Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tent kamperen Help!

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Tent kamperen Help!

Bericht door Ceetje »

Wij kampeerden ook met een luchtbed van een paar dollar. Onder het laken legden we een fleecedeken. scheelt heel veel tegn optrekkende kou en de fleecedekentjes zij. Spotgoedkoop. Ik zou voor een kampeervakantie geen dure matjes aanschaffen als je met de auto reist.
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
OrangeDaisy
Amerikafan

Bericht door OrangeDaisy »

Dit zijn echt tips/ervaringen waar ik wat mee kan :thumbup: ! Ik ben vandaag even naar een outdoorwinkel geweest en heb daar toch wel leuke tentjes gezien. Helemaal niet duur, maar wel zonder binnentent. Verder even op de site van Walmart gekeken en daar zie ik ook genoeg tentjes, luchtbedden en slaapzakken die helemaal niet zo duur zijn. Als ik het dan toch koud krijg, dan kan ik altijd nóg een slaapzak kopen :wink: .

Qua ruimte moet het allemaal wel lukken, ik ga er vanuit dat ik voldoende ruimte in de auto heb. En of ik het dan nog mee naar huis neem, zien we dan wel weer :lol: .
Groet, Gerda

A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.

Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
Ceetje
Amerikakenner

Bericht door Ceetje »

Een binnentent heb je ook niet nodig hoor, bovendien duurt het opzetten en afbreken alleen langer :wink:
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 29
Contacteer:

Bericht door lyan »

Zo lang duurt dat niet hoor, wij zijn altijd binnen 10 minuten volledig klaar
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ik zou ook wel eens graag kamperen. We hebben het echter nog nooit gedaan, de kampeervakanties van eurocamp niet meegeteld omdat dat luxe kamperen is :-)

Ik ben zo wat aan het rondsurfen en merk dat er blijkbaar toch wat campings zijn zonder douches.
Dan valt kamperen gelijk af want ik heb mn dagelijkse ochtenddouche nodig. Anders functioneer ik niet.

Hebben jullie altijd camping met douches/sanitair gehad? Zo nee, hoe doen jullie dat dan? :roll:
Groetjes,
Carine
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Op rondreizen vind je altijd wel een camping met sanitair even de route daar op aanpassen. Zo niet...
dat betekent dan ..... 2 of 3 dagen niet douchen :-). Wassen kan bijna overal wel.
Ik doe daar niet nooit zo moeilijk over.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
FrankW

Bericht door FrankW »

Zonder douche functioneer ik ook niet. Maar als ik kampeer dan ben ik wel regelmatig op kampeer plaatsen waar geen douche/sanitair is. En dat zijn wel vaak de mooiste en rustige plekken in de wildernis. Ik zou bijvoorbeeld voor geen geld naar een KOA gaan waar iedereen met een ongeloofelijk grote kampeerwagen op een rij staan.

Hier in het noorden liggen veel kampeer terreinen aan een meer of rivier. Een prima gelegenheid om gelijk van uit je (lucht) bed even gaan zwemmen. En de meeste meren zijn niet zo warm dus je bent gelijk klaar wakker. :thumbup: Maar dat zijn de schone, heldere meren hier en dat kan verschillend zijn op andere plaatsen. Aan een emmer en water heb ik ook genoeg voor een paar dagen zonder douche. En het is kamperen dus je doet eens wat anders. Als je even gewend ben dan is een paar dagen zonder douche geen probleem.

Het hangt ook af van je dagelijkse activiteiten. Als ik actief ben en veel transpireer dan is een dagelijkse douche of zwemmen ook wel noodzaak.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Bij de particuliere campings zijn altijd prima douches. In de NP's en SP's niet altijd. Dit staat echter duidelijk aangegeven op de site. Geregeld is er in de omgeving wel ergens een mogelijkheid om tegen betaling te douchen maar daar moet je dan wel wat moeite voor doen. Voor ons is het ook niet zo'n probleem om een keer niet te kunnen douchen. Ik vind het wel belangrijk dat er flush toilets zijn. Komende zomer hebben we een paar campings waar vault toilets zijn. Dat is dan ook maar voor 1 nacht.

Elly
Ceetje
Amerikakenner

Bericht door Ceetje »

michelly schreef: Ik vind het wel belangrijk dat er flush toilets zijn. Komende zomer hebben we een paar campings waar vault toilets zijn. Dat is dan ook maar voor 1 nacht.
Elly
mijn ervaring hiermee is dat ze enorm schoon zijn. Het is alleen een beetje raar dat je niks hoort :mrgreen:
Niet elke dagen douchen is voor ons ook niet zo'n probleem, maar na drie dagen wil ik perse een camping met douche. Dat is echt de limiet voor mij.
FrankW

Bericht door FrankW »

Dit is een handige site om snel te zien welke voorzieningen een campground heeft: http://www.uscampgrounds.info/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer