Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Twee mogelijke routes Vancouver-Calgary, juni 2012
Re: Twee mogelijke routes Vancouver-Calgary, juni 2012
@GJ: Lekker leesbaar blog, leuk verslag en mooie foto's !
Ik lees het met interesse omdat wij in september die kant op gaan.
Blijf bloggen en nog heel veel plezier.
Ik lees het met interesse omdat wij in september die kant op gaan.
Blijf bloggen en nog heel veel plezier.
16x USA / 30 staten
Zullen we zeker doen! Bedankt voor de complimenten!
-
mvangils27
- Amerikafan
- Contacteer:
inderdaad een erg leuk en duidelijk geschreven blog, ziet er ook goed uit!
kun je hem later ook als album afdrukken? kan bij mijn reismee blog wel maar dan staan e fotos niet bij het verhaal en dat is erg jammer.
veel plezier nog, ik lees met jullie mee...
kun je hem later ook als album afdrukken? kan bij mijn reismee blog wel maar dan staan e fotos niet bij het verhaal en dat is erg jammer.
veel plezier nog, ik lees met jullie mee...
1999 Zuidwest USA rondreis
2008 Florida rondreis
2010 Zuidwest USA rondreis Http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 West Canada en USA Http://www.lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2008 Florida rondreis
2010 Zuidwest USA rondreis Http://www.lingetjes-at-westusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 West Canada en USA Http://www.lingetjesatcanadaandusa.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gelukkig konden we de volgende dag toch onze weg naar Jasper vervolgen. We hebben er wel van geleerd om niet alleen cd's te luisteren onderweg, maar ook de plaatselijke radio.
En om (als we internetverbinding hebben) http://www.drivebc.ca te checken.
Nu zien we bijvoorbeeld ook dat we morgen weer een (kleine) omweg richting Kelowna moeten maken ivm een afgesloten weg.
Grappig dat we allemaal zo dicht bij elkaar in de buurt zitten telkens!
Fijne reis nog allemaal!
En om (als we internetverbinding hebben) http://www.drivebc.ca te checken.
Nu zien we bijvoorbeeld ook dat we morgen weer een (kleine) omweg richting Kelowna moeten maken ivm een afgesloten weg.
Grappig dat we allemaal zo dicht bij elkaar in de buurt zitten telkens!
Fijne reis nog allemaal!
Ik ga jullie verslagen ook eens bekijken. Leuk!
- Fiftiesfamily
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Wij hebben geen blog maar de wel foto's op photobucket. De link heb ik in een eerder bericht al gepost. Vanavond wel veel werk om foto's te uploaden want we hebben bijna een week geen internet gehad en veel mooie dingen gezien!mvangils27 schreef:hoi GJ en fiftiesfamily hebben jullie ook een blog?
heel veel plezier beide, lekker van genieten!
-
mvangils27
- Amerikafan
- Contacteer:
hoi fieftiesfamil, ik heb je fotos bekeken: prachtig!
waar hebben jullie oevrnacht op vancouver island?
waar hebben jullie oevrnacht op vancouver island?
2008 Florida rondreis
2008 Florida rondreis
- Fiftiesfamily
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Wij hebben de adviezen van Esther ter harte genomen en hebben 3 overnachtingen gehad in Ucluelet bij Point West cottages. En voor de NP's in de omgeving van Banff hebben we de Blaeberry Cabin 4 nachten gehad, echt helemaal super! Geen 5 sterren maar wel midden in de natuur met dartelende hertjes als je op de porch zit, ook nog een vos en een black bear gezien daar.
- Fiftiesfamily
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
We hebben ook nog een kort filmpje van een etende grizzly kunnen uploaden " onclick="window.open(this.href);return false; We waren erg dichtbij maar wel in de auto en de beer kwam naar ons toe lopen.
-
mvangils27
- Amerikafan
- Contacteer:
kun je jullie blog trouwens later ook als album betellen? weet je dat ?
2008 Florida rondreis
2008 Florida rondreis
Volgens mij gaat dat niet. Maar in de meeste fotoalbumsoftware kun je ook tekstkaders toevoegen, dus die kan ik dan eventueel nog wat groter maken.
Tof die beer! Wij hebben nog geen grizzlies gezien, helaas!
Tof die beer! Wij hebben nog geen grizzlies gezien, helaas!
Wij zijn vanmiddag weer thuisgekomen na een fantastische reis! Bedankt iedereen die zoveel goede tips heeft gegeven, we hebben er heel veel aan gehad om onze vakantie onvergetelijk te maken!
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
leuk reisverslag!!!!
wij tellen verder af
wij tellen verder af
-
mvangils27
- Amerikafan
- Contacteer:
hoi GJ, ik weet niet of je je eigen onderwerp nog volgt, maar hebben jullie nog de Park Discovery Pass gekocht?
ik hoop dat jullie me nog kunnen uithelpen met de plannng van de volgende dagen, denkend aan de kliene knderen wat betreft de afstand van de wandelingen. Ik wil heel erg graag de Columbia Icefield excursie erbij doen, ik ga alleen vaak de mist in qua indeling en tijdsbesef, dus jullie hulp is hard nodig
aankomst 13:30, boodschappen en doorrijden naar Banff, rustig installeren overnacting Banff
overnachting Banff
overnachting Banff
overnacting Jasper
overnachting Jasper
overnachting Kamloops
onwijs bedankt alvast
ik hoop dat jullie me nog kunnen uithelpen met de plannng van de volgende dagen, denkend aan de kliene knderen wat betreft de afstand van de wandelingen. Ik wil heel erg graag de Columbia Icefield excursie erbij doen, ik ga alleen vaak de mist in qua indeling en tijdsbesef, dus jullie hulp is hard nodig
aankomst 13:30, boodschappen en doorrijden naar Banff, rustig installeren overnacting Banff
overnachting Banff
overnachting Banff
overnacting Jasper
overnachting Jasper
overnachting Kamloops
onwijs bedankt alvast
2008 Florida rondreis
2008 Florida rondreis
Ja hoor, ik volg 'm nog! Je zou kunnen doen wat wij ook hebben gedaan: een overnachting in The Crossing. Alleen lijkt me dat misschien niet zo handig omdat jullie uit Banff komen en daar is het niet zover vandaan. Op zich kan je de hele Icefields Parkway ook wel op één dag doen hoor, gewoon lekker vroeg vertrekken vanuit Banff. Reken voor de Icefield-excursie anderhalf uur. Je hebt dan nog voldoende tijd om richting Jasper te rijden en de watervallen te bekijken die je onderweg tegenkomt. Eventueel kun je, als je vroeg bent, ook de wandeling naar Wilcox Pass, vlak voor de Athabasca-gletsjer, nog doen. Dat is een mooie wandeling met prachtige uitzichten. Reken daar ongeveer twee uur voor.
-
mvangils27
- Amerikafan
- Contacteer:
dankjewel GJ, top!
2008 Florida rondreis
2008 Florida rondreis
Wij hebben de Icefields Parkway afgelopen april gedaan vanuit Banff naar Jasper. Wij hebben veel gehad aan onderstaand lijstje. Ik heb die toen hier op het forum gevonden, alleen vond ik het topic nu niet meer terug, dus ik weet niet meer van wie het lijstje oorspronkelijk is en wie dus de credits moet krijgen
Ik had het nog in mijn email staan toevallig. Wij hebben helaas niet alles kunnen doen omdat ik april nog aardig wat sneeuw lag.
Hoogtepunten op de Icefields Parkway; alle stopplekken en uitzichtpunten staan goed aangegeven op borden langs de weg:
- Als eerste Crowfoot Mountain en Glacier viewpoint, met zicht op een gletsjer in de vorm van een kraaienpoot.
- Bow Lake, op 37 km van Lake Louise, een prachtig meer met o.a. zicht op Bow Glacier en Bow Falls.
- Peyto Lake zie je vanaf de stop op Bow Pass op 2.069 m, het hoogste punt van de weg, je loopt naar het uitzichtspunt.
- Mistaya Lake, leuke plek om rustig te genieten van mooie uitzichten. Hier stoppen niet veel mensen. Wij hoorden hier wolven huilen.
- Waterfowl Lake, met zicht op de hoge bergen van de Continental Divide.
- Mistaya Canyon, een pad loopt slingerend langs de kloof, de erosie levert mooie plaatjes op (o.a. potholes).
- The Crossing, hier kun je tanken, eten en drinken. Vlak ervoor de afslag naar Hwy 11, met o.a. Abraham Lake en uitkomend in Red Deer.
- Graveyard Flats liggen 6 km noordelijk van The Crossing, een vlak stuk land van zand, meegevoerd en achtergelaten door Alexandra River en de North Saskatchewan River. Opvallend mooi.
- The Weeping Wall, weer 7 km verder, waar een brede waterval over kalkstenen kliffen naar beneden valt.
- The Big Bend (op 133 km van Lake Louise): de weg moet weer omhoog en dat kan alleen met deze bocht, anders wordt het te steil voor auto's.
- Cirrus Mountain Viewpoint bovenop Big Bend Hill: hier moet je echt even stoppen voor een prachtig uitzicht op de Icefields Parkway.
- Bridal Veil Falls, ietsje verder een uitzicht op een waterval.
- Parker Ridge is eigenlijk verplichte kost: even de benen strekken naar boven voor een schitterend uitzicht (4 km heen en weer, 272 m stijgen).
- Columbia Icefield, Athabasca Glacier en het Icefield Centre: het informatiecentrum legt alles uit over gletsjers en ijsvelden, hier kun je ook een tochtje per snocoach boeken over de gletsjer. Je kunt ook zelf naar de gletsjer toelopen en ervaren hoever deze zich heeft teruggetrokken.
- Tangle Falls liggen een stukje verderop. Wel opletten met de drukke parkeerplaats en bij het oversteken.
- Sunwapta Falls op 47.7 km ten noorden van Columbia Icefield. De Sunwapta River maakt hier een 90 graden bocht voordat ze weer samengaat met de Athabasca River. Het water maakt gebruik van een scheur in het kalksteen. Je kunt het wandelpad langs de kloof volgen.
- Endless Chain Ridge komt in zicht: we zitten weer in de lagere bergen van de Front Ranges, aan de rechterkant een eindeloze rij van scherpe pieken. Hier vind je ook Honeymoon Lake. En aan de andere kant van die richel ligt bijv. Maligne Lake, met o.a. Spirit Island.
- De Athabasca Falls liggen op de kruising met de Athabasca Parkway (Hwy 93A), met o.a. de weg naar Mount Edith Cavell.
- Bij Horseshoe Lake springt de jeugd van Jasper van hoge kliffen naar beneden. Het is ook een prachtig meertje, mooi diep blauw.
- Valley of the Five Lakes is een leuke rondwandeling van 4.6 km, het ligt 11 km ten zuiden van Jasper.
Er is een aantal opties om de benen te strekken. Maak een keuze welke je wilt doen. De mooiste en niet te missen zijn Peyto Lake en Parker Ridge. Dagwandelingen aan de Icefields Parkway zijn ook mogelijk, zie daarvoor ons reisverhaal van 2008.
Alle wandeltips op een rij: (1) het uitzichtspunt naar Peyto Lake, heen en weer een half uurtje, (2) naar Mistaya Lake, ongeveer 5 minuten, (3) een wandeling van een kwartier tot half uurtje langs Mistaya canyon, (4) bovenop de bergtop van Parker Ridge, totaal een uur, (5) naar de Athabasca Glacier, heen en terug een half uurtje, (6) de kloof bij Sunwapta Falls, iets van een half uur, (7) naar Horseshoe Lake is niet zo ver, heen en terug 15 minuten en tot slot (8) Valley of the Five Lakes, met zo'n 5 km ben je een uur zoet.
Hoogtepunten op de Icefields Parkway; alle stopplekken en uitzichtpunten staan goed aangegeven op borden langs de weg:
- Als eerste Crowfoot Mountain en Glacier viewpoint, met zicht op een gletsjer in de vorm van een kraaienpoot.
- Bow Lake, op 37 km van Lake Louise, een prachtig meer met o.a. zicht op Bow Glacier en Bow Falls.
- Peyto Lake zie je vanaf de stop op Bow Pass op 2.069 m, het hoogste punt van de weg, je loopt naar het uitzichtspunt.
- Mistaya Lake, leuke plek om rustig te genieten van mooie uitzichten. Hier stoppen niet veel mensen. Wij hoorden hier wolven huilen.
- Waterfowl Lake, met zicht op de hoge bergen van de Continental Divide.
- Mistaya Canyon, een pad loopt slingerend langs de kloof, de erosie levert mooie plaatjes op (o.a. potholes).
- The Crossing, hier kun je tanken, eten en drinken. Vlak ervoor de afslag naar Hwy 11, met o.a. Abraham Lake en uitkomend in Red Deer.
- Graveyard Flats liggen 6 km noordelijk van The Crossing, een vlak stuk land van zand, meegevoerd en achtergelaten door Alexandra River en de North Saskatchewan River. Opvallend mooi.
- The Weeping Wall, weer 7 km verder, waar een brede waterval over kalkstenen kliffen naar beneden valt.
- The Big Bend (op 133 km van Lake Louise): de weg moet weer omhoog en dat kan alleen met deze bocht, anders wordt het te steil voor auto's.
- Cirrus Mountain Viewpoint bovenop Big Bend Hill: hier moet je echt even stoppen voor een prachtig uitzicht op de Icefields Parkway.
- Bridal Veil Falls, ietsje verder een uitzicht op een waterval.
- Parker Ridge is eigenlijk verplichte kost: even de benen strekken naar boven voor een schitterend uitzicht (4 km heen en weer, 272 m stijgen).
- Columbia Icefield, Athabasca Glacier en het Icefield Centre: het informatiecentrum legt alles uit over gletsjers en ijsvelden, hier kun je ook een tochtje per snocoach boeken over de gletsjer. Je kunt ook zelf naar de gletsjer toelopen en ervaren hoever deze zich heeft teruggetrokken.
- Tangle Falls liggen een stukje verderop. Wel opletten met de drukke parkeerplaats en bij het oversteken.
- Sunwapta Falls op 47.7 km ten noorden van Columbia Icefield. De Sunwapta River maakt hier een 90 graden bocht voordat ze weer samengaat met de Athabasca River. Het water maakt gebruik van een scheur in het kalksteen. Je kunt het wandelpad langs de kloof volgen.
- Endless Chain Ridge komt in zicht: we zitten weer in de lagere bergen van de Front Ranges, aan de rechterkant een eindeloze rij van scherpe pieken. Hier vind je ook Honeymoon Lake. En aan de andere kant van die richel ligt bijv. Maligne Lake, met o.a. Spirit Island.
- De Athabasca Falls liggen op de kruising met de Athabasca Parkway (Hwy 93A), met o.a. de weg naar Mount Edith Cavell.
- Bij Horseshoe Lake springt de jeugd van Jasper van hoge kliffen naar beneden. Het is ook een prachtig meertje, mooi diep blauw.
- Valley of the Five Lakes is een leuke rondwandeling van 4.6 km, het ligt 11 km ten zuiden van Jasper.
Er is een aantal opties om de benen te strekken. Maak een keuze welke je wilt doen. De mooiste en niet te missen zijn Peyto Lake en Parker Ridge. Dagwandelingen aan de Icefields Parkway zijn ook mogelijk, zie daarvoor ons reisverhaal van 2008.
Alle wandeltips op een rij: (1) het uitzichtspunt naar Peyto Lake, heen en weer een half uurtje, (2) naar Mistaya Lake, ongeveer 5 minuten, (3) een wandeling van een kwartier tot half uurtje langs Mistaya canyon, (4) bovenop de bergtop van Parker Ridge, totaal een uur, (5) naar de Athabasca Glacier, heen en terug een half uurtje, (6) de kloof bij Sunwapta Falls, iets van een half uur, (7) naar Horseshoe Lake is niet zo ver, heen en terug 15 minuten en tot slot (8) Valley of the Five Lakes, met zo'n 5 km ben je een uur zoet.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
dat lijstje komt van Ferry .
Hij heeft een leuke site vol tips en reisverhalen
http://home.kpn.nl/marqu042/Canada%2020 ... e_reistijd
Hij heeft een leuke site vol tips en reisverhalen
http://home.kpn.nl/marqu042/Canada%2020 ... e_reistijd
-
mvangils27
- Amerikafan
- Contacteer:
marcB wat fantastisch dat je het opgezocht heb t, het zorgt voor een hoop rust in mijn hoofd echt superbedankt!
Ik las ergens dat je de columbia gletsjer ook zonder snowcoach kunt bezichtingen en kort kunt bewandelen, dit heeft mijn voorkeur omdat je dan niet met zon horde toeristen op 1 plekje staat. Kan iemand me vertellen oe we dit het beste kunnen aanpakken? tnx again!
Ik las ergens dat je de columbia gletsjer ook zonder snowcoach kunt bezichtingen en kort kunt bewandelen, dit heeft mijn voorkeur omdat je dan niet met zon horde toeristen op 1 plekje staat. Kan iemand me vertellen oe we dit het beste kunnen aanpakken? tnx again!
2008 Florida rondreis
2008 Florida rondreis
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 7759 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 21 Reacties