Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Van Craters of the Moon naar Lassen volcanic
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Van Craters of the Moon naar Lassen volcanic
Zo langzaamaan zijn we ook al weer aan het plannen voor 2013. We hebben getwijfeld tussen Yellowstone e.o. en het Noord Oosten in de herfst. De weegschaal is doorgeslagen naar Yellowstone. De planning is om van Denver naar San Francisco te rijden. Nu willen we op het laatste stuk Craters of the Moon - Lassen volcanic - Redwood - San Francisco doen. Google maps geeft van Craters of the Moon naar Lassen een rijtijd van ruim 12 uur. En de rit gaat dan van Elko naar Reno. Is dit de beste / snelste route? Is er een betere / mooiere route? Misschien heb ik het mis, maar de route via Elko en Reno lijkt me nu niet zo bijzonder interessant!
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Re: Van Craters of the Moon naar Lassen volcanic
Dat ligt er denk ik ook aan hoeveel tijd je hebt. Als je meerdere dagen de tijd hebt dan zou je ook via Oregon kunnen gaan. Zie het kaartje uit ons 2009-verslag.
Elly
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dank je Michelly! We hebben wel wat tijd, maar jouw route gaat te veel tijd kosten. Ik ben nu vluchtig door jullie verslag heen gegaan, en ga er nog eens rustig voor zitten.
I80 is niet zo interessant tussen Elko en Reno maar het goede nieuws is dat er een paar weken geleden een splinternieuw visitor center is geopend vlak ten westen van Elko. California Trail Interpretive center. http://www.blm.gov/nv/st/en/fo/elko_fie ... toric.html
Willen jullie weer in october gaan?
Yeehaw
Willen jullie weer in october gaan?
Yeehaw
- goldenhills
- Amerika-expert
Als je niet ver wilt omrijden maar toch wat anders dan I-80, dan is US 50 een optie. De bijnaam is 'The Loneliest Road in America', en je kunt er inderdaad hele stukken rijden zonder iemand tegen te komen. Wij vonden het fantastisch, van die lange rechte stukken door een dorre vallei, dan weer wat bochten door heuvels, en dan weer een dorre vallei. Geeft een speciaal gevoel. Er zijn gelukkig nog wel stopplaatsen onderweg, zoals Eureka en Ely.

- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Aangezien we naar Yellowstone en zo willen, is het plan om in september te gaan. Zoals het er nu uitziet van 2 t/m 30 september of in die buurt.Willen jullie weer in october gaan?
@goldenhils: lange rechte stukken zoals op de foto houden wij ook wel van, maar 2 dagen lang....
Maar ik hou het in gedachten.
Loneliest Rd (us50) is een geweldig idee maar wel een omweg. Deze weg werd 25 jaar geleden zo gedoopt om toeristen te trekken. Hij is een geweldige Basin en Range drive en we hebben hem menigmaal gereden. Kan je eerst ook nog naar Great Basin NP.
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Even gekeken met google maps maar dan ben ik voor het gedeelte Craters of thé moon - great bassin - Lassen al ruim 1000 mile kwijt. Ik wil proberen om de hele reis rond de 2500 mile te blijven zitten. Dus dat gaat hem niet worden.
Globaal willen we Denver - Custer - Yellowstone - Great Teton - Craters of the Moon - Lassen Volcanic - Redwood - San Francisco doen.
Maar we hebben nog tijd genoeg. Ik puzzel rustig verder
Globaal willen we Denver - Custer - Yellowstone - Great Teton - Craters of the Moon - Lassen Volcanic - Redwood - San Francisco doen.
Maar we hebben nog tijd genoeg. Ik puzzel rustig verder
- martinenelsa
- Amerikafan
Door Oregon is wel een mooie route, maar je moet er wel de tijd voor hebben. Als je één week Black Hills doet, 1 week Yellowstone/GT dan is 2 weken voor de route naar SF via Oregon nog wel goed te doen. Blijf je natuurlijk wel met de 1000 mijl rijden zitten, daar kom je niet onderuit als je helemaal naar SF wil.
Oost Oregon heeft wel bijzondere plekken waar het nog onontdekt is en prima weer in september. Maar snelwegen kennen ze er niet, en wil je echt de bijzondere dingen zien dan is een high clearance aan te bevelen.
Wij deden Grand Teton - Oregon Coast in een dag of 8 en dat rustig genoeg om alles te beleven. Dan nog 4 dagen naar het zuiden om in SF te komen. Lees ons verslag eventueel: http://martinenelsa.weblog.nl/page/2/.
Martin
Oost Oregon heeft wel bijzondere plekken waar het nog onontdekt is en prima weer in september. Maar snelwegen kennen ze er niet, en wil je echt de bijzondere dingen zien dan is een high clearance aan te bevelen.
Wij deden Grand Teton - Oregon Coast in een dag of 8 en dat rustig genoeg om alles te beleven. Dan nog 4 dagen naar het zuiden om in SF te komen. Lees ons verslag eventueel: http://martinenelsa.weblog.nl/page/2/.
Martin
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
Wij hebben vorig jaar een prachtige route gereden van Yellowstone via Craters of the Moon naar Lassen Volcanic. Met als indrukwekkende tussenstops John Day's Monument en The Painted Hills, bijna niemand daar (het ligt niet op de gangbare route).
Zie ons blog van 2011, vanaf dag 34!
En veel plezier met voorbereiden, dat is de halve pret tenslotte!
Wij vertrekken over drie weken voor een rondje Denver, ook weer te volgen op ons blog.
Saskia
Zie ons blog van 2011, vanaf dag 34!
En veel plezier met voorbereiden, dat is de halve pret tenslotte!
Wij vertrekken over drie weken voor een rondje Denver, ook weer te volgen op ons blog.
Saskia
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht