Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

I need some help met de New York planning!

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Plaats reactie
ivy84
Amerikafan

I need some help met de New York planning!

Bericht door ivy84 »

I need some help :P

Op 1 oktober vertrekken wij met 10 personen naar NEW YORK, hier zullen wij 3,5 dag verblijven waarna we doorvliegen naar Ford Lauderdale en daar een 3 weekse rondreis gaan doen door Florida, kan niet wachten, maar allereerst heb ik wat hulp nodig voor New York, vind het lastig om te bepalen wat bijelkaar ligt en makkelijk kan op één dag ...

Dag 1:
Aankomst 12:45 JFK airport
Shuttle naar hotel in Jersey City
Inchecken in Ramada Jersey City
Metro pakken naar Times Square, daar eten en de eerste indrukken oppikken van New York

Dag 2 & 3, hier zijn we met alle 10 personen samen. Ik heb een lijst gemaakt die we heel graag samen zouden willen bezoeken.

Dag 4:
De jongens gaan met z'n 6en naar Six Flags Great Adventure en in de avond naar Jersy Shore, dus zij missen een hele dag New York.
De meiden gaan met z'n 4en een dagje meiden dingen doen, Soho, Nolita, fietsen door Central Park en langs de Hudson rivier, Picknicken in Central Park, Greenwich Village.
Ook willen 2 personen een Helicopter vlucht maken boven de Big apple, dus dit moeten we ook nog inplannen. Vooralsnog zijn dat twee meiden (Bikkels hihi) dus dit kan op dag 4 geregeld worden.

Gezamenlijk dag 2 en 3 ...Empire State Building (overdag)
Top of the Rock (s'avonds, we willen dan de verlichte Empire zien)
Statue of Liberty & Ellis Island
Gratis Staten Island pond (Vraag: Is deze nog wel de moeite waard omdat we ook een cruise maken naar het vrijheidsbeeld en ellis island?)
9/11 Memorial
Ground Zero Workshop museum
Brooklyn Bridge met aan het einde het uitkijkpunt
Grand Central Station Hall
Times Square
Broadway
Central Park

Als we gezamenlijk geen tijd hebben dit dan op dag 4 inplannen...
Fietsen central park
5th avenue
Soho
Nolita
Little Italy
Greenwich Village

Zoooo wat een lijst hé, zelf zitten we te denken om de 72 uur durende hop on hop of bus te nemen met 3 keuze atrractie (TOTR,ESB en vrijheidsbeeld) en dan een bus tour te maken en uit te stappen bij de attracties die we willen doen ...

Hoop dat jullie mij willen helpen, alvast onwijs bedankt!
Groetjs Ivy
Hockey
Amerika-expert

Re: I need some help met de New York planning!

Bericht door Hockey »

Mijn beste tip die ik je kan geven is om Empire State Building en Statue of Liberty over twee dagen te spreiden. Hoe later je komt hoe drukker het wordt en zeker bij Empire State Building zie je veel minder als het zo druk is. Tweede tip is om goed te kijken of je de Statue of Liberty niet dient te reserveren.
ivy84
Amerikafan

Bericht door ivy84 »

@ Hockey, Bedankt voor de tip om deze niet op dezelfde dag te doen. We willen ook zeker van te voren gaan reserveren om niet nog eens tijd te verliezen om daar een kaartje te kopen.
Heb jij nog een tip welk kaartje voor ons het beste is?

We willen eigenlijk niet een tour maken met gids. We zouden het liefst met de boot naar het stambeeld zelf, even rondlopen en dan door naar imigranten eiland.
Als wij kiezen voor de hop on hop of bus kunnen wij deze optie ook kiezen en hebben we al een ticket van te voren.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Voor die evenementen waarvoor (gratis)toegangskaarten nodig zijn (o.a. 9/11, Ellis Island en Statue of Liberty), dit vooraf al regelen via internet; scheelt je een enorme rij wachtenden :thumbup:
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@ivy84, ik heb helaas geen tips welk kaartje het beste is. Toen ik er was (6 jaar geleden) kon ik het niet meer regelen en heb de Statue of Liberty toen niet bezocht. Bij de Empire State Building kwam ik zo ongeveer toen het openging. Een heerlijk en vooral rustig uitzicht gehad. Naar mate het later werd kwamen er steeds meer mensen boven, en werd het een beetje dringen. Vandaar beide tips.

En hop on/hop off tour is heel leuk, maar het vreet wel een hele dag of zelfs meer weg. Doch als je dit doet, neem dan alle loops. Uptwown, DownTown, Night tour en Brooklyn.
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Als je al met de boot naar liberty en ellis island gaat dan denk ik niet dat de ferry naar Staten Island nog erg veel toegevoegde waarde heeft. Het is een mooie gratis tocht, maar over het algemeen gaat het toch om het uitzicht op de skyline en het vrijheidsbeeld.
Die heb je vanaf de andere boot ook.
Ben&Fin
Amerika-ontdekker

Bericht door Ben&Fin »

Wij hebben destijds bij het eerste keer bezoeken van NYC van te voren alles locaties opgezocht op een plattegrond. Dan zie je vanzelf wat bij elkaar ligt en wat een eventuele handige route is. Even puzzelen maar dat is ook een stuk voorpret.
Ik zie geen museums ingepland staan, naast ground zero. Toch kan ik je bijv. American Museum of National History absoluut aanraden. En vergeet niet een hamburger te gaan eten of milkshake te halen bij Shake Shack http://shakeshack.com/.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat

Bericht door DVDGuy »

Je kunt voor Ellis Island en Statue of Liberty een combinatiekaartje kopen.
ivy84
Amerikafan

Bericht door ivy84 »

@ Thierry, top voor deze duidelijkheid, scheelt weer wat tijd als we die gratis ferry niet doen.

@ Ruud, bedoel jij soms dat ticket voor $24 wat je kan kopen op de officiele website van het Statue of Liberty? Ik zag dat en dan gaat er ook een boot vanaf Jersey City, hier ligt ons hotel ook in de buurt.

@ Ben & Finn, voorpret is er al, we hebben al 3 weken Florida helemaal uitgezocht nu alleen nog NYC, ben al bij pagina 5 met alle berichten aan het doorspitten :clap: marre wij zijn niet zo van de musea, misschien ligt het wel aan onze leeftijd 26-29 jaar, niet dat jonge mensen er niet heen gaan maar voor onze groep dus niet. Goeie reden om weer een keer terug te komen ... enne shake shack zet het op de lijst ...
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Ik zou op een dag zo vroeg mogelijk de statue cruise doen, dan is het het rustigst. Immigration Museum op Ellis island is ook erg leuk om te doen. Ik weet niet of SoL al weer open is als jullie er zijn. Momenteel is het gesloten voor onderhoud. Als je terug komt ben je in Battery Park. Daarvandaan loop je zo het Financial District in en kun je Wall Street, Federal Hall en evt. trinity Church bekijken. Ook het 9/11 memorial (van te voren kaarten reserveren) is dan op loopafstand. Pak dan de metro naar Brooklyn en loop naar de Brooklyn Heights. Daar heb je een prachtig uitzicht op de skyline. Terug lopen over de Brooklyn Bridge naaar Manhattan. Je dag is dan al aardig vol denk ik.

De andere dag zou je van Times Square een stuk van 42nd street kunnen afwandelen. Je komt dan bij / langs Broadway, Bryant Park, Public Library, Grand Central, 5th Avenue met St Patrick's Cathedral. Je bent dan ook in de buurt van Rockefeller, dus kun je gelijk TOTR op. Overigens raden de meeste aan juist TOTR overdag te doen en ESB 's avonds. Ik heb beiden overdag gedaan en vond TOTR mooier / leuker. Als je door loopt over 5th Avenue kom je bij Central Park uit (en langs een Apple store en FAO Schwarz). Wij hebben in een uur of twee heel Central Park rond gefietst en alle highlights van het park gezien. Je tweede dag is dan ook redelijk vol lijkt me en zo heb je je hele rijtje zo ongeveer afgewerkt.
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
ivy84
Amerikafan

Bericht door ivy84 »

@ Analogkid, bedankt voor je dag tot dag planning, hier kan ik zeker iets mee ...

We willen beide torens op TOTR en ESB, nu alleen even kiezen welke in de middag en welke in de avond.
Ik dacht juist dat als je in de avond op TOTR gaat je dan de verlichte ESB kan zien, maja weegt dan op tegen overdag de TOTR en dan het mooie gebouw ESB te zien en central park :shock: hmmmmm keuzes ...

Denk jij dat wij in deze plannng ook de hop on hop off bus kunnen inplannen. We willen de downtown tour doen en de nachttour?
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

Sla die gratis ferry maar over als je ook de (betaalde tocht) naar Ellis Island maakt (het museum is echt interessant voor een uurtje of zo). Je staat namelijk rustig 20 minuten te wachten tot de ferry weggaat, dan een half uur oversteken, op Staten Island is bij aankomst niets te doen, maar je moet wel de boot af. Dan dus weer wachten voor de terugtocht. Zonde van de korte tijd!

Als je op je meidendagje in Central Park bent zou ik zeker even naar Belvedere Castle gaan. Om hele fotogenieke prinsessenplaatjes van elkaar te maken. En als je dan echt uit de band wil springen (zoals anderen hun helicopter ride doen): bestel een goed gevulde picknickmand die bezorgd wordt op de plek van je keuze :thumbup:
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
babbeloebaa
Amerikafan

Bericht door babbeloebaa »

Ik val er even tussendoor, maar over precies 3 weken zullen wij in New york zijn.
Ik weet dat ze nog steeds bezig zijn met het renoveren van de binnenkant van het vrijheidsbeeld.
Is het voor ons de moeite waard om toch de ferry te nemen naar liberty island of raden jullie ons alleen de gratis ferry aan?
Betty
Amerikafan

Bericht door Betty »

De tocht naar Liberty Island en Ellis Island is altijd inbegrepen met een ticket van de officiele website. Best op voor hand ticketten bestellen dat scheelt al een wachtrij. Hou ook rekening met lange wachtrijen om de boot op te kunnen.Voor de rit tussen Liberty Island en Ellis Island moet je bijna nooit lang wachten. Ook niet om terug te varen naar Battery Park.

(je kan deze tocht ook maken vanaf New Jersey )

De gratis ferry naar Staten Island doet er ongeveer 20minuten over en vaart vrij ver van het Vrijheidsstandbeeld. Vanaf Memorial day tot Labor day kan je beter de gratis ferry naar Governor's Island nemen . Deze rit duurt ongeveer 10 minuten , je hebt een mooi zicht op de Brooklyn bridge en vaart dichter bij Liberty Island. Het is bovendien nog leuk om wat rond te wandelen op dit eiland. Je kan er ook fietesen huren om rond te rijden. De oude gevangenis op het eiland is pas geopend voor rondleidingen.

De gratis ferry voor Governor's Island ligt 100m links van de Staten Island ferry (wanneer je met je gezicht naar het gebouw toe staat)
Ben&Fin
Amerika-ontdekker

Bericht door Ben&Fin »

@ Ivy84: persoonlijk vond ik de hop on-hop off bus niets. Ondertussen wel al een aantal jaren geleden (6 jaar geloof ik), we bezochten New York toen voor de eerste keer. We hebben uiteindelijk maar 1 keer gebruik gemaakt van onze pass (die toen volgens mij voor 3 dagen geldig was) want niet alleen waren de bussen stampensvol waardoor we onder in de bus zaten en het heel jammer is van het uitzicht, maar ook vonden we de toeristische praatjes en flauwe grappen niet erg aantrekkelijk(constant hard geklets door die microfoon). Bovendien staat ook die bus vast in het drukke verkeer van New York. We hebben sindsdien alles met subway en taxi gedaan en spaarde niet alleen tijd uit maar hadden veel meer het New York gevoel. Elke keer als we nu in New York zijn en ik zie die bussen langs rijden, dan wil ik eigenlijk naar de toeristen schreeuwen: "Get off and do it like a New Yorker!" :wink: :lol:
Misschien hebben anderen hier op het forum wel heel andere ervaringen, dat is nou het leuke van dit forum :thumbup:
ivy84
Amerikafan

Bericht door ivy84 »

@ Ben & Finn, ik heb afgelopen 2 dagen nachtdienst gehad en heb me idd suf gezocht naar ervaringen van mensen en we zijn tot het besluit gekomen om een dag pas voor die bus te nemen ipv de 72 uur pas. Omdat dit niet als vervoers middel gebruikt kan worden, duurt lang en zoveel tijd hebben we niet.

Dus we willen gewoon een downtown tour doen met die bus om zo een beetje NYC te leren kennen en waarschijnlijk willen we ook de night tour doen, voor de rest lekker met de metro en lopen ...

Wil je nog wel even wat vragen: Hoe zijn ongeveer de loop afstanden in NYC, bv onderkant central park naar Broadway of Times quare? Times square naar ground zero memorial?
Betty
Amerikafan

Bericht door Betty »

Neem eens een kaart van Manhattan. Vanaf Zuid Central Park tot Battery Park is ongeveer 10 km. Oost -West is tussen de 3 en de 5 km.
Central park zelf is ongeveer 1km breed en 5km lang.

In New York is het leuk om te stappen maar Times Square -9/11 Memorial zou ik toch niet te voet doen. Zeker als je zo weinig tijd hebt.

Om een goed overzicht van de stad te krijgen zou ik opteren voor een boottocht rond Manhattan ipv van de bus.
Circle line tours (12th Ave # 42th street) Je kan de 2 uur durende tocht doen langs het onderste deel van Manhattan en terug langs dezelfde weg of je kan de 3 uur durende tocht doen en dan doe je de volledige toer rond het eiland Manhattan. Je vaart dan onder alle belangrijke bruggen en hebt voortdurend een mooi zicht op Manhattan.

Betty
Thierry73
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Thierry73 »

Betty schreef:Neem eens een kaart van Manhattan. Vanaf Zuid Central Park tot Battery Park is ongeveer 10 km. Oost -West is tussen de 3 en de 5 km.
Central park zelf is ongeveer 1km breed en 5km lang.

In New York is het leuk om te stappen maar Times Square -9/11 Memorial zou ik toch niet te voet doen. Zeker als je zo weinig tijd hebt.
Betty
Moet je ook zeker niet doen als je bepaalde dingen heel graag wil zien.
Heb je een dagje over dan is wandelen hartstikke leuk, zeker buiten de echt toeristische gebieden.
Maar anders lekker de metro nemen.
Kom je overal voor een heel klein prijsje.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer