tetouani schreef:@ de mensen zeggen dat ik niet moet klagen.
Ik klaag ook niet. Vind het wel prima die bekeuring. Heb hard gereden, en risico is dus gepakt te worden.
111 mijl per uur is niet belachelijk hard. Ligt er maar net aan waar je dat rijdt, en hoelang je dat rijdt en welk auto je rijdt.
Ik rij heus niet met zo'n snelheid waar andere weggebruikers last van hebben. Af en toe trap ik het pedaal in om even vooruit te komen, tijdens die ellenlange rechte stukken in Wyoming waar niemand te zien is.
Enige risico is dat ik mezelf wat aandoe. Medeweggebruikers zie ik van mijlen ver al en dan rem ik weer af.
Ik vind mijn rijgedrag vele malen beter dan mensen die met andere dingen bezig zijn dan met auto rijden.
Namelijk met hun gedachte ergens anders zonder goed op te letten, praten met inzittenden zonder goed op te letten, bellen zonder op te letten, smsen zonder op te letten etc etc.
Ik rij wel hard maar ik ben wel bezig met auto rijden.
Zou je ook in alinea's kunnen typen? Nu nemen je posts al gauw een halve pagina in beslag, dat leest niet echt lekker (geen kritiek, enkel een tip)
Ik rij meestal ook wel vlotjes, maar bij mij blijft't meestal bij 10-15km/u boven de limiet. Meestal rijdt dat nét wat vlotter & aangenamer, maar het brengt de algemene veiligheid van mezelf & andere bestuurders niet in gevaar. 111mph daarintegen, dat is buitensporig snel. Of je dat nu met een Aveo, een Ferrari of een Escalade doet, dat lijkt me buiten de kwestie te zijn. In alle auto's kan't slecht aflopen, het type wagen als excuus gaan gebruiken is belachelijk. Genieten van't landschap zit er ook niet in tegen die snelheid, ik zie het nut er dus niet meteen van in. Of ben jij iemand die zijn dagen gewoon ZO SLECHT kan inschatten dat ie constant 't risico moet lopen een flinke snelheidsbekeuring te krijgen?
Je klaagt niet zeg je, maar toch zie ik een pak frustratie in je post. Je hebt 't namelijk gemunt op mensen die volgens jouw kromme logica minder goede bestuurders dan je zelf zijn. Want andere mensen bellen, praten, sms'en, etc... Maar jij kan uren gefocust aan't stuur zitten, zonder één foutje? Als je dan toch zo'n geweldige bestuurder bent, waarom had je die politiewagen dan al niet van veel verder zien aankomen? Dan had je die boete zelfs kunnen ontlopen

Dat is trouwens vrij typisch aan hardrijders, ze denken allemaal dat ze het wel redden in een noodsituatie, want zij zijn nu eenmaal ZO GOED achter't stuur. Meestal zijn dat de mensen die meer risico's nemen & op een dag zullen ze dus ook eens tegen de lamp lopen. Nu was't nog maar een klein lampje, door die boete, maar wat als er ergens een kudde koeien de weg oversteekt? Iemand langs de weg geparkeerd staat & zijn kind loopt ineens de weg op? Er een grote pothole in de weg zit die je op die snelheid onmogelijk nog kan ontwijken? Het zijn voorbeelden waar bij te hard rijden de hele situatie van onveilig naar levensgevaarlijk brengt.
Vroeger reed ik hier ook altijd véél te snel & ik had altijd't excuus dat ik dat enkel deed op tijdstippen waar anderen er geen last van hadden. Ik verzeker je dat dat op een dag dik zal tegenvallen

Ik wil niet de moraalridder uithangen, zoals US-fanboy hier aangeeft, maar ik vind wel dat er een bepaalde grens is waarbij te hard rijden er voor zorgt dat je de gevolgen er van niet meer kan overzien. Of je je zelf dan dan een geweldige chauffeur vindt of niet, dat maakt niets uit.