Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Comfortabel aankomen met Aer Lingus

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
fietser
Amerikafan

Comfortabel aankomen met Aer Lingus

Bericht door fietser »

Onlangs, 5 juni 2012, voor het eerst met Aer Lingus de plas overgestoken. Amsterdam - Dublin - Boston. De reden was simpel: we boekten vrij laat (eind april) en hun aanbieding was op dat moment erg aantrekkelijk.
We hebben er geen moment spijt van gehad. Maar het grootste pluspunt - tevens verrassing - was wel de buitengewoon relaxte aankomst in Boston. Na onze aankomst en het scoren van je koffers konden we direct richting uitgang lopen (en in ons geval naar de rentalbus). Binnen een scheet en een zucht stonden we buiten. Dus GEEN ellendige wachtrijen, controles en ondervragingen om de VS binnen te komen! De reden was dat men dat al in Dublin had gedaan. En dat geschiedde ontzettend rustig en ontspannen. In een prettige ruimte en zonder al te veel drukte en stress loodste de Ierse douane ons reeds op het vliegveld van Dublin 'Amerika binnen' - we hadden er nauwelijks erg in. Daarnaast is Dublin International Airport een prettig vliegveld: fris, overzichtelijk want niet overdreven groot. Wat ons betreft is vliegen op de VS met Aer Lingus, via Dublin, een aanrader.

Fietser
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Comfortabel aankomen met Aer Lingus

Bericht door Pete.Z »

Apart, daar heb ik nog nooit van gehoord, weet je zeker dat je in Dublin al door immigraties bent gegaan?
Op zich geen foute manier als het zo zou kunnen, ik zou dat zeker overwegen.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Ik had dat inderdaad eerder gehoord! Lijkt mij ook wel ideaal, zeker als je toch al met een overstap vliegt!

Zie hier meer informatie: http://www.dublinairport.com/gns/about- ... ities.aspx
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Is normaal als je via Dublin vliegt ;). In het koninkrijk kan het ook, als je van Aruba naar de VS wilt kan je op Aruba alvast langs immigrations van de VS.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ga ik de volgende keer echt naar kijken, via Aruba wist ik, via Dublin niet.
Lijkt me makkelijk en een stuk vlotter dan in Amerika zelf.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

En via een aantal Canadese steden is het ook zo (ik durf niet te zeggen alle).
fietser
Amerikafan

Bericht door fietser »

Pete.Z schreef:Apart, daar heb ik nog nooit van gehoord, weet je zeker dat je in Dublin al door immigraties bent gegaan?
Op zich geen foute manier als het zo zou kunnen, ik zou dat zeker overwegen.
Ja, zeker weten, want ik stond er zelf bij. De immigratiehandelingen werden (bij ons) al in Dublin verricht.
kendor
Amerikakenner

Bericht door kendor »

Klopt, via de meeste grote luchthavens in Canada, Bermuda , Bahama,s ,Aruba en Dublin kun je door de US customs pre -clearance.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Toen ik de kop las dacht ik aan stretch pants :lol:
DreamTravel
Amerika-ontdekker

Bericht door DreamTravel »

Maakt het eigenlijk nog uit waar je naar toe vliegt? Of mag je in Dublin altijd alvast door the pre-clearance?
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

En hoe is je ervaring in het vliegtuig zelf? Beenruimte? Bagageruimte + kg?
Raziel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Raziel »

Wij vliegen over 3 weken ook via Dublin, maar gaan naar Orlando....
Hoe is het bij aankomst in de USA? is er een aparte balie waar je langs kan ipv in de rij te gaan staan?
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik heb de US Immigrations ook gezien op de luchthaven van Shannon in Ierland.
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Wij zijn vorig jaar via dezelfde route met Aer Lingus naar Chicago gevlogen. Grote aanrader inderdaad! Overzichtelijk en rustig in Dublin. Geen gedrang voor immigratie en in Chicago direct doorlopen. Ideaal!!
fietser
Amerikafan

Bericht door fietser »

Raziel schreef:Wij vliegen over 3 weken ook via Dublin, maar gaan naar Orlando....
Hoe is het bij aankomst in de USA? is er een aparte balie waar je langs kan ipv in de rij te gaan staan?
Onze bestemming was Boston. En eerlijk gezegd heb ik daar geen balie gezien. Via allerlei routes en gangen werden we naar de kofferband gevoerd. Daar pikten we onze koffers op en vervolgens stonden we - tot onze stomme verbazing - ineens buiten.
fietser
Amerikafan

Bericht door fietser »

EvdB schreef:En hoe is je ervaring in het vliegtuig zelf? Beenruimte? Bagageruimte + kg?
Ik vind vliegen per economy eigenlijk altijd redelijk mensonterend en rampzalig. Maar Aer Lingus is m.i. niet minder dan bijv. KLM, Continental of United. Vriendelijk personeel (iets roodhariger dan bij voornoemde maatschappijen), eigen schermpjes, normaal aanbod van koude en warme spijzen. Prettig was de stoelindeling. 2-4-2. Zaten we zowel op heen als terugreis gezellig naast elkaar. Ik zou, kortom, niet weten waarom je niet met Aer Lingus zou vliegen. Misschien moet de kleur groen je erg tegenstaan...
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

en vervolgens stonden we - tot onze stomme verbazing - ineens buiten
Dat gevoel hadden wij precies zo in 2010. Ook met Aer Lingus via Dublin (door douane) naar Boston. Over een kleine drie weken vliegen we weer naar Boston en wederom met Aer Lingus.
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door sep »

Dat is een heel fijn vooruitzicht! Wij vliegen op 16 juli ook met AirLingus, naar New York. We komen in de avond aan (voor ons midden in de nacht) dus het scheelt als we dan wat sneller door kunnen! En als de vlucht zelf dan ook nog dik in orde is, geweldig.

Bedankt voor de info!

Saskia
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer