Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voor NederAmerikanen met trek in frikandellen...

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Clint
Amerika-expert

Voor NederAmerikanen met trek in frikandellen...

Bericht door Clint »

Van Der Veens Dutch Store in Michigan heeft sinds kort frikadellen in het assortiment. Ik heb ze nog niet geprobeerd en ze worden in de VS geproduceerd, maar het is bij voorbaat al beter dan wat we nu hebben (niets!).

http://www.thedutchstore.com/webstore/p ... 4&topseq=1

De producent zegt ook te werken aan kroketten en bitterballen.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
guinevere
Amerika-expert

Re: Voor NederAmerikanen met trek in frikandellen...

Bericht door guinevere »

Van Der Veen's verkoopt al kroketten, maar helaas kan mijn lichaam daar niet goed tegen ... jammer, want de kroketten in hun restaurantje vind ik heerlijk! Misschien dat ik die nieuwe wel kan eten 8)
Afbeelding
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Hmmm... Tja... Poeh... $18.99 voor 6 frikandellen...

Oh sorry, "frikankellen" :wink:
These delicious frikankel are made without fillers. Freak-n-Fries is a brand, no fries included
:mrgreen:
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Het is niet $18.99 for 6. Daar komt nog overnight shipping bij (en die is heel duur). Ik moet eens met ze gaan praten 8)
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je kan haast beter een fan worden van kaviaar. :mrgreen:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Echt wel, bij de Russische winkel hier dichtbij kost caviaar vrijwel niets (in ieder geval niet de $100 of zo, die je in restaurants betaalt). Ik ben dol op frikandellen in Nederland, maar het is echt zoiets als een echte Franse croissant of een echte Belgische wafel. Die smaken allemaal het best als je op de plek zelf bent. Met uitzondering van een paar dingen is het zo voor mij. Ik heb potten vol drop, maar, hoe lekker ook, ik eet het zelden. Het past gewoon niet bij de hete zomers hier, bijvoorbeeld. Ik weet het niet, ben vast anders dan andere Neder-Amerikanen, want ik ben al zolang weg uit Nederland en heb ook Francofone wensen, want daar heb ik een groot gedeelte van mijn jeugd doorgebracht. Je kunt mij bijvoorbeeld superblij maken met Vietnamees eten, want dat was ruimschoots aanwezig toen wij in Senegal woonden, vroeger. Nostalgisch voor mij, dus. Eigenlijk het "comfot food", meer nog dan frikandellen of kroketten of zo.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

ned in MO schreef:Het is niet $18.99 for 6. Daar komt nog overnight shipping bij (en die is heel duur). Ik moet eens met ze gaan praten 8)
Ach ja, het is ook niet dat je die dingen iedere week bestelt hè? Mijn dochter vroeg de laatste tijd herhaaldelijk om bami, dus heb ik (voor de tweede keer sinds we hier wonen) maar eens in de buidel getast en een pak mie-nestjes, een potje seroendeng, een potje gebakken uitjes en échte kroepoek besteld (ketjap had ik nog). Het was net een feestje hier toen ik het op tafel zette (met rare kool en verlopen taugé) :D
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Petra/VS schreef:Echt wel, bij de Russische winkel hier dichtbij kost caviaar vrijwel niets (in ieder geval niet de $100 of zo, die je in restaurants betaalt). Ik ben dol op frikandellen in Nederland, maar het is echt zoiets als een echte Franse croissant of een echte Belgische wafel. Die smaken allemaal het best als je op de plek zelf bent. Met uitzondering van een paar dingen is het zo voor mij. Ik heb potten vol drop, maar, hoe lekker ook, ik eet het zelden. Het past gewoon niet bij de hete zomers hier, bijvoorbeeld. Ik weet het niet, ben vast anders dan andere Neder-Amerikanen, want ik ben al zolang weg uit Nederland en heb ook Francofone wensen, want daar heb ik een groot gedeelte van mijn jeugd doorgebracht. Je kunt mij bijvoorbeeld superblij maken met Vietnamees eten, want dat was ruimschoots aanwezig toen wij in Senegal woonden, vroeger. Nostalgisch voor mij, dus. Eigenlijk het "comfot food", meer nog dan frikandellen of kroketten of zo.

Toen ik een aantal jaar weg was uit Nederland, keek ik er zó naar uit om mijn tanden weer eens in een onvervalste moorkop te kunnen zetten. Of om een heerlijke mokkapunt weg te tikken. Wat denk je? We komen in Nederland en ik krijg het gewoon echt niet meer weg, die grote hoeveelheden vettigheid. Van één grote hap slagroom word ik al naar. En daar baal ik nou zo van hè, dat ik daar niet meer van kan genieten :)

Mij kun je trouwens altijd en overal drop voorzetten. Die potten "Dutch Licorice" van VdV, heerlijk gewoon!

Ik dwaal nu wel wat af, maar wat ik echt super lekker vind hier, is het eten bij een echte Chinees. Wij hebben hier in de buurt een soort van mini-Chinees-winkelcentrum, waar je bijna alleen maar Aziaten ziet. En daar zit een niet erg aantrekkelijk uitziend restaurant, nou echt, om je vingers bij af te likken. Ze doen er niet aan free refills, en als je eten eenmaal op tafel staat kijkt er niemand meer naar je om. (Beetje) fooi zit bij de prijs inbegrepen. Totaal geen VS standaard dus; we waren ook de enige niet-Aziaten daar, maar deze tent staat bij mij voorlopig op 1 8)
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ik zie een gat in de markt! Bij de AH 20 frikandellen voor 1,60 + 17,10 TNT = 18,70! DM voor een bestelling! :mrgreen:

bevroren status niet gegarandeerd
johan67
Amerikafan

Bericht door johan67 »

Ik woon er vlak bij en zal ze van de week is gaan halen.
De kroketten en bitterballen van ze zijn echt niks, maar misschien dit beter.
Ik zal het laten weten.
johan67
Amerikafan

Bericht door johan67 »

Zojuist een vriend gesproken die ze al gehaald heeft.

Waar het op lijkt is onduidelijk, maar zeker niet op frikandellen.

Dus bespaar jullie de moeite.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Dit is ook een optie:

http://www.hollandsbest.com/bakery/hot_dutch_snacks.php

Wij zijn gezegend met twee Dutch Stores in de buurt. Maar we komen er vrijwel nooit...

Vorig weekend nog wel zelf garnalenkroketten gemaakt. Yummie! Mijn moeder zou trots geweest zijn als ze had gezien hoe glad mij roux was :lol:
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Oh ik miste kroketten ook zo ! jarenlang ! gelukkig heeft de Hollandse kruidenier die hier alle zes weken met zijn autootje vol Hollandse/Indische produkten langskomt, iemand gevonden die ze maakt ! We frituren ze niet maar bakken ze gewoon voorzichtig met voortdurend omwentelen in de koekepan. Yummie !
Ik heb de kroketten uit Michigan een keer geprobeerd, duur van opsturen want in dry ice en het kon alleen in de winter, maar ze stelden zeer teleur.

GoldenHills, doe je ook gewone kroketten ? Dan komen we een keertje langs !
johan67
Amerikafan

Bericht door johan67 »

Voor diegene die naar VandeVeen gaan, een tip om een half uurtje verder te rijden naar Muskegon.

http://www.dutchbakery.net

Heerlijk, echt NL gebak maar nog veel beter, hier kun je lekkere bitterballen halen. Het lijkt op een bakkerij maar hij maakt ook echte NL bitterballen.
SUPER lekker, net als in Nederland.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Oh, dank je wel! Daar woont mijn schoonvader, dus ga het zeker bekijken als we daar weer zijn.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

ugh, ik ben jaloers wanneer ik jullie zo hoor over NLse winkeltjes in de buurt. Hier dus niet. Wel een nederlands produkt hier en daar, maar zeker geen kroketten. En daar kan ik soms zo'n trek in krijgen - even een frietje halen met 2 kroketten. Frikandellen heb ik nooit lekker gevonden, maar een kroket met groningse mosterd op een nederlands volkoren broodje mag je me voor wakker maken.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

johan67 schreef:
Heerlijk, echt NL gebak maar nog veel beter, hier kun je lekkere bitterballen halen. Het lijkt op een bakkerij maar hij maakt ook echte NL bitterballen.
SUPER lekker, net als in Nederland.
Ik vond hun kroketten niet lekker. Ik hou niet zo van die ambachtelijke stijl.. De erwtensoep was wel goed (wel minder dat het 30 graden C was ;)).
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer