Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Planning voor een weekend miami en keywest

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
barbaraax
Amerika-ontdekker

Planning voor een weekend miami en keywest

Bericht door barbaraax »

Hoi hoi,

wij gaan 5 augustus naar orlando voor 3 weken..
we hebben daar een huis waar we zowieso 3 weken verblijven..

We willen een weekend naar miami maar wat vinden jullie van deze planning?
of hebben jullie nog tips welke tripjes leuk zijn of leuke plekken?

Dinsdag 14 augustus
rijden naar miami vanaf orlando- kissimmee , daar aangekomen inchecken in het Catalina Hotel & Beach Club daar verblijven we 3 nachten.
Daar lekker relaxen, even rond kijken ik heb gelezen dat Bayside marketplace, Art districtor leuk is en de ocean drive?
hebben jullie nog tips dat we in miami kunnen bekijken (wel in de buurt van south beach niet dat we een uur moeten rijden)

Woensdag 15 augustus
Wouden we een trip gaan doen, ik heb gelezen dat het mogelijk is een bustrip en boottrip?
maar nog niet veel informatie hierover gelezen, wel dat het van 11u tot 5 is ongeveer..

Donderdag 16 augustus
In de ochtend rijden naar de key west, daar willen we een boot trip gaan doen waarbij we langs de grote huizen komen (van will smith enzo)
Misschien een snorkeltrip die dag of een leuke excursie..
maar hierover kan ik geen goede sites vinde
Savonds terug rijden naar miami

Vrijdag 16 augustus 11:00 uitchecken bij Catalina Hotel & Beach Club en weer terug naar huis (orlando-kissimmee)

Hebben jullie tips of weet je een leuke excursie of wat er allemaal te doen is in miami en key west

Alle tips zijn welkom!!!

Bedankt alvast! :clap:
SenT
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Planning voor een weekend miami en keywest

Bericht door SenT »

heb ik het goed gelezen dat je op één dag heen éen terug naar Key West wil vanuit Miami? Het is mogelijk, maar dan zal je helaas wel lang in de wagen zitten. het is volgens Google maps nl. 3 1/2 uur rijden ... enkele rit. Daarbij komt het nog dat er maar één rijstrook is in elke rijrichting en dat er constant snelheidsbeperkingen gelden.

Is het niet mogelijk om één overnachting in te lassen op Key West?

Op de weg naar Key West hebben wij het volgende bezocht. Ik zet er de milemarkers (MM) bij, dan vind je dat makkelijker terug terwijl je rijdt.
- John Pennekamp State Park :snorkelen met en zonder boottocht : MM 102.5
-Isla Morada Bay Café: waan je op de Caraïben, best wel enkel iets drinken; eten is er prijzig
http://www.moradabay-restaurant.com/index.php?id=31 MM 81.6
- Robbie's Pier: tarponvissen (en pelikanen) voederen: MM 77.5
-Anne's Beach: keiver in zee lopen terwijl het water maar kniehoog staat: MM 73
-Bahia Honda State Park: MM 37
- MM 0: op Key west te vinden, net zoals het meest zuidelijke continentale punt punt van de USA (wat verder van Highway 1).
Laatst gewijzigd door SenT op 01 jun 2012, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
barbaraax
Amerika-ontdekker

Bericht door barbaraax »

Bedankt voor je reactie!! En voor de super tips,
Ik zal is ff samen met me vriend gaan kijken..

Maar idd we willen in 1 dag heen en terug en daar wat doen..

We willen wel een hotel nemen maar we zijn allebei 20 en heel veel hotels daar hebben een minimum incheckleefdtyd
Van 21 jaar.. ik kon geen hotels vinden dat en niet te prijzig was voor 1 nacht en dat de
Minimale incheckleeftijd 18 is..

Daarom kiezen we voor 3 nachten miami ipv 2..

Bedankt!
SenT
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door SenT »

Ja, Key west is duur. Ze buiten hun ligging ook wat uit natuurlijk.
Is er anders niets op Key largo?
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
barbaraax
Amerika-ontdekker

Bericht door barbaraax »

Ik ga eens even kijken voor hotels op de key largo idd..
barbaraax
Amerika-ontdekker

Bericht door barbaraax »

Overal is de minimum leeftijd inchecken 21 ::(!
Robbielb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Robbielb »

Ik zou inderdaad even kijken voor een overnachting in Key Largo. De weg naar Key West is prachtig maar vanauit Miami is het toch 3,5 uur rijden. En die moet je weer terug ook natuurlijk. De snelheid op de weg zit tussen de 35 en 55 mph (meer 35 dan 55 overigens)... Dat gaat best op de heenweg, maar na een lange dag is het vervelend terugrijden/sjokken. En in het savonds in het donker zijn er stukken waar je niet harder mag dan 35 terwijl je overdag wel 55 mag. Houd daar dus rekening mee!
Life is what happens to you while you're busy making other plans...
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september

http://www.robbiegoesamerica.nl
Robbielb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Robbielb »

barbaraax schreef:Overal is de minimum leeftijd inchecken 21 ::(!
Sorrie... zie dit net pas :wink:

Zoek eens op Hostel ipv motel of hotel. Volgens mij is er dan wel iets te vinden in Key West. Kans is wel groot dat jullie op een gezamelijke kamer moeten slapen maar het is een optie ;-)
Life is what happens to you while you're busy making other plans...
2012 - 68 dagen roadtrip USA & Curacao mei t/m augustus
2013 - 16 dagen roadtrip noord oost USA september

http://www.robbiegoesamerica.nl
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

Ik zou ook op 1 dag heen en terug naar Miami ten zeerste afraden, het zijn lange afstanden, als je ook nog de pech hebt dat er een noodweer losbarst ben je nog meer tijd kwijt, ik zou zelfs overwegen om te skippen als je niet minimaal 1 nachtje over kan blijven, wij vertrokken vanaf Miami Beach en hebben er zelfs langer dan 3,5 uur over gedaan. succes met alle adviezen
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Dieuwertje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Dieuwertje »

Ik ga akkoord met al het bovenstaande.

Wij wouden in eerste instantie ook op één dag heen en terug rijden van Miami naar Key West, maar dit is ons wijselijk afgeraden op dit forum... en terecht! Eén overnachting is echt wel het minimum. Wij vonden één overnachting trouwens ook voldoende, maar het is echt lastig om op één dag heen en terug te rijden!

Bovendien heerst er in Key West 's avonds echt wel een Caraïbisch sfeertje. Wij vonden dit ook super :thumbup: !
Een overzicht van onze reizen en reisverslagen: http://dieudriesopreis.blogspot.com

April 16': New York
Aug 16': ZW Canda + Hawaï

New York (3x) - Zuidwesten (3x) - Noordoosten - Hawaii (2x)
Australië - Nieuw-Zeeland
Dieuwertje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Dieuwertje »

+ Als er een ongeval gebeurt of je hebt op de ene of de andere manier pech, kan je uuuuren vast staan onderweg. Er is inderdaad maar één rijvak over het water. Dat trok ons toch over de grens om toch die overnachting te boeken!
Een overzicht van onze reizen en reisverslagen: http://dieudriesopreis.blogspot.com

April 16': New York
Aug 16': ZW Canda + Hawaï

New York (3x) - Zuidwesten (3x) - Noordoosten - Hawaii (2x)
Australië - Nieuw-Zeeland
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Je mag eigenlijk in Key West de zonsondergang niet missen, zo mooi! En daarna is terugrijden naar Miami in het donker echt geen optie, dus zou inderdaad voor minimaal 1 overnachting kiezen...
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
TravellerLB
Amerika-newbie

Bericht door TravellerLB »

Hallo,

ik ga een weekje met mijn dochtertje naar Orlando. Nu heb ik al een weekend (3 overnachtingen een hotel geboekt) minimale bezetting 2 personen. Ik heb niets over mijn dochter in hoeven vullen. Zij is echter nog maar 12 jaar en ik lees op dit forum dat overal de minimum leeftijd van 21 jr is. Gaat dit een probleem worden voor mij?

En tevens heb ik al uren gegoogled hoe ik het beste (goedkoopste en snelste van deur tot deur) van Orlando naar Miami kan reizen en vice versa.

Ik vind het best nogal prijzig allemaal voor 2 retourtickets met de bus en die van deur tot deur is helemaal kostbaar.

Kan iemand mij tips hierover geven? Of kan ik beter met een binnenlandse vlucht gaan? Of kan ik beter een auto huren? Of beter een taxi?

Is het autorijden daar eng? Heb ik iternationaal rijbewijs nodig?

Allemaal vragen.......het is nml de eerste keer dat ik alleen met mijn dochtertje zo ver weg op reis ga.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

TravellerLB schreef:Ik heb niets over mijn dochter in hoeven vullen. Zij is echter nog maar 12 jaar en ik lees op dit forum dat overal de minimum leeftijd van 21 jr is. Gaat dit een probleem worden voor mij?
Die 21 gaat er over wanneer kinderen (vaak 18-21) zonder ouders op reis gaan. Uiteraard kun je gewoon met je dochter inchecken in een hotel.
TravellerLB schreef:Ik vind het best nogal prijzig allemaal voor 2 retourtickets met de bus en die van deur tot deur is helemaal kostbaar.
Ik weet niet wat je prijzig vindt. Met de Greyhound kun al vanaf 120 dollar (of iets in die richting) retour met z'n tweeën.
TravellerLB schreef:Is het autorijden daar eng? Heb ik iternationaal rijbewijs nodig?
Maar je zou natuurlijk ook een auto kunnen huren. Autorijden is absoluut niet eng in de VS. Over het Internationaal Rijbewijs is al heel erg veel geschreven op dit forum, zoek even goed rond. In principe is het verplicht, maar er wordt bijna nooit gevraagd.
TravellerLB
Amerika-newbie

Had inmiddels begrepen dat het om kinderen moest gaan die zonder hun ouders reizen.

Dank voor de info, ik wacht maar beter tot ik in Orlando ben om daar terplekke een transfer te regelen. Dan omdat nu al vooraf te doen. Ik weet natuurlijk nu ook niet welke opstapplaats en welk eindpunt ik moet kiezen.

Autorijden ga ik toch maar laten. Ik hoorde over dure tolwegen en dan nog benzine en autohuur. Ik denk toch relaxter om een goede shuttle/bus transfer te regelen.

Gr
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Het vervoer van Orlando naar Miami zou ik niet ter plekke regelen maar van tevoren boeken.
Je kan oa kiezen voor JetSet, Florida Express Bus, Greyhound en Amtrak.
Van Kissimmee naar Miami betaal je bij de Greyhound $52 pp, met JetSet via GotoBus.com betaal je $23 pp, en Amtrak kost iets van $38.pp, afhankelijk welke dag je reist (alles enkele reis).
De stations van Greyhound en Amtrak liggen naast elkaar in downtown Kissimmee. Het makkelijkste is om van je hotel een taxi te nemen naar deze stations. Je kan ook met een lynx bus voor $4, pp, maar je moet dan minstens 1 keer overstappen en bent bijna een uur onderweg en ik betwijfel of dit is aan te raden met alle bagage en een meisje van 12. Afhankelijk waar je verblijft, lopen de taxi kosten op tussen de $20 en $50 voor 2 personen. Er zijn ook stations in Orlando, wellicht is dat voor jullie dichterbij en voordeliger.
De pick up spot van JetSet ligt ook in Kissimmee, maar wel een stukje verder dan de Amtrak en Greyhound. Voordeel van deze bus is dat ie in Ft. Lauderdale, Hollywood en Miami langs Collins Avenue bij vele hotels stopt, waardoor je daar veel minder tijd (en geld) kwijt bent dan bij de Amtrak en Greyhound stations in Miami. Mocht je kiezen voor de Greyhound/Amtrak, dan kan je afhankelijk van waar je verblijft, ook uitstappen in Hollywood ipv Miami. Hollywood ligt veel gunstiger tov North Miami Beach.
En dan is er ook nog de Florida Express Bus. Deze kost $64 pp enkele reis, maar dit is wel met door tot door service. Je wordt 's ochtends opgehaald bij je hotel in Kissimmee/Orlando en zo'n 4 uur later afgezet bij je hotel in Miami. Er zijn verder geen taxi kosten en geen gesleep met koffers.
Let wel: Deze shuttles deel je met anderen! Wil je een prive shuttle, dan komen er extra kosten bij. De Greyhound en Amtrak willen ook nog weleens vertraging hebben, dus hou er rekening mee dat je langer onderweg bent dan staat aangegeven!

Hoe lang blijven jullie in Florida? Ik las iets over een weekje? Waarom boek je anders geen dagtocht naar Miami? Je bent dan 1 dag lang onderweg, waarin je toch even sfeer kan snuiven in the Magic City. Via Undercover Tourist.com kan je een tour boeken bij Gator Tours/Grayline voor $75.- pp. Je wordt 's ochtends rond 07:00 uur opgehaald bij een algemene pick up plaats en 's avonds rond 23:00 uur weer afgezet (als je het aan de chauffeur vraagt, wil ie je op de terugweg ook bij je eigen hotel afzetten).
Deze tour heb ik vorige maand gedaan en kan ik zeker aanraden! Je krijgt een breakfast bag in de bus, er wordt onderweg even gestopt en tussen 11:00 en 11:30 uur ben je in Miami bij Bayside. Je kan in de bus kiezen voor een upgrade naar de Everglades, maar je kan ook even lekker over Bayside struinen en daar een boottochtje maken langs Star Island. Na de lunch wordt je naar Miami Beach gebracht, waar je over Ocean Drive kan slenteren, even zwemmen in zee, je kan een fiets huren en gewoon genieten.
Rond 19:00 uur stap je weer in de bus terug naar Kissimmee.
Dezelfde organisatie heeft vanuit Orlando ook tours naar Clearwater en Cocoa Beach. Allemaal erg leuke tours en wellicht relaxter om te doen tijdens een weekje Florida dan heen en weer met koffers slepen en wachten op taxi's en shuttles...
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
TravellerLB
Amerika-newbie

Een dagje Miami vind ik tekort. Ik wilde eigenlijk het liefst een week naar Miami, maar was ver boven mijn budget. Daarom de aanbieding naar Orlando geboekt voor mij en mijn dochter en om vanuit Orlando weekend vr-ma Miami. En vandaar ook dat ik aan het kijken ben hoe ik het voordeligst en snelst naar Miami kan komen. De wijk little Havanna lijkt me heel erg leuk namelijk.

Dank voor alle tips, met deze uitgebreide info kan ik iets meer. Met de Greyhound las ik nml dat voorafgeboekte tickets geen garantie geven voor een plek in de bus. Bij de Greyhound geldt wie het eerst komt, die heeft een plek.

Ik hoor dat je in Miami zelf goed per metro en bus de stad rond kan reizen? Klopt dat?

Want ik heb voor 3 nachten een hotel aan de Collins Avenue en wil dus ook graag naar Downtown Miami/de wijk little Havanna, Ocean drive, Tobaccodrive, winkelen en paar uurtjes strand.

Verder dacht ik een stadstour+boattrip Bayside te gaan doen op Zondag via Miami-Nice.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

In de ochtend rijden naar de key west, daar willen we een boot trip gaan doen waarbij we langs de grote huizen komen (van will smith enzo)
@barbaraax Doe deze bootrip vanaf de bayside marketplace in Miami :D

Ik heb trouwens Port charlotte - key west - miami op 1 dag gedaan. Omdat het noodweer op de keys was daar maar 3u rondgekeken. Maar, ik denk mede door het weer, ik vond er weinig er weinig sfeervols te beleven.

@travellerLB Zoek rechtsboven eens naar het topic van ene Fransje, daar staat het een en ander in over het OV vanaf Orlando. Ik lees al 2x iets over dure bustickets of dure tolwegen??, benzine en autohuur. Bedenk wel dat je een reis naar de andere kant vd wereld maakt en dat sommige dingen anders werken dan hier. Auto huren kost geld, maar de benzine is veel goedkoper dan hier. Er rijd een bus van orlando naar miami en retour, maar dan? Hoe ga je je voortbewegen in Miami, want het ov tussen miami en miami beach is miniem, maar de afstanden zijn ook flink om te lopen. Zelf een auto rijden is ideaal. Bredere wegen dan in europa, over het algemeen netter verkeer, ook door de lagere snelheden en verkeersregels en je kunt zelf je eigen tempo bepalen.
Figment
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door Figment »

Als je met de Greyhound reist, dan moet je minimaal een uur, anderhalf uur van tevoren aanwezig zijn. Het station in Orlando is redelijk groot en 24 uur per dag open. Het ligt in niet zo'n prettige omgeving, maar het station zelf wordt wel goed beveiligd. Het is ook een erg druk station. Er worden regelmatig uitgebreide tassen controles gehouden, dus het is verstandig om hier nog wat extra tijd voor uit te trekken. Er is een eetgelegenheid aanwezig, maar dit stelt niet zo heel veel voor. Het klopt dat je met vooraf gekochte kaartjes, geen garantie hebt op een plaats in de bus. Maar dat heb je ook niet als je de kaartjes ter plekke koopt! Als de bus nl al vol zit, dan kan je er niet meer in. Er wordt eigenlijk altijd wel een tweede bus ingezet, maar dit kan een uurtje of twee duren. Mocht je voor de Greyhound kiezen, dan krijg je bij het kopen van een kaartje een deur nummer toegewezen. Je moet dan gelijk je tassen voor deze deur leggen, dit is nl de wachtrij! Als jij met je tassen op een bankje gaat zitten en wacht tot je kan boarden, dan staat er al snel een hele rij voor je, ook van mensen die later dan jij op het station zijn aangekomen. De route Orlando/Miami is altijd druk, dus het is wel prettig om naast elkaar te zitten. Ik reis al jarenlang met de Greyhound en weet dat er heel wat vreemde tiepjes met de bus reizen, en je wilt niet dat je 12 jarige dochter daar naast komt te zitten! Let ook op als je op het busstation bent en je moet toevallig naar het toilet ofzo. Hoewel het station goed wordt beveiligd, lopen er ook daar vreemde tiepjes rond. Als jij even naar het toilet bent of iets te eten gaat halen, dan komen er al snel vreemde kerels een praatje maken met je dochter.
Het Greyhound station in Miami ligt ook niet in een al te fijne wijk, dus zorg dat je overdag aankomt! En neem vanaf het station een taxi naar het hotel, niet de bus!
Het Greyhound station in Kissimmee is een stuk prettiger, maar ook erg klein. Als je hier opstapt heb je de kans dat je niet meer naast elkaar kan zitten en het station heeft ook beperkte openingstijden. Overigens, als je ca 2 weken van tevoren een kaartje koopt, dan ben je veel goedkoper uit dan wanneer je dit ter plekke doet!

Wat wellicht ook een optie is, is de Amtrak. Dit is een stuk comfortabeler reizen en het is goedkoper dan de Greyhound!
Ook kom je langs allemaal leuke kleine plaatsjes in Florida, waardoor je veel meer van het land ziet dan wanneer je met de bus reist.
Ook de shuttle via GoTo Bus kan ik aanraden. Deze kost nog geen $50 voor een retour, terwijl de Greyhound zo'n $50 is voor een enkele reis! Ook stopt de shuttle bus langs vele hotels op Collins Avenue, wat erg prettig is.
Collins Ave is een erg lange weg. Waar ligt jullie hotel ongeveer?

In Miami kan je je makkelijk voortbewegen met het ov, maar hou er rekening mee dat je erg lang onderweg bent om ergens te komen. Waar je met de auto een kwartier over doet, doe je met de bus anderhalf tot 2 uur over.
Een city tour is ideaal, op deze manier kan je veel van Miami zien zonder dat je zelf uren met de bus hoeft te reizen en meerdere keren moet overstappen.
Als je in North Miami Beach verblijft, gaat er een gratis bus naar Aventura Mall.

Veel succes met het plannen! Mocht je vragen hebben over reizen met het ov, bus, trein en een beperkt budget....Shoot! Ik reis al zeker 20 jaar met het ov en een beperkt budget door de VS en denk dat ik wel wat goede tips kan geven. Het klopt dat je gewoon veel meer vrijheid hebt met een auto en dat het allemaal wat makkelijker gaat, maar ik weet uit eigen ervaring dat het reizen met bus en trein ook heel erg leuk is!
Traveling to the USA since 1981

Momenteel ben Zuid Amerika aan het verkennen: http://adventuresofatravelgeek.blogspot.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer