Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

GPS Amerika, hulp nodig!!

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: GPS Amerika, hulp nodig!!

Bericht door PSVwally »

In de steden is navigatie met al dat éénrichtingsverkeer wel makkelijk, vooral ook omdat je bv de postcode van je hotel in kunt geven. Buiten de steden heb je de tomtom amper nodig en kun je het idd met kaarten, of een gekopieerde route vanuit je routebook af.
Voorbeeld: wij reden van Furnace Creek in death valley naar Page in 1 dag. Ik denk dat het niet veel meer dan 15 afslagen zijn geweest. Omdat de straatnaam van het hotel niet op de kaart stond, hebben we in Page de garmin nog even aangezet.

Ik moest trouwens $242 voor de navigatiehuur betalen. Ik kreeg amerika om de een of andere reden niet op mijn tomtom geinstalleerd anders had ik die kaart voor €39 kunnen downloaden toen. De optie om hier een tomtom te kopen en een amerika kaart erop te zetten is vaak lucratiever dan huren
sammie56
Amerikafan

Bericht door sammie56 »

De route heb ik ook nog op een USB-stick staan voor het geval dat.
Ik heb echter geen flauw idee of je het dan kan overzetten naar het ingebouwde navigatiesysteem, Mapsource is alleen geschikt voor Garmin navigatie systemen.
De meeste ingebouwde navigatiesystemen zijn meestal zo gemaakt dat je ze vrij eenvoudig kan bedienen, als ik jou was zou ik me niet teveel zorgen maken.
En doe je dat wel, dan zou ik lekker gewoon je eigen navi meenemen waarmee je wel vertrouwd ben.

Gr
Sam
TriptoCalifornia
Amerika-ontdekker

Bericht door TriptoCalifornia »

@ PSVwally, Ik kan begrijpen dat het lucratiever is! Maar waarschijnlijk is er al een kaart van Amerika al geinstalleerd op de tomtom die wij al hebben gehuurd! Toch?

@ sammie56, misschien dat ik de routes ook op een USB stick dan zet! Maar ik zal sowieso alle routes ook uitprinten, zodat ik ook een beschrijving op papier heb! Dan is het misschien niet meer nodig om het ook op de USB stick te zetten! Dan heb ik namelijk én kaarten én GPS én routebeschrijven op papier! :D En ook al heeft onze gehuurde tomtom mapsource nodig heeft, dan nog denk ik dat we ook gewoon de hand kunnen gebruiken bij het invoeren van adressen, toch? Ik ga me ook lekker geen zorgen maken! Ik zie het daar wel..
sammie56
Amerikafan

Bericht door sammie56 »

Wij had het zelf ook allemaal uitgeprint in een zogenaamde roadbook, daar stonden de dagtrips in en de dingen die we die dag
wilde bezoeken/doen, de rv-campgrounds, kortom alles wat we niet mochten vergeten.
Als je wat "ouder" wordt en zo lang op reis gaat kan je niet alles onthouden,toch :lol:
Wij hebben in Amerika ook nog de Randy Mc Nally gekocht, dat is een lekkere grote roadatlas die we daar ook nog volop hebben gebruikt, want de
Garmin heeft ons toch een paar keer lelijk beetgenomen.

Gr
Sam
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

sammie56 schreef:En het programma Mapsource ( voor op de computer of laptop ) bij Garmin is ook heel erg handig.
Je kan thuis op de computer de door jouw gewenste route ( dit is niet altijd de korste of snelste route ) in Mapsource maken en deze door het programma laten overzetten naar je navigatie.
Dan moet je wel een toestel hebben dat geschikt is voor een route met meerdere via-punten. Niet elke Garmin is dat. Op sommige toestellen kun je alleen de bestemming en één via-punt opgeven.
Marianne geeft al aan, dat de route die het toestel berekent niet per sé de (mooie) route hoeft te zijn die jij wilt rijden. Je kunt dat oplossen door meerdere bestemmingen per dag op te geven. Zet zo'n bestemming op een scenic road die je wilt rijden en je weet zeker dat je daar ook komt.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
TriptoCalifornia
Amerika-ontdekker

Bericht door TriptoCalifornia »

Ah ik maak precies hetzelfde! Is denk ik echt handig :D Ik had inderdaad gehoord dat die roadatlas ook heel handig is, maar we kijken daar dan wel wat we kopen, misschien hebben we genoeg aan kaarten die we bij de AAA kantoor halen! Kan je daar ook die roadatlas kopen?
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Randy Mc Nally is bij elk tankstation, Wallmart ed. te koop voor een paar dollar.
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

Ook de eigen ANWB heeft een aardig assortiment kaarten en wegenatlassen in voorraad (webshop).
Bij een grotere boekhandel kan je de RandMcNally atlas ook vaak kopen, kost wat meer, maar je kan hem vast bestuderen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer