Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips over telefoongebruik in de USA
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet of dit ook andersom werkt, maar als wij naar Nederland gaan, nemen we onze mobietjes van de US mee. Voordat we vertrekken laten wij de mobieltjes door onze provider (T-mobile) "unlocken", zodat we in Nederland een pre-paid SIM kaartje kunnen kopen en die erin kunnen doen. We hebben dan tijdelijk een nederlands (06) telefoonnummer. Vervolgens als we weer in de US aankomen, verwijderen de pre-paid SIM en doen de US SIM card er weer in.
Ja, dat is wat ik ook ongeveer wil gaan doen. Ik laat Orange mijn toestel unlocken en dan doe ik er een KPN of T-mobile simkaart in (een Nederlandse dus) en daarmee ga ik dan in de VS bellen. Alleen onze ouders krijgen het nummer, hebben we ook meteen gegarandeerd geen nutteloze voicemailberichten en SMS'jes meer, haha!
Ik heb begrepen dat Cingular inmiddels is gefuseerd met AT&T en dat Verizon het beste maar ook het duurste netwerk is. Ik denk dat ik voor T-mobile ga!
Ik heb begrepen dat Cingular inmiddels is gefuseerd met AT&T en dat Verizon het beste maar ook het duurste netwerk is. Ik denk dat ik voor T-mobile ga!
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je echter een nederlandse SIM kaart erin doet, ben je duur uit met bellen binnen de US. Een prepaid card van een US provider is dan goedkoper, en je geeft gewoon dat US nummer door aan de achterblijvers. Zij draaien dan op voor de extra kosten van het naar de US bellen, maar dat is meestal minder dan jij zou moeten betalen. Tenzij je een pre-paid in NL kunt vinden die een redelijk tarief rekent voor het bellen in de US, maar mijn ervaring is dat dat meestal ontzettend duur is, dus je pre-paid kaartje is dan zo op.
Hmmm - de plannen zijn enigszins gewijzigd, blijkbaar kan mijn toestel niet unlocked worden omdat het nog geen jaar oud is. Althans, het kan wel, maar het kost schijnbaar handenvol geld (tenzij je het door allerlei louche figuren op de markt laat doen, maar dat zie ik niet zo zitten). Een andere mogelijkheid is een Orange abonnement en dat kan al vanaf 7,50 per maand, dus ik ben even die mogelijkheid aan het bekijken!
Een prepaid start pakket(Cingular) kost hier $50 en dan kan je voor $25 bellen. Ook is het maar beperkt geldig en als je niet oplaad binnen een bepaalde tijd, ben je je nummer weer kwijt.GJ schreef:Hmmm - de plannen zijn enigszins gewijzigd, blijkbaar kan mijn toestel niet unlocked worden omdat het nog geen jaar oud is. Althans, het kan wel, maar het kost schijnbaar handenvol geld (tenzij je het door allerlei louche figuren op de markt laat doen, maar dat zie ik niet zo zitten). Een andere mogelijkheid is een Orange abonnement en dat kan al vanaf 7,50 per maand, dus ik ben even die mogelijkheid aan het bekijken!
Ik heb altijd gebeld met een telefoonkaart gekocht bij Walmart die je in je hotelkamer kan gebruiken, met een 1.800 nummer, kost dan niets.
Mijn eigen Orange-abbonnement bewaarde ik voor noodgevallen en belde dan zelf terug met mijn telefoonkaart.
Hoop dat je hier wat aan hebt...
Dank je! Is dat inclusief toestel? Want een losse simkaart kan ik dus niet in mijn toestel gebruiken. Ik vind collect bellen op zich ook wel handig, dus ik denk dat ik mijn Orange-telefoon standby houd voor de noodgevallen en dat ik de uitgebreide vakantieverhalen collect ga vertellenwiepster schreef:Een prepaid start pakket(Cingular) kost hier $50 en dan kan je voor $25 bellen. Ook is het maar beperkt geldig en als je niet oplaad binnen een bepaalde tijd, ben je je nummer weer kwijt.GJ schreef:Hmmm - de plannen zijn enigszins gewijzigd, blijkbaar kan mijn toestel niet unlocked worden omdat het nog geen jaar oud is. Althans, het kan wel, maar het kost schijnbaar handenvol geld (tenzij je het door allerlei louche figuren op de markt laat doen, maar dat zie ik niet zo zitten). Een andere mogelijkheid is een Orange abonnement en dat kan al vanaf 7,50 per maand, dus ik ben even die mogelijkheid aan het bekijken!
Ik heb altijd gebeld met een telefoonkaart gekocht bij Walmart die je in je hotelkamer kan gebruiken, met een 1.800 nummer, kost dan niets.
Mijn eigen Orange-abbonnement bewaarde ik voor noodgevallen en belde dan zelf terug met mijn telefoonkaart.
Hoop dat je hier wat aan hebt...

Nope, alleen het kaartje...het is mij erg tegengevallen wbt. aanbiedingen voor mobiele telefoons ed. Ik denk dat we in NL aardig verwend zijn.GJ schreef: Dank je! Is dat inclusief toestel? Want een losse simkaart kan ik dus niet in mijn toestel gebruiken. Ik vind collect bellen op zich ook wel handig, dus ik denk dat ik mijn Orange-telefoon standby houd voor de noodgevallen en dat ik de uitgebreide vakantieverhalen collect ga vertellen
-
- Amerikakenner
Ik heb een abbonement van 10 euro per maand, en heb er gratis een (samsung) telefoon bijgenomen. Mijn telefoon is simlockvrij, dus toen ik deze zomer naar Amerika ging heb ik er een prepaid simkaart ingedaan van Vodafone. Ik heb namelijk geen zin in een torenhoge rekening van mijn abbo!
Wat trouwens wel vaag was: Ik heb een telefoon van Samsung, met een vodafone simkaart erin, en ik had bereik. Degene met wie ik op vakantie was, heeft ook een telefoon van samsung, ook een vodafone prepaid kaart erin, en zij heeft de hele vakantie GEEN bereik gehad. We hadden allebei ook tri-band, dus het is heel erg vaak dat zij geen bereik had en ik wel!
Wat trouwens wel vaag was: Ik heb een telefoon van Samsung, met een vodafone simkaart erin, en ik had bereik. Degene met wie ik op vakantie was, heeft ook een telefoon van samsung, ook een vodafone prepaid kaart erin, en zij heeft de hele vakantie GEEN bereik gehad. We hadden allebei ook tri-band, dus het is heel erg vaak dat zij geen bereik had en ik wel!
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Dan lijkt het mij dat er iets met haar instellingen niet juist was.Magnolia87 schreef: Wat trouwens wel vaag was: Ik heb een telefoon van Samsung, met een vodafone simkaart erin, en ik had bereik. Degene met wie ik op vakantie was, heeft ook een telefoon van samsung, ook een vodafone prepaid kaart erin, en zij heeft de hele vakantie GEEN bereik gehad. We hadden allebei ook tri-band, dus het is heel erg vaak dat zij geen bereik had en ik wel!
Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerikakenner
Wat voor instellingen dan? Ik heb nog nooit iets hoeven veranderen ofzo om in Amerika te kunnen bellen en smsen.hekkie schreef:Dan lijkt het mij dat er iets met haar instellingen niet juist was.Magnolia87 schreef: Wat trouwens wel vaag was: Ik heb een telefoon van Samsung, met een vodafone simkaart erin, en ik had bereik. Degene met wie ik op vakantie was, heeft ook een telefoon van samsung, ook een vodafone prepaid kaart erin, en zij heeft de hele vakantie GEEN bereik gehad. We hadden allebei ook tri-band, dus het is heel erg vaak dat zij geen bereik had en ik wel!
Marjan
Met een Vodafone prepaidkaart kun je, net zoals met Orange prepaid, niet bellen in Amerika. Met een abonnement kun je dat wel. Dat zal waarschijnlijk de oorzaak van het probleem zijn geweest! Op http://www.vakantiebellen.nl kun je alles precies nalezen.
-
- Amerikakenner
Heb je mijn bericht niet goed gelezen? Ik zei dat ík wel kon bellen en smsen met mijn vodafone prepaid kaart in Amerika, maar degene met wie ik samen was had geen bereik! Ik wel dus, ik heb gewoon gebeld en gesmst!GJ schreef:Met een Vodafone prepaidkaart kun je, net zoals met Orange prepaid, niet bellen in Amerika. Met een abonnement kun je dat wel. Dat zal waarschijnlijk de oorzaak van het probleem zijn geweest! Op http://www.vakantiebellen.nl kun je alles precies nalezen.
Ik heb trouwens ook gewoon een Nederlandse vodafone prepaid kaart, geen Amerikaanse.
aha, sorry, ik las alleen 'ik heb een abonnement van 10 euro' en hebt verder met half oog verder gelezen, mijn fout! In dat geval is het inderdaad vaag dat jij wel kon bellen en je vriendin niet.Magnolia87 schreef:Heb je mijn bericht niet goed gelezen? Ik zei dat ík wel kon bellen en smsen met mijn vodafone prepaid kaart in Amerika, maar degene met wie ik samen was had geen bereik! Ik wel dus, ik heb gewoon gebeld en gesmst!GJ schreef:Met een Vodafone prepaidkaart kun je, net zoals met Orange prepaid, niet bellen in Amerika. Met een abonnement kun je dat wel. Dat zal waarschijnlijk de oorzaak van het probleem zijn geweest! Op http://www.vakantiebellen.nl kun je alles precies nalezen.
Ik heb trouwens ook gewoon een Nederlandse vodafone prepaid kaart, geen Amerikaanse.
- paulholland
- Amerika-ontdekker
Van NL GSM naar USA GSM in USA
Een vriend van mij woont in Amerika. Hoe kan ik hem (zijn GSM) bereiken met mijn GSM (tri-band) uit Nederland op het moment dat ik in Amerika ben? Oftewel welke cijfers moeten er standaard voor? Alvast bedankt.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: Van NL GSM naar USA GSM in USA
Wij hebben alle telefoonnummers met +31 er voor zonder de 0 van het kengetal opgeslagen in het telefoonboek van onze mobielpaulholland schreef:Een vriend van mij woont in Amerika. Hoe kan ik hem (zijn GSM) bereiken met mijn GSM (tri-band) uit Nederland op het moment dat ik in Amerika ben? Oftewel welke cijfers moeten er standaard voor? Alvast bedankt.
Dus Amsterdam 020 wordt +3120 bij een mobiel wordt dat dus +316abonneenummer.
nog nooit problemen mee gehad in het buitenland inclusief Amerika.
Rob
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Het is altijd verstandig om nummers "internationaal" toe te voegen in je telefoon.
Zo zijn ook alle nummers in mijn telefoon opgeslagen als +31 en zonder nul van het kengetal.
Hierdoor kan ik in het buitenland mensen bellen zonder dat ik hoef na te denken en in Nederland werkt het ook. En nee, dan bel je niet internationaal ofzo.
Ik heb ook mensen uit de VS in mijn telefoon, die heb ik ook met het volledige nummer staan. Het is anders altijd zo'n gedoe.
We gebruiken een + ipv een dubbele nul omdat niet elk land een dubbele nul gebruikt om internationaal te bellen. Amerika is daar een voorbeeld van, dat is namelijk 011.
Zo zijn ook alle nummers in mijn telefoon opgeslagen als +31 en zonder nul van het kengetal.
Hierdoor kan ik in het buitenland mensen bellen zonder dat ik hoef na te denken en in Nederland werkt het ook. En nee, dan bel je niet internationaal ofzo.

Ik heb ook mensen uit de VS in mijn telefoon, die heb ik ook met het volledige nummer staan. Het is anders altijd zo'n gedoe.
We gebruiken een + ipv een dubbele nul omdat niet elk land een dubbele nul gebruikt om internationaal te bellen. Amerika is daar een voorbeeld van, dat is namelijk 011.
- Mike
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 29 Reacties
- 6874 Weergaves
-
Laatste bericht door Berry
-