Hoi Marije,
Zoals Markro al zei, ik zou me er niet te druk om maken (hoe lastig dat ook kan zijn vantevoren). Juist een goede voorbereiding scheelt het halve werk, omdat je dan een beetje voorbereid bent en weet wat de do's and don'ts zijn.
In het vliegtuig krijg je twee formulieren uitgereikt die je in moet vullen met info als je naam/paspoortnummer/verblijfadres ed. Bij aankomst in de VS (ik neem aan dat jij ook ergens moet overstappen, en dan is dit dus echt op de luchthaven waar je de VS binnenkomt, en vervolgens overstapt op je vlucht naar Iowa) ga je door de immigratie; hier laat je je paspoort zien, lever je het groene formulier in (vergeet de achterkant niet in te vullen) en maken ze scan van je wijsvingers en foto van je gezicht. Hier stellen ze vaak ook nog wat vragen, over wat je gaat doen e.d.. Hou het gewoon bij vakantie bij vrienden. Vaak is het zo gepiept hoor, maar ze zijn gewoon erg gevoelig voor mensen die betaald gaan werken/evt illegaal zouden blijven.
Vervolgens loop je door naar de bagageband waar je je koffer van de band af haalt, en je volgt de bordjes voor mensen met een connecting flight, levert dan je koffer weer in voor je volgende vlucht en dan ga je naar de gate (je boarding pass voor je connecting flight krijg je in principe al in Amsterdam)
Nogmaals, je zult zien dat het zich wel vanzelf wijst. Op de terugreis hoef je trouwens niet onderweg je koffer op te halen, maar zie je hem pas weer in Amsterdam terug.
Maar hierover is veel meer te vinden op het forum, zie bv
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... isa+waiver, waar ook voorbeelden zijn te vinden van de formulieren die je in moet vullen.
Veel plezier met de voorpret!
groetjes, Marije
2003: SF - Yosemite - Las Vegas - Bryce - Zion - Canyon the Chelly - San Diego - LA - Highway 1
2004: Alberta - British Columbia (C) & NY + St Louis
2005: Philadelphia + Boston
2006: SF - Seattle - Glacier - Yellowstone - Arches - Bryce - Las Vegas