Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autoverzekering

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
dimona
Amerika-expert

Autoverzekering

Bericht door dimona »

Ik krijg vaak e-mails van mij car insurance company; ik negeer ze meestal, maar toch maar goed dat ik deze ene toevallig opende. Lees en verbaas u:

Thank you for being a valued member of the GEICO family!

Periodically at GEICO we receive information regarding youthful driver's who have received a active driver's license. In order to ensure that we provide the proper protection and offer the most competitive rates possible, we reach out to our customer's for clarification.

A review of the state's driver's license records indicates that X has received a driver's license with your mailing address as their primary residence.  

Please review your policy information online at GEICO.com to update your policy.

Updating drivers can be done online at geico.com in a matter of minutes. For additional information, take a video tour that explains how to log in, register, and view additional benefits of the Policyholder Service Center.

If we do not hear from you or the policy is not updated within the next 15 days, X will be added to your policy and this may result in a premium change. If you have any questions, you may review your policy online.

Sincerely,

GEICO Customer Service Team

Dat is toch wel de bloody limit, of niet dan? Voor de goede orde: X woont hier niet, zij is de dochter van de huiseigenaar. Ik stuur dus een e-mailtje terug om dit te verduidelijken, krijg ik weer e-mail met de mededeling dat ik een 800 nummer moet bellen om mijn polis te updaten. Nou, dat dan net maar gedaan, ondanks dat ik helemaal niks te updaten had (online viel er dus ook helemaal niks te updaten). Wat moet je hier toch opletten dat er niet achter je rug om van alles gebeurt wat je helemaal niet wilt!
Bennogr
Amerika-expert

Re: Autoverzekering

Bericht door Bennogr »

Je zou aan de andere kant natuurlijk ook blij kunnen zijn dat de verzekeringsmaatschappij zo netjes is om je een email te sturen als het hen opvalt dat er iets veranderd is. Voor hetzelfde geld sturen zij niks en hoor je pas dat er wat mis is gegaan als de "nieuwe" verzekerde iets heel ergs gedaan heeft. Nu heb je de kans om alles vrij eenvoudig recht te zetten voordat er wat aan de hand is en het allemaal een stuk moeilijker wordt.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Volgens mij is het probleem niet het mailtje over een wijziging, maar het feit dat iemand die een nieuw rijbewijs krijgt op hetzelfde adres automatisch toegevoegd wordt aan dimona's policy tenzij zij binnen 15 dagen haar policy zelf update. Terwijl er dus eigenlijk niets te updaten valt...
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Dat vind ik ook wel ver gaan, hoor. Ik zou daar dus zelf echt flink boos om worden. Want dat betekent dat iedere gek die een beetje een realistisch uitziende utility bill aan de DMV kan laten zien, bij jouw polis ingeschreven wordt. Wat als het wel je eigen kind is, maar deze voor haar eigen verzekering gaat zorgen? Ik zou daar dus echt een boze brief over naar mijn verzekeraar opsturen, dat ik dat niet acceptabel vind.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik zie het probleem niet zo. Iemand zal op je polis worden bijgeschreven, voor wat voor reden ook, per ongeluk of expres. De maatschappij vraagt of dit klopt, jij zegt nee, en dan is het verhaal af. Je hebt geen schade geleden, er zijn geen problemen ontstaan, je bent niet het slachtoffer geworden van fraude, iets wat veel moeilijker op te lossen is dan met een eenvoudig contact met de verzekeringsmaatschappij.

Hetzelfde gebeurt ook wel met kredietkaarten als jij, of iemand anders, van je gewone patroon afwijkt en waar contact ook allerlei moeilijkheden kan voorkomen.

Ik zou juist blij zijn met een bedrijf, dat zo goed op z'n zaakjes let dat ze dit ontdekken en contact met je opnemen voordat er problemen ontstaan.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, ik ben het met Benno eens, wees blij dat ze het controleren. Er komt heel wat identiteitsdiefstal voor en vaak hebben de slachtoffers dat niet eens door. Ik heb dan liever dat mijn verzekeringsmaatschappij het checkt, dan maar aanneemt dat het correct is. Als het wel correct was dan hoef je dus niets te doen vandaar de tijdslimiet. Ik vind het eigenlijk heel goede service (al erger ik me altijd rot aan de reclames van GEICO :lol:).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Een mailtje om mij te wijzen op het feit dat er mogelijk iemand bijgeschreven moet worden, ok, helemaal geen problemen mee, prima service. Maar ik heb nu toch zeker een half uur aan besteed om dit ongedaan te krijgen. Mailtje gestuurd, online iets proberen te veranderen, en vervolgens 20 minuten aan de lijn gezeten met iemand die me en passant nog allerlei andere verzekeringen en voordeeltjes probeerde aan te smeren. Nee, ik word hier dus absoluut niet blij van en ik zie het niet als service, maar als manier om zoveel mogelijk geld aan mij te verdienen.

Het zou wat moois worden zeg, als iedereen zo gaat denken: "O, u heeft een huis gekocht? Wij hebben voor u alvast de opstal- en inboedelverzekering afgesloten, fijn toch?" Of: "O, u bestelt bij ons een tafellaken? Dan doen we er gelijk 8 bijpassende servetten bij. U kunt ze altijd terugsturen hoor, als u ze niet wilt."
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Bennogr schreef:Voor hetzelfde geld sturen zij niks en hoor je pas dat er wat mis is gegaan als de "nieuwe" verzekerde iets heel ergs gedaan heeft.
Ik snap niet wat je bedoelt. Wat zou die persoon dan voor ergs moeten doen waar ik last van heb?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Tja, dan moet je je maar niet bij GEICO verzekeren ;). Grapje, hoor, maar dat is wel echt het meest irritante bedrijf in deze omgeving in mijn ogen. Voor ik getrouwd was had ik State Farm en was daar erg over te spreken. Nooit zo agressief als GEICO en toch heel goede service. Nu hebben we USAA, maar dat is alleen voor militairen en hun afstammelingen. Misschien is GEICO wel goedkoper, maar ik heb al vreselijke verhalen gehoord over hun "service" als er ook iets aan de hand is.
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

dimona schreef:
Bennogr schreef:Voor hetzelfde geld sturen zij niks en hoor je pas dat er wat mis is gegaan als de "nieuwe" verzekerde iets heel ergs gedaan heeft.
Ik snap niet wat je bedoelt. Wat zou die persoon dan voor ergs moeten doen waar ik last van heb?
Een ernstig ongeluk veroorzaken of het hoeft niet eens ernstig te zijn, maar de andere partij kan je voor duizenden, zo niet honderdduizenden, vervolgen. Als die persoon op jouw polis staat ben jij daarvoor verantwoordelijk. Als je denkt dat dit bangmakerij is, wij zijn voor $250.000 vervolgt door iemand, die in een taxi zat, die achterop onze auto reed. Die taxi was dus bij uitstek fout, maar wij kregen die zaak dus toch. De passagier van de taxi claimde, vijf jaar na het ongeval, net voor het verlopen van de termijn, dat hij carpal tunnel syndrome erdoor had gekregen. Onmogelijk, maar hij kreeg toch $35.000 van onze verzekering, omdat ze geen zin hadden in een rechtszaak. Dus Benno heeft het helemaal goed.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Tsja, familie overhevelen naar de VS, snel een auto kopen, snel een verzekering afsluiten, je kunt je wel voorstellen hoe dat gaat :)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Ja, ik kan me dat voorstellen, want dat hebben we vele jaren geleden ook gedaan. Maar het fijne hier is dat je kunt veranderen. Kijk eens op een site die verzekeringen met elkaar vergelijkt. Of vraag in je omgeving. Zo ben ik destijds bij State Farm terechtgekomen, want die hadden goede prijzen voor jongeren, toen althans. Wat ook eens helpt is GEICO te laten weten dat je niet tevreden bent. Je zult versteld staan hoe aardig ze dan worden ;).
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Petra/VS schreef:
Een ernstig ongeluk veroorzaken of het hoeft niet eens ernstig te zijn, maar de andere partij kan je voor duizenden, zo niet honderdduizenden, vervolgen. Als die persoon op jouw polis staat ben jij daarvoor verantwoordelijk. Als je denkt dat dit bangmakerij is, wij zijn voor $250.000 vervolgt door iemand, die in een taxi zat, die achterop onze auto reed. Die taxi was dus bij uitstek fout, maar wij kregen die zaak dus toch. De passagier van de taxi claimde, vijf jaar na het ongeval, net voor het verlopen van de termijn, dat hij carpal tunnel syndrome erdoor had gekregen. Onmogelijk, maar hij kreeg toch $35.000 van onze verzekering, omdat ze geen zin hadden in een rechtszaak. Dus Benno heeft het helemaal goed.
Bedoel je nou "als die persoon NIET op jouw polis staat.."?

Afijn, hoe dan ook: ik ben me zeer bewust van de risico's van onverzekerd rijden, als je dat bedoelt. Erg fijn dat de verzekeraar daar pro-aktief mee omgaat. Ik ben alleen niet blij met een maatschappij die voor mij de beslissingen neemt, waarna het dan aan mij is om die beslissingen op tijd weer terug te draaien. En dan ook nog via zo'n 13 in een dozijn e-mailtje dat je gemakkelijk over het hoofd ziet.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Petra/VS schreef:Je zult versteld staan hoe aardig ze dan worden ;).
Je bedoelt aardig in termen van premiekorting? :D

De dames aan de telefoon vind ik al aardig genoeg, totaal over de top aardig zelfs. Zo erg dat ik denk "kunnen we dit gesprek nu alsjeblieft beëindigen?" My god, ik heb vandaag wel minstens 5 keer excuses gekregen voor het feit dat mijn geboortedatum verkeerd in hun systeem stond....
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Nee, ik bedoel dat als jij niet had gereageerd en die persoon dus op jouw polis had gestaan na 15 (?) dagen, jullie verantwoordelijk zouden zijn geweest voor een scene als ik hierboven beschreef. Bovendien is het, weten wij helaas uit ervaring, heel duur om tieners te verzekeren, nog afgezien daarvan. En inderdaad, ja, aardig op de financiele manier. Dit land is een kapitalistisch land. Ik heb ooit ons krantenabonnement tot $1 per kwartaal terug kunnen brengen. Zo goedkoop zal verzekering nooit worden, maar de dreiging elders te gaan opent vaak horizonnen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik had iets soortgelijks - had DMV mijn betaling gestuurd voor vernieuwing license plate - Mr. Oor was met tootootje naar de smog test geweest en had betaald voor electronische doorgave, dus alles OK. Nee dus ! ik kreeg een brief terug van DMV dat er geen record was van verzekering voor de auto. Wat ??? Een half jaar geleden hadden we ook al dat gezeur en toen hebben we het toch rechtgezet via de tussenpersoon ?
Tweede brief opengemaakt, die was van de verzekeraar (Travelers) dat de dear valued auto customer werd verzocht to help ensure your information is accurate. Hm. Alle info is een half jaar geleden compleet geupdate - vanwege aanschaf nieuwe auto, vanwege verhuizing - en alle info staat al in de brief, wat willen jullie nog meer weten ?
Wel het ging om any driver who regularly uses the covered vehicle en any resident 13 or older not already listed (13 and older ???) en ook of ze zelf een auto hadden en was die verzekerd bij een andere co. ?
En zo nog wat vragen.
Ik belde onze tussenpersoon en vroeg wat de bedoeling hiervan was. "Kijken of ze meer geld aan je kunnen verdienen" was het antwoord, "vooral als iemand regelmatig je auto gebruikt".

Dus, Dimona, het is gewoon een aktie die meer verzekeraars uitvoeren op dit moment. maar het geeft wel gedoe en nu ben ik dus laat met de nieuwe sticker. En ja ik moest ook binnen twee weken reageren, anders kon de premie omhoog gaan middels omhoogtrekken annual mileage.

Petra, sorry hoor, we verschillen weer van mening. De klant is hier zeker geen koning. Als er eens iets goed in een winkel te vinden is dan is dat meestal geen blijver. Plus de klunzig vormgegeven en slecht werkende en snel stukgaande appliances vertellen toch ook waar de macht ligt en dat is niet bij de consument. Hoe moet de US consument om beter/anders vragen - hij/zij weet niet eens dat het bestaat !
Ik wil helemaal geen krant voor een dollar per kwartaal - ik wil een goede krant !
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

De Washington Post is toch echt wel een goede krant :). En als je dreigt je zaken elders heen te nemen of in het geval van de krant je abonnement op te zeggen zijn er meestal opeens allerlei mogelijkheden tot kortingen o.i.d.. Ik heb het niet over apparaten, maar over diensten. Een ander voorbeeld is onze dierenarts. Jarenlang betaalden we het volle pond voor anti-hartworm en anti-vlooienmiddelen voor de dieren. Tot ik over ging op 1-800 Pet Meds. Toen kwam er een telefoontje van de dierenarts dat zij die prijs van online wel konden matchen. Liever dat dan ons als klanten kwijtraken. Maar goed, we dwalen af van de autoverzekering.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Ik heb de afgelopen 30 jaar het nodige verzekerd. En ben met enige regelmaat van verzekering veranderd, omdat ik ontevreden was over de personen waarmee ik te maken had. Van Allstate naar State Farm (of andersom, het wordt wat vager allemaal), omdat ik me slecht behandeld voelde door de tussenpersoon. Ging allemaal heel vlot, ze doen goed hun best als je naar een nieuwe verzekering toegaat. In St. Paul en Asheville, NC, waren de State Farm mensen erg goed en behulpzaam, in Brooklyn hoorde ik gee boe of ba van ze. Dus overgestapt naar Geico en dat werkt op dit ogenblik prima.

Maar je moet ze, zoals Petra al zegt, op z'n Amerikaans behandelen. Dus: als je ontevreden bent over iets dat ze wel of niet doen, dan geef je ze 1 waarschwuing. Werkt dat niet, dan bel je gewoon een andere verzekering en die regelen dan alles voor je om over te gaan.

Je moet in de VS niet met de Hollandse instelling komen dat je recht hebt op een goede behandeling. Als iets je niet bevalt dan klaag je. En als je dan ontevreden blijft, vertrek je gewoon, er is voor de meeste dingen ruime keus.

En dat alle apparatuur hier zo slecht is, heb ik ook erg weinig meegemaakt. En als de boel wel na een week uit elkaar valt, dan krijg je vrij eenvoudig een nieuw apparaat, zonder al teveel problemen.

Je moet je ook niet te druk maken als er iets gebeurt dat je niet leuk vindt. Hoge bloeddruk is niet goed voor je. Gewoon vertrekken en een ander alternatief zoeken.

Overigens: heb een paar keer meegemaakt dat mijn banken volgens mij iets verkeerd deden met mijn rekening en cheques. Werd ook allemaal vrij snel rechtgezet. En als tegenprestatie heb ik eens in Asheville een brief geschreven naar de plaatselijke vicepresident. Die die prijzende brief op een vergadering heeft voorgelezen. En toen konden ze bij het bankkantoor plotseling zelfs mijn achternaam redelijk goed uitspreken!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Bennogr schreef:En dat alle apparatuur hier zo slecht is, heb ik ook erg weinig meegemaakt. En als de boel wel na een week uit elkaar valt, dan krijg je vrij eenvoudig een nieuw apparaat, zonder al teveel problemen.
Inderdaad, ons huis is 13 jaar oud en we hebben nog maar weinig apparatuur hoeven vervangen. Inclusief de afwasmachine, waar meestal een "leeftijd" van rond de vijf jaar voor staat. Ik wou dat het ding eens de geest gaf, want ik wil er een met meer mogelijkheden :lol:.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Petra/VS schreef:Nee, ik bedoel dat als jij niet had gereageerd en die persoon dus op jouw polis had gestaan na 15 (?) dagen, jullie verantwoordelijk zouden zijn geweest voor een scene als ik hierboven beschreef. Bovendien is het, weten wij helaas uit ervaring, heel duur om tieners te verzekeren, nog afgezien daarvan.
Ik snap echt niet wat je bedoelt Petra. Wat je nu zegt, vat ik op als: pas op met wie er allemaal op je polis worden bijgeschreven, want ze kunnen je in de problemen brengen en het kan je polis duurder maken. Dat pleit toch juist voor een situatie waarin er NIET zo maar personen op je polis worden bijgeschreven zonder dat je daar zelf opdracht voor geeft?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer