Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Indianapolis: tips voor bezoek gevraagd

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Claire
Amerikafan

Indianapolis: tips voor bezoek gevraagd

Bericht door Claire »

Hoorde deze week dat manlief hoogstwaarschijnlijk in maart naar een conferentie moet in Indianapolis. Nu is de gedachte dat ik in dat geval meega, voor de gezelligheid en om er samen even uit te zijn.
Nu heb ik alleen niet zo'n beeld bij de stad zelf en kan op het forum ook niet heel veel vinden.
Dit jaar was de conferentie in nashville en in 2014 in las vegas, daar kan ik genoeg zelf bij bedenken 8) Maar indianapolis zegt me niets behalve de Indy 500.
Natuurlijk is het altijd leuk om samen in een (amerikaanse) stad door te brengen maar ik zal me grotendeels zelf moeten vermaken. Dat is over het algemeen geen probleem maar als iemand tips heeft hoor ik het heel graag
mtl
Amerika-expert

Re: Indianapolis

Bericht door mtl »

En ook bekend van de Colts en de tv-serie Murder Shift. Dat is dan ook alles wat ik weet van de stad. Ben er zelf nooit geweest.
Claire
Amerikafan

Bericht door Claire »

The colts en the Pacers. Dat weet ik inderdaad ook. Was erg leuk geweest om een sportwedstrijd te kunnen zien.
Maar als wij er zouden zijn is er alleen een swim meet 8)
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Niet echt een opwindende stad dat indianapolis maar er zal ongetwijfeld wat te doen zijn. Als je pech hebt een hoop sneeuw
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

ned in MO schreef:Niet echt een opwindende stad dat indianapolis maar er zal ongetwijfeld wat te doen zijn. Als je pech hebt een hoop sneeuw
Klinkt een beetje als Almelo :lol:
Gast

Bericht door Gast »

Sneeuw? Ehm, half maart was het in Indianapolis bijna 30 graden (celcius).

Kan je niet helpen met tips over de stad, we zijn er nog niet geweest.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Het is alweer 24 jaar geleden dat we er waren, en er zal wel wat veranderd zijn. Je vindt vast wel wat te doen http://visitindy.com/
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Ik ben er een week voor mijn werk geweest; het centrum is best wel leuk. Helaas heb ik het Indy 500 circuit niet kunnen bezoeken, dat zou ik nog graag hebben gedaan.

Een aanrader wat restaurants betreft is het Weber Grill Restaurant, van de Weber barbecues. Niet héél goedkoop (ook niet extreem duur), maar ik vond het wel apart, al was het alleen al omdat ik niet wist dat Weber ook restaurants had (vier maar in heel de VS).

Afbeelding

Volgens mij heeft Indy wel wat te bieden, maar omdat ik er voor mijn werk was (en ook nog eens met een collega) heb ik minder van de stad kunnen zien dan ik had gehoopt.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

Ben inmiddels 2x in Indianapolis geweest. De eerste keer voor de Formule1, de tweede keer voor de Indy 500. Wij vonden het een leuke stad met een leuk centrum maar hebben ons eigenlijk op het circuit en de monumenten in downtown geconcentreerd. ANY gaf al de link naar het visitors bureau. Er zijn nog genoeg andere attracties zie ik.
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door gera_r »

Vorig jaar hebben we tijdens onze rondreis Indianapolis aan gedaan. Vonden er, behalve het circuit, weinig voor ons te beleven. Wél, heb je iets ten westen daarvan Parke County, een gebied met veel overdekte bruggen. Ziehier het verslag van die dag: http://johanengera.blogspot.com/2011/08 ... polis.html
Anna68
Amerika-ontdekker

Bericht door Anna68 »

Mijn dochter heeft er een jaar gewoond tot afgelopen oktober, helaas geen spannende stad of veel te beleven.
Wellicht heb je iets aan deze site.
http://indianapolis-indiana.funcityfind ... ngs-to-do/

Hopelijk mag je man in 2014 weer :roll:
2005:Carmel-Las Vegas-Miami-Bahama's
2008:Tucson-Las Vegas-New York
2011:San Franscisco-Monterey-Santa Barbara-Los Angeles-Las Vegas
2013:Phoenix-Los Angeles-Sequoia NP-Las Vegas
GoBucks
Amerikakenner

Bericht door GoBucks »

Claire schreef:The colts en the Pacers. Dat weet ik inderdaad ook. Was erg leuk geweest om een sportwedstrijd te kunnen zien.
Maar als wij er zouden zijn is er alleen een swim meet 8)
Hoezo??

De Pacers spelen op 3 maart thuis tegen de bulls, op 6 maart thuis tegen de celtics, op 15 maart thuis tegen de lakers, op 19 maart tegen de magic, op 25 maart tegen de hawks....
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Indianapolis: tips voor bezoek gevraagd

Bericht door Frans H »

Ik ben ook in Indianapolis geweest met de F 1 in 2001. Had ook niet de indruk dat er veel te doen was behalve het circuit bezoeken.
lelici
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelici »

Wij zijn er 1 maand geleden 3 dagen geweest, en er zijn wel wat leuke dingen die je kunt doen:
De wandeling door downtown:

Park de auto bij de Zoo: 1200 West Washington Street, Indianapolis, IN(6$)in het White River State Park en wandel vandaar naar downtown.

Als je de auto geparkeert heb loop dan naar de ingang van de zoo, en ga vlak voor de ingang R het pad in, en loop richting van de voetgangersbrug met kunstwerken. Links zie je een watervalletje; hier is het einde van River Walk, en loopt het water van het River Walk in de rivier. Voor je ligt downtown en het grote JW Marriot Hotel.

Loop als je over de brug bent linksaf naar het rode gebouw(NCAA Hall of Champion). Loop voor dit gebouw langs en volg dan het water dat iets verder een bocht naar L maakt. Loop onder de skywalk door en volg het water dat een bocht naar rechts maakt, en onder Blackford Str door gaat. Je loopt nu al snel langs het Medal of Honor monument Iets verder gaat de Canal Walk onder N West Str door. Vlak daarna gaat de River Walk (vlak voor State Library(aan rechterhand)linksaf onder Ohio Str door. Wij lopen Ohio Str.(links voor je =Ind.Governm.Center) op en gaan R af. Loop tot op kruising en ga dan R Senat Blvd in en loop tot aan de voorkant van het Indiana State House dat aan je Linkerhand ligt.
Ga links en loop voor de ingang langs. Ga op de grote weg R Capital Avn op tot aan de volgende kruising, waar je L Washington Str inloopt. Op de volgende kruising met Illinois Str kun je al Circle Center(groot overdekt shopping center met 100 shops) in, en aan de andere kant bij Meridian Str. er weer uit.

Loop dan verder Meridan Str. omhoog tot aan het Soldiers & Sailors Monument op Monument Circle.
Deze toren heeft een uitkijkplatform vanwaar je een mooi uitzicht op de stad hebt(wel erg krap). Je kunt de 328 treden tellende trap gratis oplopen, of voor 2$p.p. met de lift naar boven. In kelder is een klein museum, maart is niet de moeite waard.

Verder vonden wij de wijk Carmel erg leuk, maar dat komt misschien ook omdat er een fancy fair was toen wij er waren.

Rij eens naar het gratis Indianapolis Museum of Art: ‎4000 Michigan Road, Indianapolis, IN 46208(maandag gesloten).

Rij eens naar de Castleton Square Mall: 6020 East 82nd St., Indianapolis, IN 46250.

Rij eens naar de open air mall Clay Terrace: 14300 Clay Terrace Boulevard, Carmel, IN 46032.

Hope this helps,
Claire
Amerikafan

Bericht door Claire »

Dank allen voor de tips.
Het wordt nu een heel klein beetje concreter. Het plan is om na de conferentie op woensdag naar chicago af te reizen.
Een kort stedentripje want genoeg te doen en dan zondag weer naar huis.
Ik ben nu aan het bekijken wat het slimste en handigste is en kom er niet zo goed uit

We vliegen op indianapolis en vertrekken daar ook weer vandaan. Zo voorkomen we minstens $ 100 drop off. Multicity kan en is maar iets duurder maar dan hebben we die drop off kosten wel
Maar waar in chicago een hotel zoeken, uit een kleine search op het forum blijkt parkeren geen feest in chicago. Hebben we wel een auto nodig?

Is het slimmer om voor 1 dag een auto te huren en de drop off maar voor lief te nemen en terug te vliegen van chicago?
Ik ben er nognniet helemaal uit of de ervaring maar ook hogere kosten van een downtown hotel+transfers opwegen tegen auto +hotel in buitenwijk? En dan het gedoe van de stad inrijden

nou ja, ik ben er nog niet helemaal uit dat is wel duidelijk denk ik 8)
Elke input wordt gewaardeerd! Al is dat met deze warrige post vast niet eenvoudig :)
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door gera_r »

In Chicago heb je echt niet zelf een auto nodig. Alles is te bereiken met het openbaar vervoer, wat echt niet duur is. Wij hadden een 3-daagse pas voor (als ik het goed heb) 14 dollar per persoon. Ik zou je echt niet aanraden om met de auto het centrum in te gaan of te gaan parkeren bij een hotel. Kost je een fortuin. Een auto is daar meer last dan gemak. Ook al zou je in een buitenwijk in een hotel zitten, dan is het nog niet handig om met de auto naar downtown te gaan.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

cincijansen schreef:Sneeuw? Ehm, half maart was het in Indianapolis bijna 30 graden (celcius).

Kan je niet helpen met tips over de stad, we zijn er nog niet geweest.
Dat was het hier ook afgelopen maart, maar dat is niet bepaalt normaal voor de tijd van het jaar. Meer kans dat er sneeuw ligt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer