Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Knop: Advies gevraagd route Moab, Bryce, Zion, MV etc

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reis Knop20: Advies gevraagd route Moab, Bryce, Zion, MV

Bericht door kalaman »

hoe kan dat nu? Ik begrijp het echt niet.
Als mijn zoon gisteren die video via zijn kanaal wilde uploaden kreeg hij telkens hetzelfde.
Ik kreeg via mijn kanaal echter geen enkele melding betreffende één of andere restrictie.
Ik kon het ook gewoon op mijn facebook profiel posten, maar daar kregen de viewers nu de melding dat de video
verwijderd is omwille van "leeftijdsgebonden materiaal", tja...
Als ik de links aanklik krijg ik ook gewoon de video te zien.
Iemand die hier raad mee weet? :?
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

hoe kan dat nu? Ik begrijp het echt niet.
Als mijn zoon gisteren die video via zijn kanaal wilde uploaden kreeg hij telkens hetzelfde.
Ik kreeg via mijn kanaal echter geen enkele melding betreffende één of andere restrictie.
Ik kon het ook gewoon op mijn facebook profiel posten, maar daar kregen de viewers nu de melding dat de video
verwijderd is omwille van "leeftijdsgebonden materiaal", tja...
Als ik de links aanklik krijg ik ook gewoon de video te zien.
Iemand die hier raad mee weet? :?
knop
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door knop »

Ik denk dat ik het wel weet; aan je profiel te zien ben je woonachtig in België? Volgens Youtube is de content geblokkeerd voor Nederland. Dus in België kan je de video wel gewoon bekijken. Echter hier is hij geblokkeerd. Je kan zowiezo de muziek eruit halen, dan maak je geen inbreuk maken op het auteursrecht, en blokkeren ze je video niet. Je kan bijvoorbeeld via deze site rechtenvrij muziek eronder zetten: http://freeplaymusic.com/
Groet,
Frans
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

ik weet echt niet wat er aan de hand is.
Ook ik kan hem blijkbaar enkel maar openen als ik ingelogd ben.
De ene viewer krijgt de melding dat hij geblokkeerd is omwille van "auteursrechten" van de groep M83 (maar als je
hetzelfde nummer zoekt op Youtube krijg je al direct 113 hits die dus wél gewoon kunnen bekeken worden), en de andere
viewer krijgt de melding dat er "leeftijdgebonden materiaal" in de video zit, tja...

Ik ga straks eens kijken of het mogelijk is om hem op Vimeo te zetten. Mijn zoon heeft daar zo veel werk in gestopt om de scénes
precies te laten passen op de muziek dat ik het hem niet wil aandoen om er nu weer andere muziek op te zetten... :cry:
knop
Amerikafan

Bericht door knop »

Ik wacht met spanning :D
Groet,
Frans
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

knop20 schreef:Ik denk dat ik het wel weet; aan je profiel te zien ben je woonachtig in België? Volgens Youtube is de content geblokkeerd voor Nederland. Dus in België kan je de video wel gewoon bekijken. Echter hier is hij geblokkeerd. Je kan zowiezo de muziek eruit halen, dan maak je geen inbreuk maken op het auteursrecht, en blokkeren ze je video niet. Je kan bijvoorbeeld via deze site rechtenvrij muziek eronder zetten: http://freeplaymusic.com/
Het is wel wat :offtopic: , maar voor de volledigheid: ook in B wordt het geblokkeerd hoor. ;-)
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

:thumbup: oef, het is gelukt, via Vimeo :
Het is wel niet dezelfde kwaliteit als op Youtube, maar het kan er wel mee door...(denk ik toch...).
Misschien toch wel best op "HD" drukken.
Veel kijkplezier en vooraleer we het volgende op Youtube posten gaan we eerst eens gewoon enkele beelden op de gekozen
muziek zetten en als dit goedgekeurd wordt, pas dan de uiteindelijke video monteren...
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Ik kan je de Scenic Byway U12 ook aanbevelen. Ben helaas niet bij Calf Creek geweest. Het was te warm en de parkeerplaats stond al helemaal vol. Had geen zin in 3 mile zand lopen onbeschut in de zon om de waterval te zien. Wat ik ook een heel mooi park vond was Kodachrome SP. En verder bij Boulder het Anszasi museum waar je kunt zien hoe de indianen vroeger leefden. Tijdens de regenbui kon ik mooi bij Kivaa Koffee House een kopje koffie drinken. U12 zou ik zeker doen.

Vanaf Bryce naar Zion is heel gemakkelijk vanaf Bryce de 12 op richting west, dan de A89 richting zuid en op Mount Carmel Junction rechtsaf voor de Shellpomp naar Zion. Van Zion naar Vegas via Springdale, Hurricane, St George en de Interstate 15 op richting zuiden. Is een gemakkelijke route om te rijden en rustig ook.
knop
Amerikafan

Bericht door knop »

kalaman schreef::thumbup: oef, het is gelukt, via Vimeo :
Het is wel niet dezelfde kwaliteit als op Youtube, maar het kan er wel mee door...(denk ik toch...).
Misschien toch wel best op "HD" drukken.
Veel kijkplezier en vooraleer we het volgende op Youtube posten gaan we eerst eens gewoon enkele beelden op de gekozen
muziek zetten en als dit goedgekeurd wordt, pas dan de uiteindelijke video monteren...
Ik ben erg onder de indruk, wat een mooi filmpje!
Groet,
Frans
knop
Amerikafan

Bericht door knop »

Hierbij de uitgewerkte route van dag tot dag. Zoals jullie zien heb ik op het einde nog een paar dagen speling. Dit om evt. wat adviezen toe te voegen. Ik hoor het graag van jullie!!!

Vakantieduur : 13 september t/m 4 oktober

13 september: Amsterdam > Las Vegas. Overnachting in `Golden Nugget`.
14 september: Las Vegas > Grand Canyon. Overnachting in ONBEKEND ( 4.75 uur rijden )
15 september: Grand Canyon > Page. Overnachting in ONBEKEND ( 3 uur rijden )
16 september: Page >Monument Valley. Overnachting in The View ( 2,15 uur rijden )
17 september: Monument Valley > Moab. Overnachting in ONBEKEND ( 3 uur rijden )
18 september: Moab
19 september :Moab >Torrey Capitol Reef Overnachting in ONBEKEND ( 2.45 uur rijden )
20 september: Torrey > Bryce via U 12 Overnachting in ONBEKEND ( 2,30 uur rijden )
21 september : Bryce> Zion ( 2 uur rijden )
22 september : Zion> Las Vegas ( Via valley of fire ST) ( 4 uur rijden )
23 september : Las Vegas
24 september : Las Vegas
25 september : Las Vegas > Death Valley. Overnachting in ONBEKEND ( 3 uur rijden )
26 september : Death Valley > Mammoth Lakes ( 3,5 uur rijden )
27 september : Mammoth Lakes > Yosemite Park ( 2 uur rijden )
28 september : Yosemite Park
29 september : Yosemite Park >
30 september :
1 oktober :
2 oktober : San Francisco
3 oktober : San Francisco
4 oktober : San Francisco > Amsterdam

Route
http://maps.google.nl/maps?saddr=Duboce ... 13&t=m&z=8
Laatst gewijzigd door knop op 29 mei 2012, 14:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Frans
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Mooie route. :thumbup:
Ik weet niet wat je bij Page van plan bent. Houd er rekening mee dat je op weg van G.C. naar Page nog verschillende uitkijkpunten over de Grand Canyon tegenkomt, waar je ongetwijfeld wilt stoppen.
De extra dagen zou ik gebruiken voor een extra dag in Moab en eentje voor Zion.
Groet,

Old Faithful
knop
Amerikafan

Bericht door knop »

Bedankt voor je reactie. We wilden overnachten bij Page, omdat we daar Antelope Canyon wilde bezoeken. Is dit geen overnachting waard, en kunnen we beter doorrrijden?
Groet,
Frans
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Is dit geen overnachting waard, en kunnen we beter doorrrijden?
integendeel, het verwondert mij zelfs heel erg dat jullie maar 1 overnachting nemen in Page. Er is daar immers zo veel te zien...op voorwaarde dat jullie met een SUV rijden
en van dirtroads houden... :wink:

Ik snap ook totaal niet waarom die 3 nachten Las Vegas nodig zijn? Maar dit is uiteraard heel persoonlijk omdat ik totaal niet van al die kitsch hou en het na 1 nacht-dag-nacht wel
voor bekeken hou en opnieuw snak naar de natuur...
knop
Amerikafan

Bericht door knop »

Vegas vinden we heerlijk! We vermaken ons prima daar die 3 nachten! :D
Groet,
Frans
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

les gouts et les couleurs ne se discutent pas... :wink:

maar los van Vegas : omgeving van Page is absoluut de moeite, maar ik weet natuurlijk niet naar wat jullie voorkeur uit gaat.
Als je Antelope Canyon wenst te bezoeken, probeer dan absoluut te reserveren voor een bezoek tussen 9u30 en 11u want dan heb
je de mooiste lichtinval in de zin van "beam me up, Scotty" :)
knop
Amerikafan

Bericht door knop »

Reseveren? Die is nieuw :) Wist niet dat we moesten reserveren :D Goeie tip! Weet je ook waar of bij wie?
Groet,
Frans
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

wij hebben het destijds gedaan met Antelope Canyon Tours : http://www.antelopecanyon.com/
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

knop20 schreef:Bedankt voor je reactie. We wilden overnachten bij Page, omdat we daar Antelope Canyon wilde bezoeken. Is dit geen overnachting waard, en kunnen we beter doorrrijden?
Mijn reactie was alleen maar om je er op te attenderen dat de reis naar Page weleens meer tijd dan de vermelde 3 uur in beslag zou kunnen nemen.
Groet,

Old Faithful
sterretjeys
Amerika-newbie

Bericht door sterretjeys »

Hallo,
Net enkele weken terug van onze trip en ook deze route gereden (april-mei 2012), oa. Zion, Bryce, Escalante, Capital Reef, Canyonland, Arches (Moab), Mon.Val. richting Grand Canyon.
Het is zeker aan te raden om een schema op te stellen van dag tot dag met een routeplanning. En hou rekening dat de afstanden daar tegenvallen, en dat je gemiddelde snelheid ook nog eens relatief laag is. (op de gewone wegen met een kleine camper (19ft en V8) was 50 Miles/uur al uitzonderlijk snel). Op de interstates, highways gaat het vaak niet sneller omdat de weg gewoon slecht is (scheuren en oneffenheden). Daarnaast wordt je dan continu ingehaald door truck-combinaties, hetgeen betekent dat twee handen aan het stuur geen overbodige luxe is. (let wel ik rij in Nederland gewoon 40K km per jaar op snelwegen en files). Met een camper is het daar andere koek. Je rijdt nog het meest comfortabel als je achter een (langzamere) truck kan aanpikken om in de slipstream mee te rijden.
Verder gewoon niet stressen onderweg, en zeker niet in het donker rijden!!
Ook ik wilde graag afgelegen canyons in bv. Escalente bezoeken, maar dit is alleen mogelijk met een goede 4x4! Dat werd mij ter plaatse in de visitorcenters keer op keer op het hart gedrukt. Dus met campers, blijf op de asfaltwegen, of neem desnoods overzienbare en zeer vaak bereden en gladde dirt (of gravel) roads als er ook luxewagens rijden (geen SUV's). En dan nog kan je stapsvoetrijden met je camper omdat deze wagens geen vering hebben.
Ik geef je de tip om een goede kaart aan te schaffen, mij lukte dat in Zion "visitorcenter" en wel de AAA kaart: Indian Country Map van de explore! series van dit gebied. De kaart geeft veel info over bezienswaardigheden langs de route en ook de soort wegen die je kan nemen.
(Onze route ging van Zion via Glendale naar Bryce, vervolgens via Henrieville naar Escalante (de nr. 12), vervolgens naar Boulder tot Torrey. Dan de nr 24 naar Hanksville richting Greenvile (klein stukje nr. 70) naar Moab. Vanaf Moab wijst het zich van zelf via de 191, 163 en 160.) Echter ook hier zijn nog verschillende alternatieven, afhankelijk wat je wil zien (goede kaart is dan onontbeerlijk).
Succes,
Yvon Smeets en Jaap Willem Bakker
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

kalaman schreef:Als je Antelope Canyon wenst te bezoeken, probeer dan absoluut te reserveren voor een bezoek tussen 9u30 en 11u want dan heb
je de mooiste lichtinval in de zin van "beam me up, Scotty" :)
Bedoel je de Upper Antelope Canyon? Ik heb de Upper Antelope Canyon niet bezocht, maar ik heb altijd begrepen dat de beste tijd daarvoor rond het middaguur is. Voor de Lower Antelope Canyon is het beter om wat eerder te gaan (voor 11 uur). Maar daarvoor hoef je niet te reserveren.

@sterretjeys: De Indian country map is een prachtige kaart, een aanrader inderdaad! Gratis verkrijgbaar bij een AAA-kantoor als je ANWB lid bent.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer