Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
tolwegen Denver
tolwegen Denver
We komen over 4 weken in Denver aan en hebben een hotel vlak bij de luchthaven. We blijven 2 dagen in Denver en gaan dan richting Custer.
Nu lees ik verschillende verhalen over het wel of niet nodig hebben van een tolkastje(kost bij dollar toch $35 per weekX4). Ik denk dat je alle tolwegen kunt omzeilen, maar kan iemand dit bevestigen/weerspreken?
Alvast dank en groeten,
Sandra
Nu lees ik verschillende verhalen over het wel of niet nodig hebben van een tolkastje(kost bij dollar toch $35 per weekX4). Ik denk dat je alle tolwegen kunt omzeilen, maar kan iemand dit bevestigen/weerspreken?
Alvast dank en groeten,
Sandra
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: tolwegen Denver
Je kunt de tolweg makkelijk omzeilen. In plaats van de E-470 (de tolweg) neem je vanaf Peña Boulevard (de weg vanaf het vliegveld) de I-70 West, en dan I-25 North, richting Wyoming.
Als er geen verkeer is, zal de route via I-70/I-25 een minuut of 15 à 20 langer zijn dan via de tolweg. Ik zou daarom het tolkastje zeer zeker niet nemen.
Als er geen verkeer is, zal de route via I-70/I-25 een minuut of 15 à 20 langer zijn dan via de tolweg. Ik zou daarom het tolkastje zeer zeker niet nemen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
In Florida was door Alamo alle toll vooraf betaald en kreeg ik achteraf de rekening via mijn creditcard. Is dat in Colorado en omstreken ook zo? Volgens mij heette het daar Sunpass of iets dergelijks.
2023 Florida | 2025 Philadelphia - New York (Cruise Bahamas) - Washington
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
2013 Florida | 2012 Las Vegas | 2012 Denver - SF - LA | 2011 Nevada
2011 New York & Florida | 2010 Florida | 2009 New York
familietrip 2004 New York - Niagara Falls - Washington | 1996+ 1995 westkust
Op google kun je zoeken naar afbeeldingen van de E470, je krijgt dan een kaartje dat je kan printen. Handig.
Op mijn tomtom kan ik aangeven dat ik tolwegen wil vermijden.
Let op: als je geen tolkastje/eztoll/tollpass neemt, en je neemt per ongeluk toch de tolweg, betaal je achteraf aan de verhuurmaatschappij, met soms $25 administratiekosten . Per afrekening. Genoeg verhalen over te vinden van mensen die tussen de 70 en 125 moesten aftikken.
Op mijn tomtom kan ik aangeven dat ik tolwegen wil vermijden.
Let op: als je geen tolkastje/eztoll/tollpass neemt, en je neemt per ongeluk toch de tolweg, betaal je achteraf aan de verhuurmaatschappij, met soms $25 administratiekosten . Per afrekening. Genoeg verhalen over te vinden van mensen die tussen de 70 en 125 moesten aftikken.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op deze site van de E-470 kun je precies waar deze loopt, en kun je de kosten van de tol uitrekenen. Je kunt dan zelf bepalen of je het de kosten waard vindt. Ik zou het in ieder geval niet doen.s_janssen schreef:Op google kun je zoeken naar afbeeldingen van de E470, je krijgt dan een kaartje dat je kan printen.
Voor een overzicht van de kosten van E-470 in combinatie met autohuur kun je hier terecht.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
We hadden vorig jaar een kein stukje tolweg.
En omdat het erg druk was en de lanes waar je cash kon betalen plotseling rechts waren en we er niet bijkonden zonder betalen doorgereden.
Hier baalden we ontzettend van omdat er inderdaad vaak hele hoge administratie kosten bij komen.
Alamo heeft 2 euro en 75 cent afgeschreven van de creditcard voor de tol.
Moet zeggen dat we erg opgelucht waren.
Maar zou niet 35 euro betalen voor de tol bij je verhuurbedrijf.
Gewoon proberen te vermijden.
En omdat het erg druk was en de lanes waar je cash kon betalen plotseling rechts waren en we er niet bijkonden zonder betalen doorgereden.
Hier baalden we ontzettend van omdat er inderdaad vaak hele hoge administratie kosten bij komen.
Alamo heeft 2 euro en 75 cent afgeschreven van de creditcard voor de tol.
Moet zeggen dat we erg opgelucht waren.
Maar zou niet 35 euro betalen voor de tol bij je verhuurbedrijf.
Gewoon proberen te vermijden.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Tolwegen bij Denver zijn inderdaad eenvoudig te omzeilen. Indien jullie een TomTom hebben kun je dat aangeven (TomTom meld vooraf de je route via tolwegen gaat en of je die wilt mijden).
Roland
Roland
- Puffin
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Hallo,
Wij waren net ook eens aan het kijken naar de tolwegen rond Denver. In het begin van onze reis rijden we van ons hotel aan de luchthaven naar Boulder. Aan het einde van de reis rijden we van Cheyenne naar downtown Denver.
Naast de E-470 en The Northwest Parkway kwamen we ook de I-25 HOV Express Lanes tussen downtown Denver en de US 36 tegen. Als we het goed begrijpen heb je op deze weg keuze tussen 3 opties: gewone weg, tolweg en HOV lane. Aangezien wij met 2 personen zijn zouden wij dus gratis mogen gebruik maken van de gewone weg en van de HOV lane? Is dit correct?
Groetjes
Stefanie & Henny
Wij waren net ook eens aan het kijken naar de tolwegen rond Denver. In het begin van onze reis rijden we van ons hotel aan de luchthaven naar Boulder. Aan het einde van de reis rijden we van Cheyenne naar downtown Denver.
Naast de E-470 en The Northwest Parkway kwamen we ook de I-25 HOV Express Lanes tussen downtown Denver en de US 36 tegen. Als we het goed begrijpen heb je op deze weg keuze tussen 3 opties: gewone weg, tolweg en HOV lane. Aangezien wij met 2 personen zijn zouden wij dus gratis mogen gebruik maken van de gewone weg en van de HOV lane? Is dit correct?
Groetjes
Stefanie & Henny
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wat is dat blauwe stuk Express dinges... ? Is dat wel of geen toll of alleen als je de express lane neemt?Dento schreef:Op deze site van de E-470 kun je precies waar deze loopt, en kun je de kosten van de tol uitrekenen. Je kunt dan zelf bepalen of je het de kosten waard vindt. Ik zou het in ieder geval niet doen.s_janssen schreef:Op google kun je zoeken naar afbeeldingen van de E470, je krijgt dan een kaartje dat je kan printen.
Voor een overzicht van de kosten van E-470 in combinatie met autohuur kun je hier terecht.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat blauwe zijn de Express Lanes, waar je ook tol betaalt. Deze lopen parallel aan de I-25. De kosten zijn afhankelijk van de tijd van de dag: soms kost het $2.75, soms $4 of $5.
Meer info over HOV en de Express Lanes vind je hier.
Als je van je luchthavenhotel naar Boulder gaat, zul je niet door/langs downtown Denver komen (tenzij je een behoorlijke omweg maakt). Je rijdt (neem ik aan) I-70 tot aan I-270, en van de I-270 neem je de 36 naar Boulder. Je komt dan niet bij HOV en/of tolwegen. Zodra de 270 en 36 samenkomen zul je zien dat er even verderop het einde van de HOV/Express Lane ligt, maar je hebt niet eerder een mogelijkheid om erop te rijden.
Wat HOV betreft: let op dat er ook staten zijn die meer dan 2 personen vereisen voordat je van de HOV gebruik kunt maken. Boetes voor gebruik van de HOV met minder dan het vereiste aantal inzittenden kunnen stevig zijn ($400 of meer). Er zijn tegenwoordig al technieken die onderscheid kunnen maken tussen personen en poppen, dus die misleiding werkt helaas ook al niet meer...
Klopt. Met twee of meer inzittenden kun je gratis gebruik maken van de HOV lane. Alleen: deze is niet altijd open. Let goed op de matrixborden boven de weg die aanduiden of ze open zijn of niet.Henny&Stefanie schreef:Aangezien wij met 2 personen zijn zouden wij dus gratis mogen gebruik maken van de gewone weg en van de HOV lane? Is dit correct?
Meer info over HOV en de Express Lanes vind je hier.
Als je van je luchthavenhotel naar Boulder gaat, zul je niet door/langs downtown Denver komen (tenzij je een behoorlijke omweg maakt). Je rijdt (neem ik aan) I-70 tot aan I-270, en van de I-270 neem je de 36 naar Boulder. Je komt dan niet bij HOV en/of tolwegen. Zodra de 270 en 36 samenkomen zul je zien dat er even verderop het einde van de HOV/Express Lane ligt, maar je hebt niet eerder een mogelijkheid om erop te rijden.
Wat HOV betreft: let op dat er ook staten zijn die meer dan 2 personen vereisen voordat je van de HOV gebruik kunt maken. Boetes voor gebruik van de HOV met minder dan het vereiste aantal inzittenden kunnen stevig zijn ($400 of meer). Er zijn tegenwoordig al technieken die onderscheid kunnen maken tussen personen en poppen, dus die misleiding werkt helaas ook al niet meer...
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Puffin
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Bedankt Dento!
We stoppen onderweg nog even bij Northfield Stapleton. Van daar kunnen we dan inderdaad de I-270 en de 36 nemen.
Als we van Cheyenne terugkeren naar downtown Denver is er dan ook geen probleem om de I-25 te nemen. We zien wel of de HOV lane open is of niet.
Groetjes
Stefanie & Henny
We stoppen onderweg nog even bij Northfield Stapleton. Van daar kunnen we dan inderdaad de I-270 en de 36 nemen.
Als we van Cheyenne terugkeren naar downtown Denver is er dan ook geen probleem om de I-25 te nemen. We zien wel of de HOV lane open is of niet.
Groetjes
Stefanie & Henny
Allen bedankt,
Ik dacht al dat ik de tol kon vermijden en we hebben een tomtom, dus hebben we geen tolkastje nodig.
Groeten,
Sandra
Ik dacht al dat ik de tol kon vermijden en we hebben een tomtom, dus hebben we geen tolkastje nodig.
Groeten,
Sandra
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor de volledigheid nog: tegenwoordig is er op de E-470 geen mogelijkheid meer om cash te betalen. Het is allemaal ExpressToll (met de transponder/sticker), of License Plate Toll (foto van de kentekenplaat, en dan achteraf verrekenen).eric44051 schreef:En omdat het erg druk was en de lanes waar je cash kon betalen plotseling rechts waren en we er niet bijkonden zonder betalen doorgereden.
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 2889 Weergaves
-
Laatste bericht door swissdutchie