Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

kosten weekje New York

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
Ginamaria
Amerika-ontdekker
Contacteer:

kosten weekje New York

Bericht door Ginamaria »

Hoi allemaal!

vorig jaar hebben wij een rondreis gemaakt door het Zuidwesten. Het was echt fantastisch :D
Nu willen we binnenkort een weekje naar New York en ik vroeg mij af wat globaal de kosten zijn zodat ik alvast kan gaan sparen :wink:
alvast bedankt!
Rondreis Zuidwesten 2011 http://usarondreis.blog.com
tosca
Amerika-expert

Re: kosten weekje New York

Bericht door tosca »

Ginamaria schreef:Nu willen we binnenkort een weekje naar New York en ik vroeg mij af wat globaal de kosten zijn zodat ik alvast kan gaan sparen
Ik neem aan dat je begrijpt dat hier geen zinnig antwoord op te geven is zoals je vraag nu gesteld is? Dit totaal afhankelijk van allerlei factoren als:
- De periode, kerst & oud en nieuw zijn bijvoorbeeld erg duur voor je vluchten en je verblijf (soms meer dan 2x zo duur als in andere periodes)
- Waar wil je verblijven? Op Manhattan, of er buiten? 3*, 4*, 5*? Of is een hostel ook prima?
- Wat ga je allemaal doen? Musical, basketbalwedstrijd, concert, honkbal?
- Ga je drie keer per dag buiten de deur eten? Ga je elke avond luxe uit eten of haal je ook een keer een broodje bij een deli?

Zo kan ik nog wel even doorgaan ;)
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Kun je zelf ook uitrekenen, ga eens experimenteren op vliegticket- en hotelsites :wink:
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Yep Tosca geen speld tussen te krijgen..
En daarbij noem je tenminste 1 hele belangrijke parameter nog niet op, gaan jullie ook shoppen :D ?
Iets serieuzer , ontbijten moet zeer waarschijnlijk al buiten de deur dus je begint met een 10 a 15 usd. Haal je doos donuts dan kan dat minder...maar een bak low fat yoghurt met muesli kost toch echt al 6 a 7 usd. Dan een bakkie bij SB met een kleine versnapering, tussen de 5 en 10 usd. Lunchen halverwege de middag, tussen de 25 en 30 usd. Oeps, is dat een bar? ja zeg, ff een drankje en dan snel weer door :wink: tussen 10 en 20 usd per ronde, of drinken jullie fris? Diner betalen wij altijd rond de 40 a 50 usd maar dat is erg persoonlijk. Ga je allerlei betaalde bezienswaardigheden " in" dan staan die zomaar rond de 20 usd per stuk. Lopen is goedkoper dan de metro en dat weer goedkoper dan de taxi..Maar ja de metro is een feestje op zich :mrgreen:
Grootste bespaart is een hotel buiten manhattan zoeken...Zeker het overwegen waard. Vliegen met een overstap kan ook flink schelen ...maar ja, ik ben nu ff aan het reageren en kom terug bij Tosca' s reactie, eerst maar eens bedenken wat je wil :) Succes met surfen op dit forum en een fijne voorpret...
Mijn belangrijkste tip, plan relaxed en geniet van de dingen die je ziet en stop geen energie in " alles vinken op de lijst" ...
Grote Amerika fan
Ginamaria
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Ginamaria »

Zo MTL.... wow.. super bedankt voor je reactie... had ik zelf helemaal niet aan gedacht... gelukkig ben jij hier op dit forum....

Jammer.. ik had een keer een post op het zuidwesten forum gezien waar mensen de kosten in kaart hadden gebracht met wat en waaraan.. en ik dacht dat het bij New York ook zou kunnen, maar aan de reacties te zien heb ik het mis...

Tomaat85, bedankt voor je reactie, hier kan ik tenminste iets mee :wink:
Rondreis Zuidwesten 2011 http://usarondreis.blog.com
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Tja...

Hoeveel kost een auto? check de website van een dealer...zelf weet je beter hoevaak je tankt.

Hoeveel kost een weekje New York? Check expedia.nl...zelf weet je beter wat de kosten van het eten, uitjes, etc zijn.

Je bent al in de USA geweest dus je weet hoeveel het eten kost.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Wij hebben in ons reisverslag van 2012 wel een opsomming gemaakt van de kosten (wij waren o.a. 1 week in New York), maar dat heeft betrekking op de hele vakantie, dus daar wordt je dan niet veel wijzer van :?
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Ginamaria schreef:Zo MTL.... wow.. super bedankt voor je reactie... had ik zelf helemaal niet aan gedacht... gelukkig ben jij hier op dit forum....

Jammer.. ik had een keer een post op het zuidwesten forum gezien waar mensen de kosten in kaart hadden gebracht met wat en waaraan.. en ik dacht dat het bij New York ook zou kunnen, maar aan de reacties te zien heb ik het mis...
Het kan bij New York natuurlijk ook
Ik heb van te voren voor onze laatste reis ook in een sheet gezet wat ik dacht uit te geven per dag.
Maar dan moet je wel een beetje weten wat je wil gaan doen.
Ik wist zo ongeveer wat we wilde eten, wat te bezoeken, hoe te reizen, musicals, snacks.
Ik heb ook rekening gehouden met een goed en slecht weer scenario (meer binnen bij regen).

Uiteraard kan je het niet precies bepalen, maar als je weet wat je in die week wil gaan doen dan kan je best een hoop op een rijtje zetten. Dan weet je wat je ongeveer moet sparen.
Op internet kan je wel vinden wat de kosten zijn van de dingen die je wil.
Museums kunnen goedkoop (zelf bepalen wat je wil betalen) en andere dingen hebben een zo goed als vaste prijs.

Al kan je altijd op zoek naar kortingsbonnen op het net.
heeft ons met zijn 5-en toch ook weer geld bespaard.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Ginamaria schreef:Jammer.. ik had een keer een post op het zuidwesten forum gezien waar mensen de kosten in kaart hadden gebracht met wat en waaraan.. en ik dacht dat het bij New York ook zou kunnen, maar aan de reacties te zien heb ik het mis...
Ook wil iedereen graag helpen, maar dan is er wel iets meer informatie nodig :)

New York ken zoveel mogelijkheden, voor zoveel prijscategorieën en prijsverschillen in periodes dat het lastig is om tips te geven over de prijs van een week New York.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

New York is gewoon een dure stad dus zijn de kosten vergelijkbaar met een stedentrip naar andere dure steden in de wereld. Hotels zijn duur, tenzij je met Priceline wat weet te scoren (ons toen gelukt, midden in Manhattan, in Juli, voor 130 dollar per nacht toen de dollar op 1.60 € stond!) of in een hostel gaat slapen. Tickets zijn tegenwoordig ook weer stevig aan de prijs, dus duurder dan een vlucht naar Barcelona of London oid.

Daarnaast kun je het zo goedkoop of duur maken als je zelf wilt, maar dat geldt voor elke stad. Je kunt inderdaad eens volstaan met een hotdog voor lunch of lekker uitgebreid gaan eten in zo'n simpel en goedkoop Aziatisch tentje ergens. Je kunt van de ene naar de andere dure attractie hollen, of juist op een andere, goedkopere manier de stad verkennen (veel door wijken slenteren, aparte winkeltjes bekijken, terrasjes zitten met een drankje, veel fotograferen, hele dag in Central Park doorbrengen met een rugzak vol broodjes, fruit en drankjes).

Dus al met al is het gewoon een vraag waar je geen antwoord op kunt geven... :roll:
CSX
Amerikafan

Bericht door CSX »

Voor je hotel zou ik Long Island City sterk overwegen. Scheelt je enorm veel geld t.o.v. Manhattan. Tja, en verder kan je het zo duur maken als je zelf wilt. Heel cliché :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer