Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reisverslag kalaman juni/juli 2012 Alaska-Yukon

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Reisverslag kalaman juni/juli 2012 Alaska-Yukon

Bericht door kalaman »

Beste forumleden,

onderstaand onze geplande reis waarover we graag tips en dergelijke ontvangen. Tijdens de reis zal ik ook een reisverslag bijhouden via dit topic.

vrijdag 22-jun Brussel - Anchorage
zaterdag 23-jun Anchorage - Denali NP
zondag 24-jun Denali NP
maandag 25-jun Denali NP - Paxson
dinsdag 26-jun Paxson - Tok
woensdag 27-jun Tok - Dawson City
donderdag 28-jun Dawson City - Whitehorse
vrijdag 29-jun Whitehorse - Skagway - Haines (ferry)
zaterdag 30-jun Haines - Haines Junction
zondag 01-jul Haines Junction - Tok
maandag 02-jul Tok - Valdez
dinsdag 03-jul Valdez
woensdag 04-jul Valdez - ferry naar Whittier - Seward
donderdag 05-jul Seward
vrijdag 06-jul Seward
zaterdag 07-jul Seward - Anchorage
zondag 08-jul Anchorage - Brussel
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reisverslag kalaman juni/juli 2012 Alaska-Yukon

Bericht door Old Faithful »

Ik heb in dit topic enkele dingen geopperd. Misschien kun jij er ook iets mee en ook met wat andere forumleden daar schrijven.

Succes en veel plezier met de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

bedankt Old Faithful :thumbup: .
Voor dit topic zijn er precies niet zo veel ervaringen als bij onze laatste bestemming, het Zuid-Westen...
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Juni 2012? Dat is binnen een goede 2 maanden al!
Er wordt inderdaad niet zo veel naar die gebieden gereisd als naar het Zuidwesten. Staat ook nog op ons lijstje, maar we verschuiven het steeds voor andere (Amerikaanse) bestemmingen.
Ben dus nog nooit in Alaska geweest, maar ik denk dat er op sommige plaatsen niet zo heel veel accomodatie is en je best één en ander vastlegt. En zoveel tijd heb je niet meer!
Denali lijkt mij super!

Nog veel voorbereidingsplezier,

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

gelukkig hebben we al in december de meeste zaken vastgelegd. In Paxson bvb is er zo goed als geen accommodatie, enkel wat cabines en 1x die vol zitten, dan wordt het een paar honderd km verder bollen...
In 2010 hebben we het westen van Canada gedaan en vorige zomer NW van de US en ik hoop in Alaska/Yukon meer van deze prachtige natuur te vinden, en vooral wildlife. We zijn terug van vrijdag van een 2-weekse rondreis door het Zuid-Westen en qua natuur kan het verschil uiteraard niet groter zijn. Daar waar de natuur er in het ZW miljoenen jaren over gedaan heeft om tot dergelijke pracht te komen, ziet men die in Canada/Alaska per seconde veranderen. En dat trekt ons al evenzeer aan. Neem daar dan het fantastische wildlife bij die er zomaar overal opduikt :thumbup: . Dat misten we natuurlijk wel in het ZW. Alhoewel we in Death Valley, tot ons niet geringe verbazing, ineens een coyotte naast onze wagen zagen opduiken...bizar. Gelukkig foto's van genomen, anders nogal ongeloofwaardig...
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Hoe? Ben jij niet net terug uit de VS en alweer naar Alaska? Straks weet je niet meer wat volgend jaar gedaan :mrgreen:
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

zo gaat dit hé Q-Bic : terwijl je op die lange Amerikaanse wegen de mijlen aan het afmalen bent, ondertussen de volgende reis plannen... :wink:

de paasvakantie is altijd iets meer naar het zuiden, terwijl het groot verlof dan noordelijker veel mogelijkheden biedt.
Alhoewel zelfs ook die periode niet altijd een zekerheid biedt qua berijdbaarheid van de wegen. Zo was, vorig jaar eind juni, de Going-to-the-sun-road nog afgesloten, wat ons ettelijke tientallen mijlen omweg opleverde. En toen we Yellowstone wilden verlaten ging precies die dag de Beartooth highway open, dit was even geluk hebben.

Voor volgende zomer staat zeker opnieuw de Westkust op het programma, maar dan in het zuiden vertrekkend en zo naar het noorden rijdend via oa Yosemite NP (Tioga Pass), wat we nog niet bezocht hebben.
En paasverlof...tja...misschien weer het zuidwesten...waar nog zo veel onontgonnen gebied ligt...Dit jaar bvb geen tijd gehad om ook de Bisti Badlands in te passen. We zouden ook nog eens graag Monument Valley doen, maar dan "achter de schermen" en niet via de gewone scenic drive. Er is nog zo veel te zien hé in die hoek van de States...
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Nog een goede week en we vertrekken naar Alaska. We hebben nog een dag in te vullen in Valdez.
Ik kwam op de site terecht van Stan Stephens Glacier en Wildlife Cruises en overweeg nu om de trip naar de Columbia-glacier te boeken. Iemand ervaring hiermee?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

het volgende filmpje (Smoky Mt - Kelly Grade) staat online : " onclick="window.open(this.href);return false;
andre208
Amerikafan

Bericht door andre208 »

Voor Alaska moet je echt voor zorgen dat als je ochtens weg gaat uit een plaats je tank vol gooit ook al is hij nog half vol. Je kan rustig 300 km moeten rijden naar het volgende tankstation. En een waarschuwing toen wij er in 2004 waren had alaksa de heetste zomer die ooit gemeten is maar wel met gevolg dat er heel veel bosbranden waren toen was ook de top of de World Hyway van Tok naar dawson city een paar dagen helemaal gesloten. Wij hadden het geluk dat op de dag dat wij er over gingen hij ochtens een paar uur open was. Zeker als er in Alaska wegen afgesloten zijn wordt het hele einde om rijden.
En over het zien van wild dieren is mijn ervaring ze zijn er wel maar ik heb ze niet echt van dicht bij gezien.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

@andre208 : hopelijk hebben we niet jullie weer, maar ook dit niet van de laatste weken. Sinds enkele weken kijk ik dagelijks
naar alle plaatsen waar we langskomen en ik heb tot nog toe nog niets anders gezien dan gietende regen...vraag mij af wat we
daar gaan aantreffen... :o
Wat de wildlife betreft waren we de eerste dagen in Canada ook voortdurend alles aan het afturen om toch maar een beer of zoiets
te zien. Bepaalde dagen zagen we helemaal niets en dan ineens zagen we voortdurend beren, moose enz.
Ook vorig jaar in Yellowstone, soms helemaal niets en dan ineens kon de pret niet op. Maar dit is nu 1x de pure natuur : onvoorspelbaar.
Dat tanken doen we altijd hoor in de VS/Canada : elke avond opnieuw vol, hoe veel er ook nog in is.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Goede reis alvast en veel plezier!
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

bedankt @ina :thumbup:

zou je ook nog eens kunnen kijken naar mijn vraag in het topic http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=6&t=26703
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

het is bijna zo ver, straks de valiezen beginnen pakken om vrijdagmorgen te vertrekken.
Voor de geïnteresseerden, je zal ons kunnen volgen (mits internet beschikbaar) op onze blog :
http://kalaman0032.blogspot.com/ en vervolgens de pagina 'Alaska - Yukon juni 2012' (uiteraard... :wink: )
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik ga jullie volgen.

Fijne reis.
Groet,

Old Faithful
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

bedankt @Old Faithful :thumbup:
Izognoeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Izognoeg »

Maak er een fantastisch feestje van en vergeet de GoPro niet...

Groetjes,
Paul
Een paar reisverhaaltjes: http://www.izognoeg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

bedankt Paul, en de GoPro is weeral netjes opgepoetst van al het stof uit het Zuid-Westen :thumbup:
ronaldstark
Amerikafan

Bericht door ronaldstark »

ik weet niet hoe laat jullie aankomen met de ferry in Haines, zo rond 21.00 uur richting Chilkoot Lake (als je met de ferry aankomt dus rechtsaf) heb je kans om beren te zien. er zit daar een hatchery (waar dus zalm opgevangen wordt) en natuurlijk kun je daar beren verwachten. we zagen daar in 2010 een grizzly mama met 2 cubs en een aantal black bears.

- Haines--> Bald Eagle Foundation, natuurlijk show met 2 roofvogels, maar ook mooi getoonde opgezette dieren.
- VWB Tok, je kunt bij Fast Eddy's goed eten (trouwens veel keus heb je niet in dat gat).

Veel plezier.

Ronald
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Hallo Kalaman,

Heel veel plezier op jullie reis! Dat wordt geweldig, denk ik. Ik ga jullie zeker volgen, want wij gaan in 2013 of 2014 waarschijnlijk ook naar Alaska.
Van hetgeen ik er tot nu toe van gelezen heb, wat betreft lodging dan, is het enorm duur (500€ voor een kamer is absoluut geen uitzondering, lijkt eerder regel te zijn in de parken). Hoe hebben jullie dat opgevangen?

Wordt onvergetelijk :thumbup:

Groetjes, Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer