Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welk merk hamburgers op de BBQ?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Welk merk hamburgers op de BBQ?

Bericht door Petra/VS »

Dento schreef:Uiteraard is zelfgemaakt het lekkerst, maar ik vind het erg makkelijk om te zeggen 'je moet ze gewoon zelf maken'; bak dan ook je brood in de broodmachine, en maak altijd zelf je soep in plaats van eens een blik open te trekken, en maak je eigen 'BBQ beans', of je eigen 'refried beans' in plaats van die uit blik, enz. enz.
Nu spreek je met iemand, die een bloedje hekel heeft aan in de keuken staan. Bovenstaande doe ik dus ook niet, maar hoe lang duurt het om een hamburger te maken? Mij nog geen minuut ;). Serieus, ik ken ook genoeg Nederlanders hier die hun brood in de broodbakmachine maken, veel te veel werk voor mij. De rest van je gerechten vind ik niet lekker dus zal er ook geen moeite voor doen. Maar volgens mij is het ongeveer net zoveel "werk" om een hamburger te vormen uit vers gehakt, als een bevroren burger. Niet dat ik me er erg druk om maak, want koken en grillen is sowieso gemak dient de mens voor ons. Over bevroren burgers hebben we echter zelfs nog nooit gedacht. Misschien is het ook gewoonte.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Tja, ik blijf het makkelijk vinden om ze zo uit de diepvries te kunnen pakken. Of ik nu het gehakt in de hamburger vorm stop, en invries, of dat het ergens voor me wordt gedaan...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Zoals al gezegd, het is zelfs niet eens iets wat op onze "radar" staat en dan volg ik vooral mijn Amerikaanse man, die zelfs niet de verse door de supermarkt gevormde burgers wil kopen :lol:. Mij is het om het even, eigenlijk. Ik ben sowieso geen hamburger fan, eet liever die zalmburger.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

En als je een rondreisje maakt met alleen een koelbox achterin.......wordt een beetje moeilijk zelf maken :wink:
Disney-Golf
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 999

Bericht door Disney-Golf »

Gebruik je dan bevroren hamburgers i.p.v. ice packs dan? :lol:
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Eh, wat is er moeilijk aan een stuk gehakt plat slaan? Is volgens mij minder werk dan een diepvrieshamburger ontdooien en de papiertjes er af pulken :D
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik heb bij deze besloten voortaan ook alleen nog maar voor de zelfgemaakte hamburgers te gaan. Als je toch ziet wat er weer allemaal voor toevoegingen in die ingevroren spullen zitten. Gebruik je nog speciale kruiden Petra?
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Prima, jullie slaan wat gehakt plat, ik gooi lekker een Angus Beef BubbaBurger op de BBQ, waar mijn Amerikaanse vrouw, die erg van koken houdt, geen enkel probleem mee heeft, net zo min als het gros van de mensen die ik ken.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Mads2010
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Mads2010 »

Ik wil iedereen danken voor hun bijdrage in deze levendige discussie...Als kok van origine ben ik voor zelf kruiden maar dat ga ik tijdens de vakantie dus echt niet doen, vandaar ook het openen van deze topic. De BubbaBurgers staan dus genoteerd, nog drie weken te gaan...
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

dimona schreef:Gebruik je nog speciale kruiden Petra?
@Dento - Tuurlijk, zoals ik al schreef ieder zijn ding.

@Dimona - Nee, gewoon zout en peper, maar wel altijd een lekkere mosterd erbij (niet die gele French's die voor mij niet naar mosterd smaakt). Laatst hebben onze kinderen deze gorgonzola burgers gemaakt, erg lekker: http://www.cheese-burger.net/recipes/go ... rgers.html
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

dimona schreef:Ik heb bij deze besloten voortaan ook alleen nog maar voor de zelfgemaakte hamburgers te gaan. Als je toch ziet wat er weer allemaal voor toevoegingen in die ingevroren spullen zitten. Gebruik je nog speciale kruiden Petra?
Dan zou je eigenlijk puur vlees moeten kopen en zelf gehakt ervan moeten malen, of hoe je dat wilt noemen... :mrgreen: . Laatste tijd lees ik akelig veel over dat pink slime?

Hamburgers staan niet bovenaan op mijn lijstje, salmonburgers echter wel. In de Publix supermarkt hier verkopen ze bison-gehakt, dat moet heel lekker zijn, misschien een idee om daar een burger van te maken....
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ja, maar als ik het goed begrijp, moet het er wel opstaan als het niet puur vlees is. Op het gehakt dat ik altijd koop staat "Natural, contains no artificial ingredients. No added hormones or antibiotics. Vegetarian ved."

Voor wat het waard is natuurlijk. "No added antibiotics" is nog heel wat anders dan "no antibiotics" bijvoorbeeld.
Disney-Golf
Amerikakenner

Petra/VS schreef:
dimona schreef:Gebruik je nog speciale kruiden Petra?
Laatst hebben onze kinderen deze gorgonzola burgers gemaakt, erg lekker: http://www.cheese-burger.net/recipes/go ... rgers.html
:offtopic: OPLETTEN! als ik de link open krijg ik via m'n antivirus melding van een contaminatie van de site!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ik niet en ik heb mijn virusprotectie aanstaan. Maar hier is het recept van die site:
Gorgonzola cheese is an age old Italian blue-cheese used in desserts and risotto. These Gorgonzola Stuffed Burgers have the rich and creamy cheese right in the center of the patty.

Ingredients:
1 pound ground beef
2 oz. Gorgonzola cheese
1/2 small onion, finely chopped
1/2 teaspoon of oregano
salt and pepper to taste
4 burger buns
a premium pepper relish for topping

Method:
Combine the beef with the chopped onion, oregano and salt and pepper and mix well. Form the mixture into 4 equal size balls and then flatten out into patties.
Cut the Gorgonzola cheese into 4 cubes and place one cube in the center of each patty, then form the patties into balls again with the cheese in the center.
Now flatten the balls out again into patties and make sure the cheese is fully covered so it won’t leak out during cooking.
Broil/Grill/Fry each burger for 4-5 minutes on each side or until the meat is fully cooked.
Serve on toasted burger buns with lots of pepper relish.
Gast

Bericht door Gast »

Ik krijg ook een virusmelding...
Disney-Golf
Amerikakenner

Dank je Petra,

Ik kende het recept maar dan met lamsvlees en Feta kaas in het midden, ook lekker!
Deze wil ik ook eens proberen...
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Wij vinden de Angus burgers ook lekker hoor Dento. :wink:
Al hebben we vandaag beercan chicken :mrgreen: Zoooo lekker.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En welk 'recept' gebruik je daar voor, Petra? Ik heb vandaag toevallig zo'n beercan-chicken-spies (of hoe moet je het noemen?) gekocht.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Een blikje bier eerst ontdoen van 1/3 van de inhoud. Dan wat extra gaatjes in het blikje boven in prikken. Hier door verspreiden de bier dampen wat beter.
Wij hebben inderdaad ook zo een houdertje er voor en daar plaats je het blikje bier in (cola kan ook trouwens).
Dan de kip lichtjes insmeren met wat olijf olie en kruiden. Niet te veel olie want anders verbrand de kip al snel. Ik gebruik verder peper en zout en Mc Cormick Barbeque kruiden. Daarna de kip over het blikje plaatsen met de pootjes naar beneden.
Hierna de kip en houder op de grill plaatsen. En de BBQ op zo'n 150 graden Celcius proberen te houden, voor twee uur en 15 minuten.
En klaar is uw "BCC" :mrgreen:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Je schijnt het ook met cola te kunnen maken, en dan met een zoetere BBQ saus, maar ik heb nog nooit het lef gehad om dat te proberen :lol:

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer