Petra/VS schreef:Jiejie, heb je de Nederlandse ambassade in Washington hierover gecontacteerd? Dit is toch wel iets verontrustends.
Yep, ik heb ze eerst gebeld via het 'dutchhelp' nummer (ofzoiets), en die zeiden dat ik het beste een email kon sturen. Dat heb ik toen gedaan, eerst kreeg ik er geen antwoord op, toen heb ik ze vervolgens een email in het engels verstuurd en daar heb ik toen wel een antwoord op gekregen. Ik zal hem hieronder plakken:
Onze excuses dat u geen antwoord heeft ontvangen op uw eerder bericht.
Helaas is er van onze zijde niets dat wij kunnen doen met betrekking tot het door u geschetste probleem.
De VS is aangesloten bij het Apostille verdrag en heeft voor de legalisatie van naturalisatie documenten een eigen voorgeschreven proces.
Indien een van de partners in dat proces instructies wijzigt zult u met die instantie moeten afstemmen hoe het proces dan wel dient te verlopen.
Wij zijn deze legalisatie procedure geen partner, en kunnen derhalve hierin niet bemiddelen.
Indien USCIS geen ‘certified true copy’ met ‘certification’ wil verstrekken dan kunt u het beste State Departement in Washington benaderen,
om te zien wat u dan wel dient te doen om uw naturalisatieakte te laten voorzien van een Apostille.
Op de website van USCIS staat vooralsnog geen melding dat het proces is veranderd, zie hier de door henzelf verstrekte instructies:
http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/ ... f3d6a1RCRD
Met vriendelijke groet
Consulair Expertise Centrum Washington DC
Regionale Service Organisatie
http://www.rsonac.org
ph: 1-877-388-2443
fax: 1-202-244-6160
Al met al is het dus een beetje van "zoek het zelf maar uit", het past een beetje in het beleid tegenover de Nederlanders in het buitenland en wat ze tot op heden al, ten nadele, voor ons veranders hebben helaas
ronaundi schreef:Ik heb net met een USCIS officier gesproken en hij vertelde mij dat het gewoon mogelijk is om een "certified true copy" te krijgen bij het lokale USCIS bureau.
Dat zegt natuurlijk niets met die bureaucraten

maar ik ga het gewoon proberen.
Ron
Was dit telefonisch? Want ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de USCIS informatielijn niet echt vertrouw, ze noemen het op diverse fora's ook wel de 'misinformatielijn' helaas. Aan de andere kant, als het wel zo is, dan is het wel interessant natuurlijk.
Bennogr schreef:Dus bij een plaatselijk immigratie Amerikaans doen en erop staan dat eventueel een 'supervisor' dat naslaat in haar handboeken. Of van tevoren via de website uitzoeken (als dat mogelijk is) dat het echt bestaat en dan een uitdraai meenemen.
Helaas hebben zowel ikzelf, als iemand anders, dat gedaan en we hadden ook uitdraaien van zowel de ambassade als van de USCIS website bij ons maar we kregen echt nul op het rekest. En het is dus ook door anderen inmiddels al bevestigd geworden dat het zo is.. ik heb dus eigenlijk ook niet echt het idee dat het slechts toevallig dezelfde persoon is die ons dit niet wilt geven.
Ik hoop ergens dat het gewoon een eenling is die dit zo als 'nieuwe regel' ingesteld heeft (zou mij niets verbazen eerlijk gezegd) maar juist omdat ik niet de enige was, vraag ik mij toch af of het echt niet landelijk is.