Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Planning New York
-
- Amerika-newbie
Planning New York
Hallo,
Over enkele weken vertrek ik dan eindelijk naar New York! Nu had ik onderstaande planning gemaakt en mijn vraag is of jullie denken dat dit een redelijke planning is om te doen? Ons hotel ligt op Times Square, dus best centraal:). Misschien hebben jullie nog tips?
Alvast bedankt!
Dag 1
12:00 Landen op JFK
15:00 Gearriveerd bij hotel /verfrissen
Times square bekijken + eten
20:00 Empire State Building, liefst bij zonsondergang
Dag 2
Ontbijten
09:00 Metro naar Battery park, daar gratis ferry naar Staten Island (1 uur)
/11:00 Wandeling door Financial District
Lunchen
13:30 9/11 Memorial bezoeken
16:00 China town/ Little Italy
Avond eten
Dag 3
Ontbijten
10:00 Midtown bekijken: Bryant park/NY library/Grand Central Terminal/Chrysler Building/Rockefeller Plaza (als het niet druk is, naar boven)/ St. Patricks Cathedral/Trump Tower
Lunch
/14:00 Fietsen huren voor Central park (3/4 uur)
Avond eten
Misschien ’s avonds kijkje nemen in Brooklyn Bridge park(Film)
Dag 4
10:00 Met metro naar Brooklyn > Empire Ferry Fulton Park kijkje nemen + Kruising waterstreet/washingtonstreet, dan over de Brooklyn Bridge lopen Lunch Pier 17
18:00 Bryant Park Yoga
Dag 5
09:00 Naar American Museum of National History
12:30 Brunch Rooftop,Flatiron District, Shoppen 34th Street
Dag 6
Ontbijten en dan wandeling op het Highline Park en het Meatpacking District bekijken
12:00 Brunch op Rooftop
15:00 Relaxen in Central Park
Dag 7
Metro naar Coney Island, Aquarium en het strand
15:00 Metro terug naar Manhattan omkleden
Avond eten
17:00 Richting New York Yankees
Dag 8
10:00 Guggenheim
Wandeling Upper East side
SOHO
Laatste avond
Dag 9
Laatste dingetjes doen
15:00 Vertrekken naar JFK
Over enkele weken vertrek ik dan eindelijk naar New York! Nu had ik onderstaande planning gemaakt en mijn vraag is of jullie denken dat dit een redelijke planning is om te doen? Ons hotel ligt op Times Square, dus best centraal:). Misschien hebben jullie nog tips?
Alvast bedankt!
Dag 1
12:00 Landen op JFK
15:00 Gearriveerd bij hotel /verfrissen
Times square bekijken + eten
20:00 Empire State Building, liefst bij zonsondergang
Dag 2
Ontbijten
09:00 Metro naar Battery park, daar gratis ferry naar Staten Island (1 uur)
/11:00 Wandeling door Financial District
Lunchen
13:30 9/11 Memorial bezoeken
16:00 China town/ Little Italy
Avond eten
Dag 3
Ontbijten
10:00 Midtown bekijken: Bryant park/NY library/Grand Central Terminal/Chrysler Building/Rockefeller Plaza (als het niet druk is, naar boven)/ St. Patricks Cathedral/Trump Tower
Lunch
/14:00 Fietsen huren voor Central park (3/4 uur)
Avond eten
Misschien ’s avonds kijkje nemen in Brooklyn Bridge park(Film)
Dag 4
10:00 Met metro naar Brooklyn > Empire Ferry Fulton Park kijkje nemen + Kruising waterstreet/washingtonstreet, dan over de Brooklyn Bridge lopen Lunch Pier 17
18:00 Bryant Park Yoga
Dag 5
09:00 Naar American Museum of National History
12:30 Brunch Rooftop,Flatiron District, Shoppen 34th Street
Dag 6
Ontbijten en dan wandeling op het Highline Park en het Meatpacking District bekijken
12:00 Brunch op Rooftop
15:00 Relaxen in Central Park
Dag 7
Metro naar Coney Island, Aquarium en het strand
15:00 Metro terug naar Manhattan omkleden
Avond eten
17:00 Richting New York Yankees
Dag 8
10:00 Guggenheim
Wandeling Upper East side
SOHO
Laatste avond
Dag 9
Laatste dingetjes doen
15:00 Vertrekken naar JFK
- analogkid
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Re: Planning New York
Prima planning! Volgens mij heb je je al aardig voorbereid. Een paar kleine tips.
Als je de High Line afwandelt, maak dan een uitstapje naar de Chelsea Food Market. Erg leuk om even rond te lopen. Er naast zit een relatief rustige Apple Store als je dat leuk vindt.
Loop in Brooklyn naar de Brooklyn Heights. Prachtig uitzicht op de skyline.
Je neemt de (weliswaar gratis) Ferry naar Staten Island. Ik zou toch de Statue Cruise te nemen. Behalve het bezoek aan Liberty Island is ook het Immigration Museum op Ellis Island erg leuk.
Probeer een sportwedstrijd te bezoeken, zelfs al,ben je geen sportfan. Is een stukje echte Amerikaanse cultuur.
Veel plezier in The Big Apple!
Als je de High Line afwandelt, maak dan een uitstapje naar de Chelsea Food Market. Erg leuk om even rond te lopen. Er naast zit een relatief rustige Apple Store als je dat leuk vindt.
Loop in Brooklyn naar de Brooklyn Heights. Prachtig uitzicht op de skyline.
Je neemt de (weliswaar gratis) Ferry naar Staten Island. Ik zou toch de Statue Cruise te nemen. Behalve het bezoek aan Liberty Island is ook het Immigration Museum op Ellis Island erg leuk.
Probeer een sportwedstrijd te bezoeken, zelfs al,ben je geen sportfan. Is een stukje echte Amerikaanse cultuur.
Veel plezier in The Big Apple!
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Ik denk dat je het die eerste avond niet redt om het ESB te doen na het eten. Mijn ervaring is dat je doodop bent na een lange dag reizen (ik weet niet wat voor vlucht je hebt, maar om om 12.00 uur 's middags aan te komen moet je in de vroege ochtend uit Nederland vertrokken zijn en dus al een korte nacht hebben gehad). Als je om 20 uur in de rij staat voor het ESB is het in je hoofd 2 uur 's nachts, terwijl je bepaald geen rustig dagje hebt gehad. Het is sowieso leuker om de stad van boven te bekijken als je er al wat langer hebt rondgelopen, want dan kun je van alles herkennen!
Vergis je overigens niet op dag 2: metro van Times Sq naar Battery Park is al een dik kwartier, dan wachttijd bij BP + varen naar SI + wachttijd op SI (je moet de ferry altijd verlaten) + terugvaren duurt zeker anderhalf uur samen. Gelukkig heb je genoeg speling voor je 9/11 Memorial tour (kaarten al geboekt?).
China Town en Little Italy worden overigens véél interessanter als je ook het Tenement Museum in de Lower East Side bezoekt. Elke dollar waard, juist ook voor mensen die niet van musea houden! Je kijkt daarna met heel andere ogen naar al die mensen die voor een appel en een ei langs Canal St. nephorloges en bananen staan te verkopen.
Vergis je overigens niet op dag 2: metro van Times Sq naar Battery Park is al een dik kwartier, dan wachttijd bij BP + varen naar SI + wachttijd op SI (je moet de ferry altijd verlaten) + terugvaren duurt zeker anderhalf uur samen. Gelukkig heb je genoeg speling voor je 9/11 Memorial tour (kaarten al geboekt?).
China Town en Little Italy worden overigens véél interessanter als je ook het Tenement Museum in de Lower East Side bezoekt. Elke dollar waard, juist ook voor mensen die niet van musea houden! Je kijkt daarna met heel andere ogen naar al die mensen die voor een appel en een ei langs Canal St. nephorloges en bananen staan te verkopen.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
-
- Amerika-ontdekker
Klopt inderdaad, eerste dag ga je dat niet fijn vinden
Wilde ik ook de eerste dag doen, maar was blij dat ik op bed lag ook al was ik in NYC !
Trouwens 9/11 memorial kaarten zijn niet echt tijdsgebonden, wij hadden geboekt om 6.00 pm en we gingen om 5.00 pm al, werd niks van gezegt.
Verder een leuke planning, maar onderschat idd de afstanden van de metro niet en de wachttijd bij de ferry.

Trouwens 9/11 memorial kaarten zijn niet echt tijdsgebonden, wij hadden geboekt om 6.00 pm en we gingen om 5.00 pm al, werd niks van gezegt.
Verder een leuke planning, maar onderschat idd de afstanden van de metro niet en de wachttijd bij de ferry.
- Thierry73
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Mocht de dag van de ferry op zondag zijn dan moet je helemaal rekening houden met de tijden.
Dan vaart hij een stuk minder vaak
Dan vaart hij een stuk minder vaak

-
- Amerika-newbie
Hallo,
heel erg bedankt voor de reacties en de tips!
Ik had inderdaad niet zo de tijd berekent met de metro/ferry dat er toch meer tijd in gaat zitten, dus daar moet ik even opletten! Ik had inderdaad de verschillende vaarschema's al gezien, maar die dag dat we dit willen doen is door de weeks!
Ik ga dat museum eens bekijken wat er over verteld word! Bedankt voor de tip:)
Ik ben 4 jaar geleden als in New York geweest, dus voor mij word het de tweede keer, maar mijn vriend gaat nu voor het eerst. Ik wilde voornamelijk het ESB de eerste dag proberen te doen omdat we die savonds wilde zien, maar het kan inderdaad dat we dan te moe zijn! Moeten we even kijken als we daar zijn. Ik wil namelijk naar Top of the Rock door de dag, aangezien ik het uitzicht vanaf daar toch wat mooier vind!
En bedankt voor de tip van het 9/11 memorial. ik wilde de tijd zo ruim mogelijk plannen zodat ik zeker wist dat we niet in tijdsnood zouden komen, maar dan zouden we altijd kunnen proberen, mochten we tijd hebben, om eerder te gaan!
Nog meer tips zijn natuurlijk welkom!
heel erg bedankt voor de reacties en de tips!
Ik had inderdaad niet zo de tijd berekent met de metro/ferry dat er toch meer tijd in gaat zitten, dus daar moet ik even opletten! Ik had inderdaad de verschillende vaarschema's al gezien, maar die dag dat we dit willen doen is door de weeks!
Ik ga dat museum eens bekijken wat er over verteld word! Bedankt voor de tip:)
Ik ben 4 jaar geleden als in New York geweest, dus voor mij word het de tweede keer, maar mijn vriend gaat nu voor het eerst. Ik wilde voornamelijk het ESB de eerste dag proberen te doen omdat we die savonds wilde zien, maar het kan inderdaad dat we dan te moe zijn! Moeten we even kijken als we daar zijn. Ik wil namelijk naar Top of the Rock door de dag, aangezien ik het uitzicht vanaf daar toch wat mooier vind!
En bedankt voor de tip van het 9/11 memorial. ik wilde de tijd zo ruim mogelijk plannen zodat ik zeker wist dat we niet in tijdsnood zouden komen, maar dan zouden we altijd kunnen proberen, mochten we tijd hebben, om eerder te gaan!
Nog meer tips zijn natuurlijk welkom!
TOTR en ESB zijn pas interessant wanneer je al het een en ander bezocht hebt, zeker als het je eerste keer is. Je ziet "vanalles" maar je weet niet wat het eigenlijk is.
Dat lijkt me iets te ongenuanceerd. Natuurijk is het leuker wanneer je dingen herkent omdat je er geweest bent. Maar heel veel dingen herken je ook van tv, films en foto's dus kan het nog steeds een leuk bezoek zijnbrad911 schreef:TOTR en ESB zijn pas interessant wanneer je al het een en ander bezocht hebt

- Thierry73
- Amerikakenner
Juist als je ze allebei gaat doen kan het leuk zijn als je nog niet alles kent bij de eerste.
Dan kan je een beetje zoeken wat je nog gaat doen en bij de tweede kan je zien waar je al bent geweest
Dan kan je een beetje zoeken wat je nog gaat doen en bij de tweede kan je zien waar je al bent geweest

-
- Amerika-newbie
bello schreef:
Denk je dat we genoeg tijd hebben als we de metro om 9 uur pakken op Times square, om de ferry van 10 uur te redden? Of zou je meer tijd in calculeren?
- Thierry73
- Amerikakenner
Dat moet je in principe wel kunnen redden, maar er is in de buurt van de ferry ook best veel te zien.
Als je met de metro naar de ferry gaat en de boot op gaat en meteen terug dan red je dat zeker in een uur tijd.
Overigens mag je vaak niet op de ferry blijven zitten om meteen terug te gaan.
Wij moesten de laatste keer pittig doorlopen om meteen weer terug te kunnen
Als je met de metro naar de ferry gaat en de boot op gaat en meteen terug dan red je dat zeker in een uur tijd.
Overigens mag je vaak niet op de ferry blijven zitten om meteen terug te gaan.
Wij moesten de laatste keer pittig doorlopen om meteen weer terug te kunnen

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 1949 Weergaves
-
Laatste bericht door Maartje81
-