Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Foto's RoadBear C27-30 (2012)
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Re: Foto's RoadBear C27-30 (2012)
Wij hebben nog niet eerder in Las Vegas de camper opgehaald of achtergelaten. In San Francisco en Denver is er wel een plek waar je kunt kijken voor spullen of spullen kunt achterlaten. We hebben wel gemerkt dat als je zelf stoeltjes koopt en deze achterlaat. Deze gewoon aan de volgende huurder verhuurt worden. Het is niet zo dat die stoeltjes bij de "gratis' spullen komen te te staan. 
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Dat is makkelijk geld verdienen.
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Ook wij hadden pech met de camper in 2011, ook weggesleept. Hele belevenis wel, hier ook een foto waarop je ziet dat de voorwielen inmiddels in die "lepel" hangen;Pete.Z schreef:Nu moet ik het natuurlijk vragen, hoe hebben ze dat lange kreng afgesleept, heb je daar toevallig foto's van?
Ik zou die, als berger, graag zien, want campers met zo'n lange overhang achter zijn lastig!
(beroepsdeformatie, heet dat toch?)

Uploaded with ImageShack.us
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Hallo allemaal,
Prachtige foto's van een C en A camper, zelf twijfel ik enorm over een A of een C27/30.
We zijn met z'n tweeën, maar zoeken lekker de ruimte en luxe, hahahaha nee we willen geen 4* hotel !
By the way, we zijn Linda en Raffie
Prachtige foto's van een C en A camper, zelf twijfel ik enorm over een A of een C27/30.
We zijn met z'n tweeën, maar zoeken lekker de ruimte en luxe, hahahaha nee we willen geen 4* hotel !
By the way, we zijn Linda en Raffie
Groetjes,
Raffie en Linda
Gek op sportvissen !
2018 oktober - Tussen Denver & Seattle
2016 Florida Keys Islamorada
2015 - NY - Boston - Washington
2015 Florida Keys Islamorada & Road Bear RV naar SF > LA > SD > LV
Raffie en Linda
Gek op sportvissen !
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wij hebben zes keer een A gehuurd, waarvan vijf keer met z' tweeën. Heerlijk!!
Hai Monique,
Is ie niet TE groot om bv de stad in te gaan, volgens mij is het echt een monster om mee te nemen. Dat rijden is geen probleem, ben gewoon om groot te rijden, maar heb je er geen "last" van.
Maar je mag officieel niet met een A rijden toch ?
Men zegt wel dat de verhuurbedrijven er geen probleem mee hebben, maar stel dat er iets gebeurt....... wat zegt de wet/politie ?
Jij hebt toevallig geen foto's van dit monster ?
Is ie niet TE groot om bv de stad in te gaan, volgens mij is het echt een monster om mee te nemen. Dat rijden is geen probleem, ben gewoon om groot te rijden, maar heb je er geen "last" van.
Maar je mag officieel niet met een A rijden toch ?
Men zegt wel dat de verhuurbedrijven er geen probleem mee hebben, maar stel dat er iets gebeurt....... wat zegt de wet/politie ?
Jij hebt toevallig geen foto's van dit monster ?
Groetjes,
Raffie en Linda
Gek op sportvissen !
Raffie en Linda
Gek op sportvissen !
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je mag met alle verhuurcampers rijden, omdat de verzekeraars daarover met de verhuurders afspraken hebben gemaakt. De politie zal hier ook niet moeilijk over doen, dit is allemaal geregeld met de verhuurders. Je mag met een B-rijbewijs zowel met de C-klasse als de A-klasse rijden. Het wordt een ander verhaal als je zou huren van een particulier of een minder bekende verzekeraar als El Monte, Road Bear, Cruise America, Apollo of Moturis bijvoorbeeld.
Wij hebben erg goede ervaringen met Road Bear en een heel erg slechte met Moturis. Vijf keer Road Bear, prima, twee keer Moturis (vanwege gebied waar RB niet zat) en vooral de laatste keer drama. Slechte gammele camper met heel veel problemen en slechte oplossingen.
Steden zijn uitdagingen. Je kan buiten de steden zeker in het westen overal gewoon parkeren bij supermarkten, attracties en restaurants. De A-klasse is echt maar een klein stukje langer als de grote C-klasse. Het grote verschil zit hem binnen in de leefruimte, omdat het leefgedeelte veel vierkanter is. Wij vonden dat super. Ze zijn ook meestal wel luxer afgewerkt hoor. Als je echt een stad in wilt, kan je creatief zijn met openbaar vervoer, taxi´s, hop on hop off toers en wat al nog niet meer. Soms huurden we een auto erbij, maar dat was ook pure luxe, wij zijn gek van die Amerikaanse grote SUV´s.
We hebben veel foto´s online. Via onze site kan je ze allemaal bekijken. Vooral in de reis 2007 Voorjaar Zuidwesten staan ook veel foto´s van het interieur van de camper. Klik hier voor alle USA foto´s van onze reizen daar.
Wij hebben erg goede ervaringen met Road Bear en een heel erg slechte met Moturis. Vijf keer Road Bear, prima, twee keer Moturis (vanwege gebied waar RB niet zat) en vooral de laatste keer drama. Slechte gammele camper met heel veel problemen en slechte oplossingen.
Steden zijn uitdagingen. Je kan buiten de steden zeker in het westen overal gewoon parkeren bij supermarkten, attracties en restaurants. De A-klasse is echt maar een klein stukje langer als de grote C-klasse. Het grote verschil zit hem binnen in de leefruimte, omdat het leefgedeelte veel vierkanter is. Wij vonden dat super. Ze zijn ook meestal wel luxer afgewerkt hoor. Als je echt een stad in wilt, kan je creatief zijn met openbaar vervoer, taxi´s, hop on hop off toers en wat al nog niet meer. Soms huurden we een auto erbij, maar dat was ook pure luxe, wij zijn gek van die Amerikaanse grote SUV´s.
We hebben veel foto´s online. Via onze site kan je ze allemaal bekijken. Vooral in de reis 2007 Voorjaar Zuidwesten staan ook veel foto´s van het interieur van de camper. Klik hier voor alle USA foto´s van onze reizen daar.
-
Ronald46
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Oke, nog eentje dan. Deze werd vorig jaar opgehaald op de KOA in LV waar we stonden. Andere firma, gelijk probleemPete.Z schreef:Nu moet ik het natuurlijk vragen, hoe hebben ze dat lange kreng afgesleept, heb je daar toevallig foto's van?
Ik zou die, als berger, graag zien, want campers met zo'n lange overhang achter zijn lastig!
(beroepsdeformatie, heet dat toch?)
Hier dus geen probleem.PSVwally schreef:Wat mij opviel waren al die auto's die achter RV's en vrachtwagens meegesleept werden, maar dan gewoon met alle wielen op de grond...Ik vraag me nog steeds af hoe dat zit met de stuurpen eigenlijk, want hoe krijg je anders je voorwielen meegedraait.
2011: rondreis West-USA
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle
Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
2014: Chicago - LA
2016 (to go): Chicago - Seattle
Reisblog: http://familiehalmagoesusa.blogspot.com
Hai Monique,
Wat een geweldige foto's !
Zitten een heleboel dingen bij die wij ook graag willen zien, dus toppie !
En wat eem bakbeest is die camper zeg, maar zoals je zegt is ie niet veel langer dan de C, hij is wel veel hoger volgens mij.
Bij Roadbear zullen we zeker gaan boeken, wellicht via Tioga, maar dat het RB wordt is zeker. Ons plan is laatste week sept. of 1e week Okt. te vertrekken en dan voor 3 of 4 weken (als ik mijn vrouw zover krijg)
Een auto extra erbij huren voor sommige dagen lijkt me een goede oplossing, is ook wel eens leuk om een paar dagen met de auto op pad te zijn, een dikke Jeep natuurlijk.
Wanneer gaan jullie weer ?
Wat een geweldige foto's !
Zitten een heleboel dingen bij die wij ook graag willen zien, dus toppie !
En wat eem bakbeest is die camper zeg, maar zoals je zegt is ie niet veel langer dan de C, hij is wel veel hoger volgens mij.
Bij Roadbear zullen we zeker gaan boeken, wellicht via Tioga, maar dat het RB wordt is zeker. Ons plan is laatste week sept. of 1e week Okt. te vertrekken en dan voor 3 of 4 weken (als ik mijn vrouw zover krijg)
Een auto extra erbij huren voor sommige dagen lijkt me een goede oplossing, is ook wel eens leuk om een paar dagen met de auto op pad te zijn, een dikke Jeep natuurlijk.
Wanneer gaan jullie weer ?
Groetjes,
Raffie en Linda
Gek op sportvissen !
Raffie en Linda
Gek op sportvissen !
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij hebben 2 keer bij Jan Doets geboekt en alle overige keren bij Tioga. Ben fan van Tioga!
Wij gaan voorlopig niet meer. Zoals je op onze site wellicht hebt gezien, zijn we naar Spanje verhuisd. Dit voornamelijk vanwege de gezondheid van mijn man, maar ook omdat we dit toch wel een heerlijk land vinden. Vaak voelen we ons een beetje in Amerika. Mooie landschappen, brede wegen, palmbomen, prachtig weer en grote shopping malls
Trail rijden doen we tegenwoordig met onze eigen Jeep hier. We gaan eerst in oktober eens een cruise maken naar de Canarische Eilanden en dan zien we wel weer.
Wegens familieomstandigheden zijn we dit jaar meer op reis geweest dan me lief is en het is nog niet helemaal voorbij. Kan even geen hotel meer zien, hoewel we in september weer naar Nederland gaan voor een kleine twee weken.
Ik kon me een paar jaar geleden niet voorstellen dat ik rust kon krijgen zonder de volgende Amerikareis op de planning, maar op dit moment taal ik er totaal niet naar. Zoveel te ontdekken, zoveel nog te zien hier en zo ontzettend gelukkig op ons eigen stekje met bijna altijd prachtig weer en staalblauwe luchten. Ik kon altijd erg genieten van Engels spreken en grote winkels, nou daar kan ik hier mijn hartje maar mee ophalen, want er zijn hier natuurlijk ook veel Engelsen en sommigen zijn echt erg aardig
En ik leer fanatiek Spaans, dus voorlopig blijven we maar hier.
Eind september is een hele mooie periode, probeer vier weken te pakken, dan kan je net zoveel meer doen. Welk gebied wordt het?
Wij gaan voorlopig niet meer. Zoals je op onze site wellicht hebt gezien, zijn we naar Spanje verhuisd. Dit voornamelijk vanwege de gezondheid van mijn man, maar ook omdat we dit toch wel een heerlijk land vinden. Vaak voelen we ons een beetje in Amerika. Mooie landschappen, brede wegen, palmbomen, prachtig weer en grote shopping malls
Wegens familieomstandigheden zijn we dit jaar meer op reis geweest dan me lief is en het is nog niet helemaal voorbij. Kan even geen hotel meer zien, hoewel we in september weer naar Nederland gaan voor een kleine twee weken.
Ik kon me een paar jaar geleden niet voorstellen dat ik rust kon krijgen zonder de volgende Amerikareis op de planning, maar op dit moment taal ik er totaal niet naar. Zoveel te ontdekken, zoveel nog te zien hier en zo ontzettend gelukkig op ons eigen stekje met bijna altijd prachtig weer en staalblauwe luchten. Ik kon altijd erg genieten van Engels spreken en grote winkels, nou daar kan ik hier mijn hartje maar mee ophalen, want er zijn hier natuurlijk ook veel Engelsen en sommigen zijn echt erg aardig
Eind september is een hele mooie periode, probeer vier weken te pakken, dan kan je net zoveel meer doen. Welk gebied wordt het?
Hai,
Emigreren is erg leuk, wij hebben 8 jaar in Noorwegen gewoond, trouwens ook een prachtig camperland. In Noorwegen hebben we ook ons reisbureau opgebouwd, maar vorig jaar moesten we terug naar NL vanwege de ziekte van mijn vrouw, fibromyalgie, die in NL beter te behandelen is dan in Noorwegen.
Goed te horen dat jullie het naar je zin hebben en een cruise is net een grote camper joh !
Ons plan is om in LA te beginnen of te eindigen, daar woont de zus van Linda. We willen max 3 natuurparken zien en verder zeker wel Las Vegas en vele stadjes, dorpjes, steden en shoppen, lekker eten en dingen zien.
Julie verslagen gaan we allemaal doorspitten en wensen jullie veel sterkte in Spanje !
Denk maar zo, bevalt het niet, ga je gewoon terug.
Raffie
Emigreren is erg leuk, wij hebben 8 jaar in Noorwegen gewoond, trouwens ook een prachtig camperland. In Noorwegen hebben we ook ons reisbureau opgebouwd, maar vorig jaar moesten we terug naar NL vanwege de ziekte van mijn vrouw, fibromyalgie, die in NL beter te behandelen is dan in Noorwegen.
Goed te horen dat jullie het naar je zin hebben en een cruise is net een grote camper joh !
Ons plan is om in LA te beginnen of te eindigen, daar woont de zus van Linda. We willen max 3 natuurparken zien en verder zeker wel Las Vegas en vele stadjes, dorpjes, steden en shoppen, lekker eten en dingen zien.
Julie verslagen gaan we allemaal doorspitten en wensen jullie veel sterkte in Spanje !
Denk maar zo, bevalt het niet, ga je gewoon terug.
Raffie
Groetjes,
Raffie en Linda
Gek op sportvissen !
Raffie en Linda
Gek op sportvissen !
Monique,
Ik zag in jullie camper plastic op de vloer liggen, is dit altijd zo?
Het lijkt me geen pretje om 3 of 4 weken op plastic te leven.
Raffie
Ik zag in jullie camper plastic op de vloer liggen, is dit altijd zo?
Het lijkt me geen pretje om 3 of 4 weken op plastic te leven.
Raffie
Groetjes,
Raffie en Linda
Gek op sportvissen !
Raffie en Linda
Gek op sportvissen !
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
ik ben Monique dan wel niet, maar dat was voorheen zo. Tegenwoordig ligt er zeil wat er uitziet als laminaat 
Je kunt foto's van de campers bekijken op de website van Roadbear.
Je kunt foto's van de campers bekijken op de website van Roadbear.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt, het plastic is verleden tijd. En toch vond ik het fijner dan vloerbedekking. Lekker makkelijk te dweilen en veel frisser!
Wij rijden momenteel in Amerika rond in een nieuwe freelander, we zijn pas de 2e huurder. Wij vinden de indeling prettiger dan de freelander van 3 jaar geleden, inderdaad ook doordat hier geen plastic op de grond ligt, maar gewoon zeil. Wel hebben we het idee dat hij iets kleiner is, maar dat kan ook komen door alle giga-campers die we hier zien rondrijden, om jaloers op te worden. Wat ons echt opvalt, is dat hij veel stiller is dan degene die we 3 jaar terug hadden, waarschijnlijk omdat hij nog zo nieuw is. Gelukkig nog geen problemen gehad, al zou het de kinderen wel leuk lijken om een camper weggesleept te zien worden. Ook vind ik het gezellig dat de tafel direct achter de bestuurdersstoel zit, zo heb je meer contact met elkaar. Wel missen de kinderen de luie stoel die we de vorige keer hadden, maar goed, je kan niet alles hebben.
Groetjes Nicole
2009 http://amerikazw.reismee.nl
2012 http://amerikanoordwest.reismee.nl
2016 http://amerikano.reismee.nl
2018 http://amerika-wa-ny.reismee.nl
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
3 jaar geleden was onze camper ook veel luidruchtiger, maar dat was ook het jaar dat niet alle campers nieuw waren. De jaren daarop waren de campers veel stiller.
Hai Walnic,
Is die freelancer een Roadbear C typer 27/30 ?
Raffie
Is die freelancer een Roadbear C typer 27/30 ?
Raffie
Groetjes,
Raffie en Linda
Gek op sportvissen !
Raffie en Linda
Gek op sportvissen !
Hoi Raffie,
Wij hadden inderdaad een 27-30. Nu heb ik bij het inleveren van onze camper een kijkje kunnen nemen in de A-camper van Road bear, wat een prachtig ding. Net iets langer dan die we nu hadden, maar met een grotere slide-out. Ik weet wel wat ik volgende reis zou willen (heb nog niet naar de prijs gekeken!!!).
Wij hadden inderdaad een 27-30. Nu heb ik bij het inleveren van onze camper een kijkje kunnen nemen in de A-camper van Road bear, wat een prachtig ding. Net iets langer dan die we nu hadden, maar met een grotere slide-out. Ik weet wel wat ik volgende reis zou willen (heb nog niet naar de prijs gekeken!!!).
Groetjes Nicole
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij zijn net (alweer 2wk
) terug van een rondreis met een 26-28 ft RB met Slideout. Onze ervaring met Road Bear (denver) is goed. Ze werken wat sneller de klanten af dan bij Moturis; wij kondern ook na een delay van de vlucht onze camper gewoon de vlg dag om 8:30 ophalen.
En moturis camper rammelde echt veel meer dan deze.
Wij kregen er een mee met al 27.000 miles op de teller. Maar hij deed het prima en heeft nisk geleden. Behalve dat de schroeven van de magnetron er na 2 wk steeds uitkwamen trillen. De USA wegen zijn niet allemaal even gladjes.
En moturis camper rammelde echt veel meer dan deze.
Wij kregen er een mee met al 27.000 miles op de teller. Maar hij deed het prima en heeft nisk geleden. Behalve dat de schroeven van de magnetron er na 2 wk steeds uitkwamen trillen. De USA wegen zijn niet allemaal even gladjes.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hahaha, dat deden wij twee jaar terug ook bij het inleveren
Maar bij het opvragen van de offertes toch maar weer voor de 27 ft gekozen. 
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1725 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 13 Reacties