Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Wouter G: west canada en nw amerika
Reis Wouter G: west canada en nw amerika
Beste allemaal,
Na veel opgestoken te hebben van jullie reisschema's hebben wij voor onze 4 weekse reis met camper onderstaand plan opgevat.
Echter is nu wel erg druk geworden, zeker gedeelte in Amerika. Graag jullie advies!
Dag 1 - 24 juli Aankomst Vancouver
Dag 2 - 25 juli Vancouver
Dag 3 - 26 juli Vancouver - Whistler
Dag 4 - 27 juli Whistler
Dag 5 - 28 juli Whistler - Clearwater(wells gray)
Dag 6 - 29 juli Clearwater
Dag 7 - 30 juli Clearwater - Jasper
Dag 8 - 31 juli Jasper
Dag 9 - 1 augustus Jasper - Yoho
Dag 10 - 2 augustus Yoho
Dag 11 - 3 augustus Yoho- Banff
Dag 12 - 4 augustus Banff
Dag 13 - 5 augustus Banff- Glacier via HW 2 of BC 93/95(langer/mooier?, ))
Dag 14 - 6 augustus Glacier
Dag 15 - 7 augustus Glacier (via going to the sun route)- Missoula
Dag 16 - 8 augustus Missoula - Yellowstone
Dag 17 - 9 augustus Yellowstone
Dag 18 - 10 augustus Yellowstone
Dag 19 - 11 augustus Yellowstone
Dag 20 - 12 augustus Yellowstone - Grand Teton
Dag 21 - 13 augustus Grand Teton
Dag 22 - 14 augustus Grand Teton- Idaho falls
Dag 23 - 15 augustus Idaho Falls- Smith Rock
Dag 24 - 16 augustus Smith Rock - Mt. Raineer
Dag 25 - 17 augustus Mt Raineer- Olympic NP
Dag 26 - 18 augustus- Olympic NP
Dag 27 - 19 augustus- Olympic NP
Dag 28 - 20 augustus- Olympic- Vancouver
Dag 29 - 21 augustus- Terugvlucht 18:30
Ben erg benieuwd wat jullie er van vinden en heb daarnaast paar vragen:
-Is onze tijd in de Canadese parken nu voldoende om er goede indruk van te krijgen. En lijken Yoho/Banff/Jasper en Glacier niet zoveel op elkaar dat we er net zo goed 1tje kunnen overslaan?
- Heb ik nu de hoogtepunten van het gebied tussen Grand Teton en Seattle te pakken, vond dit lastig gebied.
- Olympic NP overslaan of is dit echt must-see?
Super bedankt alvast!
Na veel opgestoken te hebben van jullie reisschema's hebben wij voor onze 4 weekse reis met camper onderstaand plan opgevat.
Echter is nu wel erg druk geworden, zeker gedeelte in Amerika. Graag jullie advies!
Dag 3 - 26 juli Vancouver - Whistler
Dag 4 - 27 juli Whistler
Dag 5 - 28 juli Whistler - Clearwater(wells gray)
Dag 8 - 31 juli Jasper
Dag 10 - 2 augustus Yoho
Dag 16 - 8 augustus Missoula - Yellowstone
Dag 22 - 14 augustus Grand Teton- Idaho falls
Dag 23 - 15 augustus Idaho Falls- Smith Rock
Dag 24 - 16 augustus Smith Rock - Mt. Raineer
Dag 25 - 17 augustus Mt Raineer- Olympic NP
Dag 27 - 19 augustus- Olympic NP
Dag 28 - 20 augustus- Olympic- Vancouver
Dag 29 - 21 augustus- Terugvlucht 18:30
Ben erg benieuwd wat jullie er van vinden en heb daarnaast paar vragen:
-Is onze tijd in de Canadese parken nu voldoende om er goede indruk van te krijgen. En lijken Yoho/Banff/Jasper en Glacier niet zoveel op elkaar dat we er net zo goed 1tje kunnen overslaan?
- Heb ik nu de hoogtepunten van het gebied tussen Grand Teton en Seattle te pakken, vond dit lastig gebied.
- Olympic NP overslaan of is dit echt must-see?
Super bedankt alvast!
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Re: Reis west canada en nw amerika
prachtig rondje hoor! dat wordt genieten, ik heb er weinig op aan te merken. Wij deden eerder een gelijkaardig rondje, maar wij hadden wel geen olympic NP op het programma dus daar kan ik weinig van zeggen.
Ik zou misschien een dagje meer vancouver voorzien, bvb op het einde van de reis. Dat is echt zo'n fantastisch mooie stad, en er is veel te doen (stad, of natuur in de buurt).
Ik zou misschien een dagje meer vancouver voorzien, bvb op het einde van de reis. Dat is echt zo'n fantastisch mooie stad, en er is veel te doen (stad, of natuur in de buurt).
Re: Reis Wouter G: west canada en nw amerika
Grand Teton naar Idaho Falls is maar een kort stuk. Voor de route naar Olympic NP kan je van Jackson via Craters of the Moon naar Twin Falls rijden. Dan de volgende dag wellicht naar The Dalles of Hood River en dan door Columbia River Gorge naar Olympic. Mount Rainier zie je van een afstand maar na een dergelijke reis zou ik niet meer in Mount Rainier gaan overnachten.
Onderweg in WA heb je nog Mt. St. Helens. Op een heldere dag is dat zeker de moeite waard maar een bezoek neemt extra tijd.
Yeehaw
Onderweg in WA heb je nog Mt. St. Helens. Op een heldere dag is dat zeker de moeite waard maar een bezoek neemt extra tijd.
Yeehaw
Dank voor de reacties. Cramers of THE mono en columbia rivier George willen we inbouwen 
Vraag over whistler, is dat de moeite waard op deze route? Krijg beetje het idee van een drukke mondaine skiplaats. Is dag extra banff of Jasper niet meer waard? Alvast dank.

Vraag over whistler, is dat de moeite waard op deze route? Krijg beetje het idee van een drukke mondaine skiplaats. Is dag extra banff of Jasper niet meer waard? Alvast dank.
- onderlegger
- Amerikafan
- Partner van: Brenda
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik ga geen nuttige informatie geven maar dit topic wel op de voet volgen omdat we binnen 2 jaar ook een rondje in Canada plannen. Ik ben vooral benieuwd of het eenvoudig is om Glacier NP en Olympic NP er vrij bij te nemen zijn zonder in Canada te moeten gaan schrappen. Wij hebben wel maar 3 weken tot onzer beschikking.
Ik zou Clearwater eruit halen daar kun je s'morgens ook wel even kijken als je naar Jasper gaat. Het is een heel klein park en naast de watervallen is er niet veel te beleven........
Ik zou een dagje langer in Jasper of Banff blijven of via Banff via de Kananaskis mountains naar Waterton NP gaan daar de grens over en je bent in Glacier. De oostkant van Glacier is verschrikklijk mooi.
Ik zou een dagje langer in Jasper of Banff blijven of via Banff via de Kananaskis mountains naar Waterton NP gaan daar de grens over en je bent in Glacier. De oostkant van Glacier is verschrikklijk mooi.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hallo Wouter,,Dag 15 - 7 augustus Glacier (via going to the sun route)- Missoula
Wij hebben deze route ook op ons verlanglijstje staan maar ik heb van Rob (moderator) gehoord dat je NIET met de camper over de GTTS road mag rijden. Dus zal je
een andere route moeten nemen.
Wel zou je daar een auto kunnen huren om de GTTS te kunnen rijden/bekijken ( hij schijnt heel mooi te zijn )
of hem met de shuttlebus bezoeken maar dan ben je van de chauffeur afhankelijk waar hij stopt.
Sam
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik denk dat de tijd voldoende is om een goed indruk van de parken te krijgen. Yoho hebben wij niet bezocht maar Banff, Jasper en Glacier zijn heel verschillend.Is onze tijd in de Canadese parken nu voldoende om er goede indruk van te krijgen. En lijken Yoho/Banff/Jasper en Glacier niet zoveel op elkaar dat we er net zo goed 1tje kunnen overslaan?
Whistler is inderdaad heel erg toeristich, ik vond het leuk om even rond te kijken maar zou er zelf geen twee nachten blijven.
Het is inderdaad een lastig gebied, dat vonden wij ook. Wij vonden vooral de dagen dat we van Grand Teton naar Boise en van Boise naar Bend reden erg (te) lang.Heb ik nu de hoogtepunten van het gebied tussen Grand Teton en Seattle te pakken, vond dit lastig gebied.
Portland en de Columbia River Gorge zijn de moeite waard, daar zou ik wat tijd voor inruimen.
Van Idaho Falls naar Smith Rock is een hele lange dag rijden. Smith Rock SP is een leuk, mooi parkje maar ik zou er niet helemaal voor omrijden als je verder geen tijd hebt voor de omgeving van Bend.
Ik zou de suggestie van Yeehaw volgen en direct richting Portland gaan en dan eventueel ook Mount Rainier uit het schema halenvoor wat meer rust.
Olympic NP overslaan of is dit echt must-see?
Ik zou het niet overslaan, het is een heel bijzonder park of eigenlijk bestaat het uit een paar aparte gedeeltes. De beaches zijn echt prachtig, vooral als je's morgens vroeg in de tidepools zeesterren gaat zoeken. Hoh Rainforrest en Lake Quinault zijn ook heel bijzonder met al die bomen met mos eraan. Bovendien is het een moie afwisseling met al die bergen die je gezien hebt.
Als je een nachtje Clearwater weglaat en een nachtje Whistler heb je nog twee dagen extra voor Vancouver. Wij zijn helemaal geen stedenmensen maar zijn helemaal verliefd geworden op Vancouver.
Verder vind ik het een prachtige route.
Je komt met een Camper niet verder dan Rising Sun tegenwoordig (ik ben er vorige week nog geweestsammie56 schreef:Wel zou je daar een auto kunnen huren om de GTTS te kunnen rijden/bekijken ( hij schijnt heel mooi te zijn )Dag 15 - 7 augustus Glacier (via going to the sun route)- Missoula
of hem met de shuttlebus bezoeken maar dan ben je van de chauffeur afhankelijk waar hij stopt.
Sam

Ben je er voor 1juli dan rijden de rode bussen ook daar moet je voor betalen. Omrijden is zeker geen ramp deze route is ook heel mooi.
Go T@bbing!!!!
- niekie73
- Amerikafan
- Contacteer:
Mooie route
Ik zou de dag whistler eruit halen, als je smorgens in vancouver vertrekt ben je smiddags in whistler en kun je nog gedoen doen.
(persoonlijk vond ik whistler niks) bij helder weer misschien met gondel omhoog.
Rijd net voor whistler wel even naar olympic park omhoog, kans op veel beren, en waterval op het eind.
Wijzelf hebben ons wel een hele dag in Welss Gray vermaakt, met korte hikes.
Maar ga je alleen voor de watervallen, zeggen ze bij info centre dat je aan 2 uur genoeg hebt.
Ik zou de grote lijnen gewoon zo aanhouden, je kan altijd terplekke je reis nog wat aanpassen. Vind je whistler niks rij je door,
ben je snel door clearwater gekacheld (lijkt me lastig met al die kuilen en gaten) kan je ook altijd nog doorrijden naar Jasper.
Ik denk dat je zulke dingen terplaatse moet beslissen dan nu al dingen te gaan schrappen.
Over de usa kan ik helaas nog niks zeggen hopen we zelf volgend jaar ook te ontdekken
Ik zou de dag whistler eruit halen, als je smorgens in vancouver vertrekt ben je smiddags in whistler en kun je nog gedoen doen.
(persoonlijk vond ik whistler niks) bij helder weer misschien met gondel omhoog.
Rijd net voor whistler wel even naar olympic park omhoog, kans op veel beren, en waterval op het eind.
Wijzelf hebben ons wel een hele dag in Welss Gray vermaakt, met korte hikes.
Maar ga je alleen voor de watervallen, zeggen ze bij info centre dat je aan 2 uur genoeg hebt.
Ik zou de grote lijnen gewoon zo aanhouden, je kan altijd terplekke je reis nog wat aanpassen. Vind je whistler niks rij je door,
ben je snel door clearwater gekacheld (lijkt me lastig met al die kuilen en gaten) kan je ook altijd nog doorrijden naar Jasper.
Ik denk dat je zulke dingen terplaatse moet beslissen dan nu al dingen te gaan schrappen.
Over de usa kan ik helaas nog niks zeggen hopen we zelf volgend jaar ook te ontdekken

Reisverslag SouthWest 2016
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
Reisverslag NW.USA-Canada 2013
Reisverslag West Canada 2012
Reisverslag Noorwegen 2010
Lonely Planet heeft een prima gids voor Jasper, Banff en Glacier NPs. Alles in een.
We hebben 2 Lonely Planets. Canadian Rockies en Western USA. Zijn ernome fans van LP's, maar soms mis ik wat waardeoordelen op basis waarvan je een keuze kunt maken of iets de moeite waard is. Maar daarom is dit forum zo fijn 

Vandaag teruggekomen! Wat een geweldige reis!
Dag 3 - 26 juli Vancouver - Whistler(Nairn Falls PP)
Dag 4 - 27 juli Whistler (Niet gedaan en extra dag Seattle ingebouwd aan einde)
Dag 5 - 28 juli Whistler - Clearwater(wells gray PP)
Dag 8 - 31 juli Jasper
Dag 10 - 2 augustus Yoho
Dag 16 - 8 augustus Missoula - Yellowstone (uiteindelijk in 1 dag van Glacier naar Yellowstone(11 uur in auto gezeten maar zo extra dag gewoonen, ook in Seattle verbleven)
Dag 22 - 14 augustus Grand Teton- Boise (onderweg craters of moon)
Dag 23 - 15 augustus Boise- nabij Portland(columbia river gorge)
Dag 24 - 16 augustus columbia river gorge - Olympic
Dag 25 - 17 augustus Olympic NP-
Dag 27 - 19 augustus- Olympic NP- Seattle
Dag 28 - 20 augustus- Seattle- Vancouver
Hebben uiteindelijk dus Whistler(lijkt vooral leuk in winter) overgeslagen en Glacier-Yellowstone in 1 dag gedaan. Zo 2 dagen " gewonnen" en deze besteed in Seattle. Wat een gave stad! Vonden wij veel leuker dan vancouver. Moet wel aantekenen dat we geluk hadden vanwege bekenden die in Seattle wonen en ons alle leuke hippe alternatieve wijken in konden nemen.
Voor degenen die soortgelijke route willen doen. Als je nog dagen wilt schrapen zou je dat wellicht beste kunnen doen in Wells gray. Hikes waren niet echt onderscheidend. En watervallen kun je makkelijk in 1 halve dag doen.
Was aaneenschakeliing van hoogtepunten maar als we er dan toch iets uit moeten pikken.
-Yoho NP- Lekker rustig park minstens zo mooi als Banff en Jasper maar niet zo massaal.
- De langere hikes (4 uur plus) Kan wel stellen dat in algemeenheid opgaat: hoe langer hoe mooier, en in ieder geval een stuk rustiger
(vb: Yoho NP Icelne loop met prachtig zicht op takkakaw falls, en Glacier NP de Highline trail van logan pass naar the loop. WOW
-Yellowstone- de grand canyon.
- Jackson Hole - leuk stadje dichtbij de tetons, ideaal voor diner/lunch na bezoek tetons
- Olympic NP- Meest gevarieerde park met strand, regenwoud en fantastische bergen
- Seattle dus
Tegengevallen
-Hikes in Yellowstoe, maar kan zijn dat we hier pech hebben gehad met advies van visitor centre. Advies in VC in overige NP's was trouwens super
- Weinig super interessants tussen Tetons en Seattle/Olympic. Craters of the moon was wel aardig maar niet bijzonder. Columbia river gorge geldt hetzelfde. Waren drie pittige rijdagen om uiteindelijk in Olympic te komen. Is echter onvermijdelijk maar wees dus voorbereid
Conclusie: Te gekke reis !
Dag 3 - 26 juli Vancouver - Whistler(Nairn Falls PP)
Dag 4 - 27 juli Whistler (Niet gedaan en extra dag Seattle ingebouwd aan einde)
Dag 5 - 28 juli Whistler - Clearwater(wells gray PP)
Dag 8 - 31 juli Jasper
Dag 10 - 2 augustus Yoho
Dag 16 - 8 augustus Missoula - Yellowstone (uiteindelijk in 1 dag van Glacier naar Yellowstone(11 uur in auto gezeten maar zo extra dag gewoonen, ook in Seattle verbleven)
Dag 22 - 14 augustus Grand Teton- Boise (onderweg craters of moon)
Dag 23 - 15 augustus Boise- nabij Portland(columbia river gorge)
Dag 24 - 16 augustus columbia river gorge - Olympic
Dag 25 - 17 augustus Olympic NP-
Dag 27 - 19 augustus- Olympic NP- Seattle
Dag 28 - 20 augustus- Seattle- Vancouver
Hebben uiteindelijk dus Whistler(lijkt vooral leuk in winter) overgeslagen en Glacier-Yellowstone in 1 dag gedaan. Zo 2 dagen " gewonnen" en deze besteed in Seattle. Wat een gave stad! Vonden wij veel leuker dan vancouver. Moet wel aantekenen dat we geluk hadden vanwege bekenden die in Seattle wonen en ons alle leuke hippe alternatieve wijken in konden nemen.
Voor degenen die soortgelijke route willen doen. Als je nog dagen wilt schrapen zou je dat wellicht beste kunnen doen in Wells gray. Hikes waren niet echt onderscheidend. En watervallen kun je makkelijk in 1 halve dag doen.
Was aaneenschakeliing van hoogtepunten maar als we er dan toch iets uit moeten pikken.
-Yoho NP- Lekker rustig park minstens zo mooi als Banff en Jasper maar niet zo massaal.
- De langere hikes (4 uur plus) Kan wel stellen dat in algemeenheid opgaat: hoe langer hoe mooier, en in ieder geval een stuk rustiger

-Yellowstone- de grand canyon.
- Jackson Hole - leuk stadje dichtbij de tetons, ideaal voor diner/lunch na bezoek tetons
- Olympic NP- Meest gevarieerde park met strand, regenwoud en fantastische bergen
- Seattle dus

Tegengevallen
-Hikes in Yellowstoe, maar kan zijn dat we hier pech hebben gehad met advies van visitor centre. Advies in VC in overige NP's was trouwens super
- Weinig super interessants tussen Tetons en Seattle/Olympic. Craters of the moon was wel aardig maar niet bijzonder. Columbia river gorge geldt hetzelfde. Waren drie pittige rijdagen om uiteindelijk in Olympic te komen. Is echter onvermijdelijk maar wees dus voorbereid

- markro
- Moderator
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Goed om te lezen, dat jullie een fijne reis hebben gehad.
Leuk dat jij jouw ervaringen op het forum vertelt.
Leuk dat jij jouw ervaringen op het forum vertelt.
Hallo Wouter,
Het is fijn om te lezen dat je een echt te gekke reis hebt gemaakt, bedankt dat je de leuke maar ook de minder leuke dingen hebt beschreven dan kan ik dat meenemen in onze voorbereiding.
Ik schreef al eerder op het forum dat wij deze reis ook willen gaan maken in 2014 ( duurt nog even maar dan hebben we in ieder geval genoeg tijd voor de voorbereidingen )
Ik hoop dat je nog een soort van reisverslag online gaat zetten, uiteraard met foto's want daar ben erg benieuwd naar.
Gr
Sam
Het is fijn om te lezen dat je een echt te gekke reis hebt gemaakt, bedankt dat je de leuke maar ook de minder leuke dingen hebt beschreven dan kan ik dat meenemen in onze voorbereiding.
Ik schreef al eerder op het forum dat wij deze reis ook willen gaan maken in 2014 ( duurt nog even maar dan hebben we in ieder geval genoeg tijd voor de voorbereidingen )
Ik hoop dat je nog een soort van reisverslag online gaat zetten, uiteraard met foto's want daar ben erg benieuwd naar.
Gr
Sam
Bedankt voor je verslag Wouter. Goed om te horen dat jullie het zo fijn hebben gehad. Hebben jullie us 95/2 nog gereden via Bonnerrs Ferry en Kootenay Falls?
Wouter G schreef:Tegengevallen
Fijn om te horen dat je een geweldige reis hebt gehad.
Klopt van de VC in Yellowstone, totaal geen informatie over de staat van de trails, bij eentje zeiden ze dat het misschien wel nat zou zijn. We hadden zelf wat boeken aangeschaft over de hikes in yellowstone, want van de VC's wordt je niet veel wijzer.
In Canada en Glacier leek het wel dat ze alle trails zelf gelopen moeten hebben o.i.d. Ze lijken de trails wel uit hun hoofd te kennen

Geniet nog lekker na en van je foto's!!
Go T@bbing!!!!
Hoi allen, dank voor jullie reacties! Hopelijk hebben jullie er wat aan.
@Sammie, gaan denk ik geen reisverslag online zetten, maar als je nog specifieke vragen hebt, laat vooral even weten dan kan ik daarop reageren.
@Yeehaw Nee, zijn daar niet geweet. Vanuit Banff kortste route genomen naar Glacier, yellowstone,tetons en verder "onderlangs" weer naar het westen via craters of the moon, Boise en Portland
@Sammie, gaan denk ik geen reisverslag online zetten, maar als je nog specifieke vragen hebt, laat vooral even weten dan kan ik daarop reageren.
@Yeehaw Nee, zijn daar niet geweet. Vanuit Banff kortste route genomen naar Glacier, yellowstone,tetons en verder "onderlangs" weer naar het westen via craters of the moon, Boise en Portland
Tof dat jullie een leuke reis gehad hebben, Wouter. Nu kan je nog effe nagenieten en dan weeral beginnen denken aan de volgende!
Lilo

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 5258 Weergaves
-