Dento schreef:Uiteraard is zelfgemaakt het lekkerst, maar ik vind het erg makkelijk om te zeggen 'je moet ze gewoon zelf maken'; bak dan ook je brood in de broodmachine, en maak altijd zelf je soep in plaats van eens een blik open te trekken, en maak je eigen 'BBQ beans', of je eigen 'refried beans' in plaats van die uit blik, enz. enz.
Nu spreek je met iemand, die een bloedje hekel heeft aan in de keuken staan. Bovenstaande doe ik dus ook niet, maar hoe lang duurt het om een hamburger te maken? Mij nog geen minuut

. Serieus, ik ken ook genoeg Nederlanders hier die hun brood in de broodbakmachine maken, veel te veel werk voor mij. De rest van je gerechten vind ik niet lekker dus zal er ook geen moeite voor doen. Maar volgens mij is het ongeveer net zoveel "werk" om een hamburger te vormen uit vers gehakt, als een bevroren burger. Niet dat ik me er erg druk om maak, want koken en grillen is sowieso gemak dient de mens voor ons. Over bevroren burgers hebben we echter zelfs nog nooit gedacht. Misschien is het ook gewoonte.