Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Meerdaagse trektochten/wildkamperen in Yellowstone & Glacier
Meerdaagse trektochten/wildkamperen in Yellowstone & Glacier
Wij zijn van plan om in augustus/begin september een paar meerdaagse trektochten backcountry te maken in Yellowstone en Glacier. Wie heeft dit eerder gedaan en heeft tips/trucs/adviezen voor ons?
Re: Meerdaagse trektochten/wildkamperen in Yellowstone & Gla
Wij
Dat was onwijs gaaf.
Alles wat je moet weten staan op hun websites. Lees die zeer goed door.
Alles wat je moet weten staan op hun websites. Lees die zeer goed door.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik zou ook beginnen met de NPS-site, als je dat nog niet gedaan hebt. In de Rough Guide Yellowstone staat ook informatie over backcountry hiking, meer dan in de Lonely Planet Yellowstone.
Informeer altijd bij de visitor's centers of de ranger stations hoe de trails zijn en waar je rekening mee moet houden.
Marianne
Informeer altijd bij de visitor's centers of de ranger stations hoe de trails zijn en waar je rekening mee moet houden.
Marianne
Bedankt voor jullie reacties. De website van de NPS ken ik inmiddels al bijna uit mijn hoofd. Daar staat inderdaad veel op. Ik ben op zoek naar de informatie die ik daar niet op kan vinden zoals:
Hoeveel water neem je per persoon mee? Hoe makkelijk kun je onderweg water zuiveren?
Wat voor eten neem je mee? Heb je dit in de VS gekocht of in Nederland?
Hoe zorg je voor veiligheid?
Had je af en toe wel bereik met je gsm?
Had je een sateliettelefoon mee?
Wat heb je allemaal gedaan ter voorbereiding?
Wat heb je niet meegenomen en heb je gemist?
Wat had je wel mee?
Welke route heb je gekozen? Zou je die aanraden?
Wij willen graag met z'n tweeën. De website van de NPS raadt een grotere groep aan ivm veiligheid. Is dat echt nodig?
Kom je onderweg regelmatig andere hikers tegen?
Wij zijn beide ervaren backpackers en ik heb eerder veel korte wandelingen gemaakt in o.a. Yellowstone. Tot dusver is het maken van meerdaagse trektochten beperkt gebleven tot tochten met gids (tropisch regenwoud van Nepal) of huttentochten in de Alpen. We weten dus wel iets van hiken, maar ik merk dat ik het idee van wildkamperen in Yellowstone toch wel spannend vind.
Hoeveel water neem je per persoon mee? Hoe makkelijk kun je onderweg water zuiveren?
Wat voor eten neem je mee? Heb je dit in de VS gekocht of in Nederland?
Hoe zorg je voor veiligheid?
Had je af en toe wel bereik met je gsm?
Had je een sateliettelefoon mee?
Wat heb je allemaal gedaan ter voorbereiding?
Wat heb je niet meegenomen en heb je gemist?
Wat had je wel mee?
Welke route heb je gekozen? Zou je die aanraden?
Wij willen graag met z'n tweeën. De website van de NPS raadt een grotere groep aan ivm veiligheid. Is dat echt nodig?
Kom je onderweg regelmatig andere hikers tegen?
Wij zijn beide ervaren backpackers en ik heb eerder veel korte wandelingen gemaakt in o.a. Yellowstone. Tot dusver is het maken van meerdaagse trektochten beperkt gebleven tot tochten met gids (tropisch regenwoud van Nepal) of huttentochten in de Alpen. We weten dus wel iets van hiken, maar ik merk dat ik het idee van wildkamperen in Yellowstone toch wel spannend vind.
-
FerryM
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Wij zijn geen backpackers, kan je wel met een aantal vragen helpen.
Vorig jaar hebben we ruim 100 km gelopen in Yellowstone en eerdere jaren in Glacier zo rond de 200 km.
We namen op een dagwandeling elk zo'n 2,5 ltr water mee, maar jullie zullen water moeten zuiveren/filteren, zie tips op internet.
Eten voor onderweg kun je daar kopen, heb veel van die vriesdroogmaaltijden zien liggen.
Veiligheid: bereid je goed voor op de route, let op het weer, let op beren/poema's/bizons
Ja, af en toe heb je bereik met je mobiele telefoon, maar dat is niet zo veel.
Met z'n tweeën kun je daar goed lopen, op sommige stukken wordt min 4 personen aangeraden vanwege veel grizzly-beren, maar bij de normale voorzorgsmaatregelen is dat geen probleem, goed te doen met 2 personen. Zou wel beide met een bus bearspray op pad gaan.
Ja, regelmatig kom je andere hikers tegen, zowel Yellowstone als Glacier.
Groet,
Ferry
http://home.kpn.nl/marqu042/index.html
Vorig jaar hebben we ruim 100 km gelopen in Yellowstone en eerdere jaren in Glacier zo rond de 200 km.
We namen op een dagwandeling elk zo'n 2,5 ltr water mee, maar jullie zullen water moeten zuiveren/filteren, zie tips op internet.
Eten voor onderweg kun je daar kopen, heb veel van die vriesdroogmaaltijden zien liggen.
Veiligheid: bereid je goed voor op de route, let op het weer, let op beren/poema's/bizons
Ja, af en toe heb je bereik met je mobiele telefoon, maar dat is niet zo veel.
Met z'n tweeën kun je daar goed lopen, op sommige stukken wordt min 4 personen aangeraden vanwege veel grizzly-beren, maar bij de normale voorzorgsmaatregelen is dat geen probleem, goed te doen met 2 personen. Zou wel beide met een bus bearspray op pad gaan.
Ja, regelmatig kom je andere hikers tegen, zowel Yellowstone als Glacier.
Groet,
Ferry
http://home.kpn.nl/marqu042/index.html
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
We overnachten nooit in de backcountry, maar we gaan wel graag overdag naar eenzame gebieden toe. We nemen daarbij wel een satelliettelefoon mee. Dat geeft toch wel een flink stuk extra veiligheidsgevoel, weten dat je iemand kan bereiken als de nood echt aan de man komt. 't Is niet goedkoop, maar het is het voor mij zeker wel waard. Leuk trouwens, jullie plannen! Ik ben benieuwd hoe jullie ervaring zal zijn.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Ik denk dat je wel weet dat wildkamperen verboden is. Je moet je laten registreren en een permit aanvragen. Zodat met weet dat je in de backcountry bent. We hebben een waterfilter die nog steeds altijd meegaat het voorkomt dat je liters (lees kilo's) water mee moet nemen.
http://www.hiking-site.nl/materialen_wa ... rs_msr.php
Als eten namen die vriesdroogeten mee (niet te eten
) en veel muesli (die een eekhoorn ook vond aan de bearpole en alle muesli de volgende morgen op de grond lag).
We waren helemaal niet bereikbaar en hadden ook geen bearspray mee. En nog steeds geloven we niet in bearspray.
Train je in de signalen dat er beren aanwezig zijn bv. verse uitwerpselen en krabsporen aan bomen e.d. De visitorcentre geeft je ook veel informatie waar beren kunnen zijn.
Wij liepen eens naar een camping (glacier) waar de uitwerpselen steeds verser werden toen we de camping naarderden. We hebben behoorlijk lang gewacht met het opzetten van de tent. Later op de middag kwamen er ook nog twee vrouwen aan op de camping ik moet zeggen de avond was erruug gezellig
. Ook zij vroegen of we de "scat" hebben gezien en of we de beer ook hadden gezien. Niet veel later kwam er ook nog een muledeer op bezoek en begon aan de rugzak van een van de vrouwen te knabbelen en wat deden ze???....... lopen ze weg???!!! Naja, ik bedenk me niet er ren en schreeuw keihard naar de hert die gelijk de benen nam
. We snapten er niets van als je al bang bent voor een hert, wat moeten ze dan als ze een beer tegenkomen.
Al met al hebben wij heerlijk geslapen.
http://www.hiking-site.nl/materialen_wa ... rs_msr.php
Als eten namen die vriesdroogeten mee (niet te eten
We waren helemaal niet bereikbaar en hadden ook geen bearspray mee. En nog steeds geloven we niet in bearspray.
Train je in de signalen dat er beren aanwezig zijn bv. verse uitwerpselen en krabsporen aan bomen e.d. De visitorcentre geeft je ook veel informatie waar beren kunnen zijn.
Wij liepen eens naar een camping (glacier) waar de uitwerpselen steeds verser werden toen we de camping naarderden. We hebben behoorlijk lang gewacht met het opzetten van de tent. Later op de middag kwamen er ook nog twee vrouwen aan op de camping ik moet zeggen de avond was erruug gezellig
Al met al hebben wij heerlijk geslapen.
Go T@bbing!!!!
Bedankt voor jullie reacties! Ik krijg er steeds meer zin in! Bearspray gaat mee, ieder een bus. Ik ben het met je eens dat signalen herkennen die de aanwezigheid van beren verraden belangrijk is, maar liever dubbel safe. Bovendien is bearspray ook te gebruiken bij poema's en die zijn minder makkelijk te zien.
De maaltijden die bij Bever te krijgen zijn vinden we wel lekker (maar goed wij eten ook hardkeks), dus dat is geen probleem. Heb je de maaltijden in de VS gekocht? Het verhaal over de eekhoorn, is precies wat ik hoopte te horen. Zou ik zelf niet bedacht hebben, maar is erg logisch. Eten dus eekhoornproof verpakken, voordat het beerproof opgehangen wordt.
Fijn om te lezen dat de tochten met z'n tweeën goed te doen zijn en je af en toe andere hikers tegen komt (geeft mij wel een veilig gevoel, mocht één van ons een been breken).
Ik weet dat je een permit nodig bent en dat wildkamperen niet is toegestaan. Ik heb het wildkamperen genoemd, omdat ik niet een camping bedoel zoals bij Madison. Bij het aanvragen van een permit, zullen we vragen naar bear/mountainlion activity.
@Henriette: hebben jullie een satelliettelefoon in de vs gehuurd? Weet je nog wat je ongeveer kwijt was aan huur? Volgens mij zijn mijn schoonouders zelfs bereid de huur te betalen, aangezien ze het maar niks vinden dat hun zoon 'tussen de beren' gaat kamperen.
De verhuurprijzen van Bever ken ik...
De maaltijden die bij Bever te krijgen zijn vinden we wel lekker (maar goed wij eten ook hardkeks), dus dat is geen probleem. Heb je de maaltijden in de VS gekocht? Het verhaal over de eekhoorn, is precies wat ik hoopte te horen. Zou ik zelf niet bedacht hebben, maar is erg logisch. Eten dus eekhoornproof verpakken, voordat het beerproof opgehangen wordt.
Fijn om te lezen dat de tochten met z'n tweeën goed te doen zijn en je af en toe andere hikers tegen komt (geeft mij wel een veilig gevoel, mocht één van ons een been breken).
Ik weet dat je een permit nodig bent en dat wildkamperen niet is toegestaan. Ik heb het wildkamperen genoemd, omdat ik niet een camping bedoel zoals bij Madison. Bij het aanvragen van een permit, zullen we vragen naar bear/mountainlion activity.
@Henriette: hebben jullie een satelliettelefoon in de vs gehuurd? Weet je nog wat je ongeveer kwijt was aan huur? Volgens mij zijn mijn schoonouders zelfs bereid de huur te betalen, aangezien ze het maar niks vinden dat hun zoon 'tussen de beren' gaat kamperen.
De verhuurprijzen van Bever ken ik...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2068 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-