Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Verzendkosten
Verzendkosten
Hallo iedereen heb een vraagje want kan het antwoord nergens vinden dus dacht het hier te plaatsen.
Ik wil iets kopen van iemand iets kleins maar wat hij zelf gemaakt heeft dan betaal ik hem via PayPal en stuurt hij het naar me op hij woont zelf in Amerika, en ik vroeg hem naar de verzendkosten zei hij het volgende
"For a USPS flat rate envelope it be 16.95" Komen daar in Amerika of Nederland nog extra kosten overheen of bij?
Ik hoor graag van jullie,
Groeten,
Ik wil iets kopen van iemand iets kleins maar wat hij zelf gemaakt heeft dan betaal ik hem via PayPal en stuurt hij het naar me op hij woont zelf in Amerika, en ik vroeg hem naar de verzendkosten zei hij het volgende
"For a USPS flat rate envelope it be 16.95" Komen daar in Amerika of Nederland nog extra kosten overheen of bij?
Ik hoor graag van jullie,
Groeten,
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Verzendkosten
Hangt van de waarde af van wat er verstuurd wordt, maar gelet op wat je aangeeft, denk ik dat er geen kosten meer bijkomen.
Het zijn deze 3 dingen ze zijn voor een pop die op de schaal 1/6 is dus het is maar heel klein en past als het goed is allemaal in 1 envelop het zijn de volgende dingen : Klein mutsje, kleine stropdas en een klein zakdoekje allemaal 1/6 dus niet groter als een paar cm.DVDGuy schreef:Hangt van de waarde af van wat er verstuurd wordt, maar gelet op wat je aangeeft, denk ik dat er geen kosten meer bijkomen.

Hier nog eens een foto van de schaal van hoe klein de pop is dus ook hoe klein de muts, stropdas en zakdoek zijn.

- Hansi1959
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Het gaat om de waarde van de spullen.
Officieel mag je spullen tot een waarde van 22 euro per post invoeren zonder dat daar invoerrechten of BTW over verschuldigd is.
Voor goederen met een waarde boven 22 maar minder dan 150 euro zijn geen invoerrechten verschuldigd maar wel BTW en wel over de waarde van de goederen + de verzendkosten.
Goederen met een waarde boven 150 worden belast met invoerrechten (% afhankelijk goederen) en over het totaal (goederen-, verzend-, + invoerrechten) wordt dan weer BTW berekend.
Lijkt mij dat de waarde van deze zending niet (of niet veel) hoger is dan die 22 euro?
In dit geval kun je de verzender vragen op de douanedeclaratie (moet altijd op de envelop geplakt worden bij internationale zendingen) een waarde te vermelden van minder dan $27 (=22 euro). Dan komt de zending zonder problemen (en extra kosten) vlot door de douane.
Officieel mag je spullen tot een waarde van 22 euro per post invoeren zonder dat daar invoerrechten of BTW over verschuldigd is.
Voor goederen met een waarde boven 22 maar minder dan 150 euro zijn geen invoerrechten verschuldigd maar wel BTW en wel over de waarde van de goederen + de verzendkosten.
Goederen met een waarde boven 150 worden belast met invoerrechten (% afhankelijk goederen) en over het totaal (goederen-, verzend-, + invoerrechten) wordt dan weer BTW berekend.
Lijkt mij dat de waarde van deze zending niet (of niet veel) hoger is dan die 22 euro?
In dit geval kun je de verzender vragen op de douanedeclaratie (moet altijd op de envelop geplakt worden bij internationale zendingen) een waarde te vermelden van minder dan $27 (=22 euro). Dan komt de zending zonder problemen (en extra kosten) vlot door de douane.
No guts, no glory!
Dankjewel voor je reactie Hansi, hij heeft het zelf gemaakt de 1/6 (op schaal) kleren hij vraagt er $50 voor maar dat is de prijs die hij ervoor vraagt het kon ook net zo goed $20 kosten, het is geen officieel product ofzo, maar als ik in Amerika ben met een brief vol met 500 euro en gewoon opstuur voor 5 euro kunnen ze er toch niks aan doen?
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het zou kunnen dat je in nederland door de post nog 10 euro aanbiedingskosten wordt berekend maar dat weet ik niet zeker. Bij grotere paketten iig wel dacht ik
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik krijg toch heel vaak pakketjes o.a. vanuit de USA, maar ik heb nog nooit gehoord van aanbiedingskosten.ned in MO schreef:Het zou kunnen dat je in nederland door de post nog 10 euro aanbiedingskosten wordt berekend maar dat weet ik niet zeker. Bij grotere paketten iig wel dacht ik
Kun je uitleggen wat dat is Mark?
Misschien bedoelt hij de administratiekosten die TNT maakt voor het betalen van de belastingen.
@Stoker, het gaat om de marktwaarde en niet om de verzendkosten, productiekosten ed.
@Stoker, het gaat om de marktwaarde en niet om de verzendkosten, productiekosten ed.
Maar het zijn dingen die een amateur zelf gemaakt heeft geen bedrijf of officieele producten of zo. Het kon net zo goed een lege envelop zijn.DejaVu schreef:Misschien bedoelt hij de administratiekosten die TNT maakt voor het betalen van de belastingen.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
DAn moet hij aangeven dat het gratis was
Als het alleen die kleine dingetjes zijn en geen poppetje erbij dan zien ze het verband niet en kan het als gratis of gift ook nog wel. Als ze weten dat het voor de joker is(dmv tekst op een brief die erbij zit) dan gaan ze schatten
.
Er zitten alleen die 3 kleine dingentjes bij en geen papiertje of tekst, ze zijn door hem gemaakt niks officieels zoals ik al zei het heeft geen echte prijs.DejaVu schreef:Als het alleen die kleine dingetjes zijn en geen poppetje erbij dan zien ze het verband niet en kan het als gratis of gift ook nog wel. Als ze weten dat het voor de joker is(dmv tekst op een brief die erbij zit) dan gaan ze schatten.
Ze zullen het waarschijnlijk zien als gekke frummeldingetjes. Ik verwacht geen problemen.
Je moet wel afstappen van de gedachte "er zit geen prijs bij". De Douane gaat gewoon schatten, anders zou iedereen een custom auto kunnen importeren en er geen prijs bij zetten
Je moet wel afstappen van de gedachte "er zit geen prijs bij". De Douane gaat gewoon schatten, anders zou iedereen een custom auto kunnen importeren en er geen prijs bij zetten
Maar het zal in een envelop zitten, kijken ze daarin?
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
16.95 is trouwens aardig aan de prijs,maar dat terzijde.
Ga er van uit dat ze wel degelijk in een enveloppe kijken, de verzender moet een cn22 sticker op de enveloppe plakken met inhoud,gewicht en waarde van de artikelen en aankruisen wat voor soort zending het is.Hij kan kiezen voor gift, maar dat is wel valse aangifte en een crime in Amerika, dus veel Amerikanen willen dat (terecht) n iet doen.Wel kan hij de waarde lager opgeven, ik zou vragen of hij 20 dollar wil aangeven, dan betaal je verder geen kosten hier.Bij 50 dollar komen er nog aardige bedragen bij,die niet in verhouding staan tot de waarde.
Ga er van uit dat ze wel degelijk in een enveloppe kijken, de verzender moet een cn22 sticker op de enveloppe plakken met inhoud,gewicht en waarde van de artikelen en aankruisen wat voor soort zending het is.Hij kan kiezen voor gift, maar dat is wel valse aangifte en een crime in Amerika, dus veel Amerikanen willen dat (terecht) n iet doen.Wel kan hij de waarde lager opgeven, ik zou vragen of hij 20 dollar wil aangeven, dan betaal je verder geen kosten hier.Bij 50 dollar komen er nog aardige bedragen bij,die niet in verhouding staan tot de waarde.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ze kijken niet in de envelop. Laat ze er als waarde een tientje opzetten met home made scarf. Klaar en niet moeilijk doen.
- Hansi1959
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 23
Als de zending ingeklaard met worden (in het geval van een op het cn22 gedeclareerde waarde van meer dan 22 euro) dan komt er inklaringskosten bij. Bij een gewone mail zending is dat 12,50 euro en bij EMS en andere "snel" diensten is dat 16,50 euro. Dat zijn de kosten die een transporteur rekent voor de douane afhandeling.ned in MO schreef:Het zou kunnen dat je in nederland door de post nog 10 euro aanbiedingskosten wordt berekend maar dat weet ik niet zeker. Bij grotere paketten iig wel dacht ik
Of ze al of niet in de envelop kijken is afhankelijk van het feit of ze de aangifte op het cn22 vertrouwen. Vertrouwen ze de zaak niet (bv na een scan van de inhoud) dan kunnen ze ook zeker een envelop open maken. Maar in dit geval zal dat zeer waarschijnlijk niet het geval zijn. Belangrijk is in ieder geval dat de waarde aangifte op het cn22 beneden de 22 euro /$27 is. Of er "gift" of gewoon "handelswaar" opstaat is verder van geen belang voor de inklaring. In het laatste geval moet er overigens wel een factuur bijzitten!ned in MO schreef:Ze kijken niet in de envelop. Laat ze er als waarde een tientje opzetten met home made scarf. Klaar en niet moeilijk doen.
Wat betreft de verzendkosten; ik zou de afzender vragen om de spullen in een gewone mail envelop te doen en die op het postkantoor te laten wegen. En dan pas te beslissen of gewone verzending niet goedkoper is. Ik verwacht dat met dergelijke lichte artikelen de kosten lager zijn dan die van een "flat-rate" envelop.
Ik heb daar verleden week ook toevallig mee te maken gehad bij het verzenden van wat spulletjes vanuit de VS naar NL. Ik was toen iets meer dan $10 kwijt ipv die bijna $17 van de flat-rate envelop.
No guts, no glory!
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik verstuur dagelijks 5-10 enveloppen waarop een CN22 vereist is. Daar staat op commercial herbal supplement $5.00, zonder bon (die heb ik niet want ik verkoop het niet maar ben distributeur). Waarde is wat hoger dan die $5. Douane gaat geen kleine enveloppen openen voor peanut money. Het is mij nog nooit overkomen in ieder geval. Ik moet er wel bij zeggen dat de enveloppen overwegend naar Canada en de UK gaan. Niet naar ned dus.Of ze al of niet in de envelop kijken is afhankelijk van het feit of ze de aangifte op het cn22 vertrouwen. Vertrouwen ze de zaak niet (bv na een scan van de inhoud) dan kunnen ze ook zeker een envelop open maken. Maar in dit geval zal dat zeer waarschijnlijk niet het geval zijn. Belangrijk is in ieder geval dat de waarde aangifte op het cn22 beneden de 22 euro /$27 is. Of er "gift" of gewoon "handelswaar" opstaat is verder van geen belang voor de inklaring. In het laatste geval moet er overigens wel een factuur bijzitten!
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
herbal???
hahaha ik dacht dat juist bij plantjes en organische materialen ze wel degelijk een drug test doen...
wellicht denken ze in Ned.. haarbal..
want die mensen bij de Post douane zijn nu eenmaal niet de hoogst opgeleide mensen..
hahaha ik dacht dat juist bij plantjes en organische materialen ze wel degelijk een drug test doen...
wellicht denken ze in Ned.. haarbal..
If you can dream it...