Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route van Bryce Canyon naar Capitol Reef

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
babbeloebaa
Amerikafan

Route van Bryce Canyon naar Capitol Reef

Bericht door babbeloebaa »

Hallo Forumleden.

Ik heb nog een aantal vraagjes over de route van Bryce canyon naar Capitool reef.

We willen de volgende route rijden.
Vanuit ons hotel in Bryce de 63, dan naar rechts over op de 12. Deze dan helemaal volgende tot dat we naar rechts de 24 op gaan.

Hebben jullie hier andere ideeën over.
En hebben jullie nog tips voor bezienswaardigheden onderweg of zeggen jullie: meteen doorrijden naar capitool reef?!

Alvast bedankt.
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Route van Bryce canyon naar Capitool reef

Bericht door Yeehaw »

jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Of deze: http://byways.org/explore/byways/2020/itinerary/53423 ... het is er prachtig dus neem je tijd.
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

De scenicbyway 12 is een heel mooie route met behoorlijk wat bezienswaardigheden. Ik zou dit zeker niet afraffelen dan mis je echt wel iets. Ik heb ook de link die Yeehaw meldde flink bestudeert en ben toen op reis gegaan. Het was mijns inziens absoluut de moeite waard.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Iemand bekend met Hell's backbone scenic backway? Vanaf Torrey, ik zie op de link van Yeehaw dat je een dirtroad vanaf Torrey hebt die uitkomt op Hell's backbone.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

ina schreef:Iemand bekend met Hell's backbone scenic backway? Vanaf Torrey, ik zie op de link van Yeehaw dat je een dirtroad vanaf Torrey hebt die uitkomt op Hell's backbone.
Wij hebben die route enkele jaren geleden gereden. Ik schreef daarover toen het volgende:

"De Hell’s Backbone Road stond niet op onze planning, maar omdat we een paar uur tijd over hadden zijn we deze route toch gaan rijden. In het begin vonden we de omgeving niet heel bijzonder, eerst was het gebied vrij landelijk, en daarna reden we een heel eind door een bosrijk gebied. ’t Was wel leuk dat er op allerlei plaatsen nog volop sneeuw lag, toch een hele afwisseling na de hoge temperaturen waarmee we tot dan toe te maken hadden gehad. De weg werd niet overal duidelijk aangegeven, we zijn twee keer min of meer op de gok rechtsaf gegaan, en dat bleek gelukkig de juiste keuze te zijn. Ongeveer halverwege leek het even of we niet verder konden, er lag een boom midden op de weg. Toevallig werd die boom net opgeruimd, er was een kleine doorgang ontstaan zodat we toch door konden rijden. Hoe hoger we kwamen, hoe slechter de weg werd. Al was het voor onze high clearance auto overigens nergens een probleem. Als iemand deze route wil gaan rijden, informeer dan vooraf even naar de toestand van de weg!
Op sommige plaatsen is de weg vrij bochtig, en rijd je langs enkele afgronden. Het uitzicht vanaf de Hell’s Backbone Bridge vonden we erg mooi, je kan echt enorm ver weg kijken. Al met al vonden we het best een aardige route, maar het behoort niet tot de hoogtepunten van onze vakantie. Ik raad deze route dan ook alleen aan als je én volop de tijd hebt, én State Route 12 tussen Escalante en Boulder al ooit hebt gereden."

Hier kan je onze foto's zien: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... groot.html
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Ziet er mooi uit!
babbeloebaa
Amerikafan

Ziet er mooi uit Henriëtte, maar dan gaan we inderdaad voor route 12.

Maar hebben jullie nog specifieke bezienswaardigheden, waar jullie vinden dat wij echt MOETEN stoppen?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

http://www.kivakoffeehouse.com/ is ook een prima stop.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

op 6 april ll reden we identiek dezelfde route (zie onze blog). We namen oa de Burr Trail en de Notom Bullfrog Road, 2 fantastische "wegen".
Zie oa ook de YouTube-link : in de teaser zitten heel wat beelden van Scenic 12, Burr Trail, Notom en Capitol Reef.
Wanneer vertrekken jullie juist (omdat één van de eerstvolgende filmpjes is, die mijn zoon zal posten op YouTube, precies die route van 6 april is)?
Purga
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Purga »

kalaman schreef:op 6 april ll reden we identiek dezelfde route (zie onze blog). We namen oa de Burr Trail en de Notom Bullfrog Road, 2 fantastische "wegen".
Zie oa ook de YouTube-link : in de teaser zitten heel wat beelden van Scenic 12, Burr Trail, Notom en Capitol Reef.
Wanneer vertrekken jullie juist (omdat één van de eerstvolgende filmpjes is, die mijn zoon zal posten op YouTube, precies die route van 6 april is)?
Heb je nog enig idee hoe lang je over het deel Burr Trail - Notom Bullfrog Road gereden hebt?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

kijk anders ook nog eens in het topic : http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=41129 (toen we "live" verslag
uitbrachten), waar er in de pagina's 5-8 ook heel wat staat over Burr Trail en Notom Bullfrog
Op pagina 6 schreef ik oa :
ik heb gewoon even naar de foto's gekeken en om 14u35 verlieten we Scenic 12 in Boulder en begonnen aan de Burr Trail.
Om 16u06 begonnen we aan de wandeling van Strike Valley Overlook, welke zo'n 10min duurt, want om 16u17 maakten we
onze eerste foto van de Waterpocket Fold.
Dus vanaf Boulder tot de Waterpocket Fold deden wij net geen 2u. De Switchbacks liggen wel nog iets voorbij de Upper Muley.
Wij zijn wel kunnen doorrijden tot helemaal aan het einde van de Upper Muley.
Nu nog eens verder gekeken naar de foto's en om 18u12 maakten we een foto van het ingangsbord van Capitol Reef.
Op die manier heb je toch al enig idee. Maar beide wegen lonen absoluut de moeite en zijn heel goed berijdbaar. Als je niet
van plan bent om de Strike Valley Overloop te doen (wat jammer zou zijn :cry: ) zijn beide zelfs te doen met een gewone personenauto.
De Burr Trail is overigens voor 3/4 verhard.
Purga
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Purga »

Bedankt!
Ik zal deze route zeker proberen in de planning te krijgen. :thumbup:
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

jullie zullen het zich absoluut niet beklagen... :wink:
succes!
babbeloebaa
Amerikafan

Ik zit op Google maps te kijken en bij de T splitsing na die haarspeld bochten, gaat de burr trail naar Rechts terwijl ik naar torey moet voor onze slaapplek.
Hoe kan ik dan het beste rijden?!
babbeloebaa
Amerikafan

babbeloebaa schreef:Ik zit op Google maps te kijken en bij de T splitsing na die haarspeld bochten, gaat de burr trail naar Rechts terwijl ik naar torey moet voor onze slaapplek.
Hoe kan ik dan het beste rijden?!
Ik heb het al in dit topic gevonden http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... ef#p728038
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Route van Bryce Canyon naar Capitol Reef

Bericht door kalaman »

toch nog eens ter verduidelijking : op die T-splitsing ga je dus links op de Notom Bullfrog Road.
En als je dacht dat je met de Burr Trail al het mooie voor deze dag al gezien had...mis poes :clap:
Langs de Bullfrog ga je wel best regelmatig uit de wagen omdat de prachtige zichten op de Waterpocket Fold net niet zichtbaar zijn
van in de wagen (toch niet overal). Je rijdt langs een soort berm (altijd op de rechterkant) waarachter de fameuze Waterpocket Fold ligt.
Gewoon even aan de kant (veel kans op file veroorzaak je daar niet mee... :wink: ) en even de berm op.
Je kan ons kaartje ook zien bij 6 april in onze blog, wij deden immers identiek dezelfde route.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Vanaf de switchbacks en een gedeelte van Notom Bullfrog is de weg onverhard. Ik zie altijd mensen op het forum die daar geen probleem mee hebben maar je moet altijd eerst informeren naar de toestand van het onverharde gedeelte. Bij of na regen is die weg nl onberijdbaar, ook met een awd SUV.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

in april lag alles kurkdroog, maar ik kan mij inderdaad voorstellen dat dit stuk, bij nat weer, behoorlijk eng, en inderdaad misschien wel onmogelijk, moet zijn.
Maar zoals Yeehaw zegt moet je sowieso altijd informeren hoe de toestand van de dirt roads is. In de VS zijn de mogelijkheden daartoe legio (BLM, Park Rangers, internet,...).
En als er ook maar enig risico is, dan zullen ze niet nalaten om jou die weg af te raden.
ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina »

Volgens mij is er in Escalante ook een visitorscenter, daar kan je denk ik ook vragen naar de toestand van de Bur en Bullfrog. Ik heb meer reisverslagen gelezen waarbij de weg niet te rijden was dus zeker even informeren, in de zomer heb je nog wel eens kans op flinke buien.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer