Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Non immigrant visa en I94

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Non immigrant visa en I94

Bericht door kastelke »

Als je de logica in bureaucratie gaat zoeken... zal je nog veel werk hebben. ;-)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
coukie
Amerikafan
Partner van: Erwin

Bericht door coukie »

Ik zou er geen logica proberen in te vinden, heb ik indertijd ook geprobeerd :lol: met als resultaat een heleboel grijze haren derbij :wink:

Als ik al het land weer binnen kom probeer ik altijd goed geluimd te zijn ( ook al heb je juist een vlucht van 10h achter de rug) geef ik vriendelijk antwoord op hun vragen, als ze die al stellen :D , en geef ik ze indien nodig al mn vingerafdrukken, kortom blijf vriendelijk ook al geeft de officer een slechte dag , en je zal zien dat er vaak een glimlach van af kan. Ik heb zelfs al 1 keer voor gehad dat em zij "welcome home" alhoewel ik nog altijd op non-immigrant visa zit....het zijn ook maar mensen die hun job moeten doen.

So.......just go with the flow .. :lol:
Received Green Card Jan 2014
Became US citizen Nov 2019
# finally home!
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

coukie schreef:Ik zou er geen logica proberen in te vinden, heb ik indertijd ook geprobeerd :lol: met als resultaat een heleboel grijze haren derbij :wink:

Als ik al het land weer binnen kom probeer ik altijd goed geluimd te zijn ( ook al heb je juist een vlucht van 10h achter de rug) geef ik vriendelijk antwoord op hun vragen, als ze die al stellen :D , en geef ik ze indien nodig al mn vingerafdrukken, kortom blijf vriendelijk ook al geeft de officer een slechte dag , en je zal zien dat er vaak een glimlach van af kan. Ik heb zelfs al 1 keer voor gehad dat em zij "welcome home" alhoewel ik nog altijd op non-immigrant visa zit....het zijn ook maar mensen die hun job moeten doen.

So.......just go with the flow .. :lol:
Ja, weet je, als ik hier nou alleen zat, of met zijn 2-en, dan zou ik ook wel zo'n houding hebben. We lossen het wel op als er iets raars gebeurt. Maar inmiddels hebben we 4 kinderen waarvan er eentje dagelijks medicijnen nodig heeft en iedere 4 weken 3 dagen aan een infuus hangt, en dan wil ik gewoon echt geen grappen (en het liefste een garantie dat we altijd het land in kunnen).
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ik heb altijd het telefoonnummer van onze advocaat bij het paspoort.
In de 8 jaar nu hier 1 keer nodig gehad en toen was ze op vakantie. Zal je altijd zien :wink:
Maar heb verder nog geen echte problemen gehad hoor. Moet altijd mijn vingerafdrukken geven en vul zelf altijd automatisch een i94 kaart in omdat ik graag die datum zo lang geldig mogelijk wil houden.
Ene keer een vriendelijke en de andere keer een wat mindere. Hoort er denk ik bij inderdaad.
coukie
Amerikafan

Bericht door coukie »

Maar inmiddels hebben we 4 kinderen waarvan er eentje dagelijks medicijnen nodig heeft en iedere 4 weken 3 dagen aan een infuus hangt, en dan wil ik gewoon echt geen grappen (en het liefste een garantie dat we altijd het land in kunnen).
Spijtig om dit te lezen :o , hopelijk blijft het goed gaan!!!
Maar zoals al gezegd,als je geen crimineel geworden bent en je visum geldig is, zie ik echt niet in waarom ze je de toegang zouden weigeren :)
# finally home!
Gast

Bericht door Gast »

Ze zullen je de toegang ook niet weigeren, als jij gewoon je spullen op orde hebt.

Maar ik kan het wel begrijpen hoor. Het is toch een stukje onzekerheid. Wij wilden zelf (met name om de kinderen) niet voor een paar jaar naar Amerika. Als we gingen, dan voor permanent. Dat was de basis van onze uitzending. Natuurlijk zitten daar ook risico's aan, je weet nooit of het allemaal wel lukt. Dan is een E2 wel prettig, omdat je onbeperkt kunt verlengen, je hebt "alle tijd". Nu bijna een jaar na aankomst gaat de onze I485 (aanvraag Greencard) op de bus. Gemiddeld duurt dat 4 tot 5 maanden. Maar niets is zeker, met een Greencard kun je ook nog het land worden uitgezet hoor :wink:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En de E2 onbeperkt blijven verlengen kan ook maar gaan zo lang de werkgever tevreden blijft over je en niet in de financiele problemen komt of beslist om de Amerikaanse poot op te heffen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
coukie
Amerikafan

Bericht door coukie »

Nu bijna een jaar na aankomst gaat de onze I485 (aanvraag Greencard) op de bus. Gemiddeld duurt dat 4 tot 5 maanden. Maar niets is zeker, met een Greencard kun je ook nog het land worden uitgezet hoor
Maar daarvoor moet je al straffe toeren gaan uithalen denk ik :roll:

Congrats met de aanvraag :thumbup: wij kijken aan tegen gemiddeld nog 4 jaar voor het zover is :)
# finally home!
Gast

Bericht door Gast »

En de E2 onbeperkt blijven verlengen kan ook maar gaan zo lang de werkgever tevreden blijft over je en niet in de financiele problemen komt of beslist om de Amerikaanse poot op te heffen.
Daarom zette ik het ook tussen aanhalingstekens. Dat risico heb je bij andere non-immigrant visa ook.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Nog even over de I94. Mijn man (L1) vloog afgelopen week naar Canada. Zoals altijd als hij naar het buitenland vliegt werd bij het boarden de I94 ingenomen. Gisteren in Canada alvast door immigration, vraagt die man daar, goh, hebben ze je I94 ingenomen? Dus mijn man vraagt of dat dan niet had gemoeten. Daar kwam wat een vaag antwoord op, zoiets van normaal doen ze dat voor Canada niet. Dus wat nu precies de regels zijn?
Terug in Texas!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Officieel moeten ze het in houden, officieus kijken ze naar de situatie: als je een geldig visum voor de US hebt, dan doen ze het vaak niet. Idem wanneer wij als Canadese green card houders naar de US gaan: komen we terug de grens over naar Canada, moeten ze eigenlijk die i94 inhouden, maar dat doen ze ook niet standaard omdat we vlak bij de grens wonen en de kans dus bestaat dat we binnen de 90 dagen nog eens terug op bezoek komen. Om te vermijden dat we telkens moeten betalen als we de Canadese-US grens over steken, houden ze die I94 dus niet in. Maar dan is het wel aan ons om ooit op hun vraag aan te kunnen tonen dat we het land weer binnen de 90 dagen verlaten hebben.
Elke
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Bij mijn weten is je I-94 net zo lang geldig als je visum van kracht is, bij H1B/H4 is dat dus drie jaar. De I-94 zit ook onderaan de brief die je krijgt dat de H1B of H4 is goedgekeurd, moet uitgeknipt en in het paspoort bevestigd worden. Die I-94 is grijzig van kleur.
Bij bepaalde E visa is er een check na twee jaar hoe de zaken gaan - de geldigheid van de I-94 kan daaraan gekoppeld zijn.

Hoe lang je paspoort nog geldig is heeft geen doen met je I-94 of met je visum. Als je een nieuw paspoort moet nemen in de tijd dat je visum/I-94 geldig is, moet met twee paspoorten reizen daarna.

De I-94 is van enorm belang. Toen wij van Canada terug de US in verhuisden had ik een hele map met bewijsmaterialen gemaakt - hoe vaker ik de grenspost belde, hoe meer ze zeiden nodig te hebben. Wij reisden met onze auto vooruit, de verhuiswagen kwam een dag later, met de bewuste map.
Mooi niet dus. Die (zondag)avond kreeg ik telefoon van de bestuurder, dat hij de US niet in mocht. Na veel gedoe heen en weer kreeg ik eindelijk iemand van customs die het probleem verklaarde: er was geen kopie van de I-94. Nee, die hebben wij ! want onze spullen gepakt, alles in de verhuiswagen en daarna wij weg en de grens over. Tijdens het inladen hadden we nog geen I-94 ! Maar dat is ook voor het eerst dat ik iets over de I-94 hoor ? en toch aantal malen grenspost gebeld, alle benodigde documentatie mee geleverd. Ja dat had de ambtenaar ook gezien en zei dat ik door een 'veelheid van paperassen' fraude had willen plegen mbt. de I-94. Na veel verontschuldigingen van mijn kant kwam eindelijk: er moest een kopie komen van de I-94 en kon ik die misschien even faxen ? Nu ging ik toch echt tegen het plafond - zondagavond 11 pm waar ga ik faxen, en waar denkt de ambtenaar dat onze eigen faxmachine is ? In de vrachtwagen waar hij naast staat ! Meer gedoe, more eating crow, eindelijk dan toch was de ambtenaar bereid een paar meter te lopen van zijn kantoor (Customs) naar de overkant (Immigration) waar het bewijs, de i-94, lag dat we die dag inderdaad de US in waren gegaan.
(Stom natuurlijk van het prijzige internationale verhuisbedrijf, die hadden dit alles horen te weten).

Hemmie - Heeft je man dan geen I-94 gekoppeld (wat datum betreft) aan zijn L1 visum ? Ik hoop dat dat niet de I-94 is die ze hebben ingenomen. Vlgs. mijn info mag je je I-94 niet laten verlopen, ook al is je visum langer geldig.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Zijn i94 wordt voor elke buitenlandse vlucht ingenomen (hoort ook zo bij mijn weten), en bij terugkeer krijgt hij weer een nieuwe, zover ik weet altijd met de datum van het visum. Zal hem straks eens vragen of dat inderdaad nu ook weer zo is. Ach, over 2 weken gaan we ook het land weer uit, dus voor deze keer zou het ook niets uitmaken.
Terug in Texas!
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

oortjes schreef:Bij mijn weten is je I-94 net zo lang geldig als je visum van kracht is, bij H1B/H4 is dat dus drie jaar. De I-94 zit ook onderaan de brief die je krijgt dat de H1B of H4 is goedgekeurd, moet uitgeknipt en in het paspoort bevestigd worden. Die I-94 is grijzig van kleur.
Bij bepaalde E visa is er een check na twee jaar hoe de zaken gaan - de geldigheid van de I-94 kan daaraan gekoppeld zijn.
Blijkbaar is dat met een E visum toch anders. Mijn visum is 5 jaar geldig, mijn I94 twee jaar, en de volgende keer dat ik weer het land in kom, beginnen die twee jaar weer opnieuw te tellen. Dat er na twee jaar een check zou zijn, is voor mij volledig nieuw.
oortjes schreef: Hoe lang je paspoort nog geldig is heeft geen doen met je I-94 of met je visum. Als je een nieuw paspoort moet nemen in de tijd dat je visum/I-94 geldig is, moet met twee paspoorten reizen daarna.
Bij mij heeft het voortijdig verlopen van mijn paspoort inderdaad geen invloed gehad op de geldigheid van mijn I94, maar uit dit draadje blijkt dat het soms toch wel degelijk gebeurt dat de geldigheid van het I94 wordt gekoppeld aan de geldigheid van het paspoort.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

hemmie schreef:Nog even over de I94. Mijn man (L1) vloog afgelopen week naar Canada. Zoals altijd als hij naar het buitenland vliegt werd bij het boarden de I94 ingenomen. Gisteren in Canada alvast door immigration, vraagt die man daar, goh, hebben ze je I94 ingenomen? Dus mijn man vraagt of dat dan niet had gemoeten. Daar kwam wat een vaag antwoord op, zoiets van normaal doen ze dat voor Canada niet. Dus wat nu precies de regels zijn?
Het blijft me toch verbazen dat dit soort dingen zo vaag zijn, blijkbaar zelfs voor de luchthavenmensen die er dagelijks mee te maken hebben. Als je vanuit Canada terugvliegt naar de VS, gebeurt de douane afhandeling in Canada en hoef je in de VS inderdaad niet meer door immigrations. Het klinkt dus logisch dat je I94 gewoon blijft zitten als je naar Canada gaat. Ik vraag me alleen af hoe ze nou kunnen weten of jij niet toevallig na een paar dagen Canada doorvliegt naar Europa. De Canadezen zullen die I94 er dan niet uithalen, dus dan blijft 'ie gewoon zitten (dat heeft mijn man ook eens meegemaakt).
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Je hebt gelijk. Ik vond ook op andere forums vragen van personen die I-94's hadden gekregen met als expiration date de datum van het verloop van hun paspoort. De meeste vraagstellers (op andere forums dus) realiseerden zich dat niet, en ontdekten dat ze opeens out of status waren.
Zelf in een familie andere data voor de H1B en de H4's.
Wat is in 's hemelsnaam het achterliggende idee van USCIS ? Alsof immigratie niet ingewikkeld en stressvol genoeg is....
Gast

Bericht door Gast »

Geen idee waarom ze het zo doen, daar zullen we wel nooit achterkomen. Ik heb nog wel even een I-94 formulier bekeken. Het staat er gewoon op dat je mag blijven zolang de I-94 geldig is. Nooit gezien..... :oops:

http://www.immihelp.com/visas/i-94.html
durske
Amerika-ontdekker

Bericht door durske »

Wat ik me wel eens afvraag... Wat weten die mensen daar aan de border allemaal?? Wat kunnen ze allemaal zien in hun computers??
Mijn man heeft in maart ook een stempel gekregen voor 3 jaar, voor ons E2 visum.
Ik moet nog met de kids :(
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Nou, daar ben ik dus ook ontzettend nieuwsgierig naar. Waarschijnlijk bestaan er binnen een visum-klasse nog een heel aantal categorieën waar wij totaal geen weet van hebben.

Wat bedoel je met een stempel? Visum of I94?
durske
Amerika-ontdekker

Bericht door durske »

Sorry, ik bedoelde dus een stempel op zijn I94 kaartje :)
Je hoort de gekste verhalen soms. Dat mensen met een visum of ZELFS een greencard geweigerd worden!
Dan denk ik wel eens... sjonge jonge, wat voor informatie hebben die mensen allemaal over ons in die computer staan.
Ik word er doodsbenauwd van hoor.

Wij hebben trouwens ook allemaal nieuwe paspoorten opgehaald, daar is mijn man 3x mee naar Europa geweest, maar nooit een probleem geweest. Ook niet toen hij voor de eerste keer met 2 passen ging reizen. (nu moet ik bijna een extra koffer meenemen, alleen al voor al die paspoorten :lol: )

Ik ben nog aan het denken, of ik met de auto naar Canada zal rijden, of zal gaan vliegen. (scheelt wel weer heel veel $$)
Mexico met de auto word hier ontzettend AFGERADEN! Zelfs door de Mexicanen zelf. veel te GEVAARLIJK zeggen ze hier.

Maar ik zou niet weten hoe het gaat, als je met de auto het land verlaat? Ennn weer terug wilt? Hoelang het gaat duren, of ze moelijker doen, of niet? pff, zucht. (ik moet met 4 kids)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer