Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

wijze van reageren op vragen van (nieuwe) leden

Vragen of opmerkingen over AllesAmerika.com of deze forums? Plaats ze hier.
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Re: wijze van reageren op vragen van (nieuwe) leden

Bericht door markgoestoamerica »

en kun je je thuis voelen...
If you can dream it...
Ta2 Gerrit
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Ta2 Gerrit »

Thuis voelen is prima, maar een beetje kritisch en cynisch moet toch wel kunnen, zelfs naar een nieuweling, vindt ik.
Zolang het geen afzeiken of persoonlijk aanvallen wordt, en er alsnog informatie wordt gegeven zie ik er geen kwaad in.

De newbies zijn niet allemaal van suiker, die kunnen wel wat hebben. Sommige oudgedienden hebben er vaak meer moeite mee :lol:
Been There, Done That, Will Probably Do It Again.......Many Times. Onze reissite; DILLIGAF
Afbeelding
2010 "I've been standing on a corner in Winslow Arizona"
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ta2 Gerrit schreef:De newbies zijn niet allemaal van suiker, die kunnen wel wat hebben.
Haha zie het als "AA ontgroening". Als je je als newbie door de eerste lichting oudgedienden van AA weet heen te worstelen na het stellen van je eerste vraag mag je blijven ;)

Maar ja, ik vind ook dat het hier allemaal best wel vriendelijk is als je het vergelijkt met een zooi andere fora en laten we eerlijk zijn, in veel gevallen is Google inderdaad de beste oplossing. Ga zelf maar na hoe vaak je als forumlid Googled in je poging een nieuw iemand hier met een antwoord op een vraag te helpen. Ik doe dat vaak genoeg hoor. Dus iemand adviseren Google te gebruiken is helemaal niet ontvriendelijk als je het op een vriendelijke manier doet.
-Mickey-
Amerika-ontdekker

Bericht door -Mickey- »

Heb enkel de 2 eerste pagina's gelezen.

Mijn persoonlijke ervaring is dat het zo is op ALLE forums die ik bezoek.

Ik probeer mijn vragen meestal wel op voorhand op te zoeken eer ik ze hier stel, want o wee....

De zoekfunctie gebruiken is een hel, want zo een massa info die dan ook niet meer up tot date is.

Het feit dat ik Belg ben zorgt er ook voor dat ik vaak begin aan een vraag, maar dan deze niet altijd durf posten, omdat ik niet altijd zeker ben hoe en belangrijk of mensen gaan reageren.
- 2010 Riviera Maya Mexico ( 15d )
- 2012 New York City ( 6d )

Upcoming

21/08/12-04/09/12 Riviera Maya Mexico
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

-Mickey- schreef: Het feit dat ik Belg ben zorgt er ook voor dat ik vaak begin aan een vraag, maar dan deze niet altijd durf posten, omdat ik niet altijd zeker ben hoe en belangrijk of mensen gaan reageren.
Wat heeft het Belg zijn ermee te maken? Jij kan er ook niks aan doen dat je daar geboren bent, het is wel spijtig natuurlijk dat dan weer wel.
-Mickey-
Amerika-ontdekker

Bericht door -Mickey- »

Ziva schreef:
Ta2 Gerrit schreef:De newbies zijn niet allemaal van suiker, die kunnen wel wat hebben.
Haha zie het als "AA ontgroening". Als je je als newbie door de eerste lichting oudgedienden van AA weet heen te worstelen na het stellen van je eerste vraag mag je blijven ;)

Maar ja, ik vind ook dat het hier allemaal best wel vriendelijk is als je het vergelijkt met een zooi andere fora en laten we eerlijk zijn, in veel gevallen is Google inderdaad de beste oplossing. Ga zelf maar na hoe vaak je als forumlid Googled in je poging een nieuw iemand hier met een antwoord op een vraag te helpen. Ik doe dat vaak genoeg hoor. Dus iemand adviseren Google te gebruiken is helemaal niet ontvriendelijk als je het op een vriendelijke manier doet.
Niet iedereen is even handig in Googlen hoor. :wink:

Ikzelf kan heel veel vinden op Google, maar echt heel specifieke vragen of gevoelsmatige vragen ga je niet beantwoord zien op Google.
Met gevoelsmatig bedoel ik iets in de trend van: Is de Harry Potter setting echt de moeite waarde in Universal? ( is maar een voorbeeldvraagje voor iemand me hierop afschiet :lol: :lol: )

Upcoming

-Mickey-
Amerika-ontdekker

Bericht door -Mickey- »

DejaVu schreef:
-Mickey- schreef: Het feit dat ik Belg ben zorgt er ook voor dat ik vaak begin aan een vraag, maar dan deze niet altijd durf posten, omdat ik niet altijd zeker ben hoe en belangrijk of mensen gaan reageren.
Wat heeft het Belg zijn ermee te maken? Jij kan er ook niks aan doen dat je daar geboren bent, het is wel spijtig natuurlijk dat dan weer wel.
Ben veel introverter ( klopt dit woord wel?? ) dan de gemiddelde NL'er :mrgreen:

Upcoming

Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

introvert
introvert bijv.naamw.Uitspraak: [ɪntro'vɛrt] als je je gevoelens vooral voor jezelf houdt Voorbeeld: `Introverte mensen zijn rustig, zeggen niet veel en zijn liever alleen dan in een gezelschap.`Antoniem: extravert Synoniem: in jezelf gek...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Die is dubbel.

Ook NL's kunnen behoorlijk introvert zijn. Spreek uit eigen ervaring. En daar is toch niks mis mee.
En wanneer jij schrijft introverter dan is dat goed: het is toch geen taalforum. :wink:
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
-Mickey-
Amerika-ontdekker

Bericht door -Mickey- »

tcoppers schreef:Die is dubbel.

Ook NL's kunnen behoorlijk introvert zijn. Spreek uit eigen ervaring. En daar is toch niks mis mee.
En wanneer jij schrijft introverter dan is dat goed: het is toch geen taalforum. :wink:
Now I feel accepted! :mrgreen:

Upcoming

tcoppers
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Mooi zo Mickey. :wink:
Mijn opmerking: "Die is dubbel" was niet aan jouw gericht Mickey maar aan de post van Njit, die is (was) dubbel. :wink:
Ander topic in dit forum.
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Ik zie het forum hetzelfde als de koffie hoek op ons kantoor, je bent er en babbelt wat, je raakt in een gesprek en dan stel je vragen, en verteld zo wat...
Natuurlijk kun je het allemaal op google opzoeken, maar als ik in de koffie hoek sta en ik vraag wat word het weer vandaag en ze antwoorden, hey kijk eens op google of buienradar...
Dan weet ik zeker dat hij binnen een week een ander kantoortje krijgt... "BIJ DE WC! waarvan de ramen niet open kunnen, en het luchtbehandelingssyteem kapot is.. :twisted:

Als dit echt de insteek is, dan kijk ik wel op wikipedia, onderwerp amerika... lekker afstandelijk, geen gezelligheid, puur feiten, geen persoonlijke meningen meer enz.

Is dit een Digitale kennis bank of een forum???
Laatst gewijzigd door markgoestoamerica op 04 jul 2012, 00:44, 2 keer totaal gewijzigd.
If you can dream it...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

markgoestoamerica schreef:Ik zie het forum hetzelfde als de koffie hoe op ons kantoor, je bent er en babbelt wat, je raakt in een gesprek en dan stel je vragen, en verteld zo wat...
Natuurlijk kun je het allemaal op google opzoeken, maar als ik in de koffie hoek sta en ik vraag wat word het weer vandaag en ze antwoorden, hey kijk een op google of buienradar...
:lol: :clap:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Stiek
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Stiek »

well said mark! :thumbup:
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Googelen naar gevoelsinformatie/ervaringen kan lastiger zijn maar dat is ook wat anders vind ik.
Ik vind een vraag "wat kost een ticket voor Alcatraz" eigenlijk gewoon in de categorie "forumvervuiling" vallen
Vraagt iemand echter naar ervaringen, dus: "is de avondtour naar alcatraz leuker dan de dagtour of juist niet?" dan heb je al een heel ander verhaal.

Ook dát kan je met gemak googelen, maar goed...als we alles moesten gaan googelen kan je dit forum wel opdoeken en het is juist zo handig dat hier mensen met allerhande ervaringen zitten.

maar er lijkt me toch een duidelijk verschil zitten tussen die twee
En in het eerste geval denk ik dan dus wel echt "google het lekker even zelf" Waarom moeten wij dat gaan doen?

Begijrp het ook nooit zo goed als mensen zeggen :"ik ben niet goed met google"
Wanneer ben je dan goed met google? Je tikt toch gewoon de woorden in die je zoekt? En als je niks vindt, probeer je nog eens een andere zoekterm.
Volgens mij is dat toch geen hogere wiskunde :wink:
Laatst gewijzigd door Iris_1982 op 04 jul 2012, 13:58, 1 keer totaal gewijzigd.
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Mensen gelijk in een afgesloten kamertje met toilet mogelijkheid te zetten om dat hij naar mening van de vragensteller geen goed antwoord geeft vind ik wel raar. Het antwoord is naar mijn en soms ook anderen legitiem. Een forum is zeker geen digitale kennis bank, maar een plaats waar ervaringsdeskundigen je van info kunnen en willen voorzien. Dat sommige onderwerpen soms meer in een praatje pot bij het koffie apparaat verzanden waarbij de een exact hetzelfde nog eens verteld in andere woorden of met een kleine nuance doet mij en vele anderen al gauw afhaken. Zo ook dit onderwerp waar al 9 pagina´s zijn volgeschreven maar waar uiteindelijk niets uitkomt, vandaar dat ik afhaak.
grtz
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Wat nou als elke website zou zeggen "dat kan je googlen"? Dan zou geen enkele website meer info bevatten, als gevolg dat jet niet meer kan googlen. Ja daar wordt dan weer niet over nagedacht he!
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Ik zie het omgekeerd. Ik ben al tijden op dit forum, heb een hoop posts (okay, niet allemaal even nuttig, maar toch). Twee keer heb ik dit forum een hele periode doelbewust genegeerd en de enige reden waarom ik er tegenwoordig op kijk, is omdat ik zelf tips zoek.

Ik heb het idee dat ik best wel wat Amerika-kennis heb, na 4 reizen in verschillende uithoeken. Echter, ik ga zelden of nooit kijken in de subfora om te zien of ik iemand kan helpen. Niet dat ik dat niet wil, maar omdat ik eerst door 9 (in mijn ogen) overbodige topics moet bladeren om uiteindelijk als 10e een echte vraag te vinden, waarbij ik iemand kan helpen.

Je hoeft niet bot te reageren: ik doe bij dat soort vragen: :roll: en ik ga weer verder, maar ik vind het zo zonde van mijn tijd dat het me ervan weerhoudt om topics te bekijken en vragen te vinden die ik wél kan en wil antwoorden. Dus zoek ik alleen info voor mezelf en geef ik zelden tips aan anderen.

Ik wil best iemand tips geven of iemand helpen, maar ik ben hier niet om iemands reis te plannen omdat die persoon dat niet zelf wil. Voor kant-en-klare reizen moet je naar een reisbureau: die mensen worden ervoor betaald.

Iedereen is het ermee eens dat botte reacties hier mensen afschrikt om vragen te stellen. Maar stel: er worden geen botte reacties meer gegeven en iedereen durft hier een vraag te posten. Hoeveel domme vragen krijgen we dan te verwerken? Hoeveel domme/nutteloze vragen blijven er weg DANKZIJ botte opmerkingen?

Botte opmerkingen maken is overbodig. Vragen negeren is een optie. Maar een zekere kwaliteitscontrole is wel degelijk nodig om mensen met kennis ertoe te brengen ook te reageren op een topic, zonder eerst een woud van nutteloze vragen te hoeven doorworstelen.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat

Bericht door DVDGuy »

Mack schreef:Echter, ik ga zelden of nooit kijken in de subfora om te zien of ik iemand kan helpen. Niet dat ik dat niet wil, maar omdat ik eerst door 9 (in mijn ogen) overbodige topics moet bladeren om uiteindelijk als 10e een echte vraag te vinden, waarbij ik iemand kan helpen.
Ik kijk eigenlijk uitsluitend naar Toon Nieuwe Berichten, rechts bovenin en scan o.b.v. de topic-titel en zou dus alle nieuwe posts moeten zien.
Als ik denk dat ik kan helpen, lees ik de vraag en geef eventueel antwoord.

Als ik van mening ben dat iemand zelf ook best wel even verder had kunnen kijken, voordat de vraag gesteld werd, laat ik dat vaak ook even weten, maar m.i. altijd met respect en vaak met een knipoog.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Ik vind de observatie van Mack een zeer, zeer goede. "We" kunnen het ons als forum niet veroorloven dat dit een besloten clubje wordt omdat nieuwe leden niet meer durven te reageren en vragen te stellen. Maar kunnen we het ons wel veroorloven als alle (ervaren) oud gedienden wegblijven als er voornamelijk een verbale vragen diarree wordt gepost die mensen ook zelf hadden kunnen opzoeken, zoals de al genoemde "wat kost Alcatraz"?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer