Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het formulier in het vliegtuig

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Dutchess
Amerika-expert

Re: Het formulier in het vliegtuig

Bericht door Dutchess »

Het hangt er vaak gewoon vanaf customs officer je treft. Mijn vader kwam vorige keer ook binnen zonder al het snoep en zo aan te geven en toen had hij net de pech om een customs officer te treffen die "picky" was en zei dat hij het aan moest geven. Die vent zei nog (heel langzaam sprekend zodat die "domme buitenlander" het begreep): "you can put in in your mouth and swallow it, so it is food!"
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

"you can put in in your mouth and swallow it, so it is food!"
daar is ook geen spelt tussen te krijgen,
gewoon invullen, als je dan een sacherijn treft die het niet nodig vindt dat je snoep op het formulier zet,
kan je 'm altijd vragen waar deze "uitzondering" dan staat op het formulier.
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Ik geef het altijd netjes aan met specificatie. Wist in 2004 toen ik op Orlando vloog niet wat ik moest invullen. Stond ik alleen bij het loket om iets aan te geven. netjes uitgelegd, alles werd bekeken ( ik had ook 5 pakken stroopwafels bij me en 3 zakken drop ) uitleg gegeven en mocht na vingerprints en foto door. Was de hele rij bij dimmigrations voorbij. Toen werd me wel aangeraden het op het formulier te zetten. Als je de verkeerde tegenkomt .......
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Dento schreef:We hebben het ooit eens aan een Customs officer gevraagd, en dit is het antwoord dat we kregen: je kruist bij 'food' aan 'Yes', en achterop waar je moet specificeren bij de 'Description of Articles' vul je 'Candy' in. Zo voldoe je aan alle vereisten - je geeft het immers aan - en de Customs officer ziet meteen dat het niets bijzonders is. Je kunt hooguit de vraag krijgen 'What kind of candy?', en dan zeg je dat gewoon. Daar zul je echt geen problemen mee krijgen.
Oh, ik wist niet dat je het op de achterkant kon specifieren? :-) Wij kruisten ook altijd JA aan en dan werd er altijd gevraagd wat. Meestal werd er het dan zelf bijgeschreven.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer