is ook genoeg te zien en te doen. En een dagje strand is ook lekker voor de kids! Heb er helemaal zin in, het wordt vast een vermoeiende maar ook een supergave reis :P Ik ben nu vooral veel reisverslagen aan het lezen en op de sites vd parken aan het speuren. Heb al een paar topics ontdekt over reizen met kinderen en activiteiten in steden. dus ben nu een soort van "routeboek" aan het maken. Wordt vervolgd, en dan in een ander topic denk ik om tips te krijgen over de mooiste te rijden roites en bezienswaardigheden onderweg, voorzover ik die niet al heb kunnen achterhalen via dit forum.
Dre
Amerika-ontdekker

Bericht door Dre »

PS Marianne: vond het erg leuk om jouw verslagen te lezen, en ook om te zien hoe je dochters zijn gegroeid in die periode! Raften in Yosemite heb ik genoteerd als tip, en fietsen in Yosemite ook! Je wandelsite heb ik al bezocht, ga me hier nog verder in verdiepen. Super hoor, hoe je dat doet.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Dre, we kunnen je hier ook al tips geven. Vraag maar raak zou ik zeggen en de antwoorden komen vast wel los.
Dre
Amerika-ontdekker

Eerste hotel is geboekt!

Bericht door Dre »

Het eerste hotel is geboekt! Yosemite Lodge at the Falls, prima lokatie in het park. Vliegtickets komen later wel :D , hotel kan gelukkig kosteloos worden geannuleerd. Toch maar even bellen of mailen met het hotel, op de bevestiging van booking.com staat 1 kamer, max 2 personen, terwijl bij de kamergegevens (DeLuxe kamer) staat dat het geschikt is voor max 5 personen en dat voor extra personen een toeslag wordt berekend. Zou lullig zijn als we daar staan met de kids en er is geen plek in de herberg :roll:
Zit nu te kijken of we vanuit San Francisco eerst naar de zuid ingang zullen rijden, evt. de auto parkeren bij Wawona en met de shuttle verder, om Mariposa Grove te bezoeken. Volgens mijn inschatting, rekening houdend met drukte bij de ingang, zullen we toch rond 14.00 uur daar kunnen zijn, als we om 08.00 uur vertrekken uit SF. Dan hebben we daar een aantal uur om rond te wandelen en kunnen daarna door naar het hotel om in te checken en om een hapje te eten.
Daarna hebben we 2 hele dagen om al het moois in Yosemite te bekijken, waarbij we zeker een halve dag, misschien wel een hele dag, fietsen willen huren en willen "raften" op de Merced River. Een woeste stroomversnelling zal het niet zijn in die periode toch? We gaan via de Tioga Pass weer uit het park, dus kunnen dan de mooie punten langs de Tioga Road zien en nog een korte wandeling maken.
Voor jullie beeldvorming, we komen 9 juli aan in Yosemiten en vertrekken 12 juli weer.
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik weet wel dat het stuk van Route 66 wat wij gereden hebben, geen drol an was. Orienteer je goed dat je een leuk stuk kiest. Wellicht dat de kenners je daar beter over kunnen informeren.

Mooie rustige route dus dat komt zeker goed. Je hebt er goed overna gedacht. Wij reizen met kleine kinderen dus ik weet uit ervaring hoe fijn het is om dit op de juiste manier aan te pakken. :thumbup:
Dre
Amerika-ontdekker

Panorama Trail

Bericht door Dre »

Nog een vraag over de invulling in Yosemite: is de Panorama Trail te doen met kinderen, of is dat te zwaar? Jongens zijn wel sportief, en wandelen hebben ze ook geen hekel aan, maar in de mountains is het toch een ander verhaal denk ik. Iemand ervaring mee?
Dre
Amerika-ontdekker

Panoramatrail

Bericht door Dre »

Sorry, deze vraag is recent al eerder gesteld, ben nu het reisverslag aan het doorlezen waar in het betreffende topic wordt verwezen. Zo veel info :oops:
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hke »

Wij hebben de trail in 2010 met onze kids van toen 10 en 8 gelopen.
We waren allen bekaf aan het einde van de dag.
Maar wel de moeite waarde.

http://keersmaekersnaarusa.reismee.nl/r ... -aug-2010/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer