Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
wie heeft tips voor k1 visum?
Re: wie heeft tips voor k1 visum?
Laat even weten hoe het verder gaat en wat voor info men je in Zoetermeer kan geven. Er worden vaker vragen gesteld over dit onderwerp, hoe meer goede info hoe beter !
- kimberley_brons
- Amerikafan
Nou ik heb dus vandaag contact opgenomen met het RijksVaccinatieProgramma in Zoetermeer. Een aardige mevrouw vroeg om mn emailadres, geboortedatum en naam en ze heeft me een heel duidelijk overzicht gestuurd van alle vaccinaties die ik in mn verleden heb gekregen.
Met een beetje zoeken op VisaJourney kwam ik erachter welke vaccinaties ik nog moet hebben
http://www.visajourney.com/consulates/A ... erland.htm
Ik hoop jullie hiermee een beetje geholpen te kunnen hebben.
Met een beetje zoeken op VisaJourney kwam ik erachter welke vaccinaties ik nog moet hebben
http://www.visajourney.com/consulates/A ... erland.htm
Ik hoop jullie hiermee een beetje geholpen te kunnen hebben.
I have no special talents, I am only passionately curious.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo, dat is weeral een zorg minder voor je!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- kimberley_brons
- Amerikafan
Ja inderdaad!
Nu is het wachten op de NOA2.... EINDELOOS WACHTEN!!!
Nu is het wachten op de NOA2.... EINDELOOS WACHTEN!!!
- kimberley_brons
- Amerikafan
In ervaringen van mensen die hetzelfde proces hebben doorstaan lees ik regelmatig dat mensen nadrukkelijk vertellen dat ze hun telefoon niet bij zich hadden op de dag van de interview. Word dit verboden?
En ik heb ook gelezen dat een man buiten zijn medische keuring ook nog een bedrag van 263 euro moest betalen en het bewijs van betalen moet laten zien op de dag van de interview en het gepaste bedrag zullen zij je in de tussentijd laten weten.
Waarvoor is dat?
En ik heb ook gelezen dat een man buiten zijn medische keuring ook nog een bedrag van 263 euro moest betalen en het bewijs van betalen moet laten zien op de dag van de interview en het gepaste bedrag zullen zij je in de tussentijd laten weten.
Waarvoor is dat?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wanneer je een afspraak hebt op het Amerikaans consulaat zijn er een aantal items die ze niet in het gebouw accepteren. Thuis laten of eventueel in je auto laten liggen is het beste.
Hier even een linkje naar hun website waar in de rechter kolom staat wat hun richtlijnen zijn; http://amsterdam.usconsulate.gov/acs_appointments.html
Hier even een linkje naar hun website waar in de rechter kolom staat wat hun richtlijnen zijn; http://amsterdam.usconsulate.gov/acs_appointments.html
Je gaat naar het consulaat in Amsterdam neem ik aan? Ik mocht tijdens mijn interview inderdaad geen electronica meenemen. Verder mocht ik wel een tas bij me hebben, dat was geen probleem.
Ook moest ik op de dag van mijn interview een processing fee van $230 betalen (voor een CR-1, dus de kosten zullen misschien iets anders zijn), is dat misschien wat je bedoelt? Dat kon in dollars of euros voldaan worden, het eurobedrag kreeg je dan ter plekke te horen afhankelijk van de koers.
Waar je ook nog rekening mee moet houden is dat als je verloofde de kosten voor de initiële petitie nog niet betaald heeft in de VS (dat lag bij ons rond de 400 dollar als ik me goed herinner) je dat alsnog moet doen tijdens je interview. Als dat wel voldaan is moet je een bewijs meenemen van betaling. (Nogmaals, het gaat bij mij om een CR-1, en ik heb de gehele procedure nog via het consulaat in Amsterdam doorlopen, dus het kan dat het bij jou iets anders ligt).
Ook moest ik op de dag van mijn interview een processing fee van $230 betalen (voor een CR-1, dus de kosten zullen misschien iets anders zijn), is dat misschien wat je bedoelt? Dat kon in dollars of euros voldaan worden, het eurobedrag kreeg je dan ter plekke te horen afhankelijk van de koers.
Waar je ook nog rekening mee moet houden is dat als je verloofde de kosten voor de initiële petitie nog niet betaald heeft in de VS (dat lag bij ons rond de 400 dollar als ik me goed herinner) je dat alsnog moet doen tijdens je interview. Als dat wel voldaan is moet je een bewijs meenemen van betaling. (Nogmaals, het gaat bij mij om een CR-1, en ik heb de gehele procedure nog via het consulaat in Amsterdam doorlopen, dus het kan dat het bij jou iets anders ligt).
- kimberley_brons
- Amerikafan
Okay, die had ik dus over het hoofd gezien.
We hebben voor NOA1 $340 betaald, straks voor de medische keuring 145 euro, de x-ray kost 50 euro, de vaccinaties varieren tussen 35 en 150 euro.
Dan moet ik dus ook nog voor de interview betalen? Of ook voor de visa?? Weet iemand hoeveel?
En dan daarna voor de I-485 nog eens $985
En daarna nog 1x een bedrag van 505 en 595 voor de I-751 en biometrics ofzo..
Klopt dit? Of is er NOG meer?
We hebben voor NOA1 $340 betaald, straks voor de medische keuring 145 euro, de x-ray kost 50 euro, de vaccinaties varieren tussen 35 en 150 euro.
Dan moet ik dus ook nog voor de interview betalen? Of ook voor de visa?? Weet iemand hoeveel?
En dan daarna voor de I-485 nog eens $985
En daarna nog 1x een bedrag van 505 en 595 voor de I-751 en biometrics ofzo..
Klopt dit? Of is er NOG meer?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Over 2 jaar, als je de conditions van je conditional green card die je nu gaat krijgen op wilt laten heffen (zodat je ook na echtscheiding in Amerika mag blijven
) mag je je rekening nog eens plunderen.

Elke
- kimberley_brons
- Amerikafan
FIJN! hahahaha!
Nou goed, dan is het misschien nog te overzien, want dan heb je weer tijd om te sparen!
Nou goed, dan is het misschien nog te overzien, want dan heb je weer tijd om te sparen!
- kimberley_brons
- Amerikafan
Lieve Forummers,
ik heb een dringende vraag! Ik heb dus hier en daar vernomen (op blogs van mensen) voor het K1 visum, de dag van de interview, moeten zij bewijzen dat ze een bedrag hebben voldaan van ongeveer 250 euro. Waar is dit voor? Ik heb er nergens duidelijkheid over gehad... Kan iemand mij helpen?
ik heb een dringende vraag! Ik heb dus hier en daar vernomen (op blogs van mensen) voor het K1 visum, de dag van de interview, moeten zij bewijzen dat ze een bedrag hebben voldaan van ongeveer 250 euro. Waar is dit voor? Ik heb er nergens duidelijkheid over gehad... Kan iemand mij helpen?
- kimberley_brons
- Amerikafan
Nieuw vraagje: Is het aan te raden vlak voor mijn vertrek een nieuw passpoort en rijbewijs aan te vragen? Zodat ik de komende 5 jaar geen omkijken heb, alhoewel ik na 5 jaar pas citizen mag worden, en er een paar maanden tussen zal zitten tussen het verlopen van mijn passpoort dan en mijn citizenship. Wat raden jullie aan?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je rijbewijs heeft totaal geen waarde in de US. Dus geen idee waarom je daar geld aan uit zou geven om het te vervangen. (nemen ze het trouwens niet in in Amerika, als je voor je Amerikaanse rijbewijs gaat?)
En wat je paspoort betreft: hoe ver zit je van het consulaat dat je paspoort kan verlengen? Als dat een leuk dagtripje is, dan zou ik er nu ook geen speciale moeite voor doen. Maar als je zoals sommigen 2000 km moet reizen om er te geraken...
(en men doet vaak ook heel moeilijk over het vervangen van een paspoort dat nog aanzienlijke tijd geldig is)
En wat je paspoort betreft: hoe ver zit je van het consulaat dat je paspoort kan verlengen? Als dat een leuk dagtripje is, dan zou ik er nu ook geen speciale moeite voor doen. Maar als je zoals sommigen 2000 km moet reizen om er te geraken...
(en men doet vaak ook heel moeilijk over het vervangen van een paspoort dat nog aanzienlijke tijd geldig is)
Elke
- DixieChick
- Amerika-expert
Ik zou, als het even kan, wel je paspoort vernieuwen. Ik heb dat ook altijd gedaan, en het scheelt toch. Want alhoewel het consulaat hier "slechts" twee uur en een beetje vandaan zit, is het toch altijd meer rompslomp dan "even" in Nederland naar het gemeentehuis. Rijbewijs - daar zou ik me du sniet druk om maken, maar als het makkelijk kan, ook daar geldt, waaro, niet?
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Mijn Nederlandse rijbewijs was goed voor een jaartje sturen in KY. Daarna heb ik mijn theorie gedaan, Nederlandse rijbewijs laten zien en had ik een KY rijbewijs. Het is per staat allemaal anders dus ik zou het even nakijken. Wij gaan aankomende kerst naar Nederland en dan vraag ik gewoon een nieuw Nederlands rijbewijs aan. Je weet nooit waar het goed voor kan zijn, en voor die paar stuivers.kastelke schreef:Je rijbewijs heeft totaal geen waarde in de US. Dus geen idee waarom je daar geld aan uit zou geven om het te vervangen. (nemen ze het trouwens niet in in Amerika, als je voor je Amerikaanse rijbewijs gaat?)
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Lexington, Kentucky
- kimberley_brons
- Amerikafan
Hallo allemaal!
Na enige tijd non-actief te zijn geweest hier ben ik er weer. Met goed nieuws! Onze NOA2 is binnen!
Alleen nu heb ik een vraag. Mijn paspoort verloopt over een jaar en een paar maanden als ik vertrek, dus mij was al geadviseerd om man paspoort te verlengen. Maar aangezien ik ga trouwen in Amerika en een nieuwe naam krijg, moet ik dan niet weer een nieuw paspoort krijgen met man nieuwe naam?
Wie o wie kan mij helpen aub?
Na enige tijd non-actief te zijn geweest hier ben ik er weer. Met goed nieuws! Onze NOA2 is binnen!
Alleen nu heb ik een vraag. Mijn paspoort verloopt over een jaar en een paar maanden als ik vertrek, dus mij was al geadviseerd om man paspoort te verlengen. Maar aangezien ik ga trouwen in Amerika en een nieuwe naam krijg, moet ik dan niet weer een nieuw paspoort krijgen met man nieuwe naam?
Wie o wie kan mij helpen aub?
-
- Amerika-expert
Je "krijgt" niet een nieuwe naam als je trouwt, je "neemt" die. En je "hoeft" wat dat betreft niets: neem die nieuwe naam als je dat leuk vindt, houd je meisjesnaam als je die liever hebt. Mijn (Amerikaanse) vrouw gebruikt na 30 jaar huwelijk nog steeds haar meisjesnaam en daar heeft ze nooit problemen mee gehad.
Voor zover ik weet hou je in je Nederlandse paspoort gewoon je meisjesnaam. Als je wilt kun je daar EV -- echtgeno(o)t(e) van -- aan toe laten voegen. Maar ook dat hoeft niet.
Voor zover ik weet hou je in je Nederlandse paspoort gewoon je meisjesnaam. Als je wilt kun je daar EV -- echtgeno(o)t(e) van -- aan toe laten voegen. Maar ook dat hoeft niet.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Bennogr schreef:Je "krijgt" niet een nieuwe naam als je trouwt, je "neemt" die. En je "hoeft" wat dat betreft niets: neem die nieuwe naam als je dat leuk vindt, houd je meisjesnaam als je die liever hebt. Mijn (Amerikaanse) vrouw gebruikt na 30 jaar huwelijk nog steeds haar meisjesnaam en daar heeft ze nooit problemen mee gehad.
Geldt dit ook in Amerika? Mijn vrouw heeft mijn achternaam aangenomen. Zij heeft inmiddels een nieuw rijbewijs met mijn achternaam echter in haar paspoort heeft zij nog haar meisjes naam. Nu heb ik twee weken geleden twee vliegtickets naar Nederland geboekt. Voor ik ze bevestigd heb, heb ik United gebeld en het paspoort verhaal uitgelegd. Ik heb namelijk reward tickets geboekt en daar schijn je na bevestiging de naam niet meer van te kunnen wijzigen. Bij United wist men mij te vertellen dat ik gewoon kon boeken en dan ons huwelijks certificaat mee moest nemen voor het inchecken. Nu hebben we het paspoort nog niet gewijzigd omdat we pas met kerst naar Nederland gaan. Maar ik vraag me af of je na je huwelijk verplicht bent je paspoort te wijzigen of niet. In Amerika is het paspoort namelijk tien jaar geldig en het paspoort van mijn vrouw is nog zeven jaar geldig. Zonde geld dus als wij het niet hoeven te wijzigen.
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Lexington, Kentucky
- Vanka
- Amerikafan
- Contacteer:
Gefeliciteerd met de NOA2 Kimberley!
Leuk om te lezen dat iemand zijn proces nu al zo ver is, terwijl die van ons net begonnen is.
Ik vraag me af... Heb je op dit moment -terugkijkend op de afgelopen maanden van het wachten- wel het gevoel van 'die maanden zijn toch sneller voorbij gevlogen dan ik dacht'?
Las namelijk dat jij in het begin ook het gevoel had van 'eindeloos wachten', net als vele anderen.
Heb de afgelopen tijd al aardig wat gelezen op het forum van verschillende mensen over het K1-proces en het verloop daarvan,
maar het blijft interessant en leuk om iedereen zijn/haar ervaringen te zien delen.
Ik blijf jouw topic ook zeker volgen, want ben heel benieuwd hoe straks jouw interview verloopt en hoe dalijk de voorbereidingen op de daadwerkelijke verhuizing zullen zijn!
Succes nog de komende tijd.
Leuk om te lezen dat iemand zijn proces nu al zo ver is, terwijl die van ons net begonnen is.
Ik vraag me af... Heb je op dit moment -terugkijkend op de afgelopen maanden van het wachten- wel het gevoel van 'die maanden zijn toch sneller voorbij gevlogen dan ik dacht'?
Las namelijk dat jij in het begin ook het gevoel had van 'eindeloos wachten', net als vele anderen.
Heb de afgelopen tijd al aardig wat gelezen op het forum van verschillende mensen over het K1-proces en het verloop daarvan,
maar het blijft interessant en leuk om iedereen zijn/haar ervaringen te zien delen.
Ik blijf jouw topic ook zeker volgen, want ben heel benieuwd hoe straks jouw interview verloopt en hoe dalijk de voorbereidingen op de daadwerkelijke verhuizing zullen zijn!
Succes nog de komende tijd.

-
- Amerika-expert
In Amerika mag je je noemen wat je wilt, naamsveranderen is redelijk eenvoudig, bij mijn 'toegangsexamen' om Amerikaan te worden werd mij zelfs gewoon eventjes gevraagd of ik mijn naam wilde veranderen en had dat ter plekke kunnen doen.
Je zult na je eventuele naamsverandering ook waarschijnlijk geen problemen hebben, omdat ze op alle formulieren die er echt toe doen vragen of je ooit een andere naam gehad heb. Ik heb jaren alleen mijn roepnaam als voornaam gebruikt en ben later teruggestapt naar mijn volledige naam en geef nu altijd gewoon aan dat ik ooit maar 1 korte voornaam had. Geen problemen, zelfs niet om goedgekeurd te worden om met kleine geheimpjes te werken voor het Amerikaanse federale ministerie van justitie.
Wat je vrouw betreft, gaat dat volgens mij ook zo, ze houdt of haar naam, of neemt jouw naam, of ze (jullie?) verzint/verzinnen een hele nieuwe naam. Alleen dan wel consequent voor reizen de naam in haar paspoort gebruiken. Wat die ook moge zijn.
Ze kan die naam dus veranderen bij een nieuw paspoort (en zal daar waarschijnlijk dan ook officiele papieren voor die naamsverandering moeten laten zien). Maar tot dat nieuwe paspoort mag ze alleen reizen op de officiele naam op haar huidige paspoort.
Geldt trouwens ook voor jou.
Je zult na je eventuele naamsverandering ook waarschijnlijk geen problemen hebben, omdat ze op alle formulieren die er echt toe doen vragen of je ooit een andere naam gehad heb. Ik heb jaren alleen mijn roepnaam als voornaam gebruikt en ben later teruggestapt naar mijn volledige naam en geef nu altijd gewoon aan dat ik ooit maar 1 korte voornaam had. Geen problemen, zelfs niet om goedgekeurd te worden om met kleine geheimpjes te werken voor het Amerikaanse federale ministerie van justitie.
Wat je vrouw betreft, gaat dat volgens mij ook zo, ze houdt of haar naam, of neemt jouw naam, of ze (jullie?) verzint/verzinnen een hele nieuwe naam. Alleen dan wel consequent voor reizen de naam in haar paspoort gebruiken. Wat die ook moge zijn.
Ze kan die naam dus veranderen bij een nieuw paspoort (en zal daar waarschijnlijk dan ook officiele papieren voor die naamsverandering moeten laten zien). Maar tot dat nieuwe paspoort mag ze alleen reizen op de officiele naam op haar huidige paspoort.
Geldt trouwens ook voor jou.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht