Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jouw mooiste USA foto...deel 2

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
LT--
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Jouw mooiste USA foto...deel 2

Bericht door LT-- »

Gave foto's, zeg! :thumbup:
http://tomenlindausa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik heb er nog eentje opgevist die me eerder niet was opgevallen, er kwam wel wat bewerking bij kijken. Heb er nog iets van kunnen maken :lol:

Afbeelding
Reisblog: thisisfraa.be
LT--
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door LT-- »

Een mooi voorbeeld van goed toegepaste nabewerking (zeg ik als leek). Ik vind hem echt prachtig, in tegenstelling tot die HDR(achtige) nabewerkingen!
http://tomenlindausa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

LT-- schreef:Een mooi voorbeeld van goed toegepaste nabewerking (zeg ik als leek). Ik vind hem echt prachtig, in tegenstelling tot die HDR(achtige) nabewerkingen!
Ik ben ook geen fan van HDR, tenminste de overdreven surrealistische HDR-foto's die ik vaak tegen kom. Nochtans, HDR kan héél mooi zijn hoor, als je het simpel houdt & enkel uitgaat van't principe om't dynamisch bereik te verhogen. Zelf krijg ik nooit echt de gewenste look & ik blijf er meestal dus ook wijselijk vanaf :lol: Deze foto is vrij grappig eigenlijk, want hij was VOLLEDIG mislukt imo. De horizon stond heel scheef, er hing een rare waas over de foto, de kleuren zaten niet goed. Nu, hij was genomen van uit een helicopter, en in die reeks zaten er wel meerdere die gewoon enorm slecht waren. Nu heb ik met een simpele crop, wat filters & de paintbrush tool in Lightroom er nog wat van kunnen maken, maar in alle andere gevallen zou deze foto gewoon de prullebak in gaan. Nu verveelde me ik me wat & wou ook echt een foto uit zoeken waar ik eigenlijk anders nooit aan zou beginnen. Voor de volledigheid, hier is de originele foto zoals hij uit de camera kwam destijds, dan zie je meteen waarom't leuk was om er toch nog wat van te maken :mrgreen:

Afbeelding
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Fantastische recovery Fraaa, mag ik wel zeggen dat ik jouw logo storend groot vind ?
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Dat mag zeker (en geloof me, ik zou't ook liever zonder't watermerk doen hoor). Aanvankelijk had ik een vrij klein, vrij transparant watermerk en in principe kon je't er gewoon vanaf croppen, je zag er dan namelijk niets meer van. Maar sinds een paar weken ben ik overgeschakeld naar een groter watermerk, ook al stoort het me zelf als ik naar iemand anders foto's kijk. Een collega van me is een tijdje geleden bestolen geweest, als ik 't zo mag verwoorden. Een foto die hij ooit in een oud verlaten psychiatrisch ziekenhuis genomen had, stond gewoon op zijn Flickr account (link). Enige tijd later kreeg hij de opmerking van een andere collega dat die zijn foto had gezien in een boekenwinkel toen hij op reis was. Hij natuurlijk op zoek & toen bleek dat een Kroatische schrijfster zijn foto als cover voor haar nieuw boek had gebruikt. Hij heeft al juridische stappen ondernomen, maar er geeft niemand thuis in de verre Balkan. De kans dat hij er dus ooit ook maar één eurocent van zal zien is vrij klein (niet dat't hem om't geld op zich te doen is natuurlijk). Dus ja het is storend, maar een noodzakelijk kwaad imo. Je bent bijna verplicht om ze in een lagere resolutie online te plaatsen & een opvallend watermerk te gebruiken. Waarmee ik niet wil zeggen dat mijn foto's zo goed zijn dat dat ook zal gebeuren, maar als't je overkomt dan kan ik me inbeelden dat je eens goed zal vloeken. Als iemand je foto nu écht wil, dan moet hij of zij je maar contacteren.

Dan moet je nog bedenken dat ik aanvankelijk nog voor een opvallender watermerk had gekozen, ik heb nog geprobeerd om 't een beetje klassevol te houden. Ik ken zelfs mensen waarbij het watermerk over de hele grootte van de foto uitgesmeerd is, ik wou 't nog een béétje subtiel houden door't rechts onderaan te houden & te laten faden.
Laatst gewijzigd door Fraa op 16 jun 2012, 15:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ik begreep al dat dat de reden was, maar het blijft toch wat storend. Spijtig dat het zo moet gaan natuurlijk ... Jouw vriend is niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn, spijtig genoeg.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ja inderdaad. Nu ik ga't toch nog wat aanpassen hoor, want als nu iemand googled op "fraa photography" krijgt die persoon gewoon links naar "free photography" te zien :lol: DAT is ook niet de bedoeling haha.
Dus ik ga gewoon't adres van de website er in plaatsen & de gradient-balk wat smaller maken ;)

EDIT: Watermerk is aangepast, is wat minder storend denk'k :lol:
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Wat mij betreft is je watermerk nu idd stukken beter. Die andere was nmm echt tegroot !
Fraa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Frans H schreef:Wat mij betreft is je watermerk nu idd stukken beter. Die andere was nmm echt tegroot !
Visueel bekeken wel, qua beveiliging niet :lol:
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Misschien ten overvloede maar je kunt wel zien waar je foto's op het internet allemaal gebruikt worden. Bij Google afbeeldingen kun je op een foto klikken, aan de rechterkant verschijnt dan een kolom met Websiet voor de afbeelding... en ook Zoeken op afbeelding dan kun je zien waar ie allemaal nog meer verschijnt. Dat is natuurlijk wle kar achter de wagen spannen want dan is het al gebeurd maar goed weet je wel waar ze staan.... Ik kwam laatst wel iets tegen waar foto's redelijk goed beschermd zijn .. maar dat moet ik weer opzoeken. Op de fotoclub ging het er laatst ook over... hoe en wat met beeldrechten .

Voor afdrukken zijn je foto's op internet neem ik aan sowieso niet geschikt.. tenzij je blokjes leuk vindt bij een print? :D
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik erg vereerd zou zijn als mijn foto opdook in een boek of iets bij anders. Dat geldt dan natuurlijk voor een amateur foto.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Toch is het wel raar om je eigen foto's zo terug te vinden. Het blad Noaber heeft in haar nieuwe uitgave vier foto's van mij in een artikel gebruikt. Ze hebben die gekregen van mijn vriendin op wiens bedrijf ik vorig jaar de foto's heb gemaakt. Niet erg, maar wel raar dat er een fotograaf bij vermeld staat die twee eigen foto's heeft aangeleverd en de credits neemt voor alle foto's.

Ik ga ee verder geen werk van maken, omdat ik onze vrienden de publiciteit van harte gun, maar raar is het wel. Stiekrm ben ik wel ook trots ook dat een beroepsfotograaf mijn foto's goed genoeg vindt om onder haar naam te publiceren.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Een paar foto's, moet er een hoop nog inkrimpen ed om ergens normaal te kunnen plaatsen.

1) Moi at the Grand Canyon, lijkt of ik op het randje zit, maar dat valt allemaal nog wel mee

http://paulinamerika2012.files.wordpres ... paulgc.jpg

2) Grand Canyon vanuit het minivliegtuigje

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 7253_n.jpg

3) Lone Rock Beach near Page

http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 9641_n.jpg

4) Horseshoe bend at Page

http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 2643_n.jpg
Sassya
Amerikakenner

Bericht door Sassya »

Twee van mijn favoriete foto's van onze vakantie afgelopen maand.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

gondelier schreef:Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik erg vereerd zou zijn als mijn foto opdook in een boek of iets bij anders. Dat geldt dan natuurlijk voor een amateur foto.
Ik heb geen idee of mijn foto's zonder dat ik het weet elders worden gebruikt, maar ik ben wel een aantal keren gevraagd om een van mijn foto's te gebruiken voor een boek. Ook heb ik foto's verkocht aan plaatselijke bedrijven voor hun websites. Verder gaat het niet, want er zijn hier zoveel heel erg goede professionele fotografen, daar kan ik niet bij tippen (en wil dat ook eigenlijk niet, fotografie is gewoon een heel fijne hobby voor mij).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Bas560SEL
Amerika-ontdekker

Bericht door Bas560SEL »

Hier een paar van onze vakantie in het zuid westen en florida van afgelopen mei-juni.
IMG_6082.JPG
IMG_3988 kopie.jpg
IMG_3619.JPG
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Moooi!!!!
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York