Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Saarvl: aanraders San Fran. - LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Saarvl
Amerika-ontdekker

Reis Saarvl: aanraders San Fran. - LA

Bericht door Saarvl »

Hallo allemaal!

Het vertrek nadert, aanstaande zaterdag, 7e juli, vertrekken we voor onze trek doorheen de VS. We bezoeken eerst de Oostkust, vervolgens het westen en eindigen met een weekje in Costa Rica. We hebben een auto geregeld voor zowel het oosten als het westen, dus we zijn mobiel :-) Qua logies hebben we alleen maar Yosemite (1 nacht in Camp Curry) en Las Vegas vastgelegd. We blijven in Californië van26 juli tot 16 augustus.

Ons vertrekpunt in het westen is San Francisco waar we 3 dagen blijven en waar ik alwel tickets voor Alcatraz heb geboekt, was een persoonlijke must :-). Van SF gaan we naar Yosemite waar we in Camp Curry blijven slapen, dit wel maar 1 nacht, om dan vervolgens naar (dit denken we te volgen maar staat nog vrij eigenlijk) Sequoia en Kings Canyon National Park te gaan en dan naar Death Valley National Park. Om vervolgens naar Las Vegas te rijden waar we 3 dagen verblijven. Daarna gaan we naar de Grand Canyon, ongeveer 2 daagjes, om dan van daar naar LA te gaan waar we ook 3 dagen hebben.

Wat raden jullie zeker en vast aan om te bezoeken of zijn de zaken die we prioriteitsstatus op ons lijstje moeten stellen? Is dit haalbaar op die tijd?
Want het is moeilijk een fatsoenlijke selectie te maken uit het ganse scala aan mogelijkheden...we bezoeken graag iets, maar gaan even graag eens met de boot erop uit, vissen, marktjes bezoeken....

Alvast hartelijk dank voor jullie input ;-)

Zal de andere route in desbetreffend subforum plaatsen.
Jaydee.
Amerikakenner

Re: Reis Saarvl: aanraders San Fran. - LA

Bericht door Jaydee. »

Zo uit je verhaal tel ik 15 nachten, 26 juli tot 16 augustus zijn 21 nachten?
Verder begrijp ik niet zo goed wat nou precies je vraag is.. :oops:
girltje155
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door girltje155 »

Haalbaar lijkt het me in elk geval wel, alleen ik zou wel 1 of 2 nachten meer bij Yosemite proberen (al dan niet iets buiten het park als er in niet meer lukt). Daar is veel te zien en te doen en als je eerst al van SF aan komt rijden, een nachtje slaapt en alweer door wil naar Sequoia zie je weinig van Yosemite. Je slaat nu ook de Tioga Pass over en die is echt schitterend, maar je hebt voor Sequoia gekozen en dat ik ook heel mooi. Eerst naar Sequoia en dan pas naar Yosemite vanuit SF is nu zeker geen optie meer? Dan had je namelijk over de Tioga Pass door kunnen rijden naar Death Valley.

Verder de hoogtepunten, tsja alles wat aangegeven staat als viewpoint, wandelroutes enz... die je krijgt bij de Visitor Centers en die je vindt op internet zijn hoogtepunten, alleen kan je toch niet alles zien en doen. Zo heb je in Yosemite de Glacier Road, de watervallen, wandelingen richting watervallen, gewoon lekker zwemmen in het water daar. Sequoia heeft de General Sherman Tree, maar ook mooie wandelingen met uitzichtpunten, zoals Bobcat point, Morro Rock, grotten. Onderweg kom je over mooie bergpassen, langs leuke meertjes. Je kan gaan shoppen in Outlets en in andere Malls, de route 66 een stuk rijden, naar ghosttowns gaan. Wat je leuk lijkt kan je gaan doen en je komt het allemaal onderweg tegen!

Misschien kan je je vraag nog iets specificeren zodat we weten naar wat je opzoek bent?
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
Saarvl
Amerika-ontdekker

Bericht door Saarvl »

Alvast hartelijk dank voor je reply ;-)
Tioga Pass heb ik nu ook genoteerd, eens kijken of we het erin kunnen steken.

Zo ziet ons schema er uit:
26 juli: Chicago – San Francisco
27 juli: San Francisco
- Bezoek Alcatraz: 12PM
28 juli: San Francisco
29 juli: San Francisco - Yosemite
30 juli: Yosemite
31 juli: Yosemite
1 augustus: Mammoth Lakes (+ voorbij Mono Lakes)
2 augustus: Sequoia Park (?)
3 augustus: National Death Valley(?)
4 augustus: National Death Valley (?)
5 augustus: Las Vegas
6 augustus: Las Vegas
7 augustus: Las Vegas
8 augustus: Op weg naar Grand Canyon/ Lake Powell
9 augustus: Grand Canyon/ Lake Powell
10 augustus: Grand Canyon
- 11u tot 12u Papillon Helicopter Tour: South Rim
11 augustus: Onderweg naar Los Angeles + Flagstaff?
12 augustus: Onderweg naar Los Angeles
13 augustus: Los Angeles: beach?
14 augustus: Los Angeles
- Dag: Universal Studios
15 augustus: Los Angeles
- Eventueel dag II: Universal studios
16 augustus: Los Angeles – San José

Het staat nog redelijk los, we kunnen nog aanpassen en veranderen. We hebben tot nu to alleen Camp Curry in Yosemite voor 2 dagen vast gelegd, 1 overnachting in Mammoth Lakes en 3 nachten in Las Vegas. Maar de rest ligt nog open.

We kennen de typische monumenten en musea, we hebben reisboeken met hopen :-) Maar we zijn op zoek achter minder typische routes, bezienswaardigheden, uitgaansmogelijkheden... Heb bijvoorbeeld gisterenavond een venue gevonden in Washington waar je een Burlesque-show kan gaan bekijken.
Zaken die je zelf als hoogtepunt hebt beschouwd, zo'n tips :-) Nogmaals, dikke merci!
girltje155
Amerikafan

Bericht door girltje155 »

Graag gedaan, maar in de route die je nu hebt gepost past echt geen Sequoia NP.. Sequoia heeft de ingang aan de West-kant en zuid-kant en met Mammoth lakes zit je helemaal aan de Oostkant. Je kan niet zomaar even het park doorsteken. Dan kan je beter één van de dagen dat je in Yosemite bent naar Mariposa gaan, daar zijn ook Sequoia's te zien.
We zijn er bijna! Maar nog niet helemaal.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Heb je een speciale reden voor Flagstaff? Want eigenlijk kom je daar niet langs als je naar LA wilt. De kortste route is langs Williams. Ik zou richting Kingman rijden en dan de dag erna via oatman route 66 afrijden naar LA.

Verder heb je staan opweg naar Grand Canyon / lake powell. Je zou vanuit Las Vegas naar Page kunnen rijden. Daar de dag erna ook nog doorbrengen en de dag daarna naar de Grand Canyon. Je slaat dan de parken Zion en Bryce over trouwens. Wij hebben deze route ook gereden (vanaf death valley in 1 ruk via de strip naar page) en dat is een flink dagdeel rijden.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

De dag dat je naar Mammoth Lakes rijdt zou je ook langs Bodie kunnen gaan.

In de buurt van Lone Pine zou je een bezoek kunnen brengen aan de Alabama Hills.

3 nachten Death Valley is misschien wat veel midden in de zomer? Wij zijn er alleen maar doorgereden, maar de meeste mensen raden hier toch zeker 1 overnachting aan. 2 volle dagen in die hitte zitten zou ik zelf niet aankunnen denk ik, maar misschien heb je bepaalde plannen? ;-)

Hoe wil je Lake Powell hier inpassen? Dit ligt vlakbij Page. Wil je van Las Vegas ineens naar Page dan? Zoals gezegd sla je dan inderdaad Zion en Bryce over, terwijl je toch nog wel ruimte hebt in deze route vind ik. Zion is echt een leuk park! En ook in Bryce kan je toffe wandelingen doen. Verder zou je vandaar kunnen doorrijden naar Page (Lake Powell). Langs de US-89 zijn er ook leuke dingen om te doen (Toadstool Hoodoo, Paria Movie set,...) of je zou langs de mooie US-89a kunnen rijden. :-)

Ahja, wil je graag dicht bij al het natuurschoon zitten zou ik toch proberen nog een aantal dingen vast te leggen. Zeker aan de Grand Canyon bijvoorbeeld. Ook Page zit vaak goed vol. Probeer als je kan daar het weekend te vermijden. Wij waren er dit jaar in het weekend en het was er druk!! :?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zoals gezegd gaat Sequoia niet lukken in deze opzet. Je kunt 2 dagen winnen door van Mammoth Lakes met 1 tussenstop in DV naar Las Vegas te rijden. Ik zou dan ook op weg naar Page Zion en Bryce toevoegen. Ik weet niet of de overnachtingen in LAs Vegas nog te annuleren zijn?
Schrijf de route eens op in de van/naar vorm, want nu zie je niet wat de reisdagen zijn.
Dus bijvoorbeeld zo:

26-jul Chicago - SF
27-jul SF
28-jul SF
29-jul SF - Yosemite
30-jul Yosemite
31-jul Yosemite - Mammoth Lakes
1-aug Mammoth Lakes - Death Valley
2-aug Death Valley - Las Vegas
3-aug Las Vegas
4-aug Las Vegas
5-aug Las Vegas - Zion
6-aug Zion - Bryce
7-aug Bryce - Page
8-aug Page
9-aug Page - Grand Canyon
10-aug Grand Canyon
11-aug Grand Canyon - Palm Springs
12-aug Palm Springs - Los Angeles
13-aug Los Angeles - Los Angeles
14-aug Los Angeles
15-aug Los Angeles
16-aug Los Angeles -

girltje155 schreef: Dan kan je beter één van de dagen dat je in Yosemite bent naar Mariposa gaan, daar zijn ook Sequoia's te zien.
Even voorr de duidelijkheid: Mariposa is iets heel anders dan de Mariposa Grove. Die laatste lig in het park, bij Wawona. Mariposa ligt ten westen van El Portal, aan de CA140.

Marianne
Saarvl
Amerika-ontdekker

Bericht door Saarvl »

Superhard bedankt voor jullie tips!
De laatste nacht in Las Vegas kunnen we annuleren Marianne, was in de Bellagio maar The Venetian is zonder annulatiemogelijkheden. Als we wat herschikken en aanpassen komen we tot dit, past dit beter? Zouden we toch nog dingen veranderen? We missen nu wel Bryce maar kunnen wel Lake Powell derbij pakken. Is het haalbaar zo?

26 juli: Chicago – San Francisco
27 juli: San Francisco
- Bezoek Alcatraz: 12PM, dus op de middag: klaarstaan aan Pier 33 en dit minstens 10 min op voorhand
28 juli: San Francisco
29 juli: San Francisco naar Yosemite
30 juli: Yosemite
31 juli: Yosemite naar Mammoth Lakes
1 augustus: Mammoth Lakes
2 augustus: Mammoth Lakes, naar richting Vegas al
3 augustus: via via via naar Las Vegas
4 augustus: Las Vegas
5 augustus: Las Vegas
- The Venetian
6 augustus: Las Vegas
- The Venetian
7 augustus: Naar Zion en vervolgens naar Page
8 augustus: Lake Powell
9 augustus: Lake Powell naar Grand Canyon
- Slapen in Grand Canyon, kant van helicopter
11 augustus: Onderweg naar LA
12 augustus: Los Angeles
13 augustus: Los Angeles: Venice Beach
14 augustus: Los Angeles
- Dag: Universal Studios
15 augustus: Los Angeles
- Eventueel dag II: Universal studios
Laatst gewijzigd door Saarvl op 04 jul 2012, 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

31 juli: Yosemite naar Mammoth Lakes
1 augustus: Mammoth Lakes
2 overnachtingen Mammoth Lakes zou ik je afraden. Dan zou ik proberen om een dag langer in Yosemite NP te verblijven.
6 augustus: Las Vegas naar Zion tegen de middag
- The Venetian
Ik denk dat dit een tikfout is? Je overnacht dan toch bij Zion?
9 augustus: Lake Powell naar Grand Canyon
- Slapen in Grand Canyon, kant van helicopter
Ik neem aan dat je of Grand Canyon Village bedoelt, of Tusayan. Ik zou daarna al een stuk richting Kingman rijden.
Jammer, ik zou dan de dag die jij als dag 2 Hollywood Studio's hebt staan opofferen en al een deel van de kustweg naar bv Cambria rijden. Dan de dag erna door naar Monterey en de dag daarna naar San Francisco. Heb je iets staan in San José ofzo?
Saarvl
Amerika-ontdekker

Bericht door Saarvl »

Hmmmm, je hebt gelijk, 2 dagen in Mammoth is misschien te lang, eens kijken hoe we dat kunnen aanpassen.

Yep heb een typfout gemaakt, we vertrekken de 7e richting Zion en Page.

We vertrekken de laatste dag naar San José, Costa Rica. Blijven daar nog een weekje alorens naar Belgenland terug te keren :D
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ah kijk dat was het ja. Ik begreep heel dat SanJosé al niet....
lise30
Amerikafan

Bericht door lise30 »

Wij zijn nu onze laatste dagen van onze rondreis in LA.
Je hebt 5 dagen ingepland staan? Ik vind het persoonlijk heel erg veel voor LA.
Als ik het van tevoren geweten had (maar dat is altijd makkelijk achteraf praten natuurlijk) had ik hier slechts 2 nachten gepland.
Venice en Hollywood (sorry als ik iemand nu kwets) vonden wij vergane glorie. Het is groot en veel verkeer , geen vakantiegevoel.
We zitten nu bij manhattan beach, dat is nog te doen.

Als ik je mag adviseren:

S F: 3 dgn max
Yosemite: zeker 3 dagen
Mammoth lakes 1 dag
Neem de tijd in de parken, om eens een wandeling te maken en er relaxed heen te rijden
Zion: 2 nachten
Bryce: 2 nachten
Page : 1 nacht tenzij je bootje wilt huren op lake powel
Grand Canyon; max 2 nachten incl helicoptervlucht. Wij vonden het te toeristisch dus waren blij dat we 1 dag hadden (alles met shuttle)
Death valley: prachtig, 1 nacht voldoende....sunset en sunrise (tijden) alles bekijken en het is toch te heet om te wandelen. Wij hadden 50 graden!
(had het niet willen missen)

Kustroute behalve stukje vanaf monterey naar Big Sur en verder richting Pismo is erg mooi, de rest vonden wij minder indrukwekkend.
Santa barbara is wel prachtig. Daar had ik liever verbleven dan in LA.

Ik snap dat je verward raakt van al de adviezen. Het hangt er ook vanaf wat voor 'n type je bent. Hou je van steden of natuur, dat maakt ook een verschil.
Actief/minder actief, vroege vogel of uitslaper ;)

Neem je tijd want het is geweldig, vooral Utah (Moab!/Arches)

Gr!! Lise
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Saarvl schreef:Hmmmm, je hebt gelijk, 2 dagen in Mammoth is misschien te lang, eens kijken hoe we dat kunnen aanpassen.
Een extra dag Yosemite zou zeker niet slecht zijn. ;-)

De "naar richting Las Vegas al" in
2 augustus: Mammoth Lakes, naar richting Vegas al
3 augustus: via via via naar Las Vegas

Zou ik invullen met Death Valley.

Ik zou zeker overnachten in Zion (of Springdale) en die dag, 7 augustus, nog niet doorrijden naar Page. Dat lijkt me een te lange rit om te kunnen genieten van Zion en de mooie route naar Page. ;-)
Doockles
Amerika-expert

Bericht door Doockles »

Lise, de dingen die jij adviseert zijn natuurlijk persoonlijke interesses. De nachten in LA zou ik zelf ook veel vinden, maar ik ben er nog niet geweest omdat het mij niet interesseert eigenlijk. Maar iemand anders vind het misschien wel de moeite? Ik kan me wel voorstellen dat je met Universal studios een dag zoet bent. Maar 1 nacht Page zou voor ons dan weer not-done zijn. :lol: Maar je kan niet alles meenemen in 1 reis natuurlijk. ;-)
lise30
Amerikafan

Bericht door lise30 »

Hai Dookles,

Dat zeg ik er ook bij, het is maar net wat voor 'n typetje je bent. Het is sowieso heel moeilijk om te adviseren, want meningen verschillen nu eenmaal.
Universal is inderdaad een dag maar dat kan hij dan zelf ook wel bedenken, het is meer de dagen er omheen die er gepland zijn voor LA
Ik schrok er een beetje van dat Bryce overgeslagen wordt en heel kort Zion en in verhouding zoveel dagen LA, dat ik dacht....oeps... is dat niet wat veel
Tim&hanne
Amerika-ontdekker

Bericht door Tim&hanne »

ik vond LA vb. wel de max, er is daar zoveel te doen qua film, muziek, strand, winkels,... ! wij waren er 4 nachten en er konden er van mij nog gerust een paar bij...
je moet er natuurlijk wel voor open staan, de tijd nemen om te wennen aan de grootte van de stad, het verkeer, etc.
ach ja, des goûts et des couleurs... ;-)
Saarvl
Amerika-ontdekker

Bericht door Saarvl »

Jullie zijn ZO hard bedankt voor alle tips!! Ben nu eindelijk aan een geweldig goed reisschema geraakt en dat dankzij jullie! Merci!!

Morgen vertrekken we voor onze 7 weken avontuur...het begint nu wel serieus te kriebelen...neem tablet mee dus ga hier af en toe nog eens binnenspringen tijdens onze reis. Nogmaals, hartelijk dank allemaal!
lise30
Amerikafan

Bericht door lise30 »

Veel plezier en goede reis... je gaat het geweldig vinden!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer