Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Trouwen in Florida / Bahamas
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Trouwen in Florida / Bahamas
Ik ben ook in een pretpark getrouwd. In een piepklein blokhut achtig kerkje van een paar honderd jaar oud door een priester met kenny Rogers baard en cowboy laarzen.
Het park heet Silverdollar city.
De huwelijksnacht doorgebracht in een (luxe)blokhut met op de back porch een hot tub
Het park heet Silverdollar city.
De huwelijksnacht doorgebracht in een (luxe)blokhut met op de back porch een hot tub
Oh wat romantisch Sonja. Hartstikke bedankt dat je de foto's wilde plaatsen.
Het ziet er echt prachtig uit, mooi zo 's morgens vroeg voor het kasteel.
Dit zal echt een onvergetelijke magische dag geweest zijn.
Groetjes,
Anita
Het ziet er echt prachtig uit, mooi zo 's morgens vroeg voor het kasteel.
Dit zal echt een onvergetelijke magische dag geweest zijn.
Groetjes,
Anita
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Wat een prachtige foto's Sonja, ik had ze geloof ik al eens ergens gezien maar het blijft een sprookje. 

- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Zo te zien maakt Disney er echt een sprookje van! Wij zijn over drie jaar 25 jaar getrouwd en het lijkt mij (en ik geloof, dat Rick er ook wel iets in ziet
) geweldig om een "vow renewal" te doen. Op het moment kijken we daarvoor naar Hawaii, omdat we daar ook op huwelijksreis waren, maar mij lijkt Disney ook prachtig, vooral na het zien van de recente foto's.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Een collge van mij is getrouwd via Sandals. Wat verschillende resorts heeft in de caribean, met wedding-packages.
- Mickey99
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Disney maakt er zeer zeker een sprookje van, ze doen er alles aan om het onvergetelijk te laten zijn.
Zojuist heb ik het mooie verslag van Robert Jan gelezen en het was echt helemaal super geregeld en het geluk en de magie spat van de foto's af! Het was net of ik weer even terug in de tijd was en ik heb er echt van zitten genieten
Sonja
Zojuist heb ik het mooie verslag van Robert Jan gelezen en het was echt helemaal super geregeld en het geluk en de magie spat van de foto's af! Het was net of ik weer even terug in de tijd was en ik heb er echt van zitten genieten

Sonja
-
- Amerika-expert
een vriendin van me is getrouwd op de Bahamas, op het strand tijdens zonsondergang. Schitterend, super romantisch. De hele trouwmeute met een cruise mee (doe ik nooit weer, cruisen is not my thing, maar da's
) en tijdens de cruise trouwen.

- kimberley_brons
- Amerikafan
Hallo,
na een tijdje research over van alles te hebben gedaan, ben ik hier weer!
Ik en mijn verloofde zijn nu bezig plannen te maken voor onze bruiloft. We zitten in het midden van het K1 proces, we wachten nu op NOA2.
We hebben eigenlijk 'elopement' in gedachten. Omdat veel van onze familieleden door heel de wereld wonen en in verschillende situaties verkeren, kunnen heel veel familieleden niet aanwezig zijn bij onze bruiloft. We willen of iedereen erbij of niemand.
We hebben wel al op internet gekeken voor all inclusive packages om op het strand te kunnen trouwen.
Wat we weten is dat we in Florida willen trouwen (daar gaan we tevens wonen), het liefst op een strand met fotograaf.
1 van mijn vragen zijn: ben je verplicht een getuige te hebben?
Omdat het hele emigratieproces al een behoorlijk zakcentje kost, willen we onze bruiloft minimaal qua financien houden. Er zijn veel websites die packages aanbieden, maar wat heb je allemaal nodig om te trouwen? Ik begreep een wedding license, locatie, vows.. En betaal je hiervoor per stuk?
Wat kan ik allemaal verwachten, zonder iets over het hoofd te zien?
Zijn er mensen die deze ervaring met me willen/kunnen delen?
na een tijdje research over van alles te hebben gedaan, ben ik hier weer!
Ik en mijn verloofde zijn nu bezig plannen te maken voor onze bruiloft. We zitten in het midden van het K1 proces, we wachten nu op NOA2.
We hebben eigenlijk 'elopement' in gedachten. Omdat veel van onze familieleden door heel de wereld wonen en in verschillende situaties verkeren, kunnen heel veel familieleden niet aanwezig zijn bij onze bruiloft. We willen of iedereen erbij of niemand.
We hebben wel al op internet gekeken voor all inclusive packages om op het strand te kunnen trouwen.
Wat we weten is dat we in Florida willen trouwen (daar gaan we tevens wonen), het liefst op een strand met fotograaf.
1 van mijn vragen zijn: ben je verplicht een getuige te hebben?
Omdat het hele emigratieproces al een behoorlijk zakcentje kost, willen we onze bruiloft minimaal qua financien houden. Er zijn veel websites die packages aanbieden, maar wat heb je allemaal nodig om te trouwen? Ik begreep een wedding license, locatie, vows.. En betaal je hiervoor per stuk?
Wat kan ik allemaal verwachten, zonder iets over het hoofd te zien?
Zijn er mensen die deze ervaring met me willen/kunnen delen?
I have no special talents, I am only passionately curious.
- kimberley_brons
- Amerikafan
Is er niemand die ervaring heeft met eloping? Of andere tips voor een bruiloft?
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Wij zijn in 2000 getrouwd in Florida, zonder getuigen.
Een wedding license was toen $ 88,50. Hiermee zijn wij gewoon op het stadhuis getrouwd. Geen verdere kosten voor zover ik mij kan herinneren.
Op het strand zal wel wat duurder zijn denk ik zo.
Succes!
Een wedding license was toen $ 88,50. Hiermee zijn wij gewoon op het stadhuis getrouwd. Geen verdere kosten voor zover ik mij kan herinneren.
Op het strand zal wel wat duurder zijn denk ik zo.
Succes!
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
- kimberley_brons
- Amerikafan
En het blijkt ook als je een soort cursus doet over relaties enzovoorts dat je korting krijgt toch?
Weet u ook als ik op het strand wil trouwen of ik eerst mijn wedding license ergens moet afhalen? Ik weet wel dat hij 6 maanden geldig is.
Maar in Florida is het dus niet verplicht om getuigen te hebben?
Weet u ook als ik op het strand wil trouwen of ik eerst mijn wedding license ergens moet afhalen? Ik weet wel dat hij 6 maanden geldig is.
Maar in Florida is het dus niet verplicht om getuigen te hebben?
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
In 2000 waren getuigen niet verplicht in Florida, maar is wel al 12 jaar geleden. Dus probeer dat nog even dubbel te checken.
Het lijkt mij dat je altijd een vergunning moet halen, je moet daar dan namelijk ook een soort eed afleggen. Mocht je eea laten regelen door een bureau, dan kunnen zij dat vast wel vertellen hoe zoiets dan werkt. Ik dacht dat de vergunning 60 dagen geldig was geen 6 maanden. Maar dat mag geen probleem zijn lijkt me.
Van die korting heb ik nog nooit gehoord, dus ik heb geen idee.
Het lijkt mij dat je altijd een vergunning moet halen, je moet daar dan namelijk ook een soort eed afleggen. Mocht je eea laten regelen door een bureau, dan kunnen zij dat vast wel vertellen hoe zoiets dan werkt. Ik dacht dat de vergunning 60 dagen geldig was geen 6 maanden. Maar dat mag geen probleem zijn lijkt me.
Van die korting heb ik nog nooit gehoord, dus ik heb geen idee.
In 2025 weer naar Florida.
Hi Kimberley,
Wat gaaf dat je in Florida op het strand wil trouwen.
Wij hebben dit vorig jaar gedaan, op Miami Beach. Het was heel erg gaaf, ik kan je er wel iets over vertellen.
Je moet eerst op het stadhuis (bijv in Orlando of Miami) een Marriage Liscense halen. Dit lost ongeveer $90 en wordt ter plekke voor je gemaakt. Vergeet je paspoort niet! Hierna kun je je (volgens mij binnen 90 dagen) laten trouwen door een ambtenaar. Je hebt geen getuigen nodig.
Wij hebben alles laten regelen door Sherri Lester, zie http://www.destinationweddingsofflorida.com/.
Een hele aardige vrouw, reageert snel op emails en kan vanalles voor je regelen.
Ik lees dat je in de VS gaat wonen, maar misschien wil je het huwelijk ook in Nederland laten registreren? Zo ja: Nadat je getrouwd bent moet je de huwelijksakte van een Appostille stempel laten voorzien. Je moet je handeltje dan opsturen naar het stadhuis in Talahassee, FL. (maak vooraf gewaarmerkte kopieen!!) Wij hebben dit door de 'weddingplanner' laten regelen, het adres heb ik dus niet. Daarna moet je dit samen met jullie uitreksel van het geboorteregister opsturen naar Den Haag en krijg je thuis je trouwboekje.
Dit was het wel zo'n beetje, heel veel plezier met het plannen!
Wat gaaf dat je in Florida op het strand wil trouwen.
Wij hebben dit vorig jaar gedaan, op Miami Beach. Het was heel erg gaaf, ik kan je er wel iets over vertellen.
Je moet eerst op het stadhuis (bijv in Orlando of Miami) een Marriage Liscense halen. Dit lost ongeveer $90 en wordt ter plekke voor je gemaakt. Vergeet je paspoort niet! Hierna kun je je (volgens mij binnen 90 dagen) laten trouwen door een ambtenaar. Je hebt geen getuigen nodig.
Wij hebben alles laten regelen door Sherri Lester, zie http://www.destinationweddingsofflorida.com/.
Een hele aardige vrouw, reageert snel op emails en kan vanalles voor je regelen.
Ik lees dat je in de VS gaat wonen, maar misschien wil je het huwelijk ook in Nederland laten registreren? Zo ja: Nadat je getrouwd bent moet je de huwelijksakte van een Appostille stempel laten voorzien. Je moet je handeltje dan opsturen naar het stadhuis in Talahassee, FL. (maak vooraf gewaarmerkte kopieen!!) Wij hebben dit door de 'weddingplanner' laten regelen, het adres heb ik dus niet. Daarna moet je dit samen met jullie uitreksel van het geboorteregister opsturen naar Den Haag en krijg je thuis je trouwboekje.
Dit was het wel zo'n beetje, heel veel plezier met het plannen!

States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
- kimberley_brons
- Amerikafan
Hi Arizona,
thanks voor je informatie!
Van de weddinglicense wist ik inderdaad al af! Maar ik geloof dat hij 60 dagen geldig is.
We zijn momenteel ook aan het vergelijken van verschillende Bridal Packages, qua prijzen en wat ze aanbieden. Maar soms ben ik bang dat het een soort valstrik is. Dat je in zo'n pakket alles denkt te hebben, maar dat de prijs bijna te mooi voor woorden klinkt!
Wat heeft het voor voordeel als ik het in Nederland ook laat registreren?
In ieder geval bedankt voor jouw verhaal!
thanks voor je informatie!
Van de weddinglicense wist ik inderdaad al af! Maar ik geloof dat hij 60 dagen geldig is.
We zijn momenteel ook aan het vergelijken van verschillende Bridal Packages, qua prijzen en wat ze aanbieden. Maar soms ben ik bang dat het een soort valstrik is. Dat je in zo'n pakket alles denkt te hebben, maar dat de prijs bijna te mooi voor woorden klinkt!
Wat heeft het voor voordeel als ik het in Nederland ook laat registreren?
In ieder geval bedankt voor jouw verhaal!
Dat van die valsstrik zal toch wel meevallen? Willen jullie het simpel houden of met heel veel toeters en bellen?
Nou, ik wil hier graag de naam van mijn man gebruiken en ook geregistreerd staan als 'getrouwd' bij de gemeente. Ook ivm de toekomst, kinderen e.d. Maar als je permanent in Florida blijft wonen begrijp ik dat het voor jullie misschien weinig toegevoegde waarde heeft.
Nou, ik wil hier graag de naam van mijn man gebruiken en ook geregistreerd staan als 'getrouwd' bij de gemeente. Ook ivm de toekomst, kinderen e.d. Maar als je permanent in Florida blijft wonen begrijp ik dat het voor jullie misschien weinig toegevoegde waarde heeft.
- kimberley_brons
- Amerikafan
Nou valstrik is misschien een groot woord, maar dat je bijvoorbeeld een deel aanbetaald en dat ze dan zeggen heb je ook nog gedacht aan dit en dit en dat je eigenlijk niet zonder kunt en dan verplicht bent dat te nemen, terwijl het niet in het pakket zat aangeboden.
Nou de bedoeling is dat ik voorgoed in Amerika blijf en zolang het goed blijft gaan zal ik over 5 jaar er ook voor kiezen om mijn nationaliteit op te geven, maar ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken.
Het zal toch geen problemen opbrengen als ik bijvoorbeeld op vakantie in Nederland ben?
Onze bruiloft zal heel klein en simpel zijn. We zitten te denken om het op een strand te houden, met een ceremonie voor alleen ons 2, wel hebben we bruidskleding, maar ik wil gewoon een fotograaf, de ceremonie en een leuke dag!
Nou de bedoeling is dat ik voorgoed in Amerika blijf en zolang het goed blijft gaan zal ik over 5 jaar er ook voor kiezen om mijn nationaliteit op te geven, maar ik kan natuurlijk niet in de toekomst kijken.
Het zal toch geen problemen opbrengen als ik bijvoorbeeld op vakantie in Nederland ben?
Onze bruiloft zal heel klein en simpel zijn. We zitten te denken om het op een strand te houden, met een ceremonie voor alleen ons 2, wel hebben we bruidskleding, maar ik wil gewoon een fotograaf, de ceremonie en een leuke dag!
Oh, als je het simpel wil houden dan is dat heel goed te regelen hoor. Alles wat niet in het pakket zit heb je dan ook niet nodig. Buiten je marriage liscense ben je niets verplicht. 
Nee hoor, het geeft geen problemen als je naar Nederland gaat.
Heel gaaf om er zo mee bezig te zijn. Ik heb volgens mij nog wel wat voorbeelden van vows, gekregen van het planningsbureau. Mocht je die willen hebben dan hoor ik het wel!

Nee hoor, het geeft geen problemen als je naar Nederland gaat.
Heel gaaf om er zo mee bezig te zijn. Ik heb volgens mij nog wel wat voorbeelden van vows, gekregen van het planningsbureau. Mocht je die willen hebben dan hoor ik het wel!
- kimberley_brons
- Amerikafan
Ok dat is dan mooi.
Maar voorbeelden van vows.. Wat houdt dat precies in?
En ''wat meer'' persoonlijke gelofte naar je partner?
Zo van: ik zal je trouw blijven en je bijstaan in nood en zieke tijden enzo?
Maar voorbeelden van vows.. Wat houdt dat precies in?
En ''wat meer'' persoonlijke gelofte naar je partner?
Zo van: ik zal je trouw blijven en je bijstaan in nood en zieke tijden enzo?
Ja gewoon hele teksten die de ambtenaar gaat voorlezen. Wij hadden zelf een stuk geschreven over hoe we elkaar ontmoet hebben en daarna had ik wat stukjes gejat over de ringen en de beloftes.
- kimberley_brons
- Amerikafan
Ow oke,
nou de meeste bedrijven die packages aanbieden helpen je ook met je vows! Maar in ieder geval heel erg lief dat je die van jou wilde delen met mij!
Ik ben zo benieuwd, maar ik heb geluk want mijn verloofde zegt dat hij alles wil regelen! En ik heb mn jurk al, dus ik hoef me niet heel druk meer te maken om de bruiloft hihi!
nou de meeste bedrijven die packages aanbieden helpen je ook met je vows! Maar in ieder geval heel erg lief dat je die van jou wilde delen met mij!
Ik ben zo benieuwd, maar ik heb geluk want mijn verloofde zegt dat hij alles wil regelen! En ik heb mn jurk al, dus ik hoef me niet heel druk meer te maken om de bruiloft hihi!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht