De route ziet er in principe zo uit:
Dag 1: Vlucht AMS-NYC
Overnachting bij familie in Queens
Dag 2+3: Highlights in Manhattan bezoeken, als het bevalt gaan we vast nog wel eens
Dag 4: Vlucht NYC-PHX (aankomst ±10u) / Phoenix – Willcox – ca.190-220 mijl
Camper ophalen en doorrijden naar familie in Willcox (evt. via Apache Trail en Roosevelt Dam)
Dag 5-7: Familiebezoek, bezienswaardigheden in de omgeving (vorige keer o.a. Aravaipa Canyon Wilderness, Saguaro NP)
Dag 8: Willcox - ??? (Lyman Lake State Park?) ca. 230 mijl
We zien we hoe ver we komen, we rijden in elk geval via Apache National Forest
Dag 9: ??? – Petrified Forest – Chinle – ca. 180 mijl
Spider Rock of Cottonwood campground, nog een goede om voor een van beiden te kiezen?
Dag 10: Chinle – Monument Valley (via US Route 163) – ca. 140 mijl
’s Ochtends Canyon de Chelly bekijken (evt. tour?), overnachting Goulding’s Campground
Dag 11: Monument Valley - Grand Canyon (Mather Campground) – ca. 180 mijl
Dag 12: Grand Canyon
Dag 13: Grand Canyon – Horseshoe Bend – Page – ca. 140 mijl
Dag 14: Page – Glendale? – ca. 110 mijl
’s Ochtends Antelope Canyon (ws. Lower), evt. Glen Canyon Dam en dan door richting Bryce Canyon.
Dag 15: Glendale? – Bryce Canyon NP (North Campground) – ca. 50 mijl
Dag 16: Bryce Canyon NP – Zion NP (Watchman Campground) – ca. 90 mijl
Dag 17: Zion NP
Kijken of we het aandurven om Angels Landing te beklimmen
Dag 18: Zion NP – Valley of Fire – Las Vegas (Excalibur) – ca. 190 mijl
Camper op de parkeerplaats en 2 nachten in een gewoon bed voor minder geld dan 1 nacht op de KOA: dat die toko nog niet failliet is, snap ik echt niet…
Dag 19: Las Vegas
Dag 20: Las Vegas – Death Valley – ca. 170 mijl
In principe mag dit bij Cruise America (in juli en augustus op eigen risico, maar wij zijn er dus in september). Ik zag op de NPS-site van Death Valley staan dat de “Scenic Route” via de Old Spanish trail gaat en dan vanuit het zuiden langs Badwater. Iemand een idee of dat inderdaad een veel mooiere route is? En enig idee hoe ver je dan normaliter kunt komen eigenlijk? Heeft het nog zin om na Furnace Creek verder te rijden? DV moet volgens mijn info wel mooi zijn, maar…. (zie dag 21)
Dag 21: Death Valley – Lee Vining? – ca. 240 mijl
….ik zou op deze dag wel graag zo ver mogelijk richting Yosemite willen komen. Bijvoorbeeld op Junction Campground, ca. 10 mijl de Tioga pass op. Is dat een realistische afstand om via US395 te rijden?
Dag 22: Lee Vining? – Yosemite (North Pines) – ca. 65 mijl
Hup, de Tioga Pass over met dat ding, ik heb 2 nachten op North Pines Campground weten te boeken
Dag 23: Yosemite
Deze dag bijvoorbeeld met een tour naar Glacier Point en daar vandaan terug hiken.
Dag 24: Yosemite – San Francisco – ca. 180 mijl
Ik wilde eigenlijk eerst onze bagage droppen bij het motel aan Lombard Street, maar het drop off point van Cruise America is tegenwoordig in Newark i.p.v. Oakland. Ik denk dus dat we maar met de koffers in de BART stappen. Dan zijn we in elk geval op tijd voor de Alcatraz Night Cruise
Dag 25: San Francisco
We zitten eraan te denken om een fiets te huren en over de Golden Gate Bridge in het GG Recreation Area een stukje te fietsen.
Dag 26: Vlucht SFO – AMS
En dan zit het er “al” weer op. Ik ben benieuwd of er nog mensen tips hebben, met name bij de vraagtekens hierboven