Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
High school in Amerika
High school in Amerika
Hoi,
Ik zou graag een jaar in Amerika naar een High-school gaan. Ik ben nu 15 jaar oud en zit in 4 vwo als het er zo naar uit ziet zou ik met mijn 17e mijn vwo diploma hebben en zou dan graag voor een jaar naar Amerika willen. Ik had hier nog een paar vragen bij.
Kan je met een vriend gaan?
Kan je sporten met je high-school?
Kan je gaan werken zodat je nog enige komen hebt?
Zit je bij een gastgezin of meer?
Heb je eigen ervaringen?
Alvast bedankt!
Ik zou graag een jaar in Amerika naar een High-school gaan. Ik ben nu 15 jaar oud en zit in 4 vwo als het er zo naar uit ziet zou ik met mijn 17e mijn vwo diploma hebben en zou dan graag voor een jaar naar Amerika willen. Ik had hier nog een paar vragen bij.
Kan je met een vriend gaan?
Heb je eigen ervaringen?
Alvast bedankt!
- DVDGuy
- Amerika-expert
- Partner van: Krabbegat
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: High school in Amerika
Welkom op het forum
Heb je je al enigszins verdiept in de materie, bijv. door op school met je decaan in gesprek te gaan?
Er zijn diverse instanties die zich bezig houden met uitwisseling i.h.k.v. studeren aan High School.
Je kunt met een vriend gaan, maar dan moet je geluk hebben dat één gastgezin, jullie alle 2 zou willen hebben, maar dat komt voor; onze zoon heet in 1998/1999 met een vriend bij één gastgezin gezeten.
Sporten met school kan heel goed; onze zoon heeft aan rugby gedaan en zijn school heeft zelfs de Nationals gehaald.
Je mag officieel geen betaald werk doen, maar soms zijn er opties via je gastouders te bedenken, waarbij je enig inkomen kunt vergaren; vergelijk het maar met zakgeld krijgen voor klusjes in en om het huis.
Je zit in principe bij één gezin gedurende het hele studiejaar, maar als het jou of het gezin niet bealt, kan er een ander gezin komen.

Heb je je al enigszins verdiept in de materie, bijv. door op school met je decaan in gesprek te gaan?
Er zijn diverse instanties die zich bezig houden met uitwisseling i.h.k.v. studeren aan High School.
Je kunt met een vriend gaan, maar dan moet je geluk hebben dat één gastgezin, jullie alle 2 zou willen hebben, maar dat komt voor; onze zoon heet in 1998/1999 met een vriend bij één gastgezin gezeten.
Sporten met school kan heel goed; onze zoon heeft aan rugby gedaan en zijn school heeft zelfs de Nationals gehaald.
Je mag officieel geen betaald werk doen, maar soms zijn er opties via je gastouders te bedenken, waarbij je enig inkomen kunt vergaren; vergelijk het maar met zakgeld krijgen voor klusjes in en om het huis.
Je zit in principe bij één gezin gedurende het hele studiejaar, maar als het jou of het gezin niet bealt, kan er een ander gezin komen.
Ja, maar dat is wel een zeer kleine kans, en niet elke organisatie zal dit faciliteren. Tevens ben je afhankelijk van het gastgezin. Er zal dus een gastgezin moeten zijn wat jullie beiden wil hebben.Hockey22 schreef:Kan je met een vriend gaan?
Heb je eigen ervaringen?
Ja.
Nee. Hooguit zoals DVDGuy al zei wat klusjes voor vrienden doen en dan in natura betaald krijgen, bijvoorbeeld een paar sneakers als je iemand helpt verhuizen.
1 gastgezin, tenzij het mis gaat en je een ander gastgezin nodig hebt. Doch, als het goed is zijn dit de uitzonderingen.
Mijn broertje heeft dit 24 jaar geleden gedaan.
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Houd er wel rekening mee dat veel highschools geen leerlingen meer aannemen die hun VWO diploma al op zak hebben.
Bij Travel Acvtive bijvoorbeeld kan het helemaal niet meer. Dit staat erop de site;
Ná VWO 6 kun je helaas niet meer deelnemen, volgens de nieuwe Amerikaanse wetgeving. Ben je ouder dan 18,5 jaar en/of heb je een VWO-diploma en wil je toch graag een High School ervaring opdoen? Dan is High School Canada een goed alternatief ! Bekijk hier de overeenkomsten en verschillen tussen High School Amerika en Canada.
bron
Ik zou eens informeren bij EF of het daar misschien nog wel kan. Eén belletje en je weet het.
Het alternatief is na 6 VWO naar een college of University, maar dat is een heel stuk duurder.
Bij Travel Acvtive bijvoorbeeld kan het helemaal niet meer. Dit staat erop de site;
Ná VWO 6 kun je helaas niet meer deelnemen, volgens de nieuwe Amerikaanse wetgeving. Ben je ouder dan 18,5 jaar en/of heb je een VWO-diploma en wil je toch graag een High School ervaring opdoen? Dan is High School Canada een goed alternatief ! Bekijk hier de overeenkomsten en verschillen tussen High School Amerika en Canada.
bron
Ik zou eens informeren bij EF of het daar misschien nog wel kan. Eén belletje en je weet het.
Het alternatief is na 6 VWO naar een college of University, maar dat is een heel stuk duurder.
Hoi,
Altijd doen als je de kans krijgt! Ik heb zelf een aantal jaar geleden met AFS - American Field Service (een uitwisselingsorganisatie zoals YFU, Travelactive etc.) een highschooljaar in Australie gedaan en daar een geweldige tijd gehad.
Wat Vana ook al aangeeft is dat plaatsen (in de USA, dus niet andere landen) voor leerlingen met een vwo diploma zeer beperkt zijn (op dit moment) en misschien over twee jaar ook zelfs niet meer mogelijk is. Als je echt een highschool jaar wilt gaan doen, zul je dus eerder moeten. Echter, een aantal organisaties zijn nu bezig met het opzetten van een collegeprogramma. Dit zou dan weer wel mogelijk zijn.
Dan nog wat antwoorden op je vragen:
Kan je met een vriend gaan? dit is bij veel organisaties niet mogelijk. Je kunt je wel met een vriend opgeven, maar het kan best zo zijn dat je dan ver uit elkaar geplaatst wordt. Daarnaast.. waarom zou je dit willen. Mijn ervaring is juist doordat je 'on your own' bent, je juist daar vrienden moet maken. Als je met z'n tweeen bent, kun je wel makkelijk op elkaar terugvallen, maar daardoor trek je er ook minder op uit, je hoeft nm geen vrienden te maken, want je bent al met iemand. Ik ben na mijn jaar oz ook een aantal keren wezen backpacken, zowel alleen als met mijn zusje en toen ik alleen was heb ik veel verschillende mensen ontmoet en ook veel meegemaakt. Met z'n tweetjes leun je toch sneller op elkaar.
Kan je sporten met je high-school? Dat kan, hangt wel af van wat jouw high school aanbiedt. Ook niet alle scholen in NL bieden bijv. spaans aan. In de states is dat niet anders.
Kan je gaan werken zodat je nog enige komen hebt? Nee, je mag niet tegen betaling werken. Vrijwilligerswerk / oppassen e.d. mag wel.
Zit je bij een gastgezin of meer? Wat bedoel je precies met meer.. als je met een uitwisselingsorganisatie gaat is je intentie om in een gastgezin te zitten.
Heb je eigen ervaringen? Ja! Doen, doen, doen! Mocht je meer willen weten, please ask!
Altijd doen als je de kans krijgt! Ik heb zelf een aantal jaar geleden met AFS - American Field Service (een uitwisselingsorganisatie zoals YFU, Travelactive etc.) een highschooljaar in Australie gedaan en daar een geweldige tijd gehad.
Wat Vana ook al aangeeft is dat plaatsen (in de USA, dus niet andere landen) voor leerlingen met een vwo diploma zeer beperkt zijn (op dit moment) en misschien over twee jaar ook zelfs niet meer mogelijk is. Als je echt een highschool jaar wilt gaan doen, zul je dus eerder moeten. Echter, een aantal organisaties zijn nu bezig met het opzetten van een collegeprogramma. Dit zou dan weer wel mogelijk zijn.
Dan nog wat antwoorden op je vragen:
Kan je met een vriend gaan? dit is bij veel organisaties niet mogelijk. Je kunt je wel met een vriend opgeven, maar het kan best zo zijn dat je dan ver uit elkaar geplaatst wordt. Daarnaast.. waarom zou je dit willen. Mijn ervaring is juist doordat je 'on your own' bent, je juist daar vrienden moet maken. Als je met z'n tweeen bent, kun je wel makkelijk op elkaar terugvallen, maar daardoor trek je er ook minder op uit, je hoeft nm geen vrienden te maken, want je bent al met iemand. Ik ben na mijn jaar oz ook een aantal keren wezen backpacken, zowel alleen als met mijn zusje en toen ik alleen was heb ik veel verschillende mensen ontmoet en ook veel meegemaakt. Met z'n tweetjes leun je toch sneller op elkaar.
Kan je sporten met je high-school? Dat kan, hangt wel af van wat jouw high school aanbiedt. Ook niet alle scholen in NL bieden bijv. spaans aan. In de states is dat niet anders.
Kan je gaan werken zodat je nog enige komen hebt? Nee, je mag niet tegen betaling werken. Vrijwilligerswerk / oppassen e.d. mag wel.
Zit je bij een gastgezin of meer? Wat bedoel je precies met meer.. als je met een uitwisselingsorganisatie gaat is je intentie om in een gastgezin te zitten.
Heb je eigen ervaringen? Ja! Doen, doen, doen! Mocht je meer willen weten, please ask!
Of je wisselt van gastgezinZit je bij een gastgezin of meer? Wat bedoel je precies met meer.. als je met een uitwisselingsorganisatie gaat is je intentie om in een gastgezin te zitten.
Ik ga proberen om maandag een gesprek te plannenHeb je je al enigszins verdiept in de materie, bijv. door op school met je decaan in gesprek te gaan?
Voor de rest bedankt voor de informatie het is heel bruikbaar!!
En dan nog een vraagje hoelang moet je van tevoren 'boeken' om mee te doen aan de uitwisseling?
Alvast bedankt!
In principe niet, tenzij, zoals hierboven ook al eens vermeld, het tussen jou en het gastgezin niet klikt. Let wel, het is niet zo dat als je het een keer niet eens bent met bijv. het tijdstip dat je thuis moet zijn, je gelijk van gastgezin kunt veranderen. Maar als blijkt dat het gewoon niet gaat, dan kan er - na gesprekken - worden overgegaan tot het wisselen van gastgezin. Alleen studenten die op uitwisseling zijn met Rotary moeten verplicht elke 3 maanden van gastgezin wisselen.Zit je bij een gastgezin of meer? Wat bedoel je precies met meer.. als je met een uitwisselingsorganisatie gaat is je intentie om in een gastgezin te zitten.
Of je wisselt van gastgezin
Goed zo! Kijk vooral ook zelf om je heen. Bij mij op school hebben ze bijv. niet van alle organisaties informatie. Kijk op de websites van de hierboven genoemde organisaties en kijk wanneer ze een informatieavond/dag hebben. Bij wie heb jij een goed gevoel? Kijk vooral ook (vind ik persoonlijk belangrijk) naar of de gastgezinnen worden betaald of op vrijwillige basis iemand in huis nemen. Ik heb beide meegemaakt (Bij AFS krijgen gastgezinnen NIET betaald, maar heb ook nog een tijdje in Italie gewoond en zat daar in een betaald gastgezin, die deden het vooral om het geld, dit leverde constant frustraties op van beide kanten)Heb je je al enigszins verdiept in de materie, bijv. door op school met je decaan in gesprek te gaan?
Ik ga proberen om maandag een gesprek te plannen
Voor de rest bedankt voor de informatie het is heel bruikbaar!!
Ja! Je moet veel formulieren invullen en laten invullen. Je krijgt bij de meeste organisaties ook een intake gesprek, waarna ook voorbereidingsmiddagen/weekenden volgen. Aan de hand van de door jou aangeleverde gegevens + intakegesprek + ... wordt gezocht naar een gastgezin. Het is dus niet zo zoals op de schooluitwisselingen dat je zegt dat je voor 54 leerlingen een bed nodig hebt en zij die je de volgende dag mailen. Vooral bij organisaties die werken met gastgezinnen die niet worden betaald, is het vinden van gastgezinnen niet altijd makkelijk. Het is dus niet zo dat je maandag zegt dat je vrijdag wilt gaan. De sluitingsdatum is vaak 1 maart, maar als je zeker wilt zijn van dat je nog naar een bepaald land kunt, moet je er eerder in het jaar bij zijn.En dan nog een vraagje hoelang moet je van tevoren 'boeken' om mee te doen aan de uitwisseling?
Succes!
Alvast bedankt!
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Hoe eerder je je opgeeft, hoe eerder je geaccepteerd wordt bij de partnerorganisatie in Amerika, en hoe eerder ze kunnen beginnen met het zoeken van een gastgezin. Ik had begin maart een gastgezin (ik vertrok eind juli), terwijl andere studenten toen hun aanmelding nog niet eens hadden verstuurd. Ik heb ook het idee dat het steeds lastiger wordt om gastgezinnen te vinden, dus hoe meer tijd ze er voor hebben, hoe beter. Meestal kun je je vanaf ongeveer een jaar voor vertrek opgeven.
Je zegt dat je 17 bent als je je VWO hebt afgerond, heb je toevallig een jaar overgeslagen? Dan zou het heel misschien nog wel mogelijk zijn om na je VWO te gaan. Het gaat erom dat Amerikanen 12 jaar school hebben: 5 jaar elementary school, 3 jaar middle school en 4 jaar high school. Als jij al 12 jaar school in Nederland hebt gedaan (6 jaar basisschool, 6 jaar VWO), dan heb je in principe niets meer te zoeken op een high school, je hebt je 12 jaar al gehad. Als je havo doet heb je maar 11 jaar gehad, en dan kan het dus wel na de middelbare. Misschien dat als je een jaar hebt overgeslagen je nog een leuke constructie kan bedenken (want dan heb je ook maar 11 jaar gedaan), maar dat weet ik helemaal niet zeker. En anders zou je het bijv. tussen 5 en 6 vwo kunnen doen.
Iedereen kan zich opgeven, dus een van je vrienden ook, maar je zult nooit samen geplaatst worden. Is ook absoluut niet het idee van het programma
Er zijn veel organisaties die een high school year aanbieden, de grootste zijn denk ik toch wel:
http://www.travelactive.nl (daar ben ik mee gegaan)
http://www.ef.nl
http://www.yfu.nl
http://www.afs.nl
http://www.stshighschool.nl
http://www.aspectholland.nl
http://www.into-highschool.nl
Al zijn volgens mij travelactive en EF veruit de populairste in Nederland, en sturen de andere organisaties een stuk minder studenten naar de VS.
Ik zou zeggen, orienteer je, kijk op de sites, ga naar informatiedagen, etc. Het is namelijk écht een prachtervaring en ik kan het iedereen aanraden.
Je zegt dat je 17 bent als je je VWO hebt afgerond, heb je toevallig een jaar overgeslagen? Dan zou het heel misschien nog wel mogelijk zijn om na je VWO te gaan. Het gaat erom dat Amerikanen 12 jaar school hebben: 5 jaar elementary school, 3 jaar middle school en 4 jaar high school. Als jij al 12 jaar school in Nederland hebt gedaan (6 jaar basisschool, 6 jaar VWO), dan heb je in principe niets meer te zoeken op een high school, je hebt je 12 jaar al gehad. Als je havo doet heb je maar 11 jaar gehad, en dan kan het dus wel na de middelbare. Misschien dat als je een jaar hebt overgeslagen je nog een leuke constructie kan bedenken (want dan heb je ook maar 11 jaar gedaan), maar dat weet ik helemaal niet zeker. En anders zou je het bijv. tussen 5 en 6 vwo kunnen doen.
Iedereen kan zich opgeven, dus een van je vrienden ook, maar je zult nooit samen geplaatst worden. Is ook absoluut niet het idee van het programma

Er zijn veel organisaties die een high school year aanbieden, de grootste zijn denk ik toch wel:
http://www.travelactive.nl (daar ben ik mee gegaan)
http://www.ef.nl
http://www.yfu.nl
http://www.afs.nl
http://www.stshighschool.nl
http://www.aspectholland.nl
http://www.into-highschool.nl
Al zijn volgens mij travelactive en EF veruit de populairste in Nederland, en sturen de andere organisaties een stuk minder studenten naar de VS.
Ik zou zeggen, orienteer je, kijk op de sites, ga naar informatiedagen, etc. Het is namelijk écht een prachtervaring en ik kan het iedereen aanraden.
Niet per definitie. EF richt zich meer op talenreizen, travelactive richt zich meer op de backpackscene. Hebben ook een relatief klein ontvangend programma in vergelijking met sommige andere organisaties.Applejuice schreef:Al zijn volgens mij travelactive en EF veruit de populairste in Nederland, en sturen de andere organisaties een stuk minder studenten naar de VS.
Ga idd naar informatieavonden/middagen en kijk bij welke organisatie jij een goed gevoel krijgt. Praat met mensen die met de betreffende organisaties weg zijn geweest. Met welke organisatie je ook gaat, je gaat hoe dan ook een top jaar krijgen.
Succes!
Het is nog eens extra moeilijk om een gastgezin te vinden die 2 personen in huis willen nemen, het is al moeilijk genoeg om alle leerlingen geplaatst te krijgen. Plus het zou van je uitwisselingservaring afdoen, dus nee, behalve dat ik denk dat het niet zou lukken, zou het ook niet aan te raden zijn.Iedereen kan zich opgeven, dus een van je vrienden ook, maar je zult nooit samen geplaatst worden. Is ook absoluut niet het idee van het programma
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Applejuice schreef:Hoe eerder je je opgeeft, hoe eerder je geaccepteerd wordt bij de partnerorganisatie in Amerika, en hoe eerder ze kunnen beginnen met het zoeken van een gastgezin. Ik had begin maart een gastgezin (ik vertrok eind juli), terwijl andere studenten toen hun aanmelding nog niet eens hadden verstuurd. Ik heb ook het idee dat het steeds lastiger wordt om gastgezinnen te vinden, dus hoe meer tijd ze er voor hebben, hoe beter. Meestal kun je je vanaf ongeveer een jaar voor vertrek opgeven.
Ik wil als ik kan gaan mij volgend jaar maart opgeven als ik over 2 jaar in augustus ga.
Je zegt dat je 17 bent als je je VWO hebt afgerond, heb je toevallig een jaar overgeslagen? Dan zou het heel misschien nog wel mogelijk zijn om na je VWO te gaan.
Ja ik heb een jaar overgeslagen dus hopelijk kan ik dan nog
ANY schreef:Het is nog eens extra moeilijk om een gastgezin te vinden die 2 personen in huis willen nemen, het is al moeilijk genoeg om alle leerlingen geplaatst te krijgen. Plus het zou van je uitwisselingservaring afdoen, dus nee, behalve dat ik denk dat het niet zou lukken, zou het ook niet aan te raden zijn.
Daar zit wel wat in maar je hebt dan wel al iemand die je kent ik moet er nog goed over na gaan denken
Bedankt voor alle reacties nogmaals!!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Naar het buitenland gaan voor een tijdje, gaat over opgroeien, dingen loslaten, jezelf in een andere omgeving kunnen zetten. Dat kan je best doen op je eentje. En als je dat toch nog niet aandurft, dan moet je er mee wachten.
Maar volgend jaar ben je weer een jaar ouder.
Maar volgend jaar ben je weer een jaar ouder.

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
@Hockey22, mag ik je een advies geven? Niet hopen, maar navragen. Ik zou je willen adviseren om een aantal van jouw vragen eens aan al die organisaties voor te leggen.
Bijvoorbeeld de vragen of je na je VWO nog een jaar high school kan doen. Of je dit samen met een vriend kan doen. Wat de kosten ongeveer zullen zijn. Etcetera. Uit hun responses zal je ook gelijk kunnen halen welke organisatie(s) jij het prettigst vindt overkomen.
Waarom wil je graag met een vriend dat gaan doen? Als je dit wil doen omdat je dan alvast iemand kent en niet alleen zal zijn, ben je dan wel klaar voor zo'n jaar?
Hou er tevens rekening mee dat als je inderdaad het met een vriend zou kunnen gaan doen en jullie in hetzelfde gastgezin terechtkomen en jij met die vriend in het Nederlands praat dit voor het gastgezin erg onbeschoft kan overkomen. Zij kunnen jullie niet verstaan en jullie hun wel. Eigenlijk wordt er dan gewoon van je verwacht dat je met die vriend ten allen tijde Engels praat als er anderen bij zijn.
Bijvoorbeeld de vragen of je na je VWO nog een jaar high school kan doen. Of je dit samen met een vriend kan doen. Wat de kosten ongeveer zullen zijn. Etcetera. Uit hun responses zal je ook gelijk kunnen halen welke organisatie(s) jij het prettigst vindt overkomen.
Waarom wil je graag met een vriend dat gaan doen? Als je dit wil doen omdat je dan alvast iemand kent en niet alleen zal zijn, ben je dan wel klaar voor zo'n jaar?
Hou er tevens rekening mee dat als je inderdaad het met een vriend zou kunnen gaan doen en jullie in hetzelfde gastgezin terechtkomen en jij met die vriend in het Nederlands praat dit voor het gastgezin erg onbeschoft kan overkomen. Zij kunnen jullie niet verstaan en jullie hun wel. Eigenlijk wordt er dan gewoon van je verwacht dat je met die vriend ten allen tijde Engels praat als er anderen bij zijn.
Ja ik ga vanmiddag als ik uit ben een paar organisaties balen.Hockey schreef:@Hockey22, mag ik je een advies geven? Niet hopen, maar navragen. Ik zou je willen adviseren om een aantal van jouw vragen eens aan al die organisaties voor te leggen.
Omdat hij het ook wel leuk vind ik om te gaan ik wil ook alleen gaan alleen ik dacht mischien is het fijn om iemand alvast te kennen maar het klopt wat je zegt over of ik er klaar voor ben ik wil het ook alleen doen alleen het leuk me leuk om de ervaring samen met een vriend te delen.Hockey schreef:Waarom wil je graag met een vriend dat gaan doen? Als je dit wil doen omdat je dan alvast iemand kent en niet alleen zal zijn, ben je dan wel klaar voor zo'n jaar?
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan natuurlijk tegelijkertijd met je vriend een uitwisseling doen, jij in de ene plaats, hij elders. En dan kan je met elkaar over je ervaringen praten. Zeker als bv. de ene in een grote stad terecht komt, en de andere in meer ruraal gebied of zo. Dan zie je direct hoe verschillend Amerika kan zijn. Al gaan die verschillen ook heel erg duidelijk worden als de ene in Boston zit, en de andere in Philadelphia, of Miami of zo.
Elke
Dat is eigenlijk ook wel een goed idee! Daar moeten we dan nog even over gaan denken want het is nog niet zeker of mijn vriend meegaat.
Toen mijn broertje een jaar high school deed (let wel, dit is 24 jaar geleden) kwam de hele groep high schoolers eerst samen en later nog een of twee keer. En wisselden ze op die manier ervaringen uit. Met de huidige techniek is dat nog veel makkelijker.
Net zoals Elke zegt, ervaringen uitwisselen is ook heel leuk. En weet je, vrienden zijn is prima, maar met iemand samen moeten leven, en elke dag zien is heel wat anders en best moeilijk.Daar zit wel wat in maar je hebt dan wel al iemand die je kent ik moet er nog goed over na gaan denken
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Klopt daar zit ik ook nog over te twijfelen want het zou dan kunnen dat je na de uitwisseling geen vrienden meer bent en dat zou jammer zijn..ANY schreef:Net zoals Elke zegt, ervaringen uitwisselen is ook heel leuk. En weet je, vrienden zijn is prima, maar met iemand samen moeten leven, en elke dag zien is heel wat anders en best moeilijk.
Hockey schreef:Toen mijn broertje een jaar high school deed (let wel, dit is 24 jaar geleden) kwam de hele groep high schoolers eerst samen en later nog een of twee keer. En wisselden ze op die manier ervaringen uit. Met de huidige techniek is dat nog veel makkelijker.
Dat is wel leuk en ja met de huidige techniek gaat dat nog makkelijker
Dan nog een vraag weten jullie of je in een gastgezin komt met iemand uit een ander land bijv (wat me ook heel leuk lijkt!) Want dat had ik vernomen van mensen. Of is dat gewoon pure toeval?
Ik zou aan deze mensen eens heel precies het hoe en wat vragen. Bij mijn weten wordt er slechts 1 persoon geplaatst bij een gastgezin. Dus als zij met 2 verschillende kinderen in 1 gezin geplaatst zijn, dan zal dit vast ook wel ergens vermeld hebben gestaan of hebben ze aangegeven hier geen bezwaar tegen te hebben. Dus nogmaals, vraag die mensen eens naar de hoed en de rand.Hockey22 schreef:Dan nog een vraag weten jullie of je in een gastgezin komt met iemand uit een ander land bijv (wat me ook heel leuk lijkt!) Want dat had ik vernomen van mensen. Of is dat gewoon pure toeval?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 5691 Weergaves
-
Laatste bericht door Dutchess