Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisblog met foto's op iPad

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
droom2012
Amerika-ontdekker

Reisblog met foto's op iPad

Bericht door droom2012 »

Wij nemen onze ipad mee nr Amerika en willen daarmee (het liefst via de weblog van Tiogatours) een reisblog bijhouden voor de thuisblijvers. Tekst is geen probleem maar foto's toevoegen (wat het juist zo leuk maakt) lukt niet. Wsl doordat het apple is....Ook op andere reisweblogs lukt he niet. . Een laptop meenemen is geen optie. Wie heeft de gouden tip? Bedankt!

Gr
Linda
Alieke
Amerika-ontdekker

Re: Reisblog met foto's op ipad

Bericht door Alieke »

Ik heb een blog gemaakt via Wordpress. Die hebben ook een iPad app, en ik kan gewoon foto's toevoegen. Daarnaast kun je ook een flickr-account koppelen aan de blog en eventueel daar een deel van de foto's inzetten (met de flickr-iphone-app).
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reisblog met foto's op ipad

Bericht door DVDGuy »

Wat lukt er dan niet?
Krijg je jouw foto's niet op je iPad?

geef even wat meer info, dan kunnen we je waarschijnlijk beter helpen
Alieke
Amerika-ontdekker

Re: Reisblog met foto's op iPad

Bericht door Alieke »

Ik denk dat het er om gaat dat je, wanneer je je blog moet maken op een 'gewone' website, het uploaden van foto's vaak niet lukt op een iPad. 'Bladeren' door je bestanden zoals op een PC werkt dan niet. Ik weet niet of er al reisblogs zijn die werken met iPad-apps, maar de algemene blogsite Wordpress heeft dat dus wel.
Sassya
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sassya »

Zal het uploaden zijn, dat kan (meestal) niet op sites met de iPad. Daarom heb je apps nodig. Wij hebben de app Blogsy gebruikt, die werkt met Blogger. Klapte er wel eens uit, maar werkte verder goed.
droom2012
Amerika-ontdekker

Bericht door droom2012 »

Dank allemaal. Ik heb wordpress geprobeerd en YES dan kan ik wel foto's uploaden uit de bibliotheek van de iPad (want dat was het probleem). Ben dus helemaal blij. Nu nog alle thuisblijvers informeren over dit blog..... Grappig....tegenwoordig ben je meer tijd kwijt met dit soort dingen uitvogelen dan het inpakken van je koffers!

Gr
Linda
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

droom2012 schreef:Dank allemaal. Ik heb wordpress geprobeerd en YES dan kan ik wel foto's uploaden uit de bibliotheek van de iPad (want dat was het probleem). Ben dus helemaal blij. Nu nog alle thuisblijvers informeren over dit blog..... Grappig....tegenwoordig ben je meer tijd kwijt met dit soort dingen uitvogelen dan het inpakken van je koffers!

Gr
Linda
:mrgreen:
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Bedankt voor de Blogsy app tip. Die ga ik eens proberen. :thumbup:
suzanne_reijm
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door suzanne_reijm »

Thanx voor de tips! Ik heb het net geprobeerd met de app van waarbenjij.nu en ook dat werkt met foto's uploaden :)!
2007 Florida
2011 Zuid-Westen standaard rondje LA - LA
2012 Seattle - Denver - New York
2014 In de planning een rode rotsen rondje!

http://remysuus.waarbenjij.nu
deejaykb
Amerika-ontdekker

Bericht door deejaykb »

We gebruiken altijd ontheroad.to en dat werkt qua app ook erg goed.
2008 New York & Zuidwesten
2009, 2010, 2012, 2013 Florida
2010 Canada
2011 Yellowstone, MT Rushmore, Zuidwesten
2012 Las Vegas - Salt Lake City, Dallas - Atlanta

Afbeelding
Rondje-SF-met-gezin
Amerika-ontdekker

Bericht door Rondje-SF-met-gezin »

Mag ik hier ook even aanhaken om wat vragen over blog en iPad te stellen?

Wij vertrekken over een week en bij ons gaan er ook iPhone en IPads mee. Ik kan de foto's van mijn Fotocard simpel uitlezen op mijn iPad middels zo'n kaartleesplugje, maar ik maak natuurlijk veel teveel foto's ( heb een oude iPad, met weinig geheugen). Ook vind ik het een eng idee om geen backup van mijn geheugenkaarten te kunnen maken (usb, schijfje branden), dus wilde ik toch laptop maar mee. Man verklaarde me voor gek, 2 iPads, iPhone, nintendo's van de kinderen, camera met meerdere lenzen ( en stiekem wil ik mijn statief het liefste ook nog mee :shock: ) en dan ook nog laptop....
Ons blog is trouwens in Wordpress, ik heb ook een Flickr-account.

Wat vinden jullie, moet het met de iPads lukken? Of toch maar de (niet zo zware) laptop mee? En hoe doen jullie dat met fotokaarten legen/backuppen? Dank vast voor alle tips!
Reisverslag eerste reis westkust 2012:https://naardestates2012.wordpress.com/
Reisverslag reis west-Canada/USA 2016: https://verteleensoverjereizen.wordpress.com/
kimpe
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door kimpe »

wat gebruiken jullie om de foto op de ipad te krijgen
Staceybeesie
Amerika-expert

Goedkoopste en lichtste is denk ik een paar extra fotogeheugen kaartjes kopen.
Ik zag een 16 gb kaartje van de week bij de Best Buy voor $19.95.
Bij de Costco hadden ze zelfs de extreme Sandisk voor $22.00
Doe gek en koop er twee en je kan een eind voort met 32 GB.

Wel opletten, want hun grote voordeel, het klein en licht zijn, is ook hun nadeel :wink:

Ik heb zo'n stekkertje waar je de camera op aansluit voor de iPad.
Ik selecteer daaruit de foto's die ik mooi vind en laat de rest op het kaartje staan.
IPad kan ook RAW images lezen dus werkt super makkelijk.
Sassya
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Sassya »

Kleine waarschuwing voor bij het overzetten van foto's naar de iPad via conncection kit. Ik was bezig met importeren en besloot dat ik de selectie aan wou passen en drukte op annuleren. Fout, niet doen dus. Apple vond dat een mooi moment om ongevraagd foto's van de camera te verwijderen. Gevolg, foto's van die dag weg en geheugenkaartje corrupt. Alleen omdat ik op annuleren drukte :roll: . Gelukkig hadden we nog een geheugenkaartje en stonden alle foto's van daarvoor al op de iPad. Mijn vriend is het gelukt om thuis de foto's grotendeels te herstellen, op 3 na hebben we alles terug. Maar was even flink schrikken.
DVDGuy
Amerika-expert

Bericht door DVDGuy »

Staceybeesie schreef:Goedkoopste en lichtste is denk ik een paar extra fotogeheugen kaartjes kopen.
.
Ik heb vorige week in Nederland via internet een 64GB SD-kaartje gekocht van een gerenomeerd merk, met factor 10, voor slechts 29,95 euro
Saarvl
Amerika-ontdekker

Bericht door Saarvl »

Ik gebruik ook Wordpress met men ipad en tot nu toe loopt dat gesmeerd: Marijnensara.wordpress.com
Nu maar hopen dat er niks fout loopt wanneer we er daadwerkelijk gebruik van willen maken :-)
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Of tussendoor bij de Walgreens of een andere drogist/supermarkt een paar keer een dvd laten branden voor een paar dollar, dat deden we toen we nog niet twee iPhones, een iPad, twee MacBooks, een videocamera, een spiegelreflexcamera met extra lenzen en een losse harde schijf meenamen 8)
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Staceybeesie
Amerika-expert

DVDGuy schreef:
Staceybeesie schreef:Goedkoopste en lichtste is denk ik een paar extra fotogeheugen kaartjes kopen.
.
Ik heb vorige week in Nederland via internet een 64GB SD-kaartje gekocht van een gerenomeerd merk, met factor 10, voor slechts 29,95 euro

Is dat 10 mb? Die van Costco was 30 mb.
Geen geld in ieder geval Ruud. Daar kan je een eind mee op weg. :wink:
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik heb me vandaag een everlater account aangemaakt, werk prima. Ook via iPhone/iPad heb je een app ter beschikking om je blog te updaten.
Het is wel echt gericht op reisblogs, maar het ziet er wel vrij gelikt uit allemaal. Beter als alle andere gratis alternatieven imo.

Hier is de blog die ik aangemaakt heb :)

http://www.everlater.com/thisisfraa/wes ... -trip-2012
Reisblog: thisisfraa.be
jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

Onzeblog bij wordpress werkt goed via de wordpress app. Tijdens het opstellen van de tekst kun je gewoon tussendoor foto's toevoegen. Wel natuurlijk dan een online connectie hebben. Ik vind de instelling van wordpress om op de ipad het blog te lezen wel erg mooi. Jammer dat deze vormgeving niet via de pc kan.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer