Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Lievepiet: gezin met grote jongens in 2 weken
Reis Lievepiet: gezin met grote jongens in 2 weken
Binnenkort wil ik naar Amerika met mijn vrouw, een zoon van 22 en een zoon van 17. We willen in 2 weken een paar dingen doen; Las Vegas, Grand Canyon, Rocky Mountains, los angelos (incl. Hollywood). Is dit makkelijk te bereizen. En moet ik vliegen op Denver of Salt Lake en terugvliegen vanuit Los Angelos?
Ik was al wat aan het zoeken maar kon geen vergelijkbare route vinden.
Graag advies,
Gr. Piet
Ik was al wat aan het zoeken maar kon geen vergelijkbare route vinden.
Graag advies,
Gr. Piet
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Reis Lievepiet: gezin met grote jongens in 2 weken
Ik denk dat 2 weken te kort is om én LA én Rocky Mountains mee te nemen.
Wat wil je juist doen in de Rocky Mountains? Interesseren de natuurparken je niet veel? Je noemt immers alleen maar de Grand Canyon, terwijl er toch nog een heleboel andere dingen in de buurt zijn: Bryce, Zion, Monument Valley, Death Valley, Yosemite,...
Als je wat ideeën wilt opdoen voor een tweeweekse reis moet je maar eens naar onze reisverslagen kijken. Onze eerste reis staat niet online, maar die ging in grote lijnen als volgt: Phoenix, Grand Canyon, Page, Bryce, Zion, Las Vegas, Death Valley, Yosemite, San Francisco. Dit jaar vliegen we op Denver, maar op 2 weken geraken we van daar niet verder dan Las Vegas.
Als je wat ideeën wilt opdoen voor een tweeweekse reis moet je maar eens naar onze reisverslagen kijken. Onze eerste reis staat niet online, maar die ging in grote lijnen als volgt: Phoenix, Grand Canyon, Page, Bryce, Zion, Las Vegas, Death Valley, Yosemite, San Francisco. Dit jaar vliegen we op Denver, maar op 2 weken geraken we van daar niet verder dan Las Vegas.
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je de Rocky Mountains wilt zien kun je het beste vliegen op Denver en eindigen in LA (of andersom ) Je krijgt dan wel te maken met dropoff kosten voor de auto.
De route is prima in twee weken te doen hoor.
bijvoorbeeld:
1 Denver
2 Denver - Estes Park (bezoek aan de meren in Rocky Mountain NP)
3 Estes Park- Glenwood Springs (over de Trail Ridge Road door Rocky Mountain NP)
4 Glenwood Springs - Moab (eventueel via Colorado NM)
5 Moab (bezoek aan Arches)
6 Moab (bezoek aan Canyonlands)
7 Moab- Monument Valley
8 Monument Valley- Page (bezoek aan Antelope Canyon en Lake Powell)
9 Page- Grand Canyon
10 Grand Canyon- Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas- Los Angeles
13 Los Angeles
14 Los Angeles
Je zou deze route ook om kunnen keren omdat het misschien beter is RMNP als laatste te doen i.v.m last krijgen van de hoogte.
Als je wat meer van Colorado wilt zien en graag een stuk door de bergen wilt rijden zou je i.p.v. via Moab natuurlijk ook door Colorado kunnen rijden. Bijvoorbeeld via Leadville- Buena Vista - Poncha Springs- Montrose-Durango - Monument Valley
Dat zijn wel langere reisdagen natuurlijk en je zit langer in de auto.
Een voorbeeld:
1 Denver
2 Denver - Estes Park (bezoek aan de meren Rocky Mountain NP)
3 Estes Park- Leadville
4 Leadville - Poncha Springs
5 Poncha Springs- Montrose (bezoek aan Black Canyon of the Gunnison)
6 Montrose- Durango via de Million ollar Highway
7 Durango- Page (onderweg bezoek aan Monument Valley)
8 Page (bezoek aan Antelope Canyon en Lake Powell)
9 Page- Grand Canyon
11 Las Vegas
13 Los Angeles
14 Los Angeles
Je zou ook Montrose over kunnen slaan en vanaf omgeving Poncha Springs via de Great Sand Dunes naar Durango kunnen gaan.
Je ziet het keuzes genoeg, het is helemaal afhankelijk van hoe lang jullie bereid zijn in de auto te zitten, waar jullie voorkeur naar uit gaat en wat jullie het meeste aantrekt. De eerste route is het rustigst.
Als je de parken die ik genoemd hebt niet allemaal kent kun je hier kijken voor informatie.
De route is prima in twee weken te doen hoor.
bijvoorbeeld:
1 Denver
2 Denver - Estes Park (bezoek aan de meren in Rocky Mountain NP)
3 Estes Park- Glenwood Springs (over de Trail Ridge Road door Rocky Mountain NP)
4 Glenwood Springs - Moab (eventueel via Colorado NM)
5 Moab (bezoek aan Arches)
6 Moab (bezoek aan Canyonlands)
7 Moab- Monument Valley
8 Monument Valley- Page (bezoek aan Antelope Canyon en Lake Powell)
9 Page- Grand Canyon
11 Las Vegas
13 Los Angeles
14 Los Angeles
Je zou deze route ook om kunnen keren omdat het misschien beter is RMNP als laatste te doen i.v.m last krijgen van de hoogte.
Als je wat meer van Colorado wilt zien en graag een stuk door de bergen wilt rijden zou je i.p.v. via Moab natuurlijk ook door Colorado kunnen rijden. Bijvoorbeeld via Leadville- Buena Vista - Poncha Springs- Montrose-Durango - Monument Valley
Dat zijn wel langere reisdagen natuurlijk en je zit langer in de auto.
Een voorbeeld:
1 Denver
2 Denver - Estes Park (bezoek aan de meren Rocky Mountain NP)
3 Estes Park- Leadville
4 Leadville - Poncha Springs
5 Poncha Springs- Montrose (bezoek aan Black Canyon of the Gunnison)
6 Montrose- Durango via de Million ollar Highway
7 Durango- Page (onderweg bezoek aan Monument Valley)
8 Page (bezoek aan Antelope Canyon en Lake Powell)
9 Page- Grand Canyon
11 Las Vegas
13 Los Angeles
14 Los Angeles
Je zou ook Montrose over kunnen slaan en vanaf omgeving Poncha Springs via de Great Sand Dunes naar Durango kunnen gaan.
Je ziet het keuzes genoeg, het is helemaal afhankelijk van hoe lang jullie bereid zijn in de auto te zitten, waar jullie voorkeur naar uit gaat en wat jullie het meeste aantrekt. De eerste route is het rustigst.
Als je de parken die ik genoemd hebt niet allemaal kent kun je hier kijken voor informatie.
Laatst gewijzigd door vana op 02 jun 2012, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Er zijn verhuurbedrijven zonder d/o tussen Denver en Los Angeles. Deze bv http://www.usareisen.de
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ach ja, je hebt gelijk. Het was me even ontschoten 
Wat bedoel je hier precies mee? Qua afstand is eigenlijk elke route wel in een vakantie te stoppen. Een rondje VS waarin je van Noordoost naar Noordwest reist, naar Zuidwest, dan naar Zuidoost en daarna weer naar Noordoost kan je in zo'n 150 uur rijden. Je zal dan niet veel meer doen dan rijden, maar het kan wel.Lievepiet schreef:Is dit makkelijk te bereizen.
De reis die jij wil kan dus ook, maar de vraag is wat je precies wil en bedoelt. Je zal redelijk wat in de auto dienen te zitten, wat voor jou als bestuurder niet heel erg, maar voor de passagiers op de achterbank minder leuk. Maar jouw reis kan dus prima, en het voorstel wat Vana heeft gegeven voor jouw reis is goed.
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Dat valt toch wel mee?
Ik vind de eerste route die Vana voorstelt prima. Je hebt dan overal redelijk de tijd voor. Het kan natuurlijk altijd rustiger maar mocht ik 2 weken hebben dan zou ik die route zo doen.
Elly
Ik vind de eerste route die Vana voorstelt prima. Je hebt dan overal redelijk de tijd voor. Het kan natuurlijk altijd rustiger maar mocht ik 2 weken hebben dan zou ik die route zo doen.
Elly
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
k vind het ook wel een redelijk rustige route.
- Doockles
- Amerika-expert
Wij gaan altijd maar 2 weken, maar het zou nu niet mijn voorkeurs-route zijn, eerlijk gezegd.michelly schreef:Dat valt toch wel mee?
Elly
Misschien moet TS eens laten weten waar zijn voorkeuren naar uit gaan en wat de juiste reisdata zijn? Die 14 dagen, is dat ter plaatse of met de heen- en terugreis inbegrepen?
Onze reisverslagen:
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als ik twee weken had,zou ik Denver vergeten, en beginnen in Phoenix en vertrekken uit LA, of zelfs SF, en op die manier een redelijk rustige route in elkaar draaien zoiets als:
dag 1 -aankomst Phoenix
dag 2 -Phoenix - Sedona via Apache Trail
dag 3 -Sedona - Grand canyon
dag 4 -Grand canyon - Page
dag 5 -Page - Bryce
dag 6 -Bryce - Zion
dag 7 -Zion - LV
dag 8 -LV
dag 9 -LV - Death Valley
dag 10-Death valley Lee Vining
dag 11-Lee Vining - Yosemite
dag 12-Yosemite
dag 13-Yosemite SF
dag 14- Vertrek SF
En eigenlijk is dit al vrij weinig tijd in SF en in de parken.
dag 1 -aankomst Phoenix
dag 2 -Phoenix - Sedona via Apache Trail
dag 3 -Sedona - Grand canyon
dag 4 -Grand canyon - Page
dag 5 -Page - Bryce
dag 6 -Bryce - Zion
dag 7 -Zion - LV
dag 8 -LV
dag 9 -LV - Death Valley
dag 10-Death valley Lee Vining
dag 11-Lee Vining - Yosemite
dag 12-Yosemite
dag 13-Yosemite SF
dag 14- Vertrek SF
En eigenlijk is dit al vrij weinig tijd in SF en in de parken.
- Doockles
- Amerika-expert
Als je Sedona weglaat en dit gebruikt voor bv. Zion en niet overnacht in Death Valley, maar in Lone Pine zodat je bv. een extra dag SF hebt, valt het nog wel mee hoor Pete.Z. 
Onze reisverslagen:
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maar Piet geeft specifiek aan de volgende dingen te willen zien : Las Vegas, Grand Canyon, Rocky Mountains, Los angeles. Hij vraagt of dit mogelijk is in twee weken.
Dan kunnen we natuurlijk allemaal compleet andere standaard routes geven, maar dat is de vraag niet.
Niet iedereen wil de standaardroutes volgen sommige mensen doen het anders en dat is alleen maar leuk. Ik denk dat het heel goed mogelijk is om deze 4 plekken in twee weken te bezoeken. En die jeep in Moab kan ook heel goed als je twee volle dagen daar hebt. Ook een stukje afdalen in de Grand Canyon kan best als je vroeg vanuit Page vertrekt)
De eerste route die ik gaf is prima te doen. Naar mijn mening is de route van Pete Z nog veel drukker, er zitten allemaal andere parken in en bovendien mis ik LA hier helemaal in.
Dan kunnen we natuurlijk allemaal compleet andere standaard routes geven, maar dat is de vraag niet.
Niet iedereen wil de standaardroutes volgen sommige mensen doen het anders en dat is alleen maar leuk. Ik denk dat het heel goed mogelijk is om deze 4 plekken in twee weken te bezoeken. En die jeep in Moab kan ook heel goed als je twee volle dagen daar hebt. Ook een stukje afdalen in de Grand Canyon kan best als je vroeg vanuit Page vertrekt)
De eerste route die ik gaf is prima te doen. Naar mijn mening is de route van Pete Z nog veel drukker, er zitten allemaal andere parken in en bovendien mis ik LA hier helemaal in.
- Doockles
- Amerika-expert
Dat weet ik wel, maar daarom dat ik in mijn eerste reactie naar wat meer verduidelijking vroeg. Las Vegas, Grand Canyon, Rocky Mountains en LA lijken me zo op het eerste zicht de plekken waar iedereen wel eens van gehoord heeft. Ik ben dan ook wel benieuwd of de rest hem niet interesseert of dat hij misschien een specifieke reden heeft om vooral deze plaatsen te willen bezoeken.vana schreef:Maar Piet geeft specifiek aan de volgende dingen te willen zien : Las Vegas, Grand Canyon, Rocky Mountains, Los angeles. Hij vraagt of dit mogelijk is in twee weken.
Ik vind het toch ook een beetje onze taak om de TS er op te wijzen dat er nog wel een hoop andere dingen zijn in die regio. Uiteindelijk kan hij er zelf mee doen wat hij wilt he.
Onze reisverslagen:
-
lax-lax
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ik zou ook proberen de Angel Landing Trail in te lassen in ZNP.Doockles schreef:Met jongens van 17 en 22 zou ik toch zeker eens een spectaculaire dagwandeling maken (bv. in Zion) of een jeep huren in Moab of afdalen in de Grand Canyon of een dagje langer in Vegas blijven.
Thanks all voor de reacties. Op basis hiervan en op basis van andere reisplanningen heb ik toch maar besloten om te beginnen in San Fransisco en te eindigen in Los Angelos.
De planning ziet er inmiddels zo uit:
Reisplanning San Francisco-Los Angeles
1 augustus, aankomst 19.51 uur.
Auto huren/Hotel/Eten
2 augustus en 3 augustus, fietsen huren. Over Golden Gate Bridge, Fishersman Wharf, Alcatraz
4 augustus San Francisco - Yosemite, ca. 300 km
5 augustus Yosemite – Death Valley, ca. 480 km
6 augustus Death Valley – Las Vegas, ca. 200 km
7 augustus Las Vegas – Bryce, ca. 450 km
8 augustus Bryce-Moab, ca 450 km Moab=Arches NP
9 augustus Moab-Monument Valley, ca.230 km
10 augustus Monument Valley-Page, ca. 200 km Page = Antilope Canyon
11 augustus Page-Grand Canyon, ca. 225 km. Helicopter vlucht
12 augustus Grand Canyon -Palm Springs, ca. 725 km.
13 augustus Palm Springs- Santa Barbara, ca. 350 km
14 augustus Santa Barbara-Pacific Road-Los Angelos, ca. 200 km
14/15/16 augustus Los Angelos, Hollywood, Tour regelen: Rodeo Drive, Beverly Hills, Bell Air, Santa Monica, Venice Beach, Malibu
18 augustus vertrek 9.06 naar Amsterdam.
Zoals je kunt zien heb ik nog een dag slack, t.w. 17 augustus staat niet ingeplanned. Rocky Mountains heb ik weg gelaten, dit had ik vanwege "ervan gehoord", maar inmiddels begrepen dat dit beter weggelaten kan worden. Daarnaast is het laatste stuk nog een beetje een rommeltje denk ik.
Vragen die ik nu nog heb:
- Palm Springs schijnt niet zoveel aan te zijn, kan ik beter van Grand Canyon naar Santa Barbara of LA rijden.
- Wat is de beste manier om een stukje pacific road 1 te volgen, dit schijnt leuk te zijn.
- Ik begrijp dat het nogal druk kan zijn met accomodaties in de NP's. Moet je daar dus wel van te voren boeken en ben je dan dus flexibiliteit kwijt, als je denkt 'hier blijf ik lekker nog een dagje".
Ik ben heel benieuwd naar jullie mening. Nogmaal, bedankt voor de tips die ik hier en in andere posts kreeg/las.
Gr. Piet
De planning ziet er inmiddels zo uit:
Reisplanning San Francisco-Los Angeles
1 augustus, aankomst 19.51 uur.
Auto huren/Hotel/Eten
2 augustus en 3 augustus, fietsen huren. Over Golden Gate Bridge, Fishersman Wharf, Alcatraz
4 augustus San Francisco - Yosemite, ca. 300 km
5 augustus Yosemite – Death Valley, ca. 480 km
6 augustus Death Valley – Las Vegas, ca. 200 km
7 augustus Las Vegas – Bryce, ca. 450 km
8 augustus Bryce-Moab, ca 450 km Moab=Arches NP
9 augustus Moab-Monument Valley, ca.230 km
10 augustus Monument Valley-Page, ca. 200 km Page = Antilope Canyon
11 augustus Page-Grand Canyon, ca. 225 km. Helicopter vlucht
12 augustus Grand Canyon -Palm Springs, ca. 725 km.
13 augustus Palm Springs- Santa Barbara, ca. 350 km
14 augustus Santa Barbara-Pacific Road-Los Angelos, ca. 200 km
14/15/16 augustus Los Angelos, Hollywood, Tour regelen: Rodeo Drive, Beverly Hills, Bell Air, Santa Monica, Venice Beach, Malibu
18 augustus vertrek 9.06 naar Amsterdam.
Zoals je kunt zien heb ik nog een dag slack, t.w. 17 augustus staat niet ingeplanned. Rocky Mountains heb ik weg gelaten, dit had ik vanwege "ervan gehoord", maar inmiddels begrepen dat dit beter weggelaten kan worden. Daarnaast is het laatste stuk nog een beetje een rommeltje denk ik.
Vragen die ik nu nog heb:
- Palm Springs schijnt niet zoveel aan te zijn, kan ik beter van Grand Canyon naar Santa Barbara of LA rijden.
- Wat is de beste manier om een stukje pacific road 1 te volgen, dit schijnt leuk te zijn.
- Ik begrijp dat het nogal druk kan zijn met accomodaties in de NP's. Moet je daar dus wel van te voren boeken en ben je dan dus flexibiliteit kwijt, als je denkt 'hier blijf ik lekker nog een dagje".
Ik ben heel benieuwd naar jullie mening. Nogmaal, bedankt voor de tips die ik hier en in andere posts kreeg/las.
Gr. Piet
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit meen je toch niet serieus? Ik ben benieuwd op welke reisplanningen dit is gebaseerd.
Lees eens wat reisverslagen om te zien wat leuk en haalbaar is. En kijk niet naar de kilometers maar naar de reistijden, dat zegt veel meer.
En ja, de parken moet je van te voren vastleggen. Kan vaak ook nog gratis geannulleerd worden. Maar er zal niet veel meer vrij zijn.
Marianne
Lees eens wat reisverslagen om te zien wat leuk en haalbaar is. En kijk niet naar de kilometers maar naar de reistijden, dat zegt veel meer.
En ja, de parken moet je van te voren vastleggen. Kan vaak ook nog gratis geannulleerd worden. Maar er zal niet veel meer vrij zijn.
Marianne
Waarom zou je een auto huren in SF. je kan best zonder auto hier. Auto huren pas voor vertrek naar Yosemite.
Je reis is erg gehaast. Nauwelijks tijd voor Yosemite (en een reservering is noodzakelijk) een lange rit naar Death Valley, je mist Zion, ook een lange rit naar Moab en weer nawelijks tijd voor de omgeving van Moab. Je gaat iedere dag verplaatsingen maken en hebt nauwelijks ergens tijd voor onderweg. Ik zou serieus gaan nadenken om de route in te korten en Moab voor een andere reis te bewaren. Palms Springs vinden wij heerlijk maar in de zomer is het er bloedheet (maar gunstige prijzen). De aerial tramway is altijd leuk om te doen. Ik zou ook Santa Barbara skippen. Het mooiste stuk hw1 is tussen Cambria en Monterey en daar kom je niet.
Yeehaw
Je reis is erg gehaast. Nauwelijks tijd voor Yosemite (en een reservering is noodzakelijk) een lange rit naar Death Valley, je mist Zion, ook een lange rit naar Moab en weer nawelijks tijd voor de omgeving van Moab. Je gaat iedere dag verplaatsingen maken en hebt nauwelijks ergens tijd voor onderweg. Ik zou serieus gaan nadenken om de route in te korten en Moab voor een andere reis te bewaren. Palms Springs vinden wij heerlijk maar in de zomer is het er bloedheet (maar gunstige prijzen). De aerial tramway is altijd leuk om te doen. Ik zou ook Santa Barbara skippen. Het mooiste stuk hw1 is tussen Cambria en Monterey en daar kom je niet.
Yeehaw
Huur de auto pas als je naar Yosemite gaat rijden. Grand Canyon - LA is een zeer flinke rit. LA is Los AngelEs en niet Los Angelos. Als je van Palm Springs naar Santa Barbara rijdt dan rij je door LA heen, dat is dus onlogisch. En vervolgens neem je de kustroute terug, maar die is nauwelijks de moeite waard op dat stuk om daar zoveel voor om te rijden. Het mooiste stuk kustroute ligt tussen Big Sur en San Simeon.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Poeh, dan kun je denk ik beter terugvallen op de 1e route die hier aangedragen wordt, want dit is voor een bestuurder niet prettig, maar vooral voor de achterbank niet. Misschien heb je iets aan mijn reis. Die was 1 dag langer, maar je zou die dagen die ik in Las Vegas gepland had naar zion en bryce kunnen trekken.
1) vlucht LA
2) LA
3) ochtend LA dan via santa barbara doorrijden naar Pismo
4) lange rit, maar hw1 pismo- SF(monterey whalewatch overslaan)
5 en 6) SF
7) SF - yosemite
8 ) yosemite
9) yosemite- mammoth lakes
10) ML- Furnace creek/death valley
11) death valley- zion
12) zion
13) bryce
14) bryce - page
15) page- gc
16) gc - las vegas
17) las vegas
18) naar huis
Je zou dan nog vanuit yosemite naar Lee Vining kunnen rijden ipv ML en de dag later doorrijden tot Vegas, dan win je nog een dag. Let wel op dat je jongste niet overal in Vegas zomaar mag rondlopen in casino's.
Je moet zowieso veel rijden hoor in dit gebied, maar dit is wat gestructureerder denk ik
1) vlucht LA
2) LA
3) ochtend LA dan via santa barbara doorrijden naar Pismo
4) lange rit, maar hw1 pismo- SF(monterey whalewatch overslaan)
5 en 6) SF
7) SF - yosemite
8 ) yosemite
9) yosemite- mammoth lakes
10) ML- Furnace creek/death valley
11) death valley- zion
12) zion
13) bryce
14) bryce - page
15) page- gc
16) gc - las vegas
17) las vegas
18) naar huis
Je zou dan nog vanuit yosemite naar Lee Vining kunnen rijden ipv ML en de dag later doorrijden tot Vegas, dan win je nog een dag. Let wel op dat je jongste niet overal in Vegas zomaar mag rondlopen in casino's.
Je moet zowieso veel rijden hoor in dit gebied, maar dit is wat gestructureerder denk ik
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 6691 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 3 Reacties