Je gaat toch op vakantie om wat te kunnen zien? Vooral als je zo'n dure vakantie naar de andere kant vd wereld hebt geboekt. Althans als je naar deze regio gaat ipv naar een all-inn beach resort. Ik snap dat je je een beetje moet aanpassen aan je kind, maar dit is wel erg rigoureus. Ik zou eerder zeggen, rij dan door tot 21a22u en zoek dan toch een hotel(als die er in de buurt zijn).
Onze ervaring was juist heel gunstig; onze dochter was de eertse keer USA ook 20 maanden. In de ochtend deden we meestal iets aktiefs zodat ze lekker moe werd. Onder de middag gingen we dan rijden en sliep ze als een roosje in haar autostoel. Meestal gaat het nu nog zo, ze is inmiddels ruim 3 jaar, maar als we 's morgens iets ondernemen en dan gaan rijden, valt ze als een blok in slaap. Wellicht kun je dit dus ook proberen; dan kun je toch gewoon overdag rijden.
Met al dat moois onderweg leert de ervaring toch wel dat ze niet op de "normale"tijd naar bed gaan zoals thuis, dus wellicht kun je wel wat dagen langer doorrijden......
Ik zou het eerlijk gezegd ook nooit doen: juist het maken van een road trip (en het beleven!) vind ik een van de grootste charmes van een vakantie in het Zuid Westen. Daarnaast doe je ook veel indrukken op gedurende de vakantie, je bezoekt parken, ontdekt nieuwe steden, ontmoet misschien mensen, en je ziet natuurlijk veel tijdens de ritten overdag: ik ben zelf altijd bekaf aan het einde van de dag en zou er niet aan moeten denken om ook nog eens 's nachts te gaan rijden, het risico dat ik in slaap val zou veel te groot zijn.
Ergens naast de weg parkeren en daar overnachten zou ik helemaal nooit doen. Wat als je in je slaap overvallen wordt? Jullie hebben ook een nog een kleine erbij.
Naast de weg parkeren en in de auto slapen doe ik ook wel in Amerika, als je een beetje redelijke plek opzoekt is dat best te doen, al zou ik er niet aan beginnen als ik een vrouw en kind bij me had geloof ik.
Hou er rekening mee dat in je auto slapen niet overal is toegestaan. Hoewel het volgens mij op staatsniveau nergens verboden is, kan het wel illegaal zijn volgens een plaatselijke verordening. Er zijn plekken waar het duidelijk aan staat gegeven, maar dat is niet overal het geval.
Ook moet je opletten dat je niet zomaar op een parkeerplaats ergens kunt gaan staan om te overnachten. De meeste parkeerplaatsen zijn 'private property', zoals bijvoorbeeld bij winkelcentra, kerken, restaurants, etc. Zorg ervoor dat je niet per ongeluk je schuldig maakt aan 'trespassing' omdat je ergens op een parkeerplaats gaat staan, en vraag altijd vooraf toestemming.
Veel Walmarts staan het toe om 's nachts op hun parkeerplaatsen te overnachten, maar dit is niet bij ze allemaal het geval (en bij sommigen ook niet echt aan te raden gelet op de lokatie). Ook hier geldt: vooraf altijd even navragen om problemen te voorkomen
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Volgens mij moet je jezelf vooral afvragen of jij het verantwoord vind om met een kind en vrouw, half slaap dronken grote afstanden af te leggen. Uit diverse onderzoeken blijkt dat s'nachts rijden gevaarlijker is dan overdag omdat je jezelf makkelijk overschat.
Verder moet je rekening houden dat het auto rijden in Amerika anders is als hier, je moet mischien meer opletten of wennen aan een andere auto oid. Waardoor het rijden je meer energie kost dan hier.
Ik snap zelf eerlijk gezegd ook niet helemaal waarom er persé 's nachts gereden moet worden en vind het zelfs onverantwoord. De noodzaak is er immers ook niet. Verder heb ik eerder gevraagd waarom je ipv in een motel op een truckstop wilt slapen. Jammer dat TO daar geen antwoord op geeft. Er zijn heus wel motels te vinden langs de Interstate dus echt noodzakelijk is het ook niet om op een truckstop te slapen, zeker als je ook nog vrouw en kind bij je hebt. Of is het wellicht een manier om goedkoop te overnachten?
Als je met kleine kinderen reist zul je je daar ook naar moeten aanpassen vind ik. Dat je daardoor langer werk hebt om van A naar B te komen is dan maar zo maar zou ik persoonlijk nooit oplossen door dan maar 's nachts te gaan rijden. Bovendien, wat zie je nu van Amerika als je 's nachts rijdt?
Ik heb ook een beetje met verbazing dit onderwerp gelezen. 's Nachts gaan rijden zodat je kind lekker slaapt? Ik denk dat je veiligheid als gezin toch wel boven alles zou moeten gaan toch?
Ik zou het niet doen. Je gaat naar onbekend gebied, je hebt geen idee vooraf waar je gaat stoppen en geloof me, ook op interstates kunnen tankstations and truck stops 's avonds gevaarlijk zijn. Als het een keertje niet anders kan, oke, maar ik zou er geen gewoonte van maken. Voor wat betreft dieren aanrijden, het komt wellicht niet zo heel vaak voor maar geloof me dat je je auto totalloss kunt rijden op een hert. Je moet er, zeker 's nachts, echt bedacht op zijn en het rijden is echt niet te vergelijken met de Duitse autobahn vind ik.
Je kindje zal echt wel slapen als je hem maar moe genoeg maakt. Mijn advies: neem van die zonwerende dingen en plak die op de achterramen zodat hij minder zon krijgt, lekker de airco aan en rij langs Walmart en koop zo'n goedkope portable dvd speler voor in de auto. Filmpje op en die hoor je echt niet meer hoor
Ik denk dat TS iets vergeet. Wanneer gaat hij zelf slapen dan? Als hij rijdt en kind slaapt, betekent dat meestal dat als hij wil slapen, kind wakker is......Oververmoeide ouders is ook niet leuk in combinatie met een bijna twee-jarige.
Je kunt ook vroeg naar bed gaan (motel/hotel) en om een uur of 4/5 'sochtends wat kilometers proberen te maken. Of 's avonds wat langer doorrijden en dan een hotel pakken. Ik denk als je overdag gewoon vaak stopt om wat leuks te doen het best meevalt. En anders is het jammer, je kunt een bijna twee-jarige niet dwingen in jullie schema mee te gaan. Ik zou idd ook zo'n dvd-speler overwegen en bij de Walmart een berg nieuw speelgoed halen voor onderweg. Dan kun je steeds iets nieuws aanbieden.
Ik rijd hier ook niet graag 's nachts, met name om de herten die hier de weg overschieten. Op sommige stukken is er veel begroeiing langs de weg en zie je ze echt niet aankomen en heb je niet genoeg tijd om te remmen, hoe langzaam je ook rijdt. Ze liggen hier om de haverklap langs de weg. Daarnaast is het idd vaak pikdonker, weinig/geen straatverlichting.
wauw, wat is iedereen bang zeg om 's nachts te rijden.
De snelwegen hier in Amerika zijn super makkelijk, weinig verkeer, vaak recht, prima te doen. Er zijn toch ook heel veel amerikanen die in het donker rijden ? Het is hetzelfde, of makkelijker dan in Nederland. Er is toch ook niemand die elke snelweg in NL in het donker kent en daar doet toch ook niemand moeilijk als je in het donker rijdt ?
IK durf te stellen dat het in Amerika makkelijker en veiliger is om in de nacht te rijden dan in NL. Minder verkeer, wegen overzichtelijker en minder snelheidsverschil met vrachtauto's en ook minder snelheidsduivels.
Heel veel in het donker gereden. Twee nadelen, je ziet niets van de omgeving en je ziet de cops ook niet zo makkelijk. Reeds twee keer een officiele waarschuwing gehad, nu maar een radar detector aangeschaft.
Er is wel een verschil tussen "s nachts rijden als je in een land woont en van bestemming A naar B gaat" of "s nachts rijden als je in een land op vakantie bent en van bestemming A naar B gaat".
Dat heeft niets met bang te maken maar los van het feit dat je er niet bekend mee bent (ook al is het makkelijker, als je iets niet vaak doet is het sowieso anders omdat je er onbekend mee bent), je bent op vakantie, dan ga je toch niet als een dolle mina rijden om wat tijdwinst te maken? Bovendien, ik dacht in het begin dat ik hier kwam wonen ook dat ik gewoon overal wel kon tanken, dag of nacht, maar dat is dus echt een misvatting en dat soort dingen kom je pas te weten als je ergens langer woont.
Truck chauffeurs hebben vaak wapenstokken of iets ter bescherming en rijden in groepen en dat is niet altijd zonder reden. Ze "helpen" elkaar ook door portables en communiceren met elkaar wat er zoal onderweg gebeurd. Dat is toch anders dan een gezin in een auto op vakantie denk ik.
johan67 schreef:wauw, wat is iedereen bang zeg om 's nachts te rijden.
johan67 schreef:Reeds twee keer een officiele waarschuwing gehad...
De eerste opmerking zeg mij dat je niets heb geleerd van die waarschuwingen. Er is volgens mij niets mis om respect te tonen voor een onbekende verkeerssituatie (buitenland, andere regels etc) en dus niet onnodig in het donker te rijden. Ja, het is helemaal niet eng om in het donker te rijden op een plek waar je bekend bent, dat doe ik ook regelmatig. Maar we hebben het hier over lange stukken in het donker rijden waar je niet bekend bent en waar ook nog eens de verkeerssituatie (regels) anders zijn dan wat je in Europa gewend bent. Waarom zou je bewust meer risico opzoeken als het niet echt nodig is?
Als je in in een onbekende omgeving 's nachts rijdt en je de situatie voorzichtig aanpakt is het even onveilig of veilig, het is zoals je het bekijkt, om te rijden in Europa of in de VS. Frankrijk heeft ook geen verlichte autosnelwegen zoals in de VS.
Dus wie veel 's nachts hier rijdt zal daar ook geen problemen hebben, en wie niet veel hier 's nachts rijdt zal daar ook wat onwennig zijn om te rijden.
Dus gewoon je gezond verstand gebruiken en voorzichtig zijn.
Heel erg bedankt voor alle reacties! Allereerst ook even mijn excuses voor de late reactie op jullie berichten, ik waardeer het enorm dat jullie je mening en ervaringen delen! Het was in eerste instantie even een idee dat door mn hoofd schoot en nog niet eens zo gek klonk, echter door al jullie berichten zie ik nu ook de haken en ogen eraan. Ik denk dat het verstandig is om inderdaad een motel ergens onderweg te zoeken. Het slapen op een truckersstop wordt het zowiezo niet! Dan nog even een vraagje, heeft iemand ervaring met laat in de avond aankloppen bij een motel, is er dan nog wel iemand aanwezig in het motel?
Nog even een toevoeging. Het is niet zo dat we geen rekening willen houden met ons zoontje, we gaan nu eenmaal met zn drieen dus het zal allemaal wat anders worden dan met zn tweetjes, daar zijn we ons van bewust. Wat kan, dat kan, wat niet kan, kan niet. Wat dat betreft zien we daar wel hoe het allemaal gaat, en zijn we vrij flexibel in de reis. We dachten hierme een beetje een tussenweg te hebben. Maar ons zoontje gaat natuurlijk voor!
2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
In de regel zijn recepties 24 uur per dag bemand. ´s Nachts soms wel vanachter het glas maar het is zeker zo dat je ook nog heel laat terecht kunt bij een motel (mits deze niet vol is natuurlijk ).
De grote ketens zijn vaak 24 uur per dag open. Doch in deze is het dan wel handig om een GPS bij je te hebben waarin de hotels genoemd staan, want zoeken wil nog wel eens lastig zijn.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.