Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Middle Name
Middle Name
Als je een tussenvoegsel in je naam hebt, dan ken je ongetwijfeld het verschijnsel dat men er in het buitenland geen raad mee weet.
Als er in het buitenland een reservering voor mij wordt opgezocht, dan is het meestal een verrassing of deze onder de V staat geregistreerd ("van" is mijn tussenvoegsel) of onder de beginletter van mijn achternaam (B).
Veel buitenlandse reserverings systemen plakken je tussenvoegsel dan ook vrij willekeurig dan wel bij je voornaam, dan wel bij je achternaam.
Zo ook bij onze vlucht reservering voor April naar de US. Geboekt via Expedia.com bij NWA.
Deze keer was mijn tussenvoegsel achter mijn voornaam geplakt. Op zich voor de tickets en de douane geen probleem (en dat werd vandaag nog eens bevestigd door zowel Expedia als NWA), maar wel voor het NWA-systeem. Dit systeem herkent mijn KLM Frequent Flyer Card niet (waar dus mijn tussenvoegsel bij mijn achternaam staat), zodat ik bij de stoelresevering in het NWA-systeem geen toegang heb tot bv de stoelen bij de nooduitgang met extra beenruimte.
Volgens NWA kon dit alleen worden verholpen als Expedia de naam zodanig aanpast, dat mijn tussenvoegsel bij mijn achternaam wordt gevoegd.
Nou, dat wilde Expedia best voor mij doen, maar daar was toestemming van NWA voor nodig en die werd dus geweigerd (overigens allemaal medewerkers in de US). Uiteindelijk lijkt het gemakkelijker om de Mount everest te verplaatsen, dan deze cosmetische aanpassing in het systeem voor elkaar te krijgen.
Straks kan bij het echte inchecken op het vliegveld nog wel rekening worden gehouden met mijn FF-status, maar dan zijn meestal dat soort stoelen al weg.
Gelukkig vliegen we de heenweg met KLM en dat systeem schijnt wel mijn naam op de goede wijze te herkennen.
Al met al is de impact natuurlijk maar beperkt, maar een tussenvoegsel blijkt een lastig fenomeen te blijven voor buitenlanders.
Als er in het buitenland een reservering voor mij wordt opgezocht, dan is het meestal een verrassing of deze onder de V staat geregistreerd ("van" is mijn tussenvoegsel) of onder de beginletter van mijn achternaam (B).
Veel buitenlandse reserverings systemen plakken je tussenvoegsel dan ook vrij willekeurig dan wel bij je voornaam, dan wel bij je achternaam.
Zo ook bij onze vlucht reservering voor April naar de US. Geboekt via Expedia.com bij NWA.
Deze keer was mijn tussenvoegsel achter mijn voornaam geplakt. Op zich voor de tickets en de douane geen probleem (en dat werd vandaag nog eens bevestigd door zowel Expedia als NWA), maar wel voor het NWA-systeem. Dit systeem herkent mijn KLM Frequent Flyer Card niet (waar dus mijn tussenvoegsel bij mijn achternaam staat), zodat ik bij de stoelresevering in het NWA-systeem geen toegang heb tot bv de stoelen bij de nooduitgang met extra beenruimte.
Volgens NWA kon dit alleen worden verholpen als Expedia de naam zodanig aanpast, dat mijn tussenvoegsel bij mijn achternaam wordt gevoegd.
Nou, dat wilde Expedia best voor mij doen, maar daar was toestemming van NWA voor nodig en die werd dus geweigerd (overigens allemaal medewerkers in de US). Uiteindelijk lijkt het gemakkelijker om de Mount everest te verplaatsen, dan deze cosmetische aanpassing in het systeem voor elkaar te krijgen.
Straks kan bij het echte inchecken op het vliegveld nog wel rekening worden gehouden met mijn FF-status, maar dan zijn meestal dat soort stoelen al weg.
Gelukkig vliegen we de heenweg met KLM en dat systeem schijnt wel mijn naam op de goede wijze te herkennen.
Al met al is de impact natuurlijk maar beperkt, maar een tussenvoegsel blijkt een lastig fenomeen te blijven voor buitenlanders.
- DixieChick
- Amerika-expert
Re: Middle Name
Kan dat niet opgelost worden door je naam aaneen te schrijven? dus VanDoorn in plaats van Van Doorn, bijvoorbeeld? Ik ken enkele Nederlanders die het probleem zo oplossen, en er verder geen problemen mee gehad hebben.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Ik denk inderdaad dat dat een goede suggestie is. Voortaan het veld voor middle name over te slaan en gewoon het tussenvoegsel in het achternaam veld erbij te plakken.
- José
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Is Middle Name eigenlijk wel hetzelfde als voorvoegsel?
Ik dacht altijd dat het je tweede of doopnaam is.
Ik dacht altijd dat het je tweede of doopnaam is.
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
http://mark-jose-usa09.reismee.nl
Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
- Bandido
- Amerika-expert
Dat klopt: met "middle name" wordt je tweede voornaam bedoelt. De meeste Amerikanen hebben een tweede naam, vaak vernoemd naar een familielid. In NL is het veel minder standaard (sommigen hebben geen of zelfs een tweede en derde naam). Als je er geen hebt, kun je het vakje dus gewoon leeg laten. En bij je achternaam moet je gewoon je voorvoegsel trekken. Dat doen immigranten hier meestal ook: "De Boer" wordt "DeBoer", of als je Italiaans bent: "Di Bari" wordt "DiBari".
"Keep Georgia On Your Mind"
Dat verklaart een hoop, zo niet alles. Thanks!
- pollyblue
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 30
wel, ik heb 3 namen dus als middle name geef ik gewoon de afkortingen op P M. nog nooit problemen mee gehad.
-
- Amerika-expert
Wacht maar tot je immigreert.
In mijn geval heb ik 1 van mijn doopnamen als "middle name" aangenomen, en mijn volledige naam (i.e. die in mijn paspoort) staat slechts als "alias" te boek. Het belangrijkste is consistent te blijven.
Gr., Flipje

Gr., Flipje
- Bandido
- Amerika-expert
Ja, dat is absoluut waar! Als je besluit om te gaan goochelen met je tweede, derde of vierde naam, doe dat dan een keer. En blijf bij die keuze. Ikzelf heb alleen een tweede naam en pas gelukkig precies in het Amerikaanse "template".FlipjeBTiel schreef: Het belangrijkste is consistent te blijven.

"Keep Georgia On Your Mind"
-
- Amerika-ontdekker
De middlename is inderdaad je tweede, derde of vierde naam; geen tussenvoegsel.
Ik zou er gewoon voor zorgen dat de beginletters uit je paspoort overeenkomen. Dat is vaak het belangrijkste.
Maar zou me er ook niet te druk om maken hoor, heb wel eens meegemaakt dat iemands voornaam verkeerd was en daar maakten ze ook geen probleem van
Ik zou er gewoon voor zorgen dat de beginletters uit je paspoort overeenkomen. Dat is vaak het belangrijkste.
Maar zou me er ook niet te druk om maken hoor, heb wel eens meegemaakt dat iemands voornaam verkeerd was en daar maakten ze ook geen probleem van

2002 Chigaco - Memphis - Rockey Mountains - West USA
2009 West USA - NYC
2009 West USA - NYC
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hier in de VS zijn we er inmiddels wel aangewent dat van Dijk Vandijk is geworden. Maakt niet uit wat je doet. je krijgt het er niet in can van niet met een hoofdletter moet en dat er een spatie tussen moet. Ik heb het opgegeven. Maakt ook eigenlijk niet zo veel uit.
http://www.vandijkjes.punt.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Every day is a gift, not a given right
Every day is a gift, not a given right
-
- Amerika-expert
Vreemd toch dat namen met "van" zo moeilijk zijn. Je ziet ontzettend veel namen van bijv. AfricanAmericans met extra hoofdletters en/of komma's en/of streepjes op vreemde plaatsen.
Ben bijvoorbeeld al een paar weken bezig om een LaTanya over te halen om wat formulieren op te sturen naar het juiste adres. En DeShan'ee stond laatst cookiedough te verkopen voor een of ander goed doel.
Ik heb trouwens geen middlename en dat geeft ook wel eens problemen. Was nog op de basis in Duitsland, ik had braaf nmn voor no middle name ingevuld en de dame achter de balie vroeg heel serieus hoe je dat uitsprak
Ben bijvoorbeeld al een paar weken bezig om een LaTanya over te halen om wat formulieren op te sturen naar het juiste adres. En DeShan'ee stond laatst cookiedough te verkopen voor een of ander goed doel.
Ik heb trouwens geen middlename en dat geeft ook wel eens problemen. Was nog op de basis in Duitsland, ik had braaf nmn voor no middle name ingevuld en de dame achter de balie vroeg heel serieus hoe je dat uitsprak

- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Ik vind het toch ook redelijk ingewikkeld. Ik heb ook een achternaam met Van, maar die wordt zowiezo aan elkaar geschreven. Wel weet ik nooit wat ik moet doen met mijn middle names
. Officieel heet ik Sofie Paula Tony Van***. Op mijn belgisch ID staat er Sofie Paula T (ik denk dat het lijntje niet langer kon
). Op mijn paspoort staat er dan weer Sofie Paula Tony. Op mijn vliegticket heb ik enkel mijn eerste voornaam laten zetten en nooit een probleem gehad.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Op mijn ticket laat ik alleen mijn eerste naam zetten, nooit geen problemen gehad, tot nu toe.
Op mijn paspoort staan ze allebei voluit.
Op mijn paspoort staan ze allebei voluit.
- DixieChick
- Amerika-expert
Ik pas zelf gelukkig ook mooi in het Amerikaanse template; een voornaam, een middle name. Maar toen ik heel lang geleden een social security number moest aanvragen, moest ik de volledige namen van mijn ouders invullen, en die hebben dus elk drie namen. Zegt de man achter het loket heel joviaal (dit was ruim voor 11 september), "Ah joh, kies er gewoon eentje uit."
Eigenlijk wel erg dat ze in de VS helemaal geen rekening houden met mensen die hun kinderen graag meerdere middle names geven. Ik wilde er eigenlijk ook twee doen, en kwam al met het voorstel aan om de tweede naam dan maar aan de voornaam te koppelen. Dan zou je zoiets krijgen als "Jeanne Sue", en dat vond manlief veel en veel te southern, dus dat is het maar niet geworden.

Eigenlijk wel erg dat ze in de VS helemaal geen rekening houden met mensen die hun kinderen graag meerdere middle names geven. Ik wilde er eigenlijk ook twee doen, en kwam al met het voorstel aan om de tweede naam dan maar aan de voornaam te koppelen. Dan zou je zoiets krijgen als "Jeanne Sue", en dat vond manlief veel en veel te southern, dus dat is het maar niet geworden.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik hoop dat ik dit in het juiste topic plaats!
Voor onze Florida reis begin augustus (nog een kleine 2 maanden te gaan dus) werden de vliegtickets via een reismaatschappij vastgelegd bij Delta Airlines. Dit gebeurde op basis van onze oude (vervallen) reispaspoorten. Wij gingen er van uit dat de nieuwe paspoorte identiek dezelfde afkortingen voor middle names zouden gebruiken. Waarom zouden ze ineens veranderen? Ook in het reiskantoor verzekerden ze ons dat dit geen probleem zou zijn.
Er werd dus geboekt met als middle name: "M." inplaats van de volledige "Marie-France". Dit gebeurde vorige woensdag. Vandaag gaan we onze reispassen laten hernieuwen, toen we het aanvraagformulier te zien kregen moesten we even slikken. Er staat namelijk de volledige "Marie-France". Op de geboekte tickets gaat hoogst waarschijnlijk "M." staan. Ik heb direkt naar het reisbureau getelefoneerd, maar we zullen pas volgende dinsdag meer weten.
Ik kan me inbeelden dat er eventueel kosten aan verbonden zijn, maar een annulatie van het ticket en opnieuw boeking vind ik in 2012 niet meer kunnen. Weet iemand hier meer over? Vliegtuigmaatschappij is Delta, voor zover ik weet waren er nog zitjes in het vliegtuig beschikbaar.
Alvast bedankt voor de info!
Voor onze Florida reis begin augustus (nog een kleine 2 maanden te gaan dus) werden de vliegtickets via een reismaatschappij vastgelegd bij Delta Airlines. Dit gebeurde op basis van onze oude (vervallen) reispaspoorten. Wij gingen er van uit dat de nieuwe paspoorte identiek dezelfde afkortingen voor middle names zouden gebruiken. Waarom zouden ze ineens veranderen? Ook in het reiskantoor verzekerden ze ons dat dit geen probleem zou zijn.
Er werd dus geboekt met als middle name: "M." inplaats van de volledige "Marie-France". Dit gebeurde vorige woensdag. Vandaag gaan we onze reispassen laten hernieuwen, toen we het aanvraagformulier te zien kregen moesten we even slikken. Er staat namelijk de volledige "Marie-France". Op de geboekte tickets gaat hoogst waarschijnlijk "M." staan. Ik heb direkt naar het reisbureau getelefoneerd, maar we zullen pas volgende dinsdag meer weten.
Ik kan me inbeelden dat er eventueel kosten aan verbonden zijn, maar een annulatie van het ticket en opnieuw boeking vind ik in 2012 niet meer kunnen. Weet iemand hier meer over? Vliegtuigmaatschappij is Delta, voor zover ik weet waren er nog zitjes in het vliegtuig beschikbaar.
Alvast bedankt voor de info!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je het vervallen reispaspoort nog? Anders kan je dat meenemen als bewijs.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Als een echte Belg heb ik ook 3 voornamen net als mijn zoon. Nog NOOIT meer dan eerste voornaam en achternaam gebruikt bij boeken en nog nooit ook maar een probleem gehad.
Heb al gemerkt op andere fora zoals tripadvisor dat de meeste problemen zich lijken voor te doen als men juist die middle name gebruikt, dus waarom moeilijk maken, als het simpel kan door alleen eerste voornaam te gebruiken.
Heb al gemerkt op andere fora zoals tripadvisor dat de meeste problemen zich lijken voor te doen als men juist die middle name gebruikt, dus waarom moeilijk maken, als het simpel kan door alleen eerste voornaam te gebruiken.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Wij hebben inderdaad het vervallen reispaspoort nog, met 3 stempels van vorige bezoeken aan de USA. Dit zou eventueel als bewijs kunnen dienen dat we geen terroristen zijn
Waarom er op het nieuwe paspoort gekozen wordt om de middle name voluit te schrijven is ons een raadsel. De vrouw bij de dienst bevolking die onze aanvraag verwerkte, wist hier ook geen antwoord op.
Lekker vaag allemaal, de ene keer een afkorting gebruiken en de andere keer niet... wat een apenland.

Waarom er op het nieuwe paspoort gekozen wordt om de middle name voluit te schrijven is ons een raadsel. De vrouw bij de dienst bevolking die onze aanvraag verwerkte, wist hier ook geen antwoord op.
Lekker vaag allemaal, de ene keer een afkorting gebruiken en de andere keer niet... wat een apenland.
Ik verwacht eigenlijk geen probleem. Mijn man heeft 3 doopnamen, die alledrie in zijn paspoort staan, en op zijn tickets staat al sinds jaar en dag alleen zijn eerste doopnaam. Als er een M. Op je ticket staat, in plaats van Marie-France, dan wijkt dat m.i. niet af van de naam in je paspoort, maar ik zou het voor de zekerheid inderdaad even navragen.