Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

wat mogen we niet overslaan?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
rebel
Amerika-ontdekker

wat mogen we niet overslaan?

Bericht door rebel »

Hallo,

wij gaan over drie en een halve week naar californie, Nevada, Utah, enz en hebben eigenlijk nog geen idee van de route. We komen aan in L.A en vertrekken daar dus 3 en halve week later ook weer. We hebben een auto gehuurd maar nog geen enkele overnachtingsplek. Aan het eind van de trip willen we twee dagen bij een tante op bezoek maar dit is dicht bij L.A.

Nu dus de vraag wat we absoluut niet moeten missen, waar hoeven we niet heen te gaan, enz.

We zijn beide nog niet in Amerika geweest.

Groeten
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Howdy Rebel,
niet om onaardig over te komen, maar als ik jullie was zou ik zo snel als mogelijk een goed reisboek kopen en vanaf nu iedere minuut aan vrije tijd gebruiken om dat boek door te lezen en eventuele bijzonderheden op het internet op te zoeken. Je moet in dat fantastische en vooral grote land echt wel goed voorbereid op vakantie gaan.
Dit forum heeft een zoekfunctie en als je daar bijvoorbeeld een naam van een plaats of park intoetst zal je ook al veel info krijgen.
Verder kan jij de LA-tante vragen jullie info te geven, of dat zij dat ter plekke verzameld (bijv. een roadbook van de AAA) en jullie niet als laatste naar haar toe gaan, maar daar de vakantie beginnen.

Verder zijn er meerdere startpagina's en forums op het internet waar je info kan vinden. Kijk bijv. bij http://california.pagina.nl en dan voor het forum bij California Prikbord of bij http://amerika.pagina.nl/ en voor het forum bij Prikbord.
Ook is veel info te vinden op http://www.amerika.nl en http://www.verenigdestatenvanamerika.com.
Op deze sites zijn ook allerlei reisverslagen te vinden. Deze zijn bijzonder nuttig, kan je heel veel info uit halen en als je daar iets van uitprint heb je al gauw een route in elkaar gezet.
Zorg dat je per dag niet te veel in de auto zit en ga eruit om van de natuur en de cultuur te genieten. Denk er om dat mijlen veel meer kilometers zijn dan je vaak denkt. Zeker als je in de bergen zit en niet zo snel kan rijden.

Een goed boek waar een meerdaagse route, per dag, met landkaartjes, in beschreven staat vind ik "Californië & Zuidwest USA" van uitgeverij Lannoo.
Verder kan je in boekwinkels, bij De Slechte, e.d. of bij de ANWB van alles en nog wat vinden. Ook bestaan er boekjes met reistips voor de USA.

Als jullie lid zijn van de ANWB neem dan je pasje mee naar de US, bij veel attracties en h(m)otels kan je op vertoon korting krijgen. Op het pasje staat het "Show your card"-logo en daarmee kan je AAA-korting (spreek uit als: tripple EE - discount) krijgen.

Veel succes, Marco.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Ik sluit me helemaal aan bij Marko!

Iedereen is anders, en het is dan ook heel moeilijk om iemand advies te geven als je niet weet waar je van houdt. Ik zou inderdaad ook reisverhalen lezen en op deze site eens rondkijken, met behulp van de zoekfunctie, dan krijg je al heel veel informatie.

Als je daarna nog specifieke vragen hebt, kun je altijd hier terecht!

Groetjes,
Jacqueline
rebel
Amerika-ontdekker

Bericht door rebel »

Ik snap heel goed hoor dat mensen het enorm stom vinden dat wij nog niets voorbereid hebben. Voor ons is het uberhaupt hebben van een reisbestemming al een enorme voorbereiding :lol:

Ik ben erg blij met de tip van het boek. Die ga ik zeker meenemen. Verder heb ik nu al wel een aantal plekkeN geselecteerd waar we zeker langs zullen gaan.

Nu wil ik heel graag "indianen zien" (niet rascistisch o.i.d. maar wist niet oe dit te omschrijven). Wie weet waar je echt een indruk kunt krijgen hoe zij leefden en evt. mooie spullen kunt kopen wat in de buurt is van de grote parken en bezienswaardigheden zoals Bryce, Las Vegas, Antalope, e.d.
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

In de buurt van de Grand Canyon en Monument Valley zijn veel indianenreservaten.

Wat je volgens mij niet mag missen:
Grand Canyon, Yosemite, Bryce, Zion en Las Vegas.
Neem hier de tijd voor en ga lekker wandelen, dan beleef je alles net iets meer! (ook als je net als ik niet zo'n wandelaar bent; er zijn in alle parken boekjes te koop met korte/gemakkelijke wandelingen)

Have fun!

groetjes
Inge
JohnB
Amerika-ontdekker

wat te bezoeken

Bericht door JohnB »

Ik ben afgelopen juli ook in amerika geweest en als ik je iets mag aanraden dan zou ik met name de tijd nemen bij de nationale parken. Blijf daar langer dan een dag om ook echt iets van deze schoonheid te kunnen proeven. Ik ben echt geen natuurfreak daarom ook dat ik mijn reis afwisselend tussen natuur en steden had ingevuld maar het zijn met name de natuurparken die een overweldigende indruk op me hebben achtergelaten. Death Valley speciaal, Grand Canyon supper Yosimety schitterend. Neem hiervoor de tijd. En vergeet Las Vegas niet terecht the city that never sleeps genoemd waanzinnig wat die amerikanen ervan gemaakt hebben en dat om de mensen aan het gokken te krijgen
rebel
Amerika-ontdekker

Bericht door rebel »

We gaan vannacht vertrekken en zullen jullie tips meenemen. De preciese trip gaan we gewoon daar bekijken. We hebben een tomtom-route"ding" en daarmee gaan we Amerika verkennen.

Ik beloof geen reisverslag maar wie weet ben ik zo enthousiast dat ik onze belevenissen ook op papier wil zetten. De laptop gaat in ieder geval ook mee.

Wij hebben er zin in.

Groetjes
newyork
Amerikafan

Bericht door newyork »

Natuurlijk sluit ik mij aan bij de voorgangers die je verwijzen naar een goed handboek. Maar ik ben ook van mening dat tips en ervaringen altijd welkom zijn. Bij deze:

San Fransisco - de cable car, Fishermans Warf (incl. de zeehonden).
Las Vegas (spreekt voor zich)
Yosemity.
Death Valley
Grand Canyon (helicopter vlucht is een aanrader).
Route 66 (met name de kuststrook ik meen ter hoogte van Carmel).

Teveel om op te noemen. Ik ken natuurlijk je route niet maar dit zou ik je zeker aanraden. Veel plezier. 8)
I love NY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer