Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vragen over mijn auto van Florida naar NL verschepen

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Mack
Amerika-expert

Re: Vragen over mijn auto van Florida naar NL verschepen

Bericht door Mack »

Bertorelli schreef:Die achterste is geen 'echte' Mustang 8)
Want?
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Mack schreef:
Bertorelli schreef:Die achterste is geen 'echte' Mustang 8)
Want?
hi hi...

Ik wist dat er vast een autoliefhebber zou reageren :wink:
Is die achterste de jouwe?

Bij een Ford Mustang moet ik altijd direct denken aan de eerste generatie uit de jaren '60.
Kan ik niks aan doen. Prachtige klassieke auto's zijn dat.

Afbeelding

De generaties daarna geven toch iets minder die echte Mustang uitstraling.
Al moet ik toegeven dat ik met name de laatste serie ook helemaal niet verkeerd vind.

Afbeelding

Het was ook niet serieus bedoeld vandaar dat ik er quotes omheen had gezet en een smiley erbij.
Die (jouw?) Mustang van de 4e generatie met een 4.6L V8 zal ongetwijfeld rijden als een speer.
Het is alleen maar goed dat dergelijke auto's gekoesterd worden. :thumbup:

Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

Nee, die grijze is niet van mij. Dat is een 2000 GT. Ik heb zelf een 1998 GT, die ik in april uit Amerika heb laten komen (zie auto-topic).

Sommige Mustangs zijn populairder dan andere (impopulair: de 74-78 Mustang II) maar uiteindelijk zijn het allemaal Mustangs volgens hetzelfde concept als in 1964 (sportieve coupe) en het is knap dat daar in 46 jaar nog niks aan veranderd is... Dus imho zijn het allemaal "echte" Mustangs ;-) Overigens worden de 94-98 Mustangs in Amerika al gezien als "klassiekers" en worden ze hier ook langzaam populairder.

:offtopic:

Ontopic: ben het ermee eens dat je beter hier een Volvo kunt kopen ;-) Al is het alleen maar om je de ellende van het importeren te besparen (RDW :? Belastingdienst :? )
Mack
MW Drawings

robertm
Amerika-ontdekker

Bericht door robertm »

Wij hebben in 2009 een Volvo XC90 meegenomen als onderdeel van mijn inboedel.
RDW keuring koste slechts EUR 108,- en kenteken EUR 15,- Dus die kosten zijn minimaal.
Aangezien de auto op het moment van de keuring slechts een jaar oud was, vonden de medewerkers van de RDW het niet nodig voor een uitgebreid onderzoek (ze hadden het druk met ge-crashte Porsches en BMW's die handelaren probeerden te importeren :wink: ). Onderzoek was beperkt tot het vinden van het chassisnummer, vaststellen kleur, gewicht, lengte en uitstoot. Er hoefde niets aan de auto te worden veranderd ondanks dat de importeur had aangegeven dat de koplampen waarschijnlijk vervangen dienden te worden.
We hebben de auto in dezelfde container verscheept als de inboedel, dus dan zijn er bijna geen extra kosten aan verbonden.

Ik hoop dat dit je wat helpt

groet, Robert
2007-2009 California
2009-2011 Nederland
2011 Misschien wel weer California via DV2011
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

En die volvo van haar die drijft gratis en voor niks naar de overkant? Daar zitten hem de kosten. De dagwaarde van de auto is te laag om financieel gewin te krijgen. Op een 1 jaar oude XC90 is dat wel even anders. Zeker als je die zonder alle belastingen met de inboedel kan importeren
lala777
Amerika-ontdekker

Bericht door lala777 »

Het is idd niet alleen de Volvo, maar ook aantal persoonlijke goederen die worden meeverhuisd. Thanks Robert!

Ik ga verder niet in discussie of de Volvo wel of niet verscheept moet worden, die discussie heb ik al genoeg gevoerd. Wij willen om aantal redenen de Volvo verschepen. Take it or leave it! No pun intended :D
hanen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door hanen »

Ook wij zijn met de douane bezig voor de verklaring verhuisgoederen.
Omdat we beperkte huisraad mee gaan nemen hebben diverse verhuizers ons geadviseerd om e.e.a. zelf met een transporteur te regelen wat we dan ook willen gaan doen.
Voor de verklaring moet je aannemelijk maken dat je terugverhuist naar Nederland. ( http://www.douane.nl/bibliotheek/handbo ... P197_20555) Dit hebben we dan ook op verschillende manieren gedaanm verklaring werkgever, eigendomsbewijs huis, tickets.
De douane wil echter de verklaring niet afgeven voordat we ons in de gemeente hebben ingeschreven. Dit kan echter pas nadat we geland zijn en de goederen al onderweg moeten zijn. Navraag bij het info nummer in Heerlen leerde ons dat aannemelijk maken echt voldoende is maar de amtenaar blijft voet bij stuk houden. We zitten nu te wachten op een schriftelijke bevestiging dat we de dag na inschrijving de verklaring op het belastingkantoor op kunnen komen halen.
Volgens de inspectie van de stad waar we gaan wonen zou een verhuisbedrijf een garantstelling voor de bpm afgeven. Op onze vraag of we dat ook zelf kunnen doen kon geen antwoord worden gegeven.

Komt dit verhaal andere die hun vervoermiddelen/huisraad zelf verscheept hebben bekend voor ?
Onze ervaringen tijdens onze expat periode in de VS http://www.amerikhanen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
hanen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door hanen »

Inmiddels is de verhuisvergunning geregeld. Op het moment dat we ons inschrijven in de GBA in Nl kan hij de volgende dag opgehaald worden (na maanden heeft de inspectie eindelijk bevestigd dat het dossier compleet is en e.e.a. aan papier toevertrouwd)
Verscheper is bepaald, auto's worden recht vervoerd. Het loont om voor de vrachtkstn te gaan shoppen want prijzen varieren heel erg. Eenoog blijkt ook hier koning te zijn.
Ik heb de verboermiddelen vanaf het moment van aankomst in de haven in NL op chassienummer weten te verzekeren. We zullen ze zelf bij de RDW ter keuring aan gaan leveren.

Er is nog een punt waar ik niet uit kom: wat zijn de officiele regels mbt het rondrijden met een amerikaans kenteken in NL.
Ik weet dat je een een dags kenteken aan kan vragen maar op het moment dat de auto's niet op dezelfde dag aangepast kunnen worden en gekeurd leverd dit al tijdsproblemen op.
Wij hebben nog een geldig visum en ook zijn onze Amerikaanse rijbewijzen nog geldig.
De verscheper heeft me verteld dat je volgens hem drie maanden met een Amerikaans kenteken rond mag rijden zolang je je verhuisvergunning maar op zak hebt en je amerikaanse rijbewijs.
De RDW is al gemaild met de vraag maar die hebben na twee weken nog niet geantwoord ( -ondanks de email u krijgt binnen ... Dagen bericht) Bellen vanuit de vs met 0800 nummer gaat niet en het internationale nummer verteld ons dat we nationaal bellen met het voipnummer wat we gebruiken.
Wie kan me meer vertellen !
Onze ervaringen tijdens onze expat periode in de VS http://www.amerikhanen.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
johan67
Amerikafan

Bericht door johan67 »

Zolang je niet in NL woont mag je met een Amerikaans kenteken in NL rijden voor max 3 maanden, in de EU voor max 6 maanden. Als die om zijn even naar Zwitersland en terug en je kunt dit vrij lang volhouden. Op het moment dat je je inschrijft in NL vervalt dit en mag je niet in een buitenlands gekentekende auto rond rijden in Nederland.

Ik heb het eens allemaal uitgezocht en uiteindelijk alles kort gesloten met de douane in Sittard. De RDW gaat hier niet over. Het heeft met toen ook veel tijd gekost eea te acherhalen maar als je begint met de belasting telefoon te bellen in Apeldoorn krijg je uiteindelijk wel een telefoonnummer van de mensen in Sittard. Als je me een PM stuurt zal ik het telefoonummer voor je opzoeken, de mensen daar zijn erg behulpzaam.

Ik rijd regelmatig in NL met amerikaans kenteken en dus geheel legaal maar ben nog nooit gecontroleerd hierop. De politie maakt het allemaal niet uit maar de douane zou je aan kunnen houden, zij gaan immers over de BPM en andere belastingen.
hanen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door hanen »

Johan, zie je pm
Interessant in dit kader is het feit dat de douane je bij aanhouding een informatieformulier buitenlands kenteken moet uitreiken en hierbij de eerste keer geen boete mag volgen.
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=BC6547
Tesamen met de verhuisverklaring op zak en een afspraak bij de RDW (wat elke dag voor 12 uur zonder afspraak kan) zie ik het probleem niet om zelf met de auto naar de keuring te rijden. Mocht hij afgekeurd worden dan wordt de auto geparkeerd op eigen terrein en begint het hele verhaal weer van voren af aan.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

johan67 schreef:Ik rijd regelmatig in NL met amerikaans kenteken en dus geheel legaal maar ben nog nooit gecontroleerd hierop. De politie maakt het allemaal niet uit maar de douane zou je aan kunnen houden, zij gaan immers over de BPM en andere belastingen.
Ik ken iemand met een auto op PA-plates, zijn vrouw woont daar. Auto is volkomen legaal maar hij wordt ongeveer eens in de twee weken aangehouden door de politie om te kijken of zijn kenteken wel legaal is.

Dus dat het de politie niet uitmaakt, ben ik niet met je eens.
Mack
MW Drawings

johan67
Amerikafan

Bericht door johan67 »

Mack schreef:
johan67 schreef:Ik rijd regelmatig in NL met amerikaans kenteken en dus geheel legaal maar ben nog nooit gecontroleerd hierop. De politie maakt het allemaal niet uit maar de douane zou je aan kunnen houden, zij gaan immers over de BPM en andere belastingen.
Ik ken iemand met een auto op PA-plates, zijn vrouw woont daar. Auto is volkomen legaal maar hij wordt ongeveer eens in de twee weken aangehouden door de politie om te kijken of zijn kenteken wel legaal is.

Dus dat het de politie niet uitmaakt, ben ik niet met je eens.

Misschien heb je gelijk, maar het was een politie agent die het mij zelf vertelde. Hij stond naast me in de stad en vond de nummerplaat leuk maar vertelde ook dat hij geen grond had of zag om ook maar iets te controleren mbt het kenteken.
Misschien dat het type auto ook wat uitmaakt ? chassisnummer en platen moeten natuurlijk wel allemaal kloppen en er ook niet ''verdacht'' uitzien.
hanen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door hanen »

johan67 schreef:Zolang je niet in NL woont mag je met een Amerikaans kenteken in NL rijden voor max 3 maanden, in de EU voor max 6 maanden. Als die om zijn even naar Zwitersland en terug en je kunt dit vrij lang volhouden. Op het moment dat je je inschrijft in NL vervalt dit en mag je niet in een buitenlands gekentekende auto rond rijden in Nederland.

Ik heb het eens allemaal uitgezocht en uiteindelijk alles kort gesloten met de douane in Sittard. De RDW gaat hier niet over. Het heeft met toen ook veel tijd gekost eea te acherhalen maar als je begint met de belasting telefoon te bellen in Apeldoorn krijg je uiteindelijk wel een telefoonnummer van de mensen in Sittard. Als je me een PM stuurt zal ik het telefoonummer voor je opzoeken, de mensen daar zijn erg behulpzaam.

Ik rijd regelmatig in NL met amerikaans kenteken en dus geheel legaal maar ben nog nooit gecontroleerd hierop. De politie maakt het allemaal niet uit maar de douane zou je aan kunnen houden, zij gaan immers over de BPM en andere belastingen.
Ik heb vandaag voordat de verbinding werd verbroken even een heer van de douane Sittard gesproken. Die beaamde dat je met een auto met amerikaanse platen rond mag rijden zolang je niet in de GBA in NL bent ingeschreven.
Hij vertelde dat hij mij niet kon informeren waar dit op papier staat. Staat volgens hem niet op papier. vreemd !
Ook vertelde hij dat het probleem is dat bij uitvoer de VS kentekenplaten ongeldig worden en dat daar nu juist het probleem zit. Met ongeldige VS kentekenplaten mag je officieel niet rijden in NL.
Ik ga er vanuit dat de auto's niet uitgeklaard kunnen worden zolang de vs titels geldig zijn, maar hoe regelen die Amerikanen het dan die met hun auto op vakantie gaan in Europa ?
Zou je de afmelding bij de DMV niet later vanuit Nederland kunnen regelen, er is tenslotte ook voor een jaar betaald en dat loopt nog een aantal maanden
Wie denkt mee ?
johan67
Amerikafan

Bericht door johan67 »

ik heb diverse autos mét amerikaans kenteken naar NL verscheept en er is nog nooit iets ongeldig gemaakt. De title krijgt bij export uit amerika wel een stempel maar als je terug komt kan de auto gewoon het land weer in. Ik weet neit meer precies was de stempel zegt, maar volgens mij niet veel. De platen blijven op de auto alhoewel ivm gevaar voor diefstal ik ze de laatste keer eraf heb gehaald en in NL er weer op geschroefd heb.

Omdat de auto niet ingeklaard wordt, wilde de transporteur in NL wel een soort vrijwaring van mij, dat ik gerechtig was de auto over de weg op te halen en zij niet in de problemen zouden komen met de douane.

Ik heb ook nog nooit een auto afgemeld bij DMV of de Secretary of State. Gewoon het jaar daarop niet meer betaald. Er staan miljoenen auto's in Amerikan onder afdakjes en in tuinen die worden ook nooit afgemeld.
hanen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door hanen »

Johan,
Er is ons hier door de DMV vertelt dat je zodra je je verzekering opzegt je platen in moet leveren. Doe je dat niet dan wordt je rijbewijs geschorst. Met een niet geschorst amerikaans rijbewijs mag je echt nog 185 dagen in NL rondrijden. Voor mijn partner van belang omdat hij in NL zijn motorrijbewijs moet halen.
Misschien werkt het in elke staat anders ?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik weet niet hoe het in MI geregeld is, maar in CA moet je een auto wel degelijk op non-actief stellen, anders is de license fee verschuldigd alsmede bewijs van verzekering, plus om het jaar smog test bewijs.
Ik heb in alle staten waar ik gewoond heb, CA, IL, WI, de car plates van de vorige staat moeten inleveren om een nieuwe title en plates te verkrijgen. Je bent verplicht in de meeste staten een auto te laten overzetten (binnen 30 dagen dacht ik) als je je er vestigt.

Ik begrijp dat Johan dus geen license fee betaalt in MI ? en geen wegenbelasting in Nederland. Hoe zit dat dan met de verzekering van de auto ?
johan67
Amerikafan

Bericht door johan67 »

Schiet me nu te binnen, LET OP dat je wel twee nummerplaten op je auto laat zetten. Ook als buitenlander ben je verplicht in NL twee nummerplaten te voeren, voor en achter. In Michigan kun je alleen twee platen krijgen als je een personalised nummer hebt, dit zou ik navragen bij je plaatstelijke Secretary of State office.

oortjes schreef:Ik weet niet hoe het in MI geregeld is, maar in CA moet je een auto wel degelijk op non-actief stellen, anders is de license fee verschuldigd alsmede bewijs van verzekering, plus om het jaar smog test bewijs.
Ik heb in alle staten waar ik gewoond heb, CA, IL, WI, de car plates van de vorige staat moeten inleveren om een nieuwe title en plates te verkrijgen. Je bent verplicht in de meeste staten een auto te laten overzetten (binnen 30 dagen dacht ik) als je je er vestigt.

Ik begrijp dat Johan dus geen license fee betaalt in MI ? en geen wegenbelasting in Nederland. Hoe zit dat dan met de verzekering van de auto ?

Ik ken alleen de regels in MI. Hier zijn geen jaarlijkse testen. Elk jaar krijg ik een rekening voor de licence fee. ALs ik betaal krijg ik een sticker op mijn nummerbord die elk jaar anders van kleur is. Alleen hiermee mag ik de weg op. Als ik een auto niet gebruik betaal ik dit gewoon niet en op het moment dat ik de auto weer wil gebruiken betaal ik en krijg een nieuwe sticker.

Auto is natuurlijk wel verzekerd in NL maar dan bij een NL maatschappeij.
hanen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door hanen »

Weer een uitdaging erbij ! Hoe kom ik aan tweede platen in Florida. In de rij bij de DMV dus !
johan67
Amerikafan

Bericht door johan67 »

En vergeet je landen sticker, USA, niet . :wink:
hanen
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door hanen »

johan67 schreef:En vergeet je landen sticker, USA, niet . :wink:
Waar koop ik die ? AAA
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer