Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tornado warning
Re: Tornado warning
Ja, we hebben een watersoftener met zout, en het verhaal was inderdaad dat er eens in de zoveel tijd 's nachts lawaai uit komt. Maar volgens mij heb ik dat dan nog nooit gehoord.
Expansietank, hmmm, daar zou ik even naar moeten zoeken. Ik weet hoe zo'n ding er in Nederland uitziet, maar iets soortgelijks heb ik hier nog niet gezien. Zou dat dan dat geluid van lopend water kunnen zijn?
Expansietank, hmmm, daar zou ik even naar moeten zoeken. Ik weet hoe zo'n ding er in Nederland uitziet, maar iets soortgelijks heb ik hier nog niet gezien. Zou dat dan dat geluid van lopend water kunnen zijn?
Maar misschien kan ik beter vragen waar je een sump-pump aan herkent.
Bij mij is het een pomp in de grond,die je niet ziet, waar een leiding uit komt. Not a lot to go off of 
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Ik mocht vanavond weer in de storm shelter zitten.
Altijd fijn met de spinnenwebben en enge beesten maar ik ben enorm blij dat we er een hebben dat wel!
Altijd fijn met de spinnenwebben en enge beesten maar ik ben enorm blij dat we er een hebben dat wel!
Aj, toch niet zo heel leuk als je daar met grote regelmatig moet zitten. Misschien toch maar een keertje met de zwabber er doorheen aan het begin van het seizoen 
Ik heb eens even in de tuin rondgeneusd, en daar vond ik weer iets nieuws: een groen geval dat boven de grond uitsteekt, met een pijp erlangs. En wat staat er op "Tristate Explosives Inc."
Ik kan niks vinden over dit bedrijf, behalve dat ze iets met filters van doen hebben (gevonden in een lijst met leveranciers van een overheidsinstantie).
Hmmm, zou ons huis naast zelfvoorzienend ook self-destroying zijn gemaakt?
Ik kan niks vinden over dit bedrijf, behalve dat ze iets met filters van doen hebben (gevonden in een lijst met leveranciers van een overheidsinstantie).
Hmmm, zou ons huis naast zelfvoorzienend ook self-destroying zijn gemaakt?
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat zou de septic tank kunnen zijn aangezien je ook een well hebt. Alleen een beetje een vreemde naam en de pijp kan ik ook niet verklaren
Een sump pump heeft verschillende vormen. Als je een basement hebt en een modern huis zie je een zwart deksel van omg 50cm doorsnee met een pvcpijp van een cm of 6-7.
Een simpele sump pump (heb ik om water van het dekzijl van het zwembad af te zuigen ziet er uit als een omgekeerde bloempot met een power cord en een tuinslang eraan om het water af te voeren. Dat soort wordt gebruikt als je een kruipruimte hebt
Een sump pump heeft verschillende vormen. Als je een basement hebt en een modern huis zie je een zwart deksel van omg 50cm doorsnee met een pvcpijp van een cm of 6-7.
Een simpele sump pump (heb ik om water van het dekzijl van het zwembad af te zuigen ziet er uit als een omgekeerde bloempot met een power cord en een tuinslang eraan om het water af te voeren. Dat soort wordt gebruikt als je een kruipruimte hebt
Geloof me, ik heb het geprobeerd maar het maakt weinig uit haha. Je kunt de shelter niet dichtlaten vanwege de vocht dus blijft hij open maar in de bossen blijf je natuurlijk bezig met schoonmaken etc.dimona schreef:Aj, toch niet zo heel leuk als je daar met grote regelmatig moet zitten. Misschien toch maar een keertje met de zwabber er doorheen aan het begin van het seizoen
Ik had wel al een voorgevoel gisteren en wilde dus al schoonmaken toen het nog licht was maar ik dacht "mmmm zo laat in het seizoen... zal toch niet" en ging dus wat anders doen. Helaas haha.
Dimona, ik kon me niet helpen, sorry. Het bedrijf bestaat niet meer ? maar de baas ervan, Mr. Porto, schijnt samen met zijn broer connecties te hebben met Tri State Stone and Building Supply Co. in Besthesda, MD. heb je dat bedrijf al gebeld ? Je wilt alleen maar info.
Flauw dat vorige bewoners geen dossier hebben achter gelaten. Hier in dit huis ook niet. Zo hebben we aan de zijkant een witte pijp die uit de grond komt en niemand weet waar die voor is. Alle buren gevraagd, maar die hebben niet zoiets. Op een dag graaf ik het ding helemaal uit....
Flauw dat vorige bewoners geen dossier hebben achter gelaten. Hier in dit huis ook niet. Zo hebben we aan de zijkant een witte pijp die uit de grond komt en niemand weet waar die voor is. Alle buren gevraagd, maar die hebben niet zoiets. Op een dag graaf ik het ding helemaal uit....
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo'n witte pijp van 4 inch doosnede met een afschroefbare cap die een stukje de grond uitsteekt?
Dat is een clean out hole voor je rioleringspijp.
Schroef de cap er maar eens af en vraag iemand maar om eens door te trekken (zonder speciale boodschap)
en als je dan water voorbij ziet stromen dan weet je dat dat het dus is
Als de pijp dunner is kan het de afvoer pijp van de sump pump zijn als je die hebt
Dat is een clean out hole voor je rioleringspijp.
Schroef de cap er maar eens af en vraag iemand maar om eens door te trekken (zonder speciale boodschap)
Als de pijp dunner is kan het de afvoer pijp van de sump pump zijn als je die hebt
Nee, de diameter is ik denk twee inch en er zit geen cap op.
We hebben geen basement - doen ze niet zo aan in CA - dus het kan geen sump pump zijn. Huizen worden hier gebouwd op bakstenen 'platen' waarop ze dan verankerd moeten worden vanwege aardbevingsgevaar (even simpel gesteld).
We hebben geen basement - doen ze niet zo aan in CA - dus het kan geen sump pump zijn. Huizen worden hier gebouwd op bakstenen 'platen' waarop ze dan verankerd moeten worden vanwege aardbevingsgevaar (even simpel gesteld).
-
Gast
Een sceptic tank? Of misschien heb je wel zo'n fall-out shelter in grond zitten 
Een sceptic tank zonder afsluitdop? Dat lijkt me geen gezonde situatie 
De sceptic tank ligt in de achtertuin en dit groene geval vond ik in de voortuin. Ik zie daar geen verband, maar het kan wel nog iets te maken hebben met onze well misschien.ned in MO schreef:Dat zou de septic tank kunnen zijn aangezien je ook een well hebt. Alleen een beetje een vreemde naam en de pijp kan ik ook niet verklaren
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien even een foto maken en hier plaatsen, dan kunnen we het misschien identificeren.
Even ontopic: wij zaten hier gisteren met hond in de kelder terwijl de sirenes om ons heen loeiden voor tornado warnings. Regen kwam met bakken uit de lucht en de flood zone niet ver van ons huis die normaal droog staat had een snel stromende rivier van zo'n 40 foot breed. Elders in de stad was er zoveel hagel naar beneden gekomen dat men de sneeuwschuivers uit de mottenballen moesten halen om de wegen weer vrij te maken. Anderen hier in de omgeving daar nog last van gehad?
Even ontopic: wij zaten hier gisteren met hond in de kelder terwijl de sirenes om ons heen loeiden voor tornado warnings. Regen kwam met bakken uit de lucht en de flood zone niet ver van ons huis die normaal droog staat had een snel stromende rivier van zo'n 40 foot breed. Elders in de stad was er zoveel hagel naar beneden gekomen dat men de sneeuwschuivers uit de mottenballen moesten halen om de wegen weer vrij te maken. Anderen hier in de omgeving daar nog last van gehad?
Kreeg vannacht rond middernacht een text van een vriendin in Wheat Ridge, die ook in de kelder zat met de hond. Het ging dus aan alle kanten van Denver tekeer.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zit dan wel een eind verder, en we hebben hier hoog zomer, maar gisteren in de late namiddag, ergens rond 4.30pm, is het hier ook hard beginnen waaien (maar niet abnormaal hard, de tuinstoelen bleven gewoon op het deck staan), er viel ontzettend veel regen, auto's stopten langs de kant van de weg omdat men geen hand meer voor ogen zag, de straat stond blank, en toen veranderde de regen in hagel. Het heeft bijna een uur flink geregend, en toen was alles over, en om 6pm scheen de zon weer volop.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
- Loek
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vandaag werk ik maar van huis. De weg die onze wijk uit leidt was onder water gelopen. Er was zelfs een videotje van te zien op het nieuws: http://denver.cbslocal.com/video/737288 ... oe-county/
Dit is s'avonds een hele donkere weg, en iemand was met een full size van erin gereden en kon er niet meer uit: http://denver.cbslocal.com/video/737331 ... oe-county/
Dit is s'avonds een hele donkere weg, en iemand was met een full size van erin gereden en kon er niet meer uit: http://denver.cbslocal.com/video/737331 ... oe-county/
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Thuis lijkt me inderdaad geen slechte keuze!
Gelukkig lijkt het er op dat onze forumleden ginder allemaal wel gespaard zijn gebleven van omgevallen bomen op hun huis of overstromingen van hun huis. Houden zo!
Gelukkig lijkt het er op dat onze forumleden ginder allemaal wel gespaard zijn gebleven van omgevallen bomen op hun huis of overstromingen van hun huis. Houden zo!
Elke
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik dacht vanochtend al dat dit bij jullie was toen ik het op het nieuws hoorde...Loek schreef:Vandaag werk ik maar van huis. De weg die onze wijk uit leidt was onder water gelopen. Er was zelfs een videotje van te zien op het nieuws: http://denver.cbslocal.com/video/737288 ... oe-county/
Wij hebben geluk gehad: wel een stuk of 5, 6 tornado warnings en flash flood warnings via het Emergency Alert System, maar afgezien van twee donderklappen die het huis deden schudden en een beetje wind hebben we niks gemerkt, niet eens een enkele druppel regen gezien. De storm is weer eens een keer bij ons langs getrokken - we lijken een beetje op zo'n punt te zitten waar het meestal ten oosten of ten westen langs ons trekt, maar slechts zelden recht over ons heen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog