Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis lau_j: Wat mogen we niet missen tijdens route PH-LV-SF?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
lau_j
Amerika-ontdekker

Reis lau_j: Wat mogen we niet missen tijdens route PH-LV-SF?

Bericht door lau_j »

Dag iedereen,

in september vertrekken we voor 17 dagen naar de VS. Ik wilde eerst al eventjes zeggen dat ik al veel inspiratie heb opgedaan op dit forum en al veel goede tips heb gekregen van mensen, waarvoor bedankt! Ik hoop dat onze route nu op punt staat :-).

Waar ik me nu over wil buigen, is hoe we onze dagen juist gaan invullen, welke routes we zeker moeten nemen, welke wandelingen in de NP's aan te raden zijn (voor mensen die het niet echt gewoon zijn om veel te wandelen zeg ik er maar al bij) en wat eventueel goede restaurants/cafés zijn op onze route. Dus: al jullie tips en wat volgens jullie zeker moet ingepland worden zijn echt welkom! Ik vind het zelf een beetje moeilijk om dit overzicht te maken en ik zou echt graag het beste uit de reis halen! (het is de allereerste keer dat we naar de VS gaan)

Onze route:

1. Brussel - Phoenix (aankomst rond 22u - hotel aan luchthaven)
2. Phoenix - Sedona (auto ophalen om 10u) - overnachting in Kings Ransom Inn
3. Sedona - Grand Canyon - overnachting Bright Angel Lodge
4. Grand Canyon - Kanab (via Page): 's morgens vertrekken richting Antilope Canyon, naar Lake Powell en overnachten in Kanab Victorian Inn
5. Kanab - Bryce Canyon: Pink Sanddunes? (Ruby's inn geboekt, maar ga dit herboeken tot country cabins of iets in die aard in Tropic)
6. Bryce - Zion NP - Desert Pearl Inn
7. Zion NP - Desert Pearl Inn
8. Zion NP - Las Vegas: via Valley of the Fire (overanchting nog niet geboekt)
9. LV
10. LV - Death Valley - overnachting Furnace Creek Ranch
11. Death Valley - Lee Vining: via Bodie, Mammoth Lakes (?), 's avonds zonsondergang aan Mono Lake (overanchting nog te boeken)
12. Lee Vining - Yosemite - Curry Village
13. Yosemite - Curry Village
14. Yosemite - SF - overnachting Hayes Valley Inn
15. SF
16. SF
17. SF - Brussel

Al jullie tips/aanraders zijn meer dan welkom!
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Wat mogen we zeker niet missen tijdens route PHX-LV-SF?

Bericht door jolanxyz »

Ik vind dit een prima route! Je hebt duidelijk goed gelezen. Alleen ben je er van bewust dat je de eerste week elke nacht een ander bed hebt. Dat kan goed, maar je zou ook een nacht van San Francisco af kunnen halen en bijvoorbeeld 2 nachten in Sedona blijven. Sedona is een leuk stadje en er is genoeg te doen. Zo kan je rustig acclimatiseren qua klimaat en tijdzones, maar het hoeft niet. Het is maar wat je prettig vindt. Je keuze voor Kanab is verrassend maar kan wel degelijk.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Wat mogen we zeker niet missen tijdens route PHX-LV-SF?

Bericht door Martin & Marianne »

Heel mooi, je trekt voldoende tijd uit voor alles, gegeven de beperkte tijd die je hebt. Kanab is echter niet zo handig vind ik, je houdt zo weinig tijd over voor de Grand Canyon en voor Page, en relatief veel voor Bryce. Een overnachting in Page deelt dat stuk wat beter op.
Waarom wil je Ruby's Inn vervangen door iets anders? Het ligt wel lekker dicht tegen het park aan.
Wat mij opvalt is dat je de auto pas om 10 uur ophaalt. waaorm neit meteen ophalen zodr je aankomt? Dan kun je de volgende ochtend meteen wegrijden. Jammer om tot 10 uur te moeten wachten, je zult waarschijnlijk heel vroeg wakker zijn.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis lau_j: Wat mogen we niet missen tijdens route PH-LV

Bericht door Yeehaw »

Er is idd iets te zeggen voor een overnachting in Page maar die Victorian Inn is wel heel leuk. Ga een hapje eten in Rocking V, een uitstekend restaurant. De dag van Death Valley naar Lee Vining met de zijtrip naar Bodie zal een lange zijn en er is heel wat te zien onderweg.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Dag 4 is wel vol, naar Page, Antelope Canyon, Lake Powell, en dan naar kanab zou ik zeker niet doen, eerder overnachten in Page zelf.
lau_j
Amerika-ontdekker

Bericht door lau_j »

De keuze voor Kanab werd eigenlijk gemaakt omdat ik in Page niet echt een hotel vond, tenzij vrij duur... Het enige dat in aanmerking kwam was de Rodeway Inn, maar daar heeft een vriendin twee jaar geleden vrij slechte ervaringen gehad (het was het enige dat ze me echt afraadde, en aangezien zij zelf vooral gekampeerd heeft, heb ik haar raad maar gevolgd :-)). Het zal inderdaad wel vrij druk worden dan, maar wat de GC betreft zijn we toch van plan om vooral wat mooie uitzichten te doen, verder niet echt heel veel.

Wat de auto betreft: het leek mij handiger dat 's morgens te doen omdat we 's avonds waarschijnlijk wel heel moe gaan zijn. Achteraf ook misschien goed, want onze vlucht is veranderd en in plaats van om 20u30 aan te komen in Phoenix arriveren we pas twee uur later. 10 uur 's morgens is inderdaad misschien wel laat, ik kan misschien proberen dat te vervroegen of gewoon vroeger te gaan kijken naar autoverhuur. Hotel is dichtbij luchthaven en daar moeten we auto afhalen, dus dat zal niet zo veel tijd in beslag nemen.

Ik hoop dat het allemaal wat haalbaar is, maar mij lijkt het wel. Ik vind het ook niet erg dat er een paar dagen bij zijn waar we nogal veel moeten doen, we hebben ook een aantal dagen dat we het wat rustiger hebben. Ik heb er ook een beetje op gelet dat we per dag niet teveel moeten rijden, ik denk dat de langste stukken death valley - lee vining en yosemite-san francisco zijn.

Wat de route betreft: wijst dat zichzelf uit of zijn er soms bepaalde keuzes die je moet maken om een mooie route te volgen? Als er nog tips zijn voor leuke uitstappen of wandelingen, laat het dan zeker weten! :-) Ik ga een van de dagen eens kijken op de websites van de NP's om na te gaan welke wandelingen het best doenbaar zijn.

Alvast bedankt voor de hulp en de tips!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Kanab ligt maar een dik uur ten westen van Page maar je verliest wel een uur tussen Page en Kanab omdat Arizona geen zomertijd kent en Utah wel. Als het niet te duur voor je is kan ik Days Inn in Page van harte aanbevelen. Ik ben geen fan van Motel 6 maar die in Page ziet er goed uit, net als Super 8.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

lau_j schreef: Wat de route betreft: wijst dat zichzelf uit of zijn er soms bepaalde keuzes die je moet maken om een mooie route te volgen? Als er nog tips zijn voor leuke uitstappen of wandelingen, laat het dan zeker weten! :-) Ik ga een van de dagen eens kijken op de websites van de NP's om na te gaan welke wandelingen het best doenbaar zijn.
Die route zal zich wel vanzelf wijzen. Met de stops die je maakt heb je meestal weinig alternatieven. Je kunt een kaart of roadatlas aanschaffen, daar staat op welke wegen scenic zijn.
Voor wandelingen in de parken kun je mijn wandelsite eens bekijken.

Mariann
lau_j
Amerika-ontdekker

Overnachting Sedona of Oak Creek (op weg naar GC)

Bericht door lau_j »

Dag iedereen!

In september gaan we naar de VS, we starten in Phoenix en eindigen in SF. Onze tweede overnachting is gepland in Sedona (Kings Ransom Inn), van daaruit gaan we de derde dag naar de GC. Nu had ik iets gelezen over Oak Creek, en dat leek mij wel leuk. Als ik mij niet vergis ligt dit eigenlijk op de weg tussen Phoenix en Sedona? Nu had ik daar het 'Oak Creek terrace resort' gezien, en dat bevalt me echt wel. Mijn vraag is dan ook: maakt het een verschil dat we daar slapen? (om de dag erna naar GC te rijden)? Is Sedona zelf leuker of maakt het eigenlijk niet veel uit?

Bedankt!
Laatst gewijzigd door markro op 28 jun 2012, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
lau_j
Amerika-ontdekker

Re: Overnachting Sedona of Oak Creek (op weg naar GC)

Bericht door lau_j »

Oké ik zie net dat het misschien wel een stomme vraag is, aangezien het maar een kwartiertje rijden is tussen de twee... Sorry! Wat me wel interesseert is waar er het meest te doen is qua eten en bars: kunnen we vanuit beiden tevoet 's avonds iets gaan eten/drinken, of is dat niet echt van toepassing?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Oak creek resort is erg mooi gelegen, maar wil je s'avonds nog wat doen, zit je in Sedona zelf beter, tenzij je natuurlijk even met de auto dat stukje terug rijdt.Lopend naar sedona is net wat te ver denk ik.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Village of Oak Creek is tussen I17 en Sedona. Oak Creek Canyon is tussen Sedona en Flagstaff. Ik zou ook in Sedona zelf gaan zitten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer