Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Grootte van de auto
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Grootte van de auto
Heeft iemand tips....
Wij hebben voor een 19 daagse rondreis waarin wij veel in de auto zitten een auto gehuurd. Dit zal in de lijn van de chevrolet Aveo liggen. Wij zijn met z'n 2-en, is dit voldoende of is het verstandiger om te upgraden?
Indien upgraden is het dan beter om dat voor die tijd te doen of kan dat dan ook als we de auto ophalen??
Bedankt alvast
Wij hebben voor een 19 daagse rondreis waarin wij veel in de auto zitten een auto gehuurd. Dit zal in de lijn van de chevrolet Aveo liggen. Wij zijn met z'n 2-en, is dit voldoende of is het verstandiger om te upgraden?
Indien upgraden is het dan beter om dat voor die tijd te doen of kan dat dan ook als we de auto ophalen??
Bedankt alvast
2024 Florida
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
2019 West-Amerika
2015 Florida
2012 West-Amerika
Re: Grote van de auto
Als ik heel eerlijk ben en dan ook heel bot, ik snap zoiets niet. Je gaat 19 dagen naar de VS, waarbij de auto, ongeacht hoeveel je zal rijden toch een soort 2e huis is. En dan bestel je het kleinste model wat men heeft? Waarom?
Je snapt het al, mijn advies zou zijn om te gaan upgraden. Als je dat doet, doe dat hier, dat scheelt een hoop geld. Soms heb je het geluk dat je bij de autoverhuurder automatisch een upgrade krijgt omdat ze geen auto's van dit formaat hebben, maar ik zou daar niet op rekenen. Voor mij zou toch wel een auto van het formaat Volkswagen Passat het minimum zijn op zo'n reis.
Je snapt het al, mijn advies zou zijn om te gaan upgraden. Als je dat doet, doe dat hier, dat scheelt een hoop geld. Soms heb je het geluk dat je bij de autoverhuurder automatisch een upgrade krijgt omdat ze geen auto's van dit formaat hebben, maar ik zou daar niet op rekenen. Voor mij zou toch wel een auto van het formaat Volkswagen Passat het minimum zijn op zo'n reis.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het kan best, maar je bent echt veel beter af met een grotere auto, hoe groter hoe beter.....ik zou zeker al vanuit huis 2 klasses hoger gaan, en dan nog ter plaatse kijken voor een upgrade.
Een Chevrolet Aveo is wel een heel klein autotje hoor, in Amerika niet veel gezien, alleen maar grote auto's...als je het doet om kosten te besparen, niet doen, daar ga je spijt van krijgen!
Autorijden in Amerika is echt heel anders als in NL/BE en zit je soms wel een uurtje of wat achter het stuur en dan heb ik het nog niet eens over je bagage...
Ik zou toch kijken voor een groter model, daar waar je heerlijk comfortable kunt zitten en genoeg ruimte hebt om bagage of wat dan ook in te stoppen!
Probeer een upgrade te krijgen, wij hadden laatst een Chevrolet Cruze gehuurd en bij de balie namen we de upgrade naar de Jeep Grand Cherokee voor $10,- per dag meer en is het meer dan waard gebleken, heerlijke auto!
Autorijden in Amerika is echt heel anders als in NL/BE en zit je soms wel een uurtje of wat achter het stuur en dan heb ik het nog niet eens over je bagage...
Ik zou toch kijken voor een groter model, daar waar je heerlijk comfortable kunt zitten en genoeg ruimte hebt om bagage of wat dan ook in te stoppen!
Probeer een upgrade te krijgen, wij hadden laatst een Chevrolet Cruze gehuurd en bij de balie namen we de upgrade naar de Jeep Grand Cherokee voor $10,- per dag meer en is het meer dan waard gebleken, heerlijke auto!
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Grootte van de auto
Sommige mensen hebben niet zoveel te besteden?
Een aveo is groot genoeg, vergelijk het met een fiat punto of zo Echter het kost maar heel weinig meer om in iets een beetje groter te rijden.
Vaak krijg je die upgrade automatisch omdat er geen aveo's staan. Als het financieel kan $3 per dag meer uitgeven voor een ietwat groter model. Zeker als je de bergen ingaat geen gek idee (motorvermogen)
Een aveo is groot genoeg, vergelijk het met een fiat punto of zo Echter het kost maar heel weinig meer om in iets een beetje groter te rijden.
Vaak krijg je die upgrade automatisch omdat er geen aveo's staan. Als het financieel kan $3 per dag meer uitgeven voor een ietwat groter model. Zeker als je de bergen ingaat geen gek idee (motorvermogen)
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
vote +1 voor een grotere auto.
Wij zijn altijd met 3 gegaan en hebben altijd een midsize SUV gehuurd. Dit jaar gaan we met 2 maar ik blijf zweren bij een midsize SUV (of groter indien gratis upgrade
)
Je doet trouwens een aardig toertje: LV - Bryce Canyon - Capitol Reef - Moab - Mesa Verde - Grand Canyon - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - San Francisco - San Simeon - LA.
Je zal verschieten hoeveel zware, grote auto's met custom suspension en 4 achterwielen er rond rijden
. Je voelt je gewoon meer thuis in een gelijkwaardige auto. Met bv een SUV zal je ook vlotter vooruit gaan, door de bergen, gevuld met al je bagage. De koffer is ook vrij toegankelijk van binnenin, dus bijvoorbeeld lege flesjes water keil je gewoon al rijdend achterin, recht de koffer binnen
Of je vraagt je co-piloot iets uit de koffer te halen, dat kan ook al rijdend. Het biedt de mogelijkheid dirt roads te gaan rijden daar waar je in je Aveo rechtsomkeer moet maken bij de eerste de beste put. Tenslotte ga je ook elke dag 398 keer in en uit je auto stappen, wat veel gemakkelijker gaat als je hoger zit.
Allemaal kleinigheden en het blijft een persoonlijke financiele keuze, maar ik vind sowieso dat een grotere auto gewoon bij zo'n rondreis hoort en dat het zijn geld waard is. Wij betalen 750€ voor een dag of 19, bij alamo, all-in. Das 20€ per persoon per dag.
Wij zijn altijd met 3 gegaan en hebben altijd een midsize SUV gehuurd. Dit jaar gaan we met 2 maar ik blijf zweren bij een midsize SUV (of groter indien gratis upgrade

Je doet trouwens een aardig toertje: LV - Bryce Canyon - Capitol Reef - Moab - Mesa Verde - Grand Canyon - Las Vegas - Death Valley - Yosemite - San Francisco - San Simeon - LA.
Je zal verschieten hoeveel zware, grote auto's met custom suspension en 4 achterwielen er rond rijden

Allemaal kleinigheden en het blijft een persoonlijke financiele keuze, maar ik vind sowieso dat een grotere auto gewoon bij zo'n rondreis hoort en dat het zijn geld waard is. Wij betalen 750€ voor een dag of 19, bij alamo, all-in. Das 20€ per persoon per dag.
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Wij hebben tijdens onze vorige reis ook rondgereisd met de kleinste auto die aangeboden werd (nissan Versa) en we hebben er geen moment spijt van gehad! We hebben ruim 6000 kilometer gereden, en genoten van de auto. Nu zijn we met zn drieen en gaan we met een minivan rijden omdat mijn man dat graag wil;) Misschien scheelt het dat wij in NL niet veel gewend waren (hadden toen nog een hele oude twingo), maar wij hebben geen moment spijt gehad van onze kleine auto!
2008 - CA,NV,AZ
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
2010 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, CA
2012 - NV, AZ, UT, ID, WY, MT, WA, OR, CA
2013 - FL
2014 - CA, NV (solo trip)
2014 - FL
2015 - CA, NV, AZ, UT, CO, NM
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Wellicht veranderd dat op het moment dat je ooit groter gereden hebt in de StatesJoyco schreef:Misschien scheelt het dat wij in NL niet veel gewend waren (hadden toen nog een hele oude twingo), maar wij hebben geen moment spijt gehad van onze kleine auto!

Wij zijn ook niets gewend hier in Nederland (Suzuki Alto), maar in Amerika zou ik never nooit meer zo'n kleine auto willen. Wij huren tegenwoordig altijd een SUV... Het is tenslotte vakantie, dus waarom op vakantie ook proppen?

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Wij gaan ook voor de eerste keer, en hebben gekozen voor een Ford Focus of similar'
We zijn ook met twee,en de keuze werd bij ons vooral bepaald door milieu-overwegingen.
'je bent toch op vakantie', jazeker, en ik ga daar al die prachtige natuurlandschapen zien waarvan ik hoop dat ze over 100 jaar nog bestaan.
Als iedereen in grote vervuilende SUVs rondrijdt, zal dat niet lukken.
Jullie mogen van mij allemaal in zo'n grote auto rijden, maar ik zal het niet doen.
Wil je de wereld veranderen, begin dan bij jezelf, dat idee
We zijn ook met twee,en de keuze werd bij ons vooral bepaald door milieu-overwegingen.
'je bent toch op vakantie', jazeker, en ik ga daar al die prachtige natuurlandschapen zien waarvan ik hoop dat ze over 100 jaar nog bestaan.
Als iedereen in grote vervuilende SUVs rondrijdt, zal dat niet lukken.
Jullie mogen van mij allemaal in zo'n grote auto rijden, maar ik zal het niet doen.
Wil je de wereld veranderen, begin dan bij jezelf, dat idee

@TineL, ik weet niet of ik het met jouw argument eens ben. Je stelt dat als iedereen in grote vervuilende SUV's rijdt het niet gaat lukken dat al die prachtige landschappen over 100 jaar nog bestaan. Maar waarom dan wel gaan vliegen, wat ook zeer vervuilend is?
Ik weet het, niet alles wat ik doe is milieuvriendelijk.
Dat lukt me niet, en zal waarschijnlijk nooit lukken.
Maar waar ik gemakkelijk iets kan doen, zonder veel levenskwaliteit te verliezen, zal ik het doen.
Zo ook de auto.
En zoals ik zei, ik verwacht niet dat anderen dat nu ook ineens gaan doen.
Iedereen maakt voor zichzelf uit hoeveel moeite je doet voor een groener milieu en ieder trekt daar zijn eigen grenzen, net zoals ik dat ook doe.
Maar waar ik gemakkelijk iets kan doen, zonder veel levenskwaliteit te verliezen, zal ik het doen.
Zo ook de auto.
Iedereen maakt voor zichzelf uit hoeveel moeite je doet voor een groener milieu en ieder trekt daar zijn eigen grenzen, net zoals ik dat ook doe.
- SpaceAce
- Amerika-expert
- Partner van: Njit
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Dat kun je afkopen: CO2 compensatieHockey schreef:Maar waarom dan wel gaan vliegen, wat ook zeer vervuilend is?
Dus dat zal ze inderdaad ook wel gedaan hebben

Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik vind dat dweilen met de kraan open. Heb je net alle moeite van de wereld gedaan om een nieuw afstandsrecord te breken op 1 tank benzine in je Aveo of Focus, brult een Hummer jou voorbij die met 1 druk van zijn rechtervoet al jouw moeite van het afgelopen jaar teniet doet. Ik zou er depressief van worden
Daarom trek ik er mij dan ook weinig van aan. Allemaal goed en wel en ik ben voor het milieu, maar laat de industrie hun uitstoot verminderen, DAT zal impact hebben. Wat jij en ik in onze auto'tjes proberen doen, is helaas gerommel in de marge. En op vakantie trek ik er mij al helemaal niets van aan
Da's maar 3 weken per jaar

USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
Blog // Photo Album
Blog // Photo Album
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor de vervuiling die jij mede veroorzaakt door naar amerika te vliegen op vakantie kun je 25 keer een suv huren ipv een kleinere auto en dan nog heb je een kleinere carbon footprint. Beetje hypocriet vind ik. Ik wil niet zeggen dat je dan maar niet meer moet vliegen maar die hele CO2 hype etc is gewoon een melkkoe.
Mijn auto stoot 508 gram CO2 uit maar ik heb wel bijna twee hectare bos in eigendom. Dat neutraliseert weer voor die uitstoot
@ qbic Ik zou me bijna schuldig voelen
Mijn auto stoot 508 gram CO2 uit maar ik heb wel bijna twee hectare bos in eigendom. Dat neutraliseert weer voor die uitstoot

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik heb de laatste 2x ook in een Nissan Verso rondgereden en vond dat helemaal niet verkeerd. Ik reis alleen dus kofferruimte is ook groot genoeg. Voor mij is de auto een vervoersmiddel om van A naar B te komen. als die airco heeft en een beetje fatsoenlijk rijdt ben ik al snel tevreden. Maar wie weet.......
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
TineL schreef:Ik weet het, niet alles wat ik doe is milieuvriendelijk.
Zo ook de auto.

ned in MO schreef:Voor de vervuiling die jij mede veroorzaakt door naar amerika te vliegen op vakantie kun je 25 keer een suv huren ipv een kleinere auto en dan nog heb je een kleinere carbon footprint. Beetje hypocriet vind ik. Ik wil niet zeggen dat je dan maar niet meer moet vliegen maar die hele CO2 hype etc is gewoon een melkkoe.
Is misschien toch wel een standaard regel, 2 hectare (= ong 5 acre) per V8.

Ik heb ongeveer 5 acre bos en nog 40 acre met 6 eigenaren. Ik roep ook altijd dat dit compenseert voor al mijn V8 auto's.
Daarnaast onlangs nog geothermal geinstalleerd en binnenkort ongeveer 20KW aan zonnepanelen.
Ben ik nu beter voor het mileu ondanks al mijn auto's ? Probeer best mee te leven met het milieu en er ook iets aan te doen maar ben tevens verslaafd aan dikke auto's.
Ik weet het niet, maar heb wel respect voor Tinel dat ze om deze rede een kleine auto neemt.

ps: de hedendaagse auto's zijn echt niet zo slecht meer, ook niet voor de lange afstanden.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik ben ook verslaafd aan dikke auto's. Daar droomde ik al van als klein jongetje en heb dat dan ook sinds ik in Amerika woon.
Ook heb ik er voor gekozen om vanuit huis te werken waardoor ik nu de helft van het aantal kms maak.
We hebben ook een hybride, niet direct om het milieu want ik weet niet of het milieuvriendelijker is met al die accu's maar meer omdat het zuinig rijdt en toch veel power geeft. Portemonee wordt belangrijk met 40k miles per jaar die mijn vrouw rijdt
Je bereikt veel meer met mileu door vervuilende industrie aan te pakken. Dat is met oost europa gedaan en moet ook met china gebeuren.
Ook heb ik er voor gekozen om vanuit huis te werken waardoor ik nu de helft van het aantal kms maak.
We hebben ook een hybride, niet direct om het milieu want ik weet niet of het milieuvriendelijker is met al die accu's maar meer omdat het zuinig rijdt en toch veel power geeft. Portemonee wordt belangrijk met 40k miles per jaar die mijn vrouw rijdt

Je bereikt veel meer met mileu door vervuilende industrie aan te pakken. Dat is met oost europa gedaan en moet ook met china gebeuren.
Hybride auto's vervuilen nog meer dan SUV's. Niet in verbruik, maar in de productie ervan. De mineralen worden gedolven in Canada, verscheept naar China voor de verwerking, dan naar Japan voor fabricage van de auto en vervolgens weer naar de eindgebruiker in weer een ander land.ned in MO schreef:We hebben ook een hybride, niet direct om het milieu want ik weet niet of het milieuvriendelijker is met al die accu's
Ik heb de eerste reis die we maakten in de VS (van Las Vegas naar Seattle) met twee ook volledig gedaan in een Ford Focus (model B). Koffer was nét groot genoeg voor twee valiezen. Het was echt wel comfortabel genoeg, het was ook een zuinige auto maar in de bergen kregen we het af en toe wel lastig een deftig tempo aan te houden - zelf vrachtwagens reden ons voorbij. Ik vond dat toen niet erg, en inderdaad het was toch wat geld uitgespaard tav een groter model.
Ik heb toen ook een autoongeval gehad, en heb toen een kleine Toyota in de plaats gekregen (model A) en dat was toch iets anders... de achterbank moest plat voor de twee valiezen- gelukkig duurde de reis niet lang meer maar ik heb toch graag dat alles in de afgesloten koffer zat.
Ik was best tevreden met de B, niet met de A
Ik heb toen ook een autoongeval gehad, en heb toen een kleine Toyota in de plaats gekregen (model A) en dat was toch iets anders... de achterbank moest plat voor de twee valiezen- gelukkig duurde de reis niet lang meer maar ik heb toch graag dat alles in de afgesloten koffer zat.
Ik was best tevreden met de B, niet met de A
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 856 Weergaves
-
Laatste bericht door BahamaOne
-