Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Weer in New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Summerlove
Amerika-newbie

Weer in New York

Bericht door Summerlove »

Hallo allemaal,

Ik ben nu sinds Juni het weer eens in de gaten aan het houden in New York aangezien ik eind juli erheen ga. Nu zie ik heel vaak onweersbuien voorbij komen, komt dat altijd in de zomer zoveel voor? En zijn dat echt zware onweersbuien met veel regen? Of is het dan warm, wat regen en lichte onweersbuien? Ik weet ook totaal niet wat ik kan verwachten qua weer eind juli, moet maar goed het weer bericht in de gaten houden om te kijken wat voor een kleren ik moet meenemen! Haha...

Dus als iemand er ervaring mee heeft, hoor ik het graag!
mtl
Amerika-expert

Re: Weer in New York

Bericht door mtl »

Kan alle kanten op met het weer in de zomer in New York. Maar vaak kan het behoorlijk warm zijn met temperaturen boven 30 graden.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Als het weer zo makkelijk te voorspellen zou zijn, dan hoefden we ons niet dagelijks te ergeren aan de voorspellingen die niet uitkomen :blink:
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Voorlopig heet en vaak erg vochtig. Maar de meeste treinen van de ondergrondse hebben nu goed werkende airconditioning.

Af en toe wat onweersbuien, inclusief een blikseminslag in het Empire State Building (zoek naar een foto op de website van de Daily News (http://www.nydailynews.com/) waar laatst een foto daarvan stond (http://www.nydailynews.com/new-york/new ... -1.1100626) en Youtube (http://www.nydailynews.com/new-york/ama ... e-1.110007).

Maar verder bruist de stad gewoon door. We blijven immers New Yorkers en we kunnen wel wat hebben.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Overigens hoef je niet te verwachten dat, als er een onweersbui voorspelt wordt, het ook perse gebeurd. Kijk maar eens hoeveel kans er is dat er regen valt. Hier hebben we soms ook dagen achter elkaar dat er een regen of onweersbui gepland staat, en dat er geen enkele dag ook maar een druppel valt. Als je dan beter kijkt zie je dat de kans op een regenbui maar 25% is, en toch suggereert zo'n icoontje dat het de hele dag regent.
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Wij waren er vorig jaar vijf weken, midden in de zomer. Het is er vrijwel altijd tussen de ruim 20 en ruim 30 graden in juli/augustus. 's Nachts koelt het af tot een graad op 17, als je geluk hebt, maar meestal blijft het heel lang warm. Een airco in je hotel is een must.

Regenbuien zijn hevig, maar kort: het is ervoor en daarna meteen weer zonnig en warm. Grijze (hollandsche) dagen hebben we eigenlijk niet gehad, net zomin als dagen achter elkaar slecht weer.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Betty
Amerikafan

Bericht door Betty »

Als je geluk hebt is het overdag 25gr als je pech hebt is het overdag 38 gr. Onweer kan hevig zijn maar is meestal van korte duur.
Het kan ook heel vochtig en drukkend warm zijn. Meestal is het dan beter op het water.
Hou er rekening mee dat welke temperatuur ook het buiten is de airco meestal op 18gr staat in winkels en restaurants. Het is soms alsof je een ijskast binnen stapt als het buiten zo heet is.

Ook de metro kan vreselijk zijn bij warm weer. De treinen hebben wel airco maar de ondergrondse perons niet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer