Om dan vervolgens wijzen op regel 6 van het forum is wel een beetje hypocriet. Heb nog niemand zien wijzen op deze regel als er advies word gevraagd hoe vaak je de States binnen kan zonder moeilijkheden te krijgen of hoe je het beste een I-pad of merk-kleding door de douane op Schiphol kan invoeren, zonder BTW of invoerrechten te moeten betalen......just saying....
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bijzondere verkeersregels
Re: Bijzondere verkeersregels
Als de State-trooper hem zo gevaarlijk had vinden rijden,was hij meegenomen naar het bureau.......de beste man heeft zelfs de bekeuring verlaagd....
Om dan vervolgens wijzen op regel 6 van het forum is wel een beetje hypocriet. Heb nog niemand zien wijzen op deze regel als er advies word gevraagd hoe vaak je de States binnen kan zonder moeilijkheden te krijgen of hoe je het beste een I-pad of merk-kleding door de douane op Schiphol kan invoeren, zonder BTW of invoerrechten te moeten betalen......just saying....
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ik sluit me volledig aan bij Dento,
Het mag niet, er is een max. Snelheid, dus het is ook nimmer goed te praten.!
Er mag ook niet over gediscussieerd worden op dit forum, dat is ook een regel!
Klaar.!
Het mag niet, er is een max. Snelheid, dus het is ook nimmer goed te praten.!
Er mag ook niet over gediscussieerd worden op dit forum, dat is ook een regel!
Klaar.!
If you can dream it...
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Dit is echt grote onzin hoor, met 178 op de snelweg haal je echt het nieuws niet hoor.(als het nou binnen de bebouwde kom zou zijn oke, maar daar hebben we het hier helemaal niet over)dimona schreef:Ehhhhhh, we hebben het hier wel over snelheden waar je in Nederland het nieuws mee zou halen.
En ik vindt het wel heel erg tricky dat een moderator met een forumregel gaat gooien waar er zoals Wiepster al aangeeft meer dan genoeg illegale dingen op het forum besproken worden, Dento zou je aan willen geven of dat dan meteen een waarschuwing voor al die zaken inhoud?
Zo maar een willekeurig nieuwsbericht:Harry schreef: Dit is echt grote onzin hoor, met 178 op de snelweg haal je echt het nieuws niet hoor.(als het nou binnen de bebouwde kom zou zijn oke, maar daar hebben we het hier helemaal niet over)
Maar goed, ik heb helemaal geen zin om er een flauw welles-nietes spelletje van te maken. Mijn punt is dat ik het absurd vind dat iemand het blijkbaar gewoon vindt om met dergelijke snelheden te rijden. Ik snap best dat je een keertje wilt zien hoe hard je auto nou precies kan, of dat je soms gewoon ff zin hebt om het gaspedaal helemaal in te drukken. Wat mij stoort is dat Tetouani a) dit een normale rijstijl lijkt te vinden, b) daar lacherig over doet en c) de gevaren niet ziet.BREUKELEN- Op zaterdagmiddag raakte een automobilist zijn rijbewijs kwijt omdat hij veel te hard reed over Rijksweg A2. De 24-jarige bestuurder uit Almere reed met zijn Renault Clio iets meer dan 160 kilometer per uur waar 100 is toegestaan. De man moest zijn rijbewijs inleveren. Tegen hem is proces-verbaal opgemaakt.
Ik denk dat je het hiermee goed samenvat.dimona schreef:Wat mij stoort is dat Tetouani a) dit een normale rijstijl lijkt te vinden, b) daar lacherig over doet en c) de gevaren niet ziet.
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Wat mij stoort is dat dit een topic is over bijzondere verkeersregels in de VS en dat dat ontaard in verwijten naar iemand z'n rijstijl.
- US-fanboy
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Misschien moet je dan zelf niet beginnen (al dan niet lachend) dat je zelf te hard rijdt ook al is dat maar 5 mijl.Dento schreef:Wat heeft dat nu met moraalridders te maken? Dat is nu weer zo'n opmerking...![]()
Feit blijft, het is voor Amerika veel en veel te snel, de mensen verwachten het niet waardoor het hoe je het ook wendt of keert onveilige situaties op kan leveren, en het is bovendien gewoon niet toegestaan, terwijl hier geprobeerd wordt het wel even goed te praten onder het mom van "moet toch kunnen?" In dat licht wil ik graag nog wijzen op forumregel zes:
6. a) Er mogen geen discussies over illegale activiteiten plaatsvinden in deze forums. Berichten waarin illegale zaken toegestaan, uitgebuit of gebruikt worden zullen onmiddellijk worden verwijderd en de betreffende leden verbannen.
Of is 5 mijl te hard rijden niet illegaal en 35 mijl te hard rijden wel ?
Vertel je zelf niet ergens dat je een boete hebt gekregen voor te hard rijden ?
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij is er geen bijzondere verkeersregel die iemand een AA forumlid toelaat om met die snelheid te rijden in de USA?US-fanboy schreef:Wat mij stoort is dat dit een topic is over bijzondere verkeersregels in de VS en dat dat ontaard in verwijten naar iemand z'n rijstijl.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er is een verschil tussen 5 tot 10 mijl te hard rijden wat iedereen hier in de VS doet, en wat ook vaak gewoon te maken heeft met met het verkeer meekomen, of bewust 40+ mijl te hard rijden.
Bij allebei kun je worden gepakt, alleen: bij het een is er niets aan de hand, en zal je ook er nooit iemand wat over horen zeggen (hooguit, "tja, da's lullig"), maar als we het hebben over bewust zulke grote snelheidsovertredingen, dan hebben we het wel even over wat anders. Om dát proberen goed te praten is gewoon principieel niet juist. Het is niet de bedoeling om andere leden die hier advies komen halen de indruk te geven dat het wel oké is om zo hard te rijden, omdat het nu eenmaal een stille, lange, rechte weg is en dat je er wel mee weg komt, en dat áls je gepakt wordt het allemaal wel meevalt. Dat heeft niks met hypocriet zijn te maken, en als we hier dat onderscheid niet kunnen maken, tja...
Je gaat toch in Nederland ook niemand vertellen "oh om drie uur 's nachts op de autosnelweg op bepaalde lange rechte stukken als het stil en verlaten is kun je gerust 180 kilometer per uur rijden, hoor, valt allemaal best wel mee". Dus waarom dat hier wel doen?
En ja, ik had ook een bekeuring voor te hard rijden, en ja, dat was ook op een verlaten, lange, rechte weg, waar ik 70 ging waar je 60 mocht. En ja, dat deed ik bewust. Ik had daar ook zoiets van "hier kun je best nog sneller", maar dat heb ik bewust niet gedaan. Het zou pas hypocriet zijn geweest als ik daar zelf ook 110 mijl per uur had gereden en dán het zou hebben veroordeeld.
Bij allebei kun je worden gepakt, alleen: bij het een is er niets aan de hand, en zal je ook er nooit iemand wat over horen zeggen (hooguit, "tja, da's lullig"), maar als we het hebben over bewust zulke grote snelheidsovertredingen, dan hebben we het wel even over wat anders. Om dát proberen goed te praten is gewoon principieel niet juist. Het is niet de bedoeling om andere leden die hier advies komen halen de indruk te geven dat het wel oké is om zo hard te rijden, omdat het nu eenmaal een stille, lange, rechte weg is en dat je er wel mee weg komt, en dat áls je gepakt wordt het allemaal wel meevalt. Dat heeft niks met hypocriet zijn te maken, en als we hier dat onderscheid niet kunnen maken, tja...
Je gaat toch in Nederland ook niemand vertellen "oh om drie uur 's nachts op de autosnelweg op bepaalde lange rechte stukken als het stil en verlaten is kun je gerust 180 kilometer per uur rijden, hoor, valt allemaal best wel mee". Dus waarom dat hier wel doen?
En ja, ik had ook een bekeuring voor te hard rijden, en ja, dat was ook op een verlaten, lange, rechte weg, waar ik 70 ging waar je 60 mocht. En ja, dat deed ik bewust. Ik had daar ook zoiets van "hier kun je best nog sneller", maar dat heb ik bewust niet gedaan. Het zou pas hypocriet zijn geweest als ik daar zelf ook 110 mijl per uur had gereden en dán het zou hebben veroordeeld.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Nou, om de spanning wat weg te nemen,
even terug naar het titel van dit topic.
Bijzondere verkeersregel hier in Michigan; onlangs is de helmplicht voor motorrijders AFGESCHAFT.
Wij verkopen hier machines en moeten aan de meest rare regels voldoen, en daarnaast nog een extreem dure aansprakelijkheids verzekering aanschaffen, dit om allerlei ongelukken te voorkomen en veiligheid voorop te stellen. Motorrijders mogen zich tegenwoordig gewoon ter pletter rijden zonder een van de meeste elementaire veiligheids voorzieningen. Ik begrijp het niet.
Bijzondere verkeersregel hier in Michigan; onlangs is de helmplicht voor motorrijders AFGESCHAFT.
Wij verkopen hier machines en moeten aan de meest rare regels voldoen, en daarnaast nog een extreem dure aansprakelijkheids verzekering aanschaffen, dit om allerlei ongelukken te voorkomen en veiligheid voorop te stellen. Motorrijders mogen zich tegenwoordig gewoon ter pletter rijden zonder een van de meeste elementaire veiligheids voorzieningen. Ik begrijp het niet.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
DAt is het verschil tussen ned en Amerika.
In nederland is de motorrijder helemaal ingepakt en beschermd met leer en helm, maar geen enkele fietser die een helm draagt.
Hier in Amerika dragen ze bijna allemaal een achtelijk helmpje op de fiets maar op de motor draagt men het liefst geen geen helm of zo'n illegaal keppeltje, spijkerbroek en shirtje zonder mouwen (ook moeilijk natuurlijk met 35 graden temps.)
Over hardrijden gesproken: Ik was ook zo'n snelheidsmaniac in Nederland. Reeds lang geleden van genezen.
De amerikaanse wegen zijn zodanig dat je 20 mijl te hard kan rijden zonder problemen echter behalve dat veel te hard rijden gevaarlijk is ( Er loopt hier veel groot wild op straat rond 's nachts en soms ook overdag) Meneer de agent ga je echt over het hoofd heen.
De persoon met 111mph heeft heel veel mazzel gehad. Over 30 mijl te hard betekent vaak auto neerzetten en mee naar het bureau waar je (precieze naam weet ik niet) potential vehicular manslaughter aan de broek kan krijgen. Of te wel je automobiel zodanig gebruiken dat je het als een potentieel wapen gebruikt.
MIjn huidige auto is op 100 mph afgeregeld. Dit komt omdat er banden onderzitten waarmee je niet harder mag rijden. Ik heb de honderd nog niet aangetikt want dan rijd ik van pomp naar pomp
Overigens juist in Wyoming moet je oppassen met te hard rijden. Hardrijders vangen is lucratief en vaak het enige wat oom agent te doen heeft.
South Dakota is ook zo'n staat
In nederland is de motorrijder helemaal ingepakt en beschermd met leer en helm, maar geen enkele fietser die een helm draagt.
Hier in Amerika dragen ze bijna allemaal een achtelijk helmpje op de fiets maar op de motor draagt men het liefst geen geen helm of zo'n illegaal keppeltje, spijkerbroek en shirtje zonder mouwen (ook moeilijk natuurlijk met 35 graden temps.)
Over hardrijden gesproken: Ik was ook zo'n snelheidsmaniac in Nederland. Reeds lang geleden van genezen.
De amerikaanse wegen zijn zodanig dat je 20 mijl te hard kan rijden zonder problemen echter behalve dat veel te hard rijden gevaarlijk is ( Er loopt hier veel groot wild op straat rond 's nachts en soms ook overdag) Meneer de agent ga je echt over het hoofd heen.
De persoon met 111mph heeft heel veel mazzel gehad. Over 30 mijl te hard betekent vaak auto neerzetten en mee naar het bureau waar je (precieze naam weet ik niet) potential vehicular manslaughter aan de broek kan krijgen. Of te wel je automobiel zodanig gebruiken dat je het als een potentieel wapen gebruikt.
MIjn huidige auto is op 100 mph afgeregeld. Dit komt omdat er banden onderzitten waarmee je niet harder mag rijden. Ik heb de honderd nog niet aangetikt want dan rijd ik van pomp naar pomp
Overigens juist in Wyoming moet je oppassen met te hard rijden. Hardrijders vangen is lucratief en vaak het enige wat oom agent te doen heeft.
South Dakota is ook zo'n staat
Jeetje, wat een issue, veel te hard rijden is waar ook ter wereld een serieuze zaak en zeker op terrein waar je niet vaak komt of never nooit geweest bent denk ik toch echt wel aan voorzichtigheid geboden.
Te hard rijden hebben de meeste van ons heus wel eerder gedaan, maar er kleeft een zwaar risico aan welke grote gevolgen kan hebben.
Toen wij laatst door Illinois aan het rijden waren heb ik alleen die mooie wiite borden met het aanrijden van wegwerkers gezien, jeetje die maken pas indruk $10000,- boete en/of 14 jaar cel, zullen ze in Nederland eens moeten doen!
Ik heb laatst een programma gezien over asociaal verkeersgedrag in NL en daar zaten echt types tussen als TO, dat valt echt niet te rechtvaardigen en is echt onverantwoord!
In Amerika rijden mensen niet hard, ik heb maximaal 70m p/u gereden en dat is om en nabij 115 km p/u, hard zat.
Over ver vooruit kijken zoals TO het noemt, daar kan ik je verzekeren dat het met snelheden van 111m p/u echt toch echt niet zo is (en ja, ik zit dagelijks op de weg en weet wat vooruit kijken is als motorrijder) en je snel last van tunnelvisie krijgt...
Je bent goed weg gekomen en nee ik praat je gedrag niet goed. Stel je eens voor wat er op de snelweg rijdt, ik ben al van alles tegen gekomen, waaronder fietsers op de vluchtstrook omdat er niet heel veel fietsstroken/paden in Amerika zijn en je daar eventjes voorbij "zoeft" met een gangetje van 111m p/u...
Nu een andere vraag over de verkeerslichten:
Ik ben nu al verschillende keren tegen gekomen dat verkeerslichten groen en/of rood knipperden, kan iemand mij vertellen wat dit betekend omdat dit in NL niet het geval is en wij allen het knipperende gele licht kennen van let op gevaar...
Te hard rijden hebben de meeste van ons heus wel eerder gedaan, maar er kleeft een zwaar risico aan welke grote gevolgen kan hebben.
Toen wij laatst door Illinois aan het rijden waren heb ik alleen die mooie wiite borden met het aanrijden van wegwerkers gezien, jeetje die maken pas indruk $10000,- boete en/of 14 jaar cel, zullen ze in Nederland eens moeten doen!
Ik heb laatst een programma gezien over asociaal verkeersgedrag in NL en daar zaten echt types tussen als TO, dat valt echt niet te rechtvaardigen en is echt onverantwoord!
In Amerika rijden mensen niet hard, ik heb maximaal 70m p/u gereden en dat is om en nabij 115 km p/u, hard zat.
Over ver vooruit kijken zoals TO het noemt, daar kan ik je verzekeren dat het met snelheden van 111m p/u echt toch echt niet zo is (en ja, ik zit dagelijks op de weg en weet wat vooruit kijken is als motorrijder) en je snel last van tunnelvisie krijgt...
Je bent goed weg gekomen en nee ik praat je gedrag niet goed. Stel je eens voor wat er op de snelweg rijdt, ik ben al van alles tegen gekomen, waaronder fietsers op de vluchtstrook omdat er niet heel veel fietsstroken/paden in Amerika zijn en je daar eventjes voorbij "zoeft" met een gangetje van 111m p/u...
Nu een andere vraag over de verkeerslichten:
Ik ben nu al verschillende keren tegen gekomen dat verkeerslichten groen en/of rood knipperden, kan iemand mij vertellen wat dit betekend omdat dit in NL niet het geval is en wij allen het knipperende gele licht kennen van let op gevaar...
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Een groen knipperend licht ben ik nog niet tegengekomen hier. Is dat niet alleen in Canada het geval, waarbij het betekent dat jij de enige bent die groen hebt?
Een rood knipperend licht betekent hetzelfde als een stopbord: volledig tot stilstand komen, en met dezelfde voorrangsregels.
Een geel knipperend licht betekent 'Extra caution' - opletten voor het verkeer uit dwarsstraten, want dat verkeer heeft dan knipperend rode lichten.
Een rood knipperend licht betekent hetzelfde als een stopbord: volledig tot stilstand komen, en met dezelfde voorrangsregels.
Een geel knipperend licht betekent 'Extra caution' - opletten voor het verkeer uit dwarsstraten, want dat verkeer heeft dan knipperend rode lichten.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is inderdaad de betekenis, al ben ik het hier ook nog niet tegengekomen. De verkeerslichten die voroal op drukke kruispunten staan hebben dan een pijl die groen wordt voor verkeer dat al links of rechts af mag draaien, zonder dat er al tegenliggers kunnen komen).Dento schreef:Een groen knipperend licht ben ik nog niet tegengekomen hier. Is dat niet alleen in Canada het geval, waarbij het betekent dat jij de enige bent die groen hebt?
Elke
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Waarschijnlijk een tekort aan orgaandonoren in Michigan, dat hebben ze op deze manier handig opgelostjohan67 schreef: Bijzondere verkeersregel hier in Michigan; onlangs is de helmplicht voor motorrijders AFGESCHAFT.
Nu maar hopen dat ze wel beschermende kleding dragen, anders heb je er weer niets aan voor huidtransplantatie.
Crisis ? What Crisis ?
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Een motorrijder heet eigenlijk ook een potentiele donor.. 
If you can dream it...
Was een paar maanden geleden voor 7 dagen in Connecticut en heb mij enorm gestoord aan alle sms-de en mail-lezende bestuurders op de snelweg. Echt iedereen deed het, van moeders met vier kinderen (!) achterin tot aan truck bestuurders, jonkies van 16-17 jaar en oude van dagen. Echt absurd gevaarlijk, zag zelfs mensen op de linkerbaan hard inhalen terwijl ze druk met hun telefoon bezig waren.
Voelde mij gewoon erg onveilig daardoor op de weg, wat een idioterie.
- markgoestoamerica
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat is in nederland echt niet anders!martijn76 schreef:Was een paar maanden geleden voor 7 dagen in Connecticut en heb mij enorm gestoord aan alle sms-de en mail-lezende bestuurders op de snelweg. Echt iedereen deed het, van moeders met vier kinderen (!) achterin tot aan truck bestuurders, jonkies van 16-17 jaar en oude van dagen. Echt absurd gevaarlijk, zag zelfs mensen op de linkerbaan hard inhalen terwijl ze druk met hun telefoon bezig waren.
If you can dream it...
In Nederland komt het ook regelmatig voor, maar gelukkig echt niet bijna iedereen, in Connecticut was minstens 70% van de bestuurders aan het sms-sen, mailen of app-en tijdens het rijden. Als het hetzelfde zou zijn als in Nederland was het mij ook niet opgevallen en had ik er niet iets over geschreven. Even idioot in beide landen, dat ben ik wel met je eens. Zeker als ik ook nog eens kleine koters (los!) achterin de auto zie zitten, dan kan ik daar slecht tegen.
Met dan zo'n sticker "Baby On Board" om mensen te waarschuwen dat ze voorzichtig moeten rijden rondom die auto. Maar inmiddels zelf levensgevaarlijk doen.martijn76 schreef:Zeker als ik ook nog eens kleine koters (los!) achterin de auto zie zitten, dan kan ik daar slecht tegen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 6408 Weergaves
-
Laatste bericht door chippie777