Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Binnenkort naar Amerika

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Binnenkort naar Amerika

Bericht door Thierry73 »

2 jaar geldig ja, maar volgens mij mag je nog steeds niet meer dan 90 dagen aaneengesloten in de VS verblijven.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@Thierry73, klopt. En binnen die 90 dagen dient iemand te vertrekken anders is er sprake van een overstay, die tot gevolg heeft dat reizen op een Esta/VWP daarna niet meer mogelijk is.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

En dan nog voor de topic starter,
90 dagen in de US, even een 1-dag excursie naar Canada/Mexico, en dan weer 90 dagen US gaat ook niet lukken.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

In aanvulling op Bushmaster, in plaats van 1 dag even de grens over wippen gaat 2 weken even de grens overwippen ook niet lukken.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

strijder schreef: heeft er verder nog iemand belangrijke tips?

alvast bedankt, groeten steven

Ja, ga je eerst eens goed verdiepen in wat je wilt, kijk wat er kan en mag, en kom dan terug met een plan dat wel kan, dan zullen we je met alle mogelijke vormen van genoegen helpen en advies geven.
Wat jij en je vriend nu hebben verzonnen in onzin en niet te doen, en de consequenties ervan zijn vele malen groter dan je beseft, maar zullen je de rest van je leven achtervolgen.
Het is niet de vraag of het foutloopt namelijk, maar hoe snel....

Sorry als het niet is wat jullie willen horen, maar echt, ga niet proberen te smokkelen met de regeltjes in Amerika.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

ESTA is dan ook geen vervanging van het Visa Waiver Program maar de vervanging van het groene I-94W formulier welke je vroeger moest invullen.
Wat is een ESTA-reistoestemming?

Als u naar de Verenigde Staten reist met een elektronisch paspoort dat is uitgegeven door een land dat onder het Visa Waiver Programma valt, dan moet u een ESTA-reistoestemming aanvragen. U dient dit bij voorkeur uiterlijk 72 uur voor vertrek te doen. Hierna kunt u nog wel ESTA-reistoestemming aanvragen, maar als u geen toestemming krijgt, heeft u wellicht niet genoeg tijd om de benodigde visa alsnog aan te vragen.

De ESTA-reistoestemming vervangt het groene I-94-formulier dat u voorheen aan boord van uw vlucht naar de Verenigde Staten moest invullen.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Verwacht de TO nou echt dat hij hier tips krijgt over waar hij illegaal kan werken?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@strijder, zoals je hebt gemerkt staan wij zeer negatief tegenover mensen die de regels willen overtreden. Uit jouw tweede post haal ik dat jij ook zelf wel weet dat wat jij wil tegen de regels is. Ik hoop dat jij je realiseert dat iedereen die de regels overtreedt het voor de rest moeilijker maakt om op legale wijze de VS binnen te komen, ongeacht of dat nu een vakantie is of een legale emigratie. En dus ook dat we jou absoluut niet zullen helpen om de regels te overtreden. Mocht jij de legale weg willen bewandelen dan wel alternatieven zoeken (zoals Australië) dan zullen we ons best doen je van advies te voorzien.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Hockey schreef:.... Ik hoop dat jij je realiseert dat iedereen die de regels overtreedt het voor de rest moeilijker maakt om op legale wijze de VS binnen te komen...
Dacht het niet...
mtl
Amerika-expert

Re: Binnen kort naar Amerika

Bericht door mtl »

Joyco schreef:Je dag begint met in alle vroegte naar een soort van bouwplaats gaan, daar stonden allerlei mexicanen, exgevangenen en mensen zoals hij. Je werd hier dan gewoon uitgepikt om aan het werk te gaan. En misschien ook niet. Voordat je wist of je aan het werk kon of niet was je zo 2 uur verder.
Ik probeer me voor te stellen dat tussen al die werkzoekers 2 Nederlandse knullen staan die ook naar werk zoeken.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Die er dan achter komen dat illegalen niet zoveel betaald krijgen..
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

En asl je pech hebt krijg je minder dan afgesproken of helemaal niks. Ga dan maar eens naar de politie :D
Weedwacker
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Weedwacker »

Blijven toch rare jongens he, die buitenlanders. :D
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Inderdaad, vooral de Amerikanen.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik vind dat Strijder hier wel heel erg hard aangepakt wordt. Vooral door te insinueren dat hij bewust iets illegaals van plan is.

Volgens mij zijn Strijder en zijn vriend gewoon 2 naïve jongens die een mooi plan hadden, zonder zich te realiseren dat wat zij willen helemaal niet kan en mag. Die boodschap kun je ook gewoon overbrengen (zoals sommige forumleden ook deden) zonder er met een gestrekt been in te gaan (zoals anderen helaas deden...).
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

strijder schreef:jaa dat weet ik met het werken, ik hoor wel heel veel dat het veel zo wel wat ken...
Rivercola, ik lees dit toch heel duidelijk als "ik weet dat ik niet mag werken, maar toch ben ik van plan te gaan werken".
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Nou heel duidelijk :lol:
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

'Ik hoor wel heel veel dat het veel zo wel wat ken...' en daar maak jij van ' maar toch ben ik van plan te gaan werken'. Misschien heb je een carrière als tolk misgelopen Hockey :lol:

Nee, deze persoon heeft maar twee berichtjes geplaatst op dit forum (en begijpelijk), is pas 19 jaar oud en is nog nooit naar de VS geweest, nog kent 'ie, zoals velen hier, de visa-regels. Dat kun je iemand toch niet kwalijk nemen? Zeker niet zo'n jong iemand? Ik heb ook Strijder niet zien vragen naar hulp mbt het vinden van illegaal werk. Dat insinueerde iemand hier wel.

Ik vind het een beetje jammer dat er zo met mensen omgegaan wordt soms. Je kunt iemand toch gewoon uitleggen dat wat die persoon voor ogen heeft niet kan en mag, en waarom niet, en dan leg je de alternatieven voor. Zo kan het ook! Wellicht behoud je daarmee ook mensen voor het forum. :thumbup:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

strijder schreef:jaa dat weet ik met het werken, ik hoor wel heel veel dat het veel zo wel wat ken...
Ik heb de afgelopen dagen met 20 tolken gesproken en wij zijn tot de volgende conclusie gekomen:

De mogelijkheid bestaat dat bovenstaande zin als volgt uitgelegd kan worden "Ja dat weet ik wat betreft werken, maar ik hoor vaak dat het wel kan"

Indien u het hier niet mee eens bent kunt u 0900-zomaareentolk bellen.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

En anders 0900-PLETTERPET :lol:
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties